Stel de telefoon gaat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Stel de telefoon gaat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:37

Met eten?

Ligt aan de situatie: als de kleine eten krijgt, heeft de beller pech. Eet ik alleen, neem ik op. Eet ik met meerdere, dan neem ik op maar vraag ik of er terug gebeld kan worden.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:45

Ik doe vaak wedstrijdje met mn broertje wie t eerste bij de telefoon is :') }:)
Ik ben dol op bellen. Maar enge verkopers uit t buitenland vind ik niks hoor, word ik echt bang van :o
Als ik aan het eten ben prop ik al mn eten zo veel mogelijk in mn wangen als een hamster zodat ik "Met Jolijn" kan zeggen om vervolgens zo stil mogelijk de hap weg te kauwen terwijl de ander zn verhaal doet _O-

Alleen zijn de rekeningen niet altijd grappig. := Ach ik ben tenminste heel sociaal :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 03:43

Maar Jeff, wat heb je uiteindelijk zelf gedaan?? :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:26

Als ik aan het paardrijden en autorijden ben neem ik niet op. Als ik weet wie het is bel ik dan eventueel later terug als ik verwacht dat het belangrijk is.

Voor de rest neem ik eigenlijk altijd op, met uitzondering van " nummer onbekend"

Heb geen telefoonangst, ik werk op een customer service dus zit heel veel aan de telefoon.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 07:40

... dan kijk ik op het scherm wie het is en neem ik 9 vd 10 keer niet op :).

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:19

Na een aantal vervelende medische incidenten her en der in de familie en vriendenkring, neem ik altijd op. Je weet nooit wie er belt en met welk nieuws. Te paard (als ik het hoor) neem ik ook op.
's Nachts staat mijn mobiel op stil, behalve voor een aantal mensen.. Daarvan wil ik geen telefoontjes missen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:30

Als de telefoon gaat, kijk ik eerst wie het is :P
Bij de een blijf ik langer wachten dan bij 'thuis'. Erg handig, want dan kan je zeggen dat je weinig tijd hebt om te bellen.

als er Prive staat, neem ik vaak wel op :)
Anoniem niet, dat is echt rete irritant! Vaak zijn dit callcenters, hoe vaak je "belmenietregister" aan hebt staan...

Mocht ik opnemen dan is het vaak:
"Hallo"

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:44

Ik neem op.

Ben ik aan het eten,paard rijden, auto rijden, in gezelschap, leuk of niet leuk dan neem ik niet op.

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 08:48

Als het de huistelefoon is die gaat, wat meestal mijn oma is die belt, dan struikel ik eerst zo'n 20 keer over de hond heen die meent dat dat gerinkel van een speeltje komt of zo :') En als ik het weer overleefd heb, neem ik op :P

Mijn mobiel bekijk ik altijd eerst wie het is. Onbekende nummers neem ik bijvoorbeeld maar zelden op, bekenden neem ik normaal altijd op. Tenzij ik natuurlijk druk ben met belangrijke zaken, zoals auto rijden, paardjes, wc, etc. Dan neem ik gewoon standaard niet op.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 09:49

Ladybird schreef:

Ik keek naar de telefoon, zag een vaag nummer dat ons wel vaker belt en heb hem laten gaan. Dan springt de voicemail aan (die doet het hardop hier) en dan hoor ik wel wie het is, en ook deze keer hingen ze meteen op. Maar dat doen ze ook als je wel opneemt dus dat heeft weinig meerwaarde ;)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:56

Mijn geluid staat bijna altijd uit. Dus 9 van de 10 x neem ik niet op en bel ik terug.

Als ik een belangrijk telefoontje verwacht zet ik mijn geluid aan.

Ben ik aan het paardrijden: Neem ik niet op
Auto rijden: neem ik niet op
Veters stikken neem ik wel op
Eten: ligt er aan wie het is. Anoniem laat ik gaat. Als het belangrijk is spreken ze mijn voicemail wel in

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:57

Ik hoor 9 van de 10 x me telefoon niet.
Kijk wie het is en dan bepaal ik of ik op neemt meestal zit ik op een paard als gebeld wordt op sta in de file

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:04

Als de telefoon gaat neem ik op :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:04

Dan roep ik mijn vent om de telefoon op te nemen :')

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:11

Mijn geluid en trillen staat altijd uit
Bellen of appen of sms geen van beide aan
Alleen als m'n moeder/vader/vriend belt gaat hij wel af

Verder kunnen mensen m'n voicemail inspreken of bel ik altijd terug :j
Heb enkel n mobiel privé en zakelijk zelfde nummer dus kunnen altijd klanten zijn
Als ik m toevallig in de hand heb of het zie neem ik uiteraard op
Nummers die ik niet ken na 22uur niet meer

Met eten paardrijden enz neem ik niet op tenzij bovenstaande die bellen normaliter alleen als er wat is. Excuseer me wel altijd en vraag dan altijd of t echt nodig is anders bel ik na de activiteit terug

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:14

als mijn mobiel gaat neem ik deze niet op als ik met de paarden bezig ben, wij aan het eten zijn of als ik op mijn werk ben (of het moet pauze zijn).

Op alle andere momenten neem ik de telefoon altijd op als ik hem hoor. Behalve als ik zie dat iemand belt zonder nummer herkenning ben ik wisselend met opnemen, meestal neem ik dan toch niet op.
Waarom zou iemand onherkenbaar contact willen zoeken? en op een telemarketingsgesprek zit ik niet te wachten.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:14

Op dit moment gaat de huistelefoon.. Maar ik ga niet uit bed rennen om hem op te nemen, dan bellen ze maar op mijn telefoon

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:19

Opnemen als er een bekende belt. En bij onbekend nummer neem ik niet op.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:27

palousa_boy schreef:
_O- zie je wel, het is helemaal niet zo simpel, iedereen heeft z'n eigen ding.
De ene roept verschrikt iemand anders, de ander laat hem gewoon gaan.

Maar zou je bijvoorbeeld ook opnemen of de telefoon laten gaan als je in gesprek bent met iemand? En als je die persoon minder leuk vind, wat doe je dan?

Je zit te eten, wat doe je dan?

Je zit op je paard, in de auto, je bent je veters aan het strikken..

Hahaha
Als de telefoon gaat doordeweeks overdag zie ik dit 9/10 keer niet. Ik werk dan nml en dan ligt de telefoon op stil in mijn laatje. Spoedtelefoontjes moeten dan ook bellen naar mijn zakelijke toestel dat hier op mijn bureau staat. Maar iedereen die belangrijk is weet dit nummer :)

In het weekend kijk ik wie het is en neem ik vrijwel altijd op. Tenzij de beller zijn telefoonnummer afschermd. Dan laat ik hem naar voicemail gaan. Is het gewoon een (NL) nummer dan neem ik op maar noem meestal dan niet mijn naam. <<)

Als ik in gesprek ben met iemand kijk ik wie het is. Als het potentieel belangrijk is dan zeg ik tegen diegene in gesprek sorry, neem ik de telefoon op en zeg ik tegen diegene aan de andere kant van de telefoon dat ik in gesprek ben dus of het even kort kan. Anders bel ik later terug.

Met eten neem ik niet op.

Op mijn paard neem ik alleen op als ik mijn oortjes in heb zodat ik beide handen nog 'aan het stuur' heb zeg maar. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:31

Wat nemen er veel mensen de telefoon niet op :+

Neem altijd op tenzij het echt niet gaat. Te paard en op m'n werk houd ik het kort maar anders maakt het niks uit. Vriend belt altijd als ik net zit te eten en meestal tegen de tijd dat we ophangen is mijn eten koud en stapt hij binnen :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:31

Als ik bij m'n ouders ben en de vaste telefoon gaat neem ik nooit op tenzij ik alleen thuis ben. En de buurvrouw die neem ik niet op, maar die belt voor dingen als: vragen waar m'n moeder is want de auto staat niet op de oprit. :+
Die weet ook dat ik haar niet oppak. :+

Mensen die mij moeten hebben bellen me mobiel en die heb ik altijd bij me. Of ik ben op m'n kamer in Utrecht en die is niet zo groot. Daar is alles dichtbij.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:38

palousa_boy schreef:
Ladybird schreef:

Ik keek naar de telefoon, zag een vaag nummer dat ons wel vaker belt en heb hem laten gaan. Dan springt de voicemail aan (die doet het hardop hier) en dan hoor ik wel wie het is, en ook deze keer hingen ze meteen op. Maar dat doen ze ook als je wel opneemt dus dat heeft weinig meerwaarde ;)

Pak je mobiel, nummerherkenning uitzetten.
Even controleren met een andere eigen telefoon of nummer inderdaad niet wordt meegestuurd.
Bel de beller terug.
Hang op zodra je weet wie het is.

Bepaal dan hoe je verder gaat. Misschien is het wel iemand die per ongeluk jouw nummer kiest omdat er slechts 1 nummer verschil is met nummer dat die persoon wil bellen. En komt daarachter zodra jij opneemt en legt dan verschrikt en ietwat gegeneerd snel weer op.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:10

Mijn telefoon staat op stil, ik zie alleen dat iemand belt als ik toevallig mijn telefoon in mijn hand heb. Ik ben niet zo'n beller, ik vind 5 minuten al lang.

Als de telefoon gaat en ik herken het nummer niet, neem ik nooit op. Tenzij ik een belletje verwacht. Herken ik het nummer wel neem ik eigenlijk altijd op.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:11

Ik neem alleen op als het zakelijk is (hooiboer, dierenarts, ed). Prive laat ik altijd rinkelen, tenzij het mijn schoonfamilie is. Die zijn namelijk altijd erg kort van stof. :+

Als ik ergens een hekel aan heb is het als je na een drukke week een avondje voor jezelf hebt en er belt iemand op met: hoe gaat het nou met jou?
(Oftewel, ik heb zin om uitgebreid, dus minstens een uur, met je te kletsen). :')

Afkappen vind ik dan ook weer zo flauw, dus lekker laten rinkelen, en als het dringend is appen ze wel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:13

Heb al eens teruggebeld maar dan krijg je zo'n bandje met dat ze niet bereikbaar zijn. Zal dus alleen een uitgaande lijn zijn en dat hebben vaak alleen callcenters en andere reclamebellers.
Dingen over de telefoon proberen aan te smeren is hier nog helemaal hot _O-
In Nederland is dat vaak alleen nog maar als je een bedrijf hebt.