Ik denk dat ik eruit ben, ik ben pansexueel en DAARDOOR ook bisexueel (ofzoiets )
lor1_1984
Geplaatst: 09-01-16 19:52
xSlvna schreef:
Maar wilt een hermafrodiet seks met zichzelf, of voelt ie zich geen mannetje/vrouwtje? Wat voelt ie zich dan... niks?
Ligt er geloof ik aan hoe de testosteron- en oestrogeenlevels zich verhouden en hoe de hersens in elkaar steken (zit verschil in of je de hersenen van een man hebt of van een vrouw), sommigen identificeren zich meer met mannen en anderen meer met vrouwen. Degenen die zich meer met de man identificeren kunnen ook gewoon als man leven en de vrouwelijke onderdelen laten verwijderen of verbouwen tot mannelijke delen als de geslachtsorganen niet goed ontwikkeld zijn. Idem voor degenen die zich meer met vrouwen identificeren trouwens.
En volgens mij zit het verder qua gevoel en vallen op hetzelfde als bij een 'normaal' persoon, dus dat kan alle kanten uit.
Woogy
Geplaatst: 09-01-16 19:53
een hermafrodiet heeft medisch gezien twee geslachten. Volgens de website die iemand eerder plaatste vallen hermafrodieten en geenslachtigen onder de transgenders...
Transgender is het ene zijn maar mentaal het andere zijn. Dus dat kan je een hermafrodiet niet opleggen ivm dat ze beide zijn
xSlvna
Geplaatst: 09-01-16 19:58
Dus was ie niet tevreden met zijn geslacht/lichaam... Een transgender heeft een transformatie qua gender nodig. Van A naar B, van B naar A of van A naar AB...
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 09-01-16 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
lor1_1984
Geplaatst: 09-01-16 19:58
Dat kan best hoor, maar voor mij is een transgender meer iemand die bijv als vrouw geboren is en zich man voelt en daar ook naar wil leven plus evt de bijbehorende geslachtsveranderende operatie(s). Maar das mss meer wat je er zelf over hebt geleerd en wat je eigen gevoel hierover zegt.
Overigens als ik een man ontmoet die aangeeft een transgender te zijn en vrouw wil worden, dan is die man voor mij gewoon een vrouw en zal ik als dat ff kan gewoon met zij/haar en vrouwennaam aanspreken/benoemen.
Vind ik altijd mooi, dat hij/zij gewoon zichzelf kan/wil/durft (te) zijn. Ik zeg altijd 'zolang je er niemand kwaad mee doet en alle betrokken partijen in staat zijn om hun grenzen aan te geven en gelijkwaardig aan elkaar zijn ga je je gang maar'.
xSlvna
Geplaatst: 09-01-16 20:05
Lijkt me hartstikke gezellig. Als iedereen zichzelf is zijn ze het leukst (meestal dan).
En dat is iets waarin de maatschappij nog te kortzichtig is. Helaas zijn te veel mensen nog van mening dat er richtlijnen zijn, ofja beter gezegd dat er eisen zijn om een mens te zijn. Zodra we geboren worden en ons hartje tikt zijn we levende mensen. Iedereen hoort uit te kunnen komen voor zijn gedachtes, waar deze ook over gaan. Maar ach, als we ons best doen om iedereen om ons heen een goed gevoel te geven met zichzelf, word de wereld beetje bij beetje mooier en opener.
BlauweSteen
Geplaatst: 09-01-16 20:11
Ikzelf ben trans, kan je al de labels geven waarmee ik identificeer maar waar het op neer komt is dat ik liever hij wordt genoemd(en nee, dat betekent niet dat ik 'dus gewoon een jongen ben'). Verder ben ik aseksueel, op het aromantische spectrum en panromantisch .
Ook wil ik graag zeggen dat iemand die trans is niet 'als een vrouw is geboren' of 'van vrouw naar man getransformeerd is', omdat dat impliceert dat ze niet altijd een man/vrouw waren maar op een punt 'besloten' dat ze liever een man/vrouw zijn of dat hun lichaam voordat ze getransitioneerd een lichaam van een vrouw/man was (voor mensen die niet kunnen/willen transitioneren is dat sowieso heel vervelend), het lichaam van een man/vrouw(trans of niet) is dat van een man/vriuw, maakt niet uit wat voor hormonen erin zitten of welke dingen hij/zij wel of niet op zijn/haar lichaam heeft . Gebruik liever 'het geslacht dat hij/zij werden gegeven bij de geboorte'. Een trans man die geen hormonen of operaties wilt/kan hebben is net zoveel een man als een trans man die alles heeft gehad of een cis man.
Voor de mensen die zich afvragen waarom we al die labels gebruiken, in een wereld waar hetero en cis(niet-trans) de norm is kan het heel verwarrend zijn als je je niet hetzelfde voelt als schijnbaar iedereen om je heen. Als je er dan achter komt dat óh, daar is een woord voor!, kan dat heel bevrijdend zijn. Ook helpt het om mensen die zich hetzelfde voelen als jou te kunnen vinden. Geloof me, het is niet leuk om te denken dat je alleen bent.
Woogy
Geplaatst: 09-01-16 20:12
En dan!!! Dan!! zal het geen reet meer uitmaken wat voor etiket je draagt qua seksuele geaardheid, muziek voorkeur, hobbies, sporten en eigenlijk over alles.
Wat we wel niet mogen vergeten zijn de 4 puntjes waar wél iedereen in past, nl. Welk geslacht je jezelf voelt Naar welk geslacht je je kleedt Wat je biologisch geslacht is Op welk geslacht je valt.
Aan deze 4 puntjes zijn dus 16 mogelijkheden verbonden blijkbaar. (zo heb ik het geleerd) Maar zoals wij allemaal zelf weten, kan je dus geboren worden met meerdere geslachten (4 mogelijkheden bij) Kan je vallen op twee geslachten (weer 2 mogelijkheden bij) en zo gaat de lijst maar door..
Ik moet trouwens zelf in elk opzicht antwoorden met 'vrouwelijk' en dan is het nog 'gemakkelijk'. Mensen kunnen ook veranderen.
Neem nu persoon A. Persoon a is hetero. Hij is geboren als man, kleedt zich mannelijk, voelt zich mannelijk en valt op vrouwen. Persoon A doet 3x per week 'mee' aan een travestietenshow Hij is dus nog steeds geboren als man, voelt zich nog steeds mannelijk, valt nog steeds op vrouwen maar kleedt zich dan wel vrouwelijk.
De mogelijkheiden zijn (zo goed als) eindeloos!
Anoniem
Geplaatst: 09-01-16 20:25
Maar Blauwesteen, is niet iedereen alleen in wat hij/zij voelt? We beleven en voelen het allemaal anders. Met allemaal andere voorkeuren, wensen en ideeën. Als je het zo bekijkt past niemand in een hokje toch?
Vero
Geplaatst: 09-01-16 20:26
Anoniem schreef:
Maar Blauwesteen, is niet iedereen alleen in wat hij/zij voelt? We beleven en voelen het allemaal anders. Met allemaal andere voorkeuren, wensen en ideeën. Als je het zo bekijkt past niemand in een hokje toch?
precies, iedereen is uniek.
lor1_1984
Geplaatst: 09-01-16 20:26
ik refereer naar geboortegeslacht maar meer om het duidelijk voor mezelf te hebben dat Jantje die trans is eerder Jantientje was of mss beter verwoord: eerder als Jantientje leefde omdat het (fysieke) geboortegeslacht vrouwelijk is. Al zal ik vaak ook wel gewoon ftm (female to male) zeggen in dat geval. Maar Jantje is voor mij gewoon Jantje en geen Jantientje, al merk ik wel met een ex van me dat ik het lastiger vind als ik iemand al langer ken want hoe refereer je naar diegene als je het over dingen van vroeger hebt. Ik kende die ex als vrouw zijnde die graag in de rol van man kroop (eerder als rollenspel dan serieus het andere geslacht zijn/willen zijn) maar ze hij is een tijdje geleden uit de kast gekomen als ftm transgender en ik vergis me nogal eens door alsnog zij te zeggen ipv hij.
Oke, misschien wat oftopic en bijdehand, maar ik zie dat er meerderen voor a seksueel gekozen hebben. Zou iemand die dat is het daar eens met mij over willen hebben per pb?
leestmee
Geplaatst: 09-01-16 20:46
Ik ben absoluut hetero. Wel een keer een vrouw geprobeerd (meerdere keren zelfs )maar dat is niks voor mij. En ja ik heb wel behoefte aan euh... seksuele dinges. Maar vanwege omstandigheden heb ik nu geen seksleven vandaar ook anders aangevinkt
Ahhhh, ik las "daarom heb ik nu het andere ingevuld" oeps, my bad.
BlauweSteen
Geplaatst: 09-01-16 21:02
@Koetjesreep, ik ben bang dat er echt veel meer dan 16 mogelijkheden op de 4 gebieden, gender, seksualiteit en presentatie zijn namelijk spectrums, dus niet een binaire situatie met óf man óf vrouw. Ik ben namelijk zowel geen vrouw als man, kleed mij ook niet als een van de twee en mijn romantische/seksuele oriëntatie is niet gefocust op gender.
@Tica_81, natuurlijk, iedereen is anders, maar iedereen heeft ook woorden nodig voor hoe je je voelt. Ik wil wel zeggen dat het natuurlijk oké is om geen label te willen en niemand anders dan jezelf zou je een label kunnen geven. Maar het weggooien van labels voor iedereen kan leiden ervoor zorgen dat mensen die afwijken van de norm die de media ons laat zien(heteroseksueel en cis) zich anders voelen. Een woord dat ik vooral van aseksuelen heb gehoord is 'gebroken', ze voelden zich gebroken omdat iedereen wel seks leek te willen, wat is er dan mis met hen? vragen ze zich af. Omdat er een label is, met een definitie zou zo iemand kunnen zoeken op bijvoorbeeld 'waarom wil ik geen seks hebben?' en uitkomen op aseksualiteit en zien dat er duizenden mensen zich op dat gebied hetzelfde voelen. Ik hoop dat dat mijn punt een beetje duidelijk maakt
en tuurlijk, je kunt me altijd pb'en over aseksualiteit!