wasmachine heeft wel heeeeele lange minuten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:08

Naar aanleiding van dit topic ook benieuwd of mijn wasmachine (zanussi) optijd draait. Heb het idee dat hij wel de goede tijd aanhoud, is ook nog maar een jaar oud. Ennuh bedankt voor het openen van dit topic, daardoor bedacht ik mij ineens dat ik nog moest wassen en dus snel aangezet, anders heb ik morgen geen werkkleding :=

anneM_Ajax

Re: wasmachine heeft wel heeeeele lange minuten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:12

Wij hebben met onze Samsung hetzelfde, alleen kan ik het alarm niet uitzetten? Of iig ik kan daar niks over vinden. Het helpt overigens wel, dat gepiep is zo doordringend dat ik het meteen op een rennen zet om de was eruit te halen :P
De droger van Bosch verkort alleen, Kast Intensief is 3 uur en 9 minuten. Maar hij is standaard veel eerder klaar.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:16

De tijd in de droger is afhankelijk van hoe goed je wasmachine centrifugeert.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:22

Hier een indesit die bij wasprogramma 3 die 110 min zou moeten duren na 2 uur nog in het vloeistofbakje aan het sproeien is, de wasverzachter zit dan nog steeds in het bakje alleen het wasmiddel is eruit. Vanaf nu maar op een ander programma, die ik overigens nog niet gecheckt heb op tijd omdat ik meestal weg ben.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:45

Nou de mijne is klaar hoor en had nog 5 min over op mijn wekker :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:31

Ik snapte eerst ook niet zo veel van mijn wasmachine, maar ondertussen denk ik dat ik weet hoe het werkt.
Als ik hem op het juiste programma zet, dan geeft ie aan hoelang het totale programma duurt.
Als ik hem dan effectief op start, dan geeft ie aan hoelang elke stap duurt.
Vandaar dat er soms 1 minuut op staat om dan later nog 18minuten werk te hebben aan de volgende stap.
Enkel de laatste minuten bij het afpompen duren soms langer, omdat hij pas klaar is als al het water eruit is natuurlijk.

Weet niet of iemand er iets aan heeft, but you never know.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:38

Die van ons begint op 1:11u, als hij dat heeft gehad springt hij nog eens naar 0:21u, omdat hij dan doorschakelt naar het volgende programma en afmaakt.

Dus die lange minuten kan kloppen door de programma's. :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:52

Wij hebben een samsung wasmachine en droger. De droger is vrijwel altijd sneller klaar, maar dat vind ik ook wel logisch. Dat ding meet of de was droog is en dat is de ene keer nu eenmaal sneller dan de andere keer.

De wasmachine geeft eerst een tijd aan, gaat dan wegen (oid) en past dan de tijd aan. Maar meestal duurt het idd wel wat langer. Dus ook iets tragere minuten hier.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:20

Is wel vrij normaal hoor. Mijn wasmachine stelt bij dus ik kan het iig zien haha. Dan wordt de timer ineens zwart en dan een nieuwe tijd, scheelt gelukkig meestal max 10min hier.