Beroep keuze oh zo moeilijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:24

Ik wilde destijds ook iets met dieren en dan het liefst met paarden, dit is door iedereen afgeraden. Ik heb uiteindelijk Helpende (niveau 2) gedaan en begin in Februari met een volwassenenopleiding voor verzorgende IG (niveau 3). Ik werk met oudere mensen, en ja ik moet ze dus ook wassen :+ Het is geen rotwerk, maar heb er wel spijt van dat ik niet een pretopleiding heb gedaan. Uiteindelijk was dus als Helpende net zo weinig werk te vinden als met dieren.
Laat je dus niet opjutten door anderen, als jij graag iets met dieren wil doen moet je dit vooral doen. Ik heb er ongelofelijk spijt van gekregen dat ik naar anderen heb geluisterd ipv naar mezelf, en zou het ook zeker veranderen als ik het over kon doen.

Yenni

Re: Beroep keuze oh zo moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 21:24

Ik weet van mezelf dat ik als verzorgende niet gelukkig ga worden... (wel vind ik kraamzorg weer hee leuk!). Iets in de richting met kinderen of dieren.

Een hbo opleiding heb eem tijd overwogen maar ik wacht eerst mijn examen en het mbo af. Kan nog altijd door leren.

Dank jullie voor jullie reacties! Meer reacties zijn altijd welkom! Als jullie nog beroepen weten, kom maar op! :*
Groetjes!

LiannePuthzy

Re: Beroep keuze oh zo moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:45

ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar is dit bezoeken niet wat?
http://www.studiekeuzebeurs.nl/

en als utrecht te ver is, kijken of zoiets ook dichtbij is?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:04

Ik raad je aan een zo breed mogelijke opleiding met aardig wat baangarantie te kiezen.
Een baan is zoveel meer dan alleen het soort werk dat je doet.
Je kan met een baan die je "ok" vind,maar wat geen droombaan voor je is, en waar je leuke collegas hebt, het evengoed naar je zin hebben. Met deze "ok" baan kan je je hobbies bekostigen.
Wat ik wil zeggen is, een opleiding doen alleen omdat dat werk en die opleiding je leuk lijkt, maar waarmee je uiteindekijk werkloos thuis zit waardoor je geen hobbies kan bekostigen, minder voldoening op zal leveren dan een "ok" studie en "ok" baan waarmee je jezelf goed kan onderhouden en lekker van kan hobbieen.

Ik heb het wat omslachtig beschreven,hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door veneri op 12-01-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 22:05

Dank jullie wel! Ik ga alle linkjes eens even bekijken