Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Leen schreef:Pff wat een reacties hier over 'kankerzooi'... Als je zelf kanker van dichtbij meegemaakt hebt, dan weet je dat het letterlijk kankerzooi is... Het haalt niet alleen de persoon zelf, maar ook alle andere mensen hun leven over hoop. Dan nog niet eens gesproken over wat het met het lichaam achteraf doet. Het is niet omdat je kanker overwonnen hebt, dat je er geen klachten meer van zal hebben.
Ik snap niet dat mensen hier zo bot kunnen doen over 1 woord. TS heeft het moeilijk en geeft gewoon de gevoelens vrij die er bij haar boven komen. Is het dan zo moeilijk om eens te beseffen dat niet alles volgens het boekje met nette woorden moet? Op zo een moment zou ik ook kankerzooi gebruiken. Kankervader, dat zou iets helemaal anders geweest zijn, dat zou ik ook absoluut ongepast vinden. Maar het slaat gewoon letterlijk op de zooi die kanker geeft.
@TS, trek je maar niet te veel aan van de reacties die geweest zijn. Ik hoop dat er snel verbetering komt, en erg veel sterkte voor de komende tijd!

Machteloos, hulpeloos...
.
LS_fotos schreef:Hoelang moet hij aan de beademing blijven ? Niet eindeloos toch ?
UhNee schreef:Kun je wel goed met iemand hierover praten?
Kinke schreef:Hoe kom je daar nou bij. Vroeger, toen werd het verzwegen, noemde men het niet eens kanker maar 'die ziekte'.
Shirley schreef:Wordt er in je naaste omgeving raar of naar gereageerd?
Anomiepje schreef:Ik weet niet hoe veel mensen weten hoe het eruit ziet als iemand aan de beademing ligt of hoe het is om gezien te hebben dat iemand geïntubeerd wordt. Ik vind het verschrikkelijk om mijn sterke vader er zo hulpeloos bij te zien liggen. Vel over been. Vastgeketend omdat hij anders de verschillende slangetjes uit zijn lichaam wil trekken. Hoestend, bijna stikkend en angstig je aankijkt en je de verpleging moet halen zodat zij het slijm uit de beademingsslang kunnen zuigen.
Dat je vader eigenlijk niet eens kan aangeven dat hij niet meer wil, tenzij je het aan hem vraagt. Stel die vraag maar eens aan je ooit-zo-sterke vader. "Wil je dood, papa?"
Anomiepje schreef:Ervaring, niet alleen mijn eigen ervaring. Mensen weten vaak niet eens hoe ze moeten reageren en zwijgen dan liever.
palousa_boy schreef:Ts, van mij mag je over kanker praten tot je het zat bent, daar heb ik echt geen probleem mee, met de titel echter wel.
Als jij het voor jezelf zo wilt noemen, ook prima, maar je kunt ook een beetje rekening houden met andere mensen die er een andere naam aan geven.
Dus wat betreft je vraag hoe je het anders had kunnen doen, had je ook gewoon iets kunnen neerzetten als: alsof kanker niet genoeg was. Dan snapt ook iedereen waar het over gaat toch?
Maar mensen langzaam verliezen blijft idd vervelend. Dan kan het bijna beter gewoon in 1 keer over zijn.