Winter has arrived!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:48

Ik ben de sneeuw nu alweer zat, wordt hardstikke glad hier..

Afbeelding

Froukje
Forever young

Re: Winter has arrived!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:51

Nou, hier voor het huis zijn er al een aantal aan de glij gegaan, ik krijg steeds minder zin om straks de auto te pakken. Maar ik moet wel ivm een sollicitatie gesprek -O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:13

Zonet even heen en weer geweest van Stadskanaal naar Winschoten, was goed te doen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:11

Nou, de n360 hebben ze gelukkig goed schoon, appingedam is ook prima te doen. Dacht ik, want toen ik uit de auto stapte lag ik op m'n giechel.. Ze waren vergeten de parkeerplaats te strooien, dus dat was 1 ijsbaan.

Nu alweer code oranje voor ijzel, ben blij dat er donderdag wat regen valt met temperaturen boven nul.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:14

Vind t altijd wel mooi, we klagen tijden dat het te warm is en dat we winter willen. Is het eindelijk winter, willen we er weer vanaf. Stelletje mopperende Nederlanders :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:18

Gelukkig heb ik een ontzettende hekel aan de winter, en klaag ik ook absoluut niet als het een keer 30 graden is hier. :D

Maar even serieus; Winter met sneeuw en vorst is niet erg, maar het enige wat hier valt is levensgevaarlijke ijzel en 1cm sneeuw. Levensgevaarlijk.
In 2 dagen tijd zijn er nu in totaal al 43 ongelukken gebeurd, en dan alle auto's die van de weg geraakt zijn en de politie niet hebben gebeld nog niet meegerekend.

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:23

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:23

ja in groningen ligt er inniedengeval wel sneeuw haha
op me terugweg van school vanuit de trein vanaf loppersum naar huis het asfalt ook van dichtbij bekeken gelukkig was er ook een hele aardige autochauffeur die me helpte want schrok er wel van :') lag ik opeens plat. knie lekker dik leuk hoor die sneeuw.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:25

Tja, moet zelf ook nog weer naar huis. Kop erbij houden en nog meer opletten dan anders. En zorgen dat je zelf ook goed zichtbaar bent. Zoveel mensen zonder licht op de fiets...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:45

HTT -> LZP

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:52

Vanmorgen extra vroeg opgestaan, was ik alsnog 10 minuten te laat. We konden van Scheemda tot Sappemeer ongeveer rustig 100 rijden, maar al snel daarna was het alleen maar 30 tot 60 rijden. Niks aan zo! Heb een half uur staan bikken op mijn autoruiten hahahaha. Ergens vind ik het prachtig hoor, maar ik ben wat dit aangaat zo''n schijtluis. heb vannacht nauwelijks geslapen en dat wat ik wel geslapen heb, gedroomd over hoeveel manieren ik (veilig) kon crashen hahahaha

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:56

Het belangrijkste punt als je wel glijd tijdens het remmen; Rem los!
Voor de rest is er weinig veiligs aan :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 19:03

Ja.. en daar denk ik ook steeds aan, maar ben zo bang dat als ik toch glij, ik wel op de rem trap. Moet zo om 8 uur nog weer naar huis. Dan vind ik het ook wel een lang genoege dag geweest hoor.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:06

Van mij mag het wel weer weg, één dag is wel genoeg! Spekglad met die sneeuw, rijden kan niet meer vanwege de buitenbak, water is constant bevroren, kranen zitten dicht (fijn met die emmers over de gladde sneeuw..), mest zit muurvast, staarten van de paarden bevroren en de vachten van de paarden zijn letterlijk één en al ijs.. Was het nu vakantie, dan vond ik het wel prima voor een paar daagjes. Maar nu ben ik het wel weer zat! :\

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:08

Ik ben zó blij dat we 2 weken geleden besloten hebben om de waterleiding van de paarden onder de grond door te leggen, dus momenteel nog geen bevroren waterbakjes in de stallen hier. Wat een hel was dat altijd, idd met emmertjes water vol op je snufferd enz. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:09

Afbeelding
Hier een nieuw tafelkleed :P

Sommige ondergronden (hout voornamelijk) zijn hier spiegelglad :oo

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:11

Wat een luxe! De leidingen van de kranen lopen door het huis, maar we moeten altijd flink stoken om de leidingen stromend te houden. Maar ja, we vullen de bakken altijd met een tuinslang en die ga ik echt niet met een föhn stukje voor stukje ontdooien :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:21

Voor vannacht en morgenochtend ook weer code oranje en rood.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:35

Ik vond het wel speciaal vandaag. Ik moest boodschappen doen en mn dochter wegbrengen naar school (1 rit) Maar de ijzel was niet te verwijderen van mijn autoruit. Ik moest echt (en daar heb ik zo'n hekel aan!!!) mijn auto al starten om maar iets van de waterellende te kunnen verwijderen.
Voor die tijd wou ik mijn paarden eten geven en stront ruimen.. maar het hek was dichtgevroren. _O- Gelukkig meerdere ingangen dus het grote hek genomen en de beestjes gevoerd. Alles was echt bedekt met een mooie dikke vernislaag van ijs. Ik heb genoten vandaag.. ondanks de gevaarlijke wegen hier. Dit is genieten, overmacht en vooral aanpassen.. Ik kan er geen hekel aan hebben, ondanks dat als t nog gladder word, wij het terrein niet meer af kunnen.. Dit lieve mensen, is nederland, met al zijn grillen. Hoop dat het nog lang mag blijven (die grillen)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:22

Ben er niet blij mee, gisteren onderuit gegaan met die ijzel, enkel dubbel gehad en scheenbeen uit de kom gehad. Gelukkig is er verder niets stuk volgens de huisarts, maar moet nu een vakantie van komende vrijdag annuleren. En ik wil weer duiken, dus ik voorzie al voor komend weekend dat ik een overdosis aan pijnstillers naar binnen moet werken om toch nog beetje leven te kunnen hebben. Op m'n paard kan ik nu ook niet komen. Ik ben geen stilzitter, dus beweeg toch zo veel mogelijk. Maar kan niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:52

pipo schreef:
Ik vond het wel speciaal vandaag. Ik moest boodschappen doen en mn dochter wegbrengen naar school (1 rit) Maar de ijzel was niet te verwijderen van mijn autoruit. Ik moest echt (en daar heb ik zo'n hekel aan!!!) mijn auto al starten om maar iets van de waterellende te kunnen verwijderen.
Voor die tijd wou ik mijn paarden eten geven en stront ruimen.. maar het hek was dichtgevroren. _O- Gelukkig meerdere ingangen dus het grote hek genomen en de beestjes gevoerd. Alles was echt bedekt met een mooie dikke vernislaag van ijs. Ik heb genoten vandaag.. ondanks de gevaarlijke wegen hier. Dit is genieten, overmacht en vooral aanpassen.. Ik kan er geen hekel aan hebben, ondanks dat als t nog gladder word, wij het terrein niet meer af kunnen.. Dit lieve mensen, is nederland, met al zijn grillen. Hoop dat het nog lang mag blijven (die grillen)

Prachtig weer he! :D

germie schreef:
Ben er niet blij mee, gisteren onderuit gegaan met die ijzel, enkel dubbel gehad en scheenbeen uit de kom gehad. Gelukkig is er verder niets stuk volgens de huisarts, maar moet nu een vakantie van komende vrijdag annuleren. En ik wil weer duiken, dus ik voorzie al voor komend weekend dat ik een overdosis aan pijnstillers naar binnen moet werken om toch nog beetje leven te kunnen hebben. Op m'n paard kan ik nu ook niet komen. Ik ben geen stilzitter, dus beweeg toch zo veel mogelijk. Maar kan niet veel.

Grote knuffel :(:)
even een opmerking. Hoe kan een scheenbeen uit de kom raken? ;) nog nooit van gehoord. Klinkt misschien stom, maar ik vind medische dingen wel interessant ;)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:59

ik vind de sneeuw wel leuk :D
mijn pony dacht daar net zo over... haha!

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:02

Hier ook glad, de auto ging vanmorgen rechtdoor richting schutting ipv zoals ik wou de oprit op :+ Gelukkig stond ik op tijd stil.
Rond 5 de ramen alweer dicht geijzeld...

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:07

Joaltijd schreef:
pipo schreef:

Prachtig weer he! :D

germie schreef:

Grote knuffel :(:)
even een opmerking. Hoe kan een scheenbeen uit de kom raken? ;) nog nooit van gehoord. Klinkt misschien stom, maar ik vind medische dingen wel interessant ;)

nou, dat was heel raar, ik viel en er stak wat uit bij de knie, ik hoorde het ook knappen. Mis dacht ik. Toen ik been weer strekte schoot het terug en knapte het nog een keer. Anderen hoorden het ook. Net onder de knie is het nu pijnlijk. Huisarts zei dat het best even kort verschoven kon zijn. Maar ja, alles zit weer op z'n plaats. Dus het blijft een gok wat er nu echt gebeurd is. Maar het doet wel pijn. En helaas doet de enkel ook enorme pijn (dat is nog erger dan de knie). Ik kan alleen staan zeg maar, lopen is strompelen. Met ibuprofen 600 gaat het ietsjes beter. maar kan nog niets hoor. En dat moet komend weekend echt weer beter zijn. Want hier word ik echt pissig van.
Ik ben een zomermens, ik vind sneeuw in de alpen mooi voor de wintersport, maar doe mij verder maar zomer.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zijn de dieren in ieder geval goed geïsoleerd. Hoewel ik aan de paarden vanmiddag wel ijspegels vond!