Iemand die op is aan het geven. Emmertje loopt over.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:00

Bah zeg! maar wel heel fijn dat je op weg bent naar een goede oplossing! Hopelijk krijg je alles goed en wel terug en kom je eruit met je moeder op een positieve manier. Heel veel succes +:)+

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:03

bigone schreef:
Top, goed dat je tante meedenkt en beseft dat jij weg moet van huis. Ook al reageert je moeder misschien niet zoals je wil, dit komt later wel, eerst voor jezelf zorgen.

Gelukkig is iedereen het er mee eens! Mijn moeder zal nog wel even erg kwaad zijn als ze hoort dat ik naar deze tante ben gegaan.. Maar het maakt me niet uit. Zoals de moeder van mijn goeie vriend zei, je verdient het om gelukkig te zijn en dat is het aller belangrijkste! Zolang je dat goed beseft zal het langzaam steeds beter gaan.

Bedankt allemaal!!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:04

Sterkte ts. Hier soortgelijke jeugd gehad dus als je wil praten mijn pb is open. Fijn dat je naar een eigen huisje gaat kijken. Zoek psychische ondersteuning en hou goed contact met de vrienden die je nog hebt.

Goof

Re: Iemand die op is aan het geven. Emmertje loopt over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:17

Super! Veel succes.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 23:16

Dankjewel! Heb nog wat andere mooie studio's gevonden moest het echt niks zijn. Maar op foto zag het er erg netjes uit!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:21

Echt super om te horen, echt dat geeft rust en moed om weer door te gaan.

Ik ben ook benieuwd of de politie al wat gedaan heeft om de criminele vriend van je moeder aan te pakken, het is immers mishandeling van een minderjarige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:35

Goof schreef:
>;)
Ik val helemaal nergens over, maar het heeft geen zin om 20 x te herhalen dat TS aangifte moet doen, dat lijkt me duidelijk namelijk.
Een verhaal heeft echter 2 kanten en TS heeft zich zelf OOK niet netjes gedragen, verre van zelfs. Ik geef als tip dat TS (naast die aangifte etc die al genoeg genoemd is nu) OOK naar eigen gedrag gaat kijken, want haar gedrag is OOK niet goed te praten.

Eens.
Hopelijk doet de vriend van moeders geen aangifte want Ts is meerderjarig.
Verder lijkt afstand houden mij het beste, hoop voor je dat je je leven nu wat op kunt gaan bouwen TS, zonder dit soort ellende erbij te hebben!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:36

Denk dat vriend van moeders meer te vrezen heeft wb aangifte dan TS.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:38

Wat fijn om te lezen dat je een oplossing hebt gevonden ts, super!
Veel geluk met je nieuwe stekkie :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:39

Fijne updat TS, hoop dat het studiootje echt wat is voor je !

Wat je moeder betreft, een vriendin van mij heeft in een soortgelijke situatie gezeten. Pas toen ze al een aantal jaren het huis uit was, kwam haar moeder tot inzicht, heeft ze de stiefvader buiten gebonjourd en is de relatie tussen vriendin en moeder verbeterd. Ondertussen is die relatie echt weer heel erg goed. Ik wens jou van harte hetzelfde toe. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:44

Ayasha schreef:

Waarom dan als ik vragen mag?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:45

VivaLaVida schreef:
Ayasha schreef:

Hij is een crimineel, dus denk dat hij wel oppast.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:50

VivaLaVida schreef:
Ayasha schreef:

Omdat TS uit noodweer heeft gehandeld en hij niet.

TS super om te lezen dat het verhaal een positieve wending heeft gekregen. Ik hoop dat je snel weer gelukkig bent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:52

Dat kan maar er was 1 getuige bij en als de de waarheid vertelt (dat TS eerst sloeg dan he) dan kan het nog best een gezeur worden,juist noodweer van zijn kant. En aangezien ts meerderjarig is.
Let wel dit is misschien niet eerlijk, maar wel hoe de situatie feitelijk bekeken word..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:56

VivaLaVida schreef:
Ayasha schreef:

Hij heeft een strafblad en TS heeft verwondingen van hem;
Andersom zal dat vrees ik niet het geval zijn tenzij TS heel erg sterk is. Bovendien heeft híj haar eerst bedreigd door haar dusdanig strak vast te houden dat haar pols gekneusd is. Grote kans dus dat die klap, als het er op aan zou komen, onder zelfverdediging zal vallen zeker gezien de verwondingen van TS.
De feiten zijn dat TS een blauw gezicht heeft, een gekneusde pols en de vingers op haar andere arm afgedrukt heeft staan.
Vriend heeft vermoedelijk niets en een strafblad. :)

Gok jij maar eens wie zich het meeste zorgen moet maken.

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:59

Super heftig.. Ik zit nu zelf ook in een lastig pakket dat ik het even allemaal niet meer weet. Maar dat van jou is vele malen erger. Heel veel sterkte ermee. Heb helaas geen tips voor je. :')

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 02:15

Zal jullie binnenkort even bijpraten. Ben druk op zoek naar appartementjes, meubeltjes enz enz dus bijna niet meer op bokt gekeken. Even snel gelezen en weg geklikt..

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 01:12

Nou, voor de geintresseerde. Ik heb bij de aangifte verder gezegd dat ik niet wilde weten wat er met hem gebeurde als ze maar iets deden. Stel ze zouden hem oppakken (even overdreven nu) en hij wordt weer in de cel gestopt zal hem dat erg weinig interesseren. Net zoals elke andere straf.. Wel heb ik doorgegeven dat ik wil dat hij uit mijn buurt moet blijven en niet met mij mag spreken. Dit zouden ze aan hem doorgeven dus ben benieuwd. Verder wil ik het gewoon achter mij laten en liever ook niet meer teveel over die aangifte enzo hebben.

Wat betreft het appartementje. Ben ergens gaan kijken en voelde mij daar niet helemaal op mijn plek. Aangezien ik perse naar Belgie wil vertrekken en je daar bij de meeste appartementen een contract krijgt van bijvoorbeeld 9 jaar en je er pas na 3 jaar uit mag zonder boete te betalen wil ik wel graag ergens zitten waar ik me ook thuis voel. Deze week staat vol met bezichtigingen dus ergens zal wel iets bij zitten!

Nu zit ik voorlopig bij mijn tante. Auto is al naar Belgie ondertussen. Hondje zit tijdelijk bij mijn zus. Ik heb uiteindelijk toch besloten om geen contact meer met mn moeder te willen hebben aangezien ze die beste vriend van mij ook heeft proberen tegen mij op te zetten, net zoals mijn tante en de rest van mijn vrienden. Ze vertelt verschrikkelijk veel leugens over me en ik heb nu echt helemaal geen zin om het positief te eindigen. Misschien over een jaar ofzo.

Sinds ik bij hen thuis weg ben kan ik weer eten, ik slaap weer, ik kan weer lekker mezelf zijn. Heb de goeie keus gemaakt door te vertrekken! Komt allemaal goed!

Iedereen heel erg bedankt hier!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:59

Hoi ts, wat wil ik even zeggen dat jij positief staat zeg! Vind ik heel knap van je. Ik hoop dat je snel een plekje voor jezelf vind, en een baantje.
Voor spulletjes weet ik dat er voor friesland een gratis gezocht/aangeboden spullen groep is op facebook. Is er ook zo'n groep voor jou buurt? Misschien kan je een oproepje plaatsen, zitten bij ons veel behulpzame mensen (hoef je niet eens veel persoonlijks in te zetten, spullen ivm spoed verhuizing of ivm thuissituatie zou al genoeg zijn). Zou je weer schelen in kosten. Nette spullen komen later wel als je eerst maar iets hebt om mee te kunnen leven.
Ik wens je heel veel succes toe, en ik wou dat ik iets beters voor je kon betekenen. Bedankt voor je verhaal, heb ook moeite met mijn familie maar wat stel ik me toch eigenlijk aan in vergelijking met jou.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:25

Wat fijn om dat laatste te horen! Ik hoop dat je een heel fijn plekje voor jezelf en je hondje kan gaan vinden. En verder alleen maar complimenten en respect hoe je jezelf bij een hebt geraapt en uit die put geklommen bent. Super ts, dikke pluim!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:12

Groot gelijk dat je nu even gewoon alle banden verbreekt. Hopelijk komt dat later terug in orde, maar voor nu moet je gewoon aan jezelf denken. :(:)
En wat fijn dat je hondje bij je zus kan verblijven.

Succes met het vinden van een appartement !

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:19

Fijn om te horen dat je bij je tante kan verblijven, en dat je hondje een plekje heeft. Veel succes met de toekomst en het vinden van een appartementje!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:48

Joliieeenn schreef:
Nou, voor de geintresseerde. Ik heb bij de aangifte verder gezegd dat ik niet wilde weten wat er met hem gebeurde als ze maar iets deden. Stel ze zouden hem oppakken (even overdreven nu) en hij wordt weer in de cel gestopt zal hem dat erg weinig interesseren. Net zoals elke andere straf.. Wel heb ik doorgegeven dat ik wil dat hij uit mijn buurt moet blijven en niet met mij mag spreken. Dit zouden ze aan hem doorgeven dus ben benieuwd. Verder wil ik het gewoon achter mij laten en liever ook niet meer teveel over die aangifte enzo hebben.

Wat betreft het appartementje. Ben ergens gaan kijken en voelde mij daar niet helemaal op mijn plek. Aangezien ik perse naar Belgie wil vertrekken en je daar bij de meeste appartementen een contract krijgt van bijvoorbeeld 9 jaar en je er pas na 3 jaar uit mag zonder boete te betalen wil ik wel graag ergens zitten waar ik me ook thuis voel. Deze week staat vol met bezichtigingen dus ergens zal wel iets bij zitten!

Nu zit ik voorlopig bij mijn tante. Auto is al naar Belgie ondertussen. Hondje zit tijdelijk bij mijn zus. Ik heb uiteindelijk toch besloten om geen contact meer met mn moeder te willen hebben aangezien ze die beste vriend van mij ook heeft proberen tegen mij op te zetten, net zoals mijn tante en de rest van mijn vrienden. Ze vertelt verschrikkelijk veel leugens over me en ik heb nu echt helemaal geen zin om het positief te eindigen. Misschien over een jaar ofzo.

Sinds ik bij hen thuis weg ben kan ik weer eten, ik slaap weer, ik kan weer lekker mezelf zijn. Heb de goeie keus gemaakt door te vertrekken! Komt allemaal goed!

Iedereen heel erg bedankt hier!

Hier moet je je niet teveel zorgen om maken, als je een schappelijke huisbaas hebt en je zorgt dat je iemand hebt die je appartement wil overnemen dan maken ze daar meestal geen probleem van.
Zo is het bij ons ook altijd gelukt.

Voor de rest nog veel succes, ik ben zelf van België, je mag altijd via pb laten weten waar je ergens iets zoekt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:00

Goed bezig TS, succes!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 03:01

Nou jongens! Heel goed nieuws! Vanavond gaan kijken naar een klein huisje. Met een redelijk grote tuin, en eem grote garage. Huisje was pas volledig opgeknapt. De eigenaar heeft er letterlijk alles uitgetrokken en opnieuw ingezet. Zelfs een vaatwasser!

Ik wilde eigenlijk helemaal niet gaan kijken, maar toen ik binnen kwam was ik direct verliefd! Dus morgen het contract halen en alle gegevens doorgeven. Ook wat contract betreft beviel me dit stukken beter. Heb nu een jaar contract en mag de 9de maand doorgeven of ik blijf of dat ik vertrek. En dat voor maar 450 de maand, inclusief vaste lasten!

Ik ben zo mega blij! Grappig, naar iets kijken wat me echt helemaal niks leek, en dan zo verliefd zijn op het huisje! Dus ik kan eindelijk gaan shoppen en gaan verhuizen! Eindelijk mijn eigen plekje en hoef ik niet meer te logeren. Yeaaaaaaay ben zo blij nu!!! Iedereen hier ook bedankt, voor de lieve reactie's, lieve pb's en zelfs telefoonnummers die ik heb gekregen! Mede door jullie heb ik mezelf ook bij elkaar kunnen rapen. Ik wilde echt opgeven, maar door dit topic en alle lieve mensen heb ik toch weer wat kracht gekregen om door te vechten! Dus allemaal hartstikke bedankt!!!