Sticky roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Sticky roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:12

Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Zo rookt mijn buurman pijp en rook ik dus ook pijp wanneer ik buiten zit of de deur open heb staan. De enige manier om dit op te lossen is om aan te bellen (heb je ooit al kennis gemaakt?) en je probleem kenbaar te maken. Want meestal vreest men zo erg de reactie die gaat komen dat men nooit aanbelt en de frustratie enkelzijdig alleen maar oploopt. Mijn buurman was zich van geen kwaad bewust en schrok er bijvoorbeeld van, maar vond ook dat hij wel zou moeten kunnen roken buiten. Daar kon ik me dan ook wel in vinden en tegenwoordig ruik ik zijn rook, maar geef ik even een gil naar beneden wanneer ik ga koken en eten, dan doet hij hem uit. En we komen meer bij elkaar over de vloer dan ooit.

Kortom, bel aan en ga het gesprek aan. De meeste mensen zijn niet zo naar.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:16

Zoe_97 schreef:
Met open mond lees ik de reacties. Normaal dat het naar wiet ruikt? Als je die rommel gebruikt zou je gewoon horen te zorgen dat niemand er last van heeft.
Veel beter geregeld hier in Belgie met het verbod op drugs... Sta versteld van jullie mentaliteit.

TS inderdaad erg vervelend. Ik zou ook eerst met die jongen praten. Dan wijkagent, maar aangezien in Nederland drugs toegestaan is vrees ik ervoor dat die iets zouden doen.

In België mag je ook gewoon binnen wiet roken. :) (in Nl dacht ik enkel in coffeeshops en eigen huis?)

Ik snap TS dat ze hier niet blij van wordt, maar zoals ik al eerder aangaf. Vragen aan de buurman, een nee heb je, ja kan je krijgen. Buurman zal er misschien niet minder om gaan roken maar kan er rekening mee houden. Breng het netjes, verwijt hem 'niets', zodoende je er ook later geen spijt van krijgt :) Succes :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:18

nee want je mag het (ook niet thuis) niet in je bezit hebben (ik heb een drugsverslaafd familielid en heb ene keer met een agent gepraat toen ze hem weereens kwamen oppakken. Een joint op zijn slaapkamer werd ook in beslaggenomen omdat eht bezit gewoon verboden is hoor.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:32

Zoe_97 schreef:
nee want je mag het (ook niet thuis) niet in je bezit hebben (ik heb een drugsverslaafd familielid en heb ene keer met een agent gepraat toen ze hem weereens kwamen oppakken. Een joint op zijn slaapkamer werd ook in beslaggenomen omdat eht bezit gewoon verboden is hoor.

Vreemd, want de politie hier kon er niets tegen doen toen ze iets kwamen vragen en mijn vriend een joint aan het roken was. Sterker nog, ze zeiden dat hij best zelf 1 plantje kan kweken zodat hij geen last meer heeft van vervelende dealers :) (en mijn vriend rookt het al jaren)

Je mag tot een bepaald aantal gram (dacht 3) of 1 vrouwelijke plant in bezit hebben, dus alleen eigen gebruik én je moet meerderjarig zijn voor het 'bezit'.

bij wet zijn ze verboden, maar het is nogal een omstreden iets, zolang je bovenstaande niet overschrijdt dan kom je er het slechts vanal vanaf met een PV.

Zoek de wetgeving maar eens op. :)

Verder voegt dit helemaal niets toe aan het topic van TS, dus je mag me gerust pb'n hierover.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:34

Ik zou het ook niet fijn vinden als ik het zou ruiken in de galerij, in zijn eigen huis prima maar dan moet de geur daar wel blijven.

Imo hoort een galerij voor iedereen geschikt te zijn die er woont en daar valt een wietlucht niet onder.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:29

Ik kom nu net thuis en de lucht hangt nog in de galerij. Nogmaals het is een galerij waar ramen ook zijn maar die zijn dicht. De geur blijft daar dus gewoon hangen. Zolang het niet meer bij me naar binnen komt heb ik er geen last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:10

Je hebt al bij hem aangebeld? :)

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:27

Galerij is altijd toch wel gevoelig qua luchtjes vind ik.

Sta toch best gek te kijken dat er een aantal maar vind dat er gewoon een kaarsje aangestoken moet worden o.i.d.
Ik vind de geur zeer vervelend en mijn hond wordt er zelfs agressief van :+ Mijn moeder is migraine gevoelig en deze lucht is voor haar ook aanstoot gevend.

Ik heb links en rechts buren die regelmatig wat opsteken, waarom ze het doen interesseert me geen fiets. Link doet het meestal vanaf het balkon boven en overdag. De enige plek waar het in komt is dus mijn slaapkamer maar hier zit ik overdag niet dus ik heb er geen last van. Degene die hiervoor links woonde deed het wel gewoon in de tuin en met de verkeerde wind (die er bijna altijd was) kwam het bij ons naar binnen gewaaid. Toevallig een keer tegen aangelopen toen ie buiten was en is sindsdien achter in de tuin gaan staan zodat wij er zo min mogelijk last van hebben. Rechts doet het netjes in de schuur maar ventilatie van de schuur zit recht onder ons raampje wat eigenlijk altijd open is omdat ons huis gewoon moet luchten met de dieren in huis.

Iemand anders heeft gebeld over overlast en eigenlijk dachten zij dat wij het waren maar dat was niet zo (Wijkagent was langs geweest). Hierdoor is er een gesprek ontstaan omdat ze zich in de eerste instantie aangevallen voelde. Rechts is achter gekomen dat de lucht bij ons direct naar binnen vliegt en heeft er voor gezorgd dat het ventilatie gat dicht zit en heeft aan zijn eigen kant een nieuwe ventilatie gemaakt.

Mijn advies, doe het niet via een briefje maar persoonlijk. Een brief kan een stuk aanvallender aan komen dan wanneer je het zelf zegt. Je kan begrip tonen en hij ook, samen kan je dan tot een mogelijke oplossing komen.
Wacht dus even af tot je wel de kans hebt om hem te spreken.
Wanneer je het op een hele gewone vriendelijke manier brengt is de kans klein dat ie agressief wordt. Helemaal als ie er net 1 op heeft ;)
Spoiler:
dat laatste is natuurlijk een grapje

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:37

Helaas een herkenbaar probleem, een van mijn onderburen rookt zware shag waardoor wij de ramen dicht moeten houden in de zomer als er op het balkon word gerookt. Maar kan mijn Buren moeilijk verbieden te roken op hun eigen balkon natuurlijk..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:55

Maar je kunt wel vragen of hij bijvoorbeeld niet wil roken wanneer je aan het koken en eten bent. Dan geef en neem je allebei wat.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:43

maaikemuis schreef:
Maar je kunt wel vragen of hij bijvoorbeeld niet wil roken wanneer je aan het koken en eten bent. Dan geef en neem je allebei wat.

Maar weet haar buur wel wanneer ze eet of kookt? Neem aan dat ze niet voor elke maaltijd aan z'n deur wilt gaan melden dat ze aan het eten is :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:53

Ik ruik het nu niet meer.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:55

Ben je wezen praten met hem?

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:02

Ik lees hier veel dat ts maar wat meer verdraagzaam moet zijn. Maar haar buur kan toch ook wat meer verdraagzaam zijn, of zie ik het nu helemaal verkeerd? Als ik rook of iets ga doen met een sterke geur (koken of bbq) is het toch niet meer dan normaal dat je even denkt aan je buren. Ik beslis om dat te doen en dan moeten mijn buren daar niet de dupe van zijn. Kan altijd wel eens zijn ik heb bv geen macht om de windrichting te veranderen, maar een bbq steek ik echt niet aan op een plek waar de rook geen uitweg buiten naar mijn buren vindt. dan moet ik mijn bbq maar verplaatsen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:04

Nee ik heb niet met hem gesproken maar ik ruik het niet meer. Gelukkig maar. Misschien komt het nog wel een keer terug maar nu ruik ik het niet meer.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:15

Dat snap ik dan niet, wel een topic openen om te klagen over iets wat waarschijnlijk heel makkelijk opgelost kan worden. Maar er vervolgens niks aan doen? Wat een moeite om niks.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:29

Ik hoef toch niet naar hem toe te gaan als er niks meer aan de hand is. En ik weet niet zeker of hij het was die lucht hing er maar dat hoeft hij niet gedaan te hebben.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:50

Oke, dit geeft een wending haha. Je klonk nochtans overtuigd in je beginposten :D