pmarena schreef:TS: Dat is wel vaker in dit soort topics, mensen snappen het vaak niet dat je eigen rekeningen naast een gezamenlijke rekening aanhoudt juist vanwege lossigheid (positief naar elkaar) in plaats van zurigheid (negatief / afstandelijk) zoals zij het zien
mijn eigen input:
Wij brengen in op de gezam. naar ratio. (Vriendlief verdient iets meer dus betaald iets meer) daar gaat alles af voor.. nouja..gezamenlijke dingen he.
dus het huis, de boodschappen, samen uit eten etc.We hebben beide een aparte spaarrekening voor onze eigen spaar-goals.
Eigen hobbies, eigen geld.

Ik zie de meest rare rare contstructies gemaakt worden soms, maar uiteindelijk bepaal je dat met z'n 2en... Ik ken zelfs stellen waarvan hij alles gaat betalen en haar nog zakgeld toegeeft ook omdat ze voor het kind zorgt (en hij volgens mij blij is dat ie nooit een luier hoeft te verschonen) maar ok
Wij kiezen voor een oude boerderij met een boel paarden, de ander woont in een rijtjeshuis met dure eigen hobbies of een appartementje en gek op reizen. Sparen is voor iedereen anders, dus ook hoe je de kosten verdeeld