En dan gaat je vriend naar de marine.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:17

Marieke_K schreef:
De eerste dagen zijn wennen: eerste keer alleen thuis komen, alleen slapen, maar het went en er zijn ook echt wel voordelen. Afleiding is echt de beste remedie. De tijd vliegt dan echt voorbij.

Ik heb altijd dat er van alles kapot gaat thuis, net als mijn vent weg is. Kan daar altijd enorm van balen. Maar dan ben ik wel altijd trots op mezelf dat ik het zelf gefixt heb.

Haha dat zal je altijd zien. Maar inderdaad hoe mooi is het als je dat zelf ken oplossen/maken! Geeft je toch een boost!
Nu woon ik nog thuis bij mijn ouders en kom in niet alleen thuis. Ik heb tuurlijk steun van mijn ouders en die snappen het allemaal. Vinden het enorm knap van hem dat hij voor deze weg kiest. Dat het me zoveel verdriet doet geeft alleen maar aan hoeveel ik van hem hou zei mijn moeder net nog.

Afleiding zou er meer geweest zijn al mijn paard niet met een belesue zou lopen. Dan had ik lekkere lange buite ritten kunnen maken en lekker met hem aan het werk kunnen gaan. Nu ben ik al snel klaar op stal. Geef het hooguit een uurtje. Afleiding moet ik dus ergens anders gaan zoeken en ga ook wel dingen vinden maar alsnog zullen er aldoor momenten zijn zoals savonds in bed en smorgens bij het wakker worden waar ik geen afleiding heb.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:19

Ik bedoel daarmee op alle fronten sterk en onafhankelijk zijn. Dus meer op het emotionele/psychische vlak. Als je zo onstabiel bent dat je van 2 weken al helemaal van de kaart bent, sta je niet bepaald sterk in je schoenen. Moeilijke periode in je opleiding, zo ernstig is dat ook weer niet, dat moet toch gewoon zelf kunnen handelen 2 weekjes? Geef jezelf gewoon een schop onder je kont, als je dit al niet kan dan heeft deze relatie weinig toekomst. Het lijkt me voor een man ook vreselijk overigens als een vrouw zo afhankelijk van je is en zo ontzettend aan je hangt. Lijkt me heel benauwend.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:22

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:31

Kom op mensen, beetje minder hard tegen TS mag ook wel. TS is een jonge meid van 20, heeft pas een paar maanden een relatie (dus ik denk nog hartstikke verliefd) en dan moet ze haar vriend ineens 2 weken missen zonder dat ze contact met m mag hebben.

Nee, natuurlijk ben je meestal op je 20ste nog geen blakend toonbeeld van zelfvertrouwen, zelfstandigheid en emotioneel stabiel (ja hoor en nu komen de 'stoere bokkers' die het allemaal al lang uitgevogeld hadden op hun 20ste, good for you). Maar mag ze de kans krijgen om daar in te groeien?

TS ik vind t heel stoer van je dat je het in ieder geval de kans geeft om te proberen hoe je het gaat ervaren. En je mág ook best verdrietig zijn he als je iemand mist, dat is echt geen misdaad in tegenstelling tot wat je zou denken als je dit topic leest :P Laat dat verdriet er maar af en toe zijn hoor, geeft niks.
Als dit de passie van je vriend is en jullie gaan met de jaren beiden wennen aan het ritme en de manier van leven die bij het werk van je vriend hoort dan komt dat echt wel goed met jullie :j

antje_vip

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:32

Zijn jullie niet bang voor hoe hij terugkomt? Wie weet wat hij daar allemaal ziet of meemaakt. PTSS, of misschien met één arm minder...

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:34

DatBenIkNou schreef:
Ik bedoel daarmee op alle fronten sterk en onafhankelijk zijn. Dus meer op het emotionele/psychische vlak. Als je zo onstabiel bent dat je van 2 weken al helemaal van de kaart bent, sta je niet bepaald sterk in je schoenen. Moeilijke periode in je opleiding, zo ernstig is dat ook weer niet, dat moet toch gewoon zelf kunnen handelen 2 weekjes? Geef jezelf gewoon een schop onder je kont, als je dit al niet kan dan heeft deze relatie weinig toekomst. Het lijkt me voor een man ook vreselijk overigens als een vrouw zo afhankelijk van je is en zo ontzettend aan je hangt. Lijkt me heel benauwend.

Ik sta inderdaad ip emotioneel gebied niet sterk in me schoenen. Daar ben ik me van bewust en ken dit van mezelf. Ik heb vaak behoorlijk wat tijd nodig om te wennen aan een verandering die ik zelf niet leuk vind. Maar kom er altijd wel uit. Maar ik ben niet iemand die een knop in me hoofd heeft zitten die ik in een tel om kan zetten. Ik hang niet aan hem. Ik zeg hem hier toch niks over. Hoe moeilijk ik het heb enzo. Ik laat hem zijn ding doen. Ik val hem niet lastig (kan niet eens) en bwn gewoon mezelf als ie er weer is. Zonder te laten merken wat voor weken ik gehad heb.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:34

JCDJK schreef:
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik ben bijna 21

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:35

MyHorseGirl schreef:
Het wordt wel erg zwaar voor je denk ik als je twee weken al lang vindt.. Persoonlijk vind ik het niet erg gezond als je niet twee weken zonder je vriend kan (zonder iets te horen). Het hoort er nou eenmaal bij en hij kiest hier voor. Het is dan aan jou (en niet aan hem) om activiteiten te regelen die afleiding bieden. Hij kiest hier niet voor niets voor, denk niet dat hij na die vijf jaar voor een kantoorbaantje zal gaan. Dit soort mensen zijn graag fysiek aan het werk. En af en toe is het trouwens toch heerlijk om even geen vriend om je heen te hebben? Lekker doen wat je wilt, inderdaad geen verantwoording afleggen dat je vier uur op stal hangt. Helemaal top. Mijn ex is ook een keer vijf weken weggeweest zonder dat ik iets hoorde. Nou ik vond het best rustgevend. :=

Het is geen ongezondere relatie dan wanneer je met iemand bent waarbij je na vijf weken niks van 'm horen nog rustgevend vindt. Maar goed, tis ook je ex geworden.
Ik vind jouw zicht op relaties ook ongezond. Ben getrouwd, heb nog nooit verantwoording moeten afleggen dat ik bij de paarden was, ik doe wat ik wil en ik ben blij als hij thuis komt en hij als ik thuis kom.

TS; even door de zure appel heen bijten als je met deze jongen verder wil. :) Focus op je studie en je paarden en dan zijn die twee weken sneller om dan je denkt! Niet de dagen gaan tellen iig. Dan duren ze heel lang.

Antje_vip; wat een k*t-opmerking is dat nu weer?

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:38

Mars schreef:
Kom op mensen, beetje minder hard tegen TS mag ook wel. TS is een jonge meid van 20, heeft pas een paar maanden een relatie (dus ik denk nog hartstikke verliefd) en dan moet ze haar vriend ineens 2 weken missen zonder dat ze contact met m mag hebben.

Nee, natuurlijk ben je meestal op je 20ste nog geen blakend toonbeeld van zelfvertrouwen, zelfstandigheid en emotioneel stabiel (ja hoor en nu komen de 'stoere bokkers' die het allemaal al lang uitgevogeld hadden op hun 20ste, good for you). Maar mag ze de kans krijgen om daar in te groeien?

TS ik vind t heel stoer van je dat je het in ieder geval de kans geeft om te proberen hoe je het gaat ervaren. En je mág ook best verdrietig zijn he als je iemand mist, dat is echt geen misdaad in tegenstelling tot wat je zou denken als je dit topic leest :P Laat dat verdriet er maar af en toe zijn hoor, geeft niks.
Als dit de passie van je vriend is en jullie gaan met de jaren beiden wennen aan het ritme en de manier van leven die bij het werk van je vriend hoort dan komt dat echt wel goed met jullie :j

Dank je wel voor deze lieve reactie!
Ik denk dat vele er gewoon anders tegen aan kijken. Ouder en "wijzer" zijn en sterker in hun schoenen staan.
Het verdriet zal er ook zeker af en toe uit komen, als het niet vaak ik vandaag en morgen. Ik hoop gewoon dat dit een paar dagen zo voelt en ik me daarna goed kan herpakken en gewoon kan uitkijken naar de dag dat ie weer thuis komt. De tijd zal het leren of dit is wat ik wil maar vooral aan kan.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:40

antje_vip schreef:
Zijn jullie niet bang voor hoe hij terugkomt? Wie weet wat hij daar allemaal ziet of meemaakt. PTSS, of misschien met één arm minder...

Op welk gebied ook zal ik hem blijven steunen. Al komt ie geheel verlamd terug (wat niet zo 1,2,3, zal gebeuren) ik zal er voor hem zijn. Ook rekening gehouden met ptss. Maar hier zijn gelukkig goede behandelmethodes voor.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:48

Ayasha schreef:
MyHorseGirl schreef:
Het wordt wel erg zwaar voor je denk ik als je twee weken al lang vindt.. Persoonlijk vind ik het niet erg gezond als je niet twee weken zonder je vriend kan (zonder iets te horen). Het hoort er nou eenmaal bij en hij kiest hier voor. Het is dan aan jou (en niet aan hem) om activiteiten te regelen die afleiding bieden. Hij kiest hier niet voor niets voor, denk niet dat hij na die vijf jaar voor een kantoorbaantje zal gaan. Dit soort mensen zijn graag fysiek aan het werk. En af en toe is het trouwens toch heerlijk om even geen vriend om je heen te hebben? Lekker doen wat je wilt, inderdaad geen verantwoording afleggen dat je vier uur op stal hangt. Helemaal top. Mijn ex is ook een keer vijf weken weggeweest zonder dat ik iets hoorde. Nou ik vond het best rustgevend. :=

Het is geen ongezondere relatie dan wanneer je met iemand bent waarbij je na vijf weken niks van 'm horen nog rustgevend vindt. Maar goed, tis ook je ex geworden.
Ik vind jouw zicht op relaties ook ongezond. Ben getrouwd, heb nog nooit verantwoording moeten afleggen dat ik bij de paarden was, ik doe wat ik wil en ik ben blij als hij thuis komt en hij als ik thuis kom.

TS; even door de zure appel heen bijten als je met deze jongen verder wil. :) Focus op je studie en je paarden en dan zijn die twee weken sneller om dan je denkt! Niet de dagen gaan tellen iig. Dan duren ze heel lang.

Haha hier ben ik het mee eens. Ik heb hiervoor dus een relatie gehad van 5 jaar. Na 2.5 jaar ging ik eigenlijk met tegenzin heen. Ik was liever bij me paarden dan bij hem. Nu zijn er ook wel dingen gebeurd wat niet kan en wat alles niet makkelijker gemaakt heeft. Overal waar ik heen ging moest ik zeggen naar wie en hoelaat en alles eigenlijk. Dit deed ik de eerste 2.5 jaar braaf (was begin 15). Toe ik daar mee stopte en van me liet horen en niet meer over me heen liet lopen had ik ruzie. Daarom na bijna 5 jaar en een punt achter gezet zonder dit maar te "overlegen" met me moeder (vertel bijna alles aan me moede en ze steunt me overal in).
In de relatie met me huidige vriend is zoveel anders! Ik kan doen en laten wat ik wil qua eigen dingetjes. Hoe me niet te verantwoorden naar hem met waar ik ben en met wie. Het is fijn om bij hem te zijn en ik kan nu gewoon vertellen wat ik vind van bepaalde dingen. Menings verschillen zijn er maar daar kunnen we dan als normaal volwassene over praten. Dat vind ik zo mooi aan deze relatie. Hoewel het natuurlijk dood gewoon is. Maar vergeleke met me vorige relatie.

Ik probeer inderdaad geen dagen af te tellen. Ik probeer ook elke dag wat te doen te hebben. Dat ik niet lange dagen thuis zit zoals vandaag.

Dank je wel!!

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:51

Mijn vriend is al meerdere malen op uitzending geweest. Heeft genoeg gezien en meegemaakt. Veel praten helpt. Hij heeft er in ieder geval niets aan over gehouden. Scheelt wel dat de marine vanaf zee opereert en dit relatief veiliger is dan aan land.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:52

Ayasha schreef:

Het is helemaal geen k-t opmerking maar een reëel punt om aan te denken. Hij verblijft in oorlogsgebied.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:54

korbakimmy8 schreef:
Mars schreef:

Dank je wel voor deze lieve reactie!
Ik denk dat vele er gewoon anders tegen aan kijken. Ouder en "wijzer" zijn en sterker in hun schoenen staan.
Het verdriet zal er ook zeker af en toe uit komen, als het niet vaak ik vandaag en morgen. Ik hoop gewoon dat dit een paar dagen zo voelt en ik me daarna goed kan herpakken en gewoon kan uitkijken naar de dag dat ie weer thuis komt. De tijd zal het leren of dit is wat ik wil maar vooral aan kan.

Ik was 18 jaar toen ik mijn huidige man leerde kennen hoor! Hij heeft de eerst 5 jaar gevaren van onze relatie.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:03

Lieve meid, telkens janken omdat hij twee weken weg is? Je kan toch wel ademen zonder hem? Ik zou - juist nu je de tijd hebt - die twee weken me focussen op dingen als school e.d. Zoek anders iets wat je écht leuk vindt om te doen, waar je voldoening en zelfvertrouwen uit haalt.

Ik snap dat het vervelend is als je je vriend een tijd niet ziet (ik zie die van mij vaak een week niet en nog kom ik tijd tekort), maar hij is niet dood noch verdwenen.. Relax een beetje, je zit jezelf onnodig gek te maken.. Ga des noods bakken, ofzo, jezelf lekker bezig houden. Hij is gewoon aan het werk en mist je waarschijnlijk ook heel erg.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:08

Ik heb ooit iets gehad met een officier van de landmacht.
Heb er nooit aan kunnen wennen dat hij zo vaak weg was. Vooral omdat zijn basis in dezelfde plaats lag als waar ik woonde en hem dus ontzettend vaak zag als hij geen uitzending had.

Ik had me altijd voorgenomen dat wanneer hij weg moest voor een langere tijd, ik gewoon veel leuke dingen ging doen en het over me heen liet komen. Helaas liep dat niet zo voor mij.
Eerst moest hij 2 weken weg, en die waren nog wel te doen ondanks dat er ook geen contact was.
Maar na een week dat hij thuis was werd het ineens 6 weken en daarna een week weer thuis en dan een half jaar.

Ik kon er nooit aan wennen, maar ken genoeg mensen die het heerlijk vinden.
Lekker hun eigen ding doen, met vriendinnen, bioscoopjes films kijken die je anders nooit ziet.

TS, die 2 weken zijn zo om, denk dat je het wel moeilijker krijgt als hij langer weg gaat.
Succes!

liesjecryos

Re: En dan gaat je vriend naar de marine.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:13

Ik heb iets met landmacht,ook ooit verkering gehad met eentje bij de landmacht.
Laat ik het zo zeggen je moet er de vrouw voor zijn.
Klinkt hard maar vriendlief zag ik zo dagelijks en ineens drie maanden niet,even zwaar maar ik hield de boel draaiende thuis.
Heel eerlijk mis ik het nog steeds,ik had zelf een passie ervoor en hij kon ook met veel plezier vertellen.
Nu heb ik een boer die 24/7 op het erf rond loopt,wel een heel verschil hahaha

Ts wen er maar aan,nu even zwaar en probeer ermee om te gaan.
Tips zijn al veel gegegeven

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:17

De zangeres van mijn band heeft een relatie (is nu verloofd) met een man die bij de marine werkte (iets in de techniek) en meeging op uitzending. Zij heeft het daar ook altijd heel moeilijk mee gehad, vooral de eerste weken dat hij weg was, daarna ging het iets beter met af en toe een grote dip. Toen hij de mogelijkheid kreeg om op een kazerne in België te gaan werken (doordeweeks is hij weg en sweekends thuis) hebben ze dat met beide handen aangegrepen.

Ik heb bij haar gezien hoe moeilijk het was wanneer hij op zee was, ze zocht veel afleiding/steun bij vriendinnen, haar ouders en onze band. Ook heeft ze een nummer (genaamd Shea (shea als; she the sea)) hierover geschreven. Dit nummer gaan we van het voorjaar opnemen en op EP uitbrengen.

Zelf heb ik kort iets gehad met een muzikant die een paar keer per jaar internationaal ging touren. Hij was dan meestal tussen de 2 en 4 weken weg en daar had ik dan ook wel moeite mee. Ik probeerde hem dan ook vooral niet te veel berichten te sturen en lekker mijn eigen ding te gaan doen. Zelf vond ik de eerste paar dagen het meest vervelend. Hij genoot ontzettend van het touren en zijn stralende ogen wanneer hij weer thuis was en vertelde wat hij meegemaakt had maakten alles weer goed! Het was altijd iets wat ik hem niet wilde onthouden, maar stiekem had ik het er af en toe ook wel moeilijk mee.

Ik kan je verder geen tips geven, maar leef wel met je mee. Ook al is het dit keer 'maar' twee weken, het is toch erg vervelend :(:)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:21

antje_vip schreef:
Ayasha schreef:

Het is helemaal geen k-t opmerking maar een reëel punt om aan te denken. Hij verblijft in oorlogsgebied.

Zou als ik jouw was je eerst maar eens inlezen voor je allemaal domme dingen gaat roepen..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:30

Net een appje gehad van hem❤
Totaal onverwacht. (Vanaf woensdag sws geen contact meer want dan ligt zijn tel op de karzene en hij op texel).
Hij heeft een leuke verassing voor me als ik weer thuis kom. Dus ben wel benieuwd.

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:32

Animal schreef:
De zangeres van mijn band heeft een relatie (is nu verloofd) met een man die bij de marine werkte (iets in de techniek) en meeging op uitzending. Zij heeft het daar ook altijd heel moeilijk mee gehad, vooral de eerste weken dat hij weg was, daarna ging het iets beter met af en toe een grote dip. Toen hij de mogelijkheid kreeg om op een kazerne in België te gaan werken (doordeweeks is hij weg en sweekends thuis) hebben ze dat met beide handen aangegrepen.

Ik heb bij haar gezien hoe moeilijk het was wanneer hij op zee was, ze zocht veel afleiding/steun bij vriendinnen, haar ouders en onze band. Ook heeft ze een nummer (genaamd Shea (shea als; she the sea)) hierover geschreven. Dit nummer gaan we van het voorjaar opnemen en op EP uitbrengen.

Zelf heb ik kort iets gehad met een muzikant die een paar keer per jaar internationaal ging touren. Hij was dan meestal tussen de 2 en 4 weken weg en daar had ik dan ook wel moeite mee. Ik probeerde hem dan ook vooral niet te veel berichten te sturen en lekker mijn eigen ding te gaan doen. Zelf vond ik de eerste paar dagen het meest vervelend. Hij genoot ontzettend van het touren en zijn stralende ogen wanneer hij weer thuis was en vertelde wat hij meegemaakt had maakten alles weer goed! Het was altijd iets wat ik hem niet wilde onthouden, maar stiekem had ik het er af en toe ook wel moeilijk mee.

Ik kan je verder geen tips geven, maar leef wel met je mee. Ook al is het dit keer 'maar' twee weken, het is toch erg vervelend :(:)

Ik hoop dat als hij de mogelijkheid heeft om aan wal te werken op een kazerne dat hij deze ook met beide handen aan grijpt!!
Bedankt voor je bericht en je ervaringen!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:36

korbakimmy8 schreef:
Animal schreef:

Ik hoop dat als hij de mogelijkheid heeft om aan wal te werken op een kazerne dat hij deze ook met beide handen aan grijpt!!
Bedankt voor je bericht en je ervaringen!

Denk niet dat wanneer hij op de kazerne zit niet weg van huis gaat! Dan heeft hij oefeningen en ook uitzendingen..

korbakimmy8Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:43

Net ook een onwijs lief berichtje gehad van de moeder van me vriend. Pfff wat ben ik blij met zn lieve schoon familie dat ik heb! Mag op dat gebied echt van geluk spreken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:44

Mijn man wou okk bij de mariniers.
Dat was aan het begin van onze relatie. Ik ben geen mens om alleen te zijn. Durf dat niet eens. Even kortdoor de bocht. Het wasof de mariniers of mij. Hij koos voor onze rrelatie.
Nu we kindjes hebben zou hij ook niet weg willen. Maar soms vind hij het nog wel jammer. Inmiddels is hij 29 en dus te oud.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:53

Ik heb je net ook al een PB gestuurd,
maar ik weet dus letterlijk hoe je je voelt.
Heel toevallig dat iemand een topic op bokt opent en mijn vriend bij die van jou op bivak gaat/is deze weken :) .
Moet eerlijk zeggen dat dit mij echt even goed doet haha.