Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

keeyzie schreef:Bij de optelsom die ik had gemaakt van 1600,- heb ik daar al rekening mee gehouden.![]()
We hebben een goede kennis met een brug, die gebruiken we ook altijd om onze auto's te controleren voor de keuring e.d. Voor de airbags wil hij een andere stoel gebruiken van de sloop waarvan de airbag nog wel in tact is. Mijn vriend helpt hem ook altijd mee, dus dat scheelt weer in arbeiddsuren![]()
Dus moet je voorstellen wat dit zou gaan kosten als we dit bij een officiele dealer zouden laten maken. We hebben de auto dus eigenlijk total loss gekocht. Oftewel het laten maken van de auto kost ons net zoveel als de aanschafwaarde...
Mioux schreef:Vergeet ook niet de werkuren, btw en de ditributieriem

dan moet je ook iemand zoeken en zomaar iemand met de auto vertrouwen is ook wat. Goedekeurde garage betaal je wel meer, maar die zullen echt niet 1 2 3 wat verprutsen. Dan is er meer risico voor hun. keeyzie schreef:The_Cat schreef:Ik vrees er ook voor, 22 oktober gekocht, vorige week pas een keuring, daar gaan dus al 2 maanden over. Ik denk dat het moeilijk wordt.
Maar zonder airbags, mag je zo wel een auto verkopen? is dat niet verplicht?
Voor zover ik weet moet een auto die airbags heeft ook werkende airbags hebben.... Dus op dit punt sta ik sowieso in mijn recht lijkt me.

KimD schreef:Nee hoor, de auto is inderdaad "met airbags", wil niet direct zeggen dat ze er ook in moet zitten of ingeschakeld moeten zijn.
Je hebt geen poot om op te staan, en vind het nog netjes van de verkoper om de kosten te delen van de uitlaat of hem terug nemen.
Dingen die jij noemt kunnen ook de afgelopen maanden ontstaan zijn, niemand weet wat jij met die auto doet.
Dus de verkoper moet aan mij bewijzen dat de gebreken nog niet aanwezig waren bij de verkoop. Niet andersom.
De rammel heb ik al aangegeven bij de proefrit, duidelijk dus dat toen de katalysator al kapot was. De airbags ontbraken toen ook al. En als een verkoper me niets verteld over missende airbags is dat duidelijk een "verborgen gebrek" hij hoort dit namelijk gewoon te melden.
Citaat:de airbag aan de bestuurdersstoel mist
• de airbag aan de bijrijderskant gedeactiveerd is
• het lampje van de airbags ontbreekt
• de middendemper lek is (al eerder gemeld)
• de achterdemper ver versleten is (al eerder gemeld)
• het binnenwerk van de katalysator los is.
• de waterpomp lekt
• de remklauw rechts achter lekt
• de remschijven voor niet goed zijn (verkeerde remblokken gemonteerd)

Femke schreef:Fijn dat je tot een oplossing hebt kunnen komen.
Misschien nog ff een briefje aan het apk rapport vastmaken met de bekende problemen.
Dan kan hij deze truc niet zomaar n volgende keer uithalen.
Want t is wel makkelijk, hij heeft er nu toch nog 600 aan overgehouden. Geen garantie dat hij t de volgende koper wel netjes zegt.