PureSG schreef:Hoe is het TS? Beetje afleiding kunnen vinden in de klas?
Ha, tegelijk!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sunrise_ schreef:Pfoe heftig meid. Pas je wel op dat het niet alleen om zijn wensen gaat draaien tijdens deze break? Jouw wensen zijn net zo belangrijk, pas op dat hij je niet in het luchtledige laat bengelen nu, dat de break helemaal om hem gaat draaien.
Jolien_x schreef:Sunrise_ schreef:Pfoe heftig meid. Pas je wel op dat het niet alleen om zijn wensen gaat draaien tijdens deze break? Jouw wensen zijn net zo belangrijk, pas op dat hij je niet in het luchtledige laat bengelen nu, dat de break helemaal om hem gaat draaien.
Nee, daar pas ik heel goed op. Maar nu ik zelf denktijd krijg heb ik ook wel veel vragen aan hem. Ben hem in die brief dingen als gedachtes aan het uitleggen, maar ook wel dingen die ik voor z'n voeten leg zovan: wat denk je wel niet wat ik daar van vindt en voel?
Sunrise_ schreef:Als jij merkt dat het je te lang duurt tot vrijdag (man nog een hele werkweek in de stress) voor een antwoord kan en mag je dat ook gerust zeggen. Je mag hier ook zeker jouw grenzen in aangeven.
BarbaLala schreef:Gewoon een termijn afspreken voor zijn denktijd. Weet je beide waar je aan toe bent.
Direct gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis had ik overigens niet gedaan, het is juist zo belangrijk dat je eerst voor jezelf leert zorgen. Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.
bigone schreef:Tja, pats boem komt altijd rauw binnen. Jullie hebben dik anderhalf jaar een grote afleiding gehad aan het verbouwen van de woning. En nu gaat alles zijn gangetje en is er iets weggevallen. Dan kun je inderdaad het gevoel krijgen van is dit het nu. Ook al loopt het fout, maak jezelf niet gek want er zijn maar weinig relaties waarbij het besluit tot stoppen van beide kanten komt. In een relatie moet je je veilig en zeker voelen, is dat er niet meer dan zit je niet in de goede relatie.
En dan even een praktisch punt, mocht het fout gaan zorg er dan voor dat je op een rijtje hebt hoeveel geld jij in de woning hebt geinvesteerd, bezie het zakelijk want hoe erg het ook zou zijn dat je relatie strand, als jij al je spaarcenten in zijn woning hebt gestoken en dat is weg dan is het dubbel zuur.
En alle mensen die zeggen dat samenwonen vanuit pa en ma geen goede optie is, daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik woonde na vier maanden samen en inmiddels zijn we bijna veertig jaar verder en nog steeds heel gelukkig.
anjali schreef:bigone schreef:Tja, pats boem komt altijd rauw binnen. Jullie hebben dik anderhalf jaar een grote afleiding gehad aan het verbouwen van de woning. En nu gaat alles zijn gangetje en is er iets weggevallen. Dan kun je inderdaad het gevoel krijgen van is dit het nu. Ook al loopt het fout, maak jezelf niet gek want er zijn maar weinig relaties waarbij het besluit tot stoppen van beide kanten komt. In een relatie moet je je veilig en zeker voelen, is dat er niet meer dan zit je niet in de goede relatie.
En dan even een praktisch punt, mocht het fout gaan zorg er dan voor dat je op een rijtje hebt hoeveel geld jij in de woning hebt geinvesteerd, bezie het zakelijk want hoe erg het ook zou zijn dat je relatie strand, als jij al je spaarcenten in zijn woning hebt gestoken en dat is weg dan is het dubbel zuur.
En alle mensen die zeggen dat samenwonen vanuit pa en ma geen goede optie is, daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik woonde na vier maanden samen en inmiddels zijn we bijna veertig jaar verder en nog steeds heel gelukkig.
"Vroeger"was het normaal dat je trouwde vanuit het ouderlijk huis. En echtscheiding was ,althans bij religieuze mensen, taboe. getrouwd was getrouwd. Ik ben al op leeftijd en kan niet aan de moderne tijdsgebruiken wennen, maar ik vind het heel erg voor je ,Jolien, en ik hoop dat je vriend beseft dat hij zijn geluk aan het weggooien is, en dat hij je op z,n knieen komt smeken terug te komen!
anjali schreef:bigone schreef:Tja, pats boem komt altijd rauw binnen. Jullie hebben dik anderhalf jaar een grote afleiding gehad aan het verbouwen van de woning. En nu gaat alles zijn gangetje en is er iets weggevallen. Dan kun je inderdaad het gevoel krijgen van is dit het nu. Ook al loopt het fout, maak jezelf niet gek want er zijn maar weinig relaties waarbij het besluit tot stoppen van beide kanten komt. In een relatie moet je je veilig en zeker voelen, is dat er niet meer dan zit je niet in de goede relatie.
"Vroeger"was het normaal dat je trouwde vanuit het ouderlijk huis. En echtscheiding was ,althans bij religieuze mensen, taboe. getrouwd was getrouwd. Ik ben al op leeftijd en kan niet aan de moderne tijdsgebruiken wennen, maar ik vind het heel erg voor je ,Jolien, en ik hoop dat je vriend beseft dat hij zijn geluk aan het weggooien is, en dat hij je op z,n knieen komt smeken terug te komen!