Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:31

PureSG schreef:
Hoe is het TS? Beetje afleiding kunnen vinden in de klas? :(:)

Ha, tegelijk!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:33

Pfoe heftig meid. Pas je wel op dat het niet alleen om zijn wensen gaat draaien tijdens deze break? Jouw wensen zijn net zo belangrijk, pas op dat hij je niet in het luchtledige laat bengelen nu, dat de break helemaal om hem gaat draaien.

Als jij merkt dat het je te lang duurt tot vrijdag (man nog een hele werkweek in de stress) voor een antwoord kan en mag je dat ook gerust zeggen. Je mag hier ook zeker jouw grenzen in aangeven.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 04-01-16 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:34

Lekker afleiding zoeken !!!
Leuke dingetjes doen:)
Als het kan lekker paardrijden dat helpt mij meestal wel met gedachten verzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:35

Mijn vriend had het na c.a. 8 maand samenwonen ook helemaal gehad. Hij wilde geen pauze maar gewoon helemaal uit de relatie. Met veel bombarie ging hij weg en kwamen zn ouders zijn spullen halen en dat was het dan.. Echter dezelfde avond kreeg hij al spijt, en toen hebben we (omdat ik het wilde) toch een pauze ingelast van 1,5 maand waarbij we beiden heel goed konden nadenken over wat we nou eigenlijk wilden, en hoe verder te gaan. In die pauze-tijd had ik voor mezelf duidelijk gesteld dat ik het wel nog een keer wilde proberen, dus mocht hij terug komen en inmiddels zijn we 4 jaar verder. Dus ja pauzes kunnen wel degelijk werken.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:35

Sunrise_ schreef:
Pfoe heftig meid. Pas je wel op dat het niet alleen om zijn wensen gaat draaien tijdens deze break? Jouw wensen zijn net zo belangrijk, pas op dat hij je niet in het luchtledige laat bengelen nu, dat de break helemaal om hem gaat draaien.

Nee, daar pas ik heel goed op. Maar nu ik zelf denktijd krijg heb ik ook wel veel vragen aan hem. Ben hem in die brief dingen als gedachtes aan het uitleggen, maar ook wel dingen die ik voor z'n voeten leg zovan: wat denk je wel niet wat ik daar van vindt en voel?

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:36

Jolien_x schreef:
Sunrise_ schreef:

Nee, daar pas ik heel goed op. Maar nu ik zelf denktijd krijg heb ik ook wel veel vragen aan hem. Ben hem in die brief dingen als gedachtes aan het uitleggen, maar ook wel dingen die ik voor z'n voeten leg zovan: wat denk je wel niet wat ik daar van vindt en voel?

Misschien is die nu zo druk met zijn eigen gedachtes dat die jou vergeet

Smurflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:37

Goed dat je nu niets stuurt. Jouw gevoelens en emoties brengen hem alleen nog maar meer in de war. Probeer de tijd te nemen om zelf ook goed over je relatie na te denken, maar daarnaast ook over andere dingen in je leven. Probeer afleiding te zoeken in de goede dingen. Waar wordt je nou echt blij van?

En meis... Wat er ook voor beslissing gaat vallen. Alles komt goed.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:37

Sunrise_ schreef:
Als jij merkt dat het je te lang duurt tot vrijdag (man nog een hele werkweek in de stress) voor een antwoord kan en mag je dat ook gerust zeggen. Je mag hier ook zeker jouw grenzen in aangeven.

Ik moet woensdagavond de auto terug brengen, misschien vraag ik het hem dan wel recht op de man af. Ik wil eerst morgen afwachten; hoe ik mij dan voel. Als m'n gevoel niet rustiger wordt dan ga ik er aan onderdoor en dat wil ik niet.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:39

Ik heb zelf kort geleden in deze situatie gezeten, echter was ik degene die een "break" wilde vanwege twijfels, ik stond dus aan de andere kant dat jij staat.
Voor mijn ex kwam het erg onverwachts, en die heeft me de 1e tijd toen ik even uit huis was veel berichten gestuurd, mailtjes, zelfs een powerpoint ding gemaakt met onze foto's. Ik begreep dat hij het moeilijk had maar op die manier kreeg ik niet goed de ruimte om na te denken en niet me te laten beïnvloeden door zijn emoties.
Hoe moeilijk en zwaar het ook is, ik raad je wel aan om hem die ruimte te geven. Zet je gevoelens op papier, maar stuur ze niet naar hem, nog niet in ieder geval. Het laatste dat je wilt is dat hij de relatie wil voortzetten vanwege jou gevoelens, dan strand je over een tijdje weer -O-

Zoals je ziet is het bij ons niet goedgekomen, we waren 6,5 jaar samen waarvan 6 jaar samenwonend en 3 jaar in ons koophuis. Een hoop ellende maar we zijn inmiddels 2,5 maand verder en beiden staan we positief in het leven.

Lucht hier je hart, of bij vrienden of familie, maar even niet bij hem, laat de bal even bij hem liggen..

heel veel sterkte, hopelijk weet je vriend snel hoe hij erin staat, want die onzekerheid kan je helemaal gek maken... :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:43

Y;(

sterkte

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:44

Ik ben mij er wel bewust van dat het beide kanten op kan gaan.. Maar automatisch ben ik al aan het doemdenken en dat maakt mij zo verdrietig. Ik kan het me op dit moment gewoon niet voorstellen, maar ja als het zo is, dan is het.

Ik heb mij wel voorgenomen alles te zeggen zoals het in mijn hoofd zit, want dat is zoals ik ben en zo denk ik in deze situatie. Als hij het dan 'niet kan waarderen', dan is dat ook een teken. Maar voor nu ben ik 'mevrouw Pieker'.

BarbaLala

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:51

Gewoon een termijn afspreken voor zijn denktijd. Weet je beide waar je aan toe bent.

Direct gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis had ik overigens niet gedaan, het is juist zo belangrijk dat je eerst voor jezelf leert zorgen. Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:53

BarbaLala schreef:
Gewoon een termijn afspreken voor zijn denktijd. Weet je beide waar je aan toe bent.

Direct gaan samenwonen vanuit het ouderlijk huis had ik overigens niet gedaan, het is juist zo belangrijk dat je eerst voor jezelf leert zorgen. Maar dat is nu mosterd na de maaltijd.

Tsja, daar kom je dan op 1 manier achter en dat is het ervaren dat het klopt. Maarja. Niemand die dat ook ooit verteld heeft dat het niet gaat eerlijk gezegd. Er zijn ook vast genoeg gevallen waar het wel goed gaat, maar ik ben er niet een van. Tis wat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:54

Tja, pats boem komt altijd rauw binnen. Jullie hebben dik anderhalf jaar een grote afleiding gehad aan het verbouwen van de woning. En nu gaat alles zijn gangetje en is er iets weggevallen. Dan kun je inderdaad het gevoel krijgen van is dit het nu. Ook al loopt het fout, maak jezelf niet gek want er zijn maar weinig relaties waarbij het besluit tot stoppen van beide kanten komt. In een relatie moet je je veilig en zeker voelen, is dat er niet meer dan zit je niet in de goede relatie.
En dan even een praktisch punt, mocht het fout gaan zorg er dan voor dat je op een rijtje hebt hoeveel geld jij in de woning hebt geinvesteerd, bezie het zakelijk want hoe erg het ook zou zijn dat je relatie strand, als jij al je spaarcenten in zijn woning hebt gestoken en dat is weg dan is het dubbel zuur.
En alle mensen die zeggen dat samenwonen vanuit pa en ma geen goede optie is, daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik woonde na vier maanden samen en inmiddels zijn we bijna veertig jaar verder en nog steeds heel gelukkig.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:52

Alsjeblieft niks sturen. Laat hem denken en denk zelf na zonder hem lastig te vallen (met eventueel gevolg dat hij jou ook weer lastig valt) dan kan je gewoon niet meer helder nadenken.
Op whatsapp kan jij zelf je laatst gezien uitzetten, dan kan je die van hem ook niet meer zien, kan enorm veel rust geven. Daarnaast zou je het gesprek ook kunnen dempen (dus op stil zetten) voor het geval dat hij wat wil sturen zonder dat jij daar aan toe bent.

Blijf lekker die brief schrijven, als je twijfels hebt, zet de voors en de tegens naast elkaar en vraag jezelf af of hij het echt helemaal waard is. Of denk je dat nu alleen omdat het voelt alsof je hem "kwijt" bent?

Lekker praktisch denken en voor nu zoveel mogelijk het gevoel aan de kant zetten. Wat het besluit namelijk ook wordt, jij moet verder!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 19:13

Lief, dankjewel! Heb idd die status op m'n whats app even zo gezet dat ik niet kan zien dat hij online geweest is. Lijkt me idd fijner.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:17

:(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:03

bigone schreef:
Tja, pats boem komt altijd rauw binnen. Jullie hebben dik anderhalf jaar een grote afleiding gehad aan het verbouwen van de woning. En nu gaat alles zijn gangetje en is er iets weggevallen. Dan kun je inderdaad het gevoel krijgen van is dit het nu. Ook al loopt het fout, maak jezelf niet gek want er zijn maar weinig relaties waarbij het besluit tot stoppen van beide kanten komt. In een relatie moet je je veilig en zeker voelen, is dat er niet meer dan zit je niet in de goede relatie.
En dan even een praktisch punt, mocht het fout gaan zorg er dan voor dat je op een rijtje hebt hoeveel geld jij in de woning hebt geinvesteerd, bezie het zakelijk want hoe erg het ook zou zijn dat je relatie strand, als jij al je spaarcenten in zijn woning hebt gestoken en dat is weg dan is het dubbel zuur.
En alle mensen die zeggen dat samenwonen vanuit pa en ma geen goede optie is, daar ben ik het absoluut niet mee eens, ik woonde na vier maanden samen en inmiddels zijn we bijna veertig jaar verder en nog steeds heel gelukkig.

"Vroeger"was het normaal dat je trouwde vanuit het ouderlijk huis. En echtscheiding was ,althans bij religieuze mensen, taboe. getrouwd was getrouwd. Ik ben al op leeftijd en kan niet aan de moderne tijdsgebruiken wennen, maar ik vind het heel erg voor je ,Jolien, en ik hoop dat je vriend beseft dat hij zijn geluk aan het weggooien is, en dat hij je op z,n knieen komt smeken terug te komen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:30

anjali schreef:
bigone schreef:

"Vroeger"was het normaal dat je trouwde vanuit het ouderlijk huis. En echtscheiding was ,althans bij religieuze mensen, taboe. getrouwd was getrouwd. Ik ben al op leeftijd en kan niet aan de moderne tijdsgebruiken wennen, maar ik vind het heel erg voor je ,Jolien, en ik hoop dat je vriend beseft dat hij zijn geluk aan het weggooien is, en dat hij je op z,n knieen komt smeken terug te komen!

"vroeger" dwz de jaren 70/80 was samenwonen gewoon, inderdaad, als zwaar gelovige deed je dat niet maar dat zijn wij niet dus dat scheelde. Het hangt ook van de intentie af waarmee je samen gaat wonen, kijken hoe het gaat of met de bedoeling om samen te blijven. Ik krijg de laatste jaren wel steeds meer de indruk dat mensen te gemakkelijk uit elkaar gaan. Of ze nu samen wonen of getrouwd zijn, er voor vechten en een stuk geven en nemen is er vaak niet meer bij.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 22:48

anjali schreef:
bigone schreef:

Dankjewel :(:)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:18

Misschien is het goed voor jou om ook over de toekomst na te denken. Hij heeft nu de touwtjes in handen, maar als hij straks bij je terugkomt, is de twijfel dan voorgoed voorbij? En wil jij bij iemand blijven die twijfels heeft over jullie relatie? Ik zou niet zomaar terug willen naar zo iemand. Zou hem hooguit twee weken de tijd geven om na te denken. Je bent toch niet zomaar iets om even aan de kant te schuiven... Dat verdien je niet!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:31

Pfoeh, lastig.

Mijn exvriend waar ik 2 jaar mee samen was bedacht vorig jaar februari van de een op de andere dag (voor mij) ineens dat 't klaar was. Voor mij totaal onverwacht en precies midden in de periode dat het echt heel erg slecht met mij ging. Dramatisch was het. Ik heb de eerste weken enorme huilbuien gehad, voelde me in de steek gelaten en was totaal niet stabiel meer. Voor mijn omgeving was dat ook heel raar, want ik ben altijd degene die niet zo snel van haar aperepo is. In maart heb ik hem nog gezien/gesproken, wat ergens niet goed was maar op dat moment werkte dat dus hey, wie zou me tegenhouden. Vervolgens kwamen er zo'n 300 redenen boven tafel waarom 'ik wel niet gefaald had in die relatie' en was het misschien een break, hij wist het niet.

Gezien wij enorm dicht bij elkaar wonen waren de maanden daarna voor mij echt een drama, dit heeft zo'n 6 maanden geduurd voordat ik op de een op andere dag echt een ingeving kreeg en alle knoppen heb omgegooid. In die 6 maanden tijd heeft hij nog wel contact proberen te zoeken maar heb ik dat afgehouden, tot eind augustus waarbij ik aangegeven heb wel te willen afspreken (op zijn initatief) om 't een en ander te bespreken. Uiteindelijk nog wel contact gehouden, maar ik ben keihard door gegaan met m'n leven en nu ben ik degene die ver vooruit is gegaan en hij nu boos is dat ik opnieuw aan 't daten ben.

Moraal van het verhaal: Laat je niet teveel leiden door iemand anders. Het kan je zo enorm kapot maken, net zo hard als dat jij voor iemand gaat moet die ander ook voor jou gaan. Het is geen eenrichtingsverkeer. Geen enkele relatie is perfect (godzijdank niet) en ruzie's zijn er om er sterker uit te komen. Echter moet je wel voor jezelf echt keiharde grenzen stellen. Moeten er eerst dingen uitgesproken worden? Doe dat eerst. Ga niet verder met twijfels. Houd alsjeblieft de eer aan jezelf <3

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:45

Doordat ik nu zelf ook tijd van denken heb en het een en ander op aan het schrijven ben, kan ik het ook mooi relativeren. Toch denk ik dat er bij ons veel misgegaan is in de communicatie en denk ik dat dat op te lossen valt. Alleen, ik ga niet alleen vechten en dat heb ik al aangegeven op het moment dat ik naar mijn ouders vertrok.
Daarnaast is het echt ka uuu teee deze week en heb ik mij voorgenomen dat niet langer te willen. Of er worden duidelijke afspraken gemaakt, of het is voor mij klaar. Ik kan zoiets niet te vaak meemaken want je gaat er echt aan onderdoor. Gelukkig gaat het vandaag beter dan gister, maar toch. Pff.

Het vreet wel aan mij dat er totaal geen contact is. Ik hoop zo dat hij zich ook zo beroerd voelt als ik en ben gewoon heel benieuwd hoe het met hem gaat.
Ergens hoop je, dat hij dat bericht stuurt. Al weet je in je achterhoofd dat dat beter niet zo is en hij die tijd nodig heeft, maar heeft hij dit ook zo? Geen idee en dat knaagt wel een beetje. Maar ik houd vol.

Ik heb nu al zo'n 1.5 kant met dingen getypt waarvan ik denk dat er scheelt of dat voor hem misschien geldt, maar ik twijfel of ik het sturen moet.
Misschien pas op het moment dat hij zegt dat hij er voor wil gaan, dan kan ik dat heel mooi benoemen omdat het allemaal dingen zijn die door mijn hoofd gaan deze week en voorwaarden die ik wil dat uitgesproken/opgelost/ afgesproken wordt voordat ik überhaupt verder wil. Wat dat betreft ben ik wel trots op mezelf dat ik dat onder ogen kan komen nu. Klinkt stom, maar toch.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:54

''24/7'' op elkaars lip kan heel heavy zijn. Zeker als er ook nog eens een hoop veranderd is in korte tijd.
(verhuizing/samenwonen)
Af en toe hebben sommige personen even een adempauze nodig waarin ze even wat dingetjes kunnen relativeren.
Laat je vooral niet gek maken door je eigen gedachten TS is mijn advies!
Wacht het gesprek van vrijdag af, een korte pauze kan een mens goed doen.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:44

Ja super logisch toch dat je dit niet echt vaak wil?
Lijkt me een beetje een last resort iets. Gewoon kijken of het een alles of een niets situatie gaat zijn.