Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dorientjuh schreef:Wij hebben een Peugeot 107.
Wij betalen per maand:
€24,86 verzekering WA beperkt casco
€4,94 pechhulp
€19,67 motorrijtuigenbelasting
€80 benzine (we rijden ongeveer 1000 km per maand)
€129,47 totaal
Daarnaast sparen wij per maand:
€82 waardevermindering ( = alvast sparen voor een nieuwe auto)
€31 voor reparatie, onderhoud en banden.
€113 totaal
Totaalprijs per maand:
€242,47
Wij hebben dan wel een relatief jonge auto (6 jaar oud) met weinig km's op de teller. En de aanschafprijs was €7.000

Dragan2008 schreef:Ik heb een vw lupo uit 1999
Rijdt ongeveer 1 op 14. Met 30 euro benzine kom ik ongeveer een week door, afhankelijk van hoevaak ik op en neer naar mn werk moet (20 km heen en 20 terug) Is een automaat. Wegenbelasting is 76 per 3 maanden. En mijn wa verzekering is zo'n 54 euro per maand. Is mn eersre auto dus helaas geen schadevrije jaren
dorientjuh schreef:Spekkie: thanks!Hoe bedoel je voordelig, qua verzekering of qua brandstofverbruik? Qua brandstofverbruik heb ik laatst eens uitgerekend, we rijden ongeveer 1:19. Stond ik ook van te kijken. Zeker omdat we in het centrum wonen.
(al is een peogeot 107 wel een goedkoop autotje, hij valt echter wel in dezelfde prijsklasse als mijn Micra) Reusje0504 schreef:Afschrijving voor een auto van 800 euro vind ik een beetje overdreven, maar bij een auto van 8000 euro is dat natuurlijk wel van belang
)moonsparkle schreef:Tja het is geluk hebben maar ik had een daihatsu cuore via marktplaats voor 800,- daar heb ik 2,jaar in gereden tot die totallos was na een ongeluk. Met de apk was er niks op aan te merken.

Happie schreef:Een auto van 800 kan in mijn idee niet heel veel zijn.. Ik zou daar iets meer geld voor vrij maken. Tenzij je iemand kent die monteur is en hij/zij de auto voor je nakijkt. Met 800 euro is de kans groot dat je iemand anders zijn ellende koopt.