Ergeren aan scholieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergeren aan scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:10

De ander is uiteindelijk ook veroordeeld tot een boete :j er zit nu nog een advocaat op omdat mn man blijvende medische kosten eraan over houdt :=

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 01:31

Ik ben zelf scholier, maar ik kan me ook ontzettend ergeren aan andere scholieren in het verkeer.
Wij hebben hier echt 8 middelbare scholen in de stad maar op de een of andere manier moet iedereen dezelfde kant op, dus als ik naar school fiets is het echt hel. Ik fiets gewoon echt in een stoet van scholieren. Het begint volgens mij met een groep mensen die met z'n drieën naast elkaar fietsen en dan komen daar weer mensen achter die inhalen blijkbaar niet nodig vinden en zo nog een paar mensen. Dan als er eenmaal echt een flinke rij is, is inhalen bijna niet te doen, je moet maar blijven bellen en soms wordt daar niet eens op gereageerd! De meeste mensen geven het halverwege de optocht al op en voegen zich maar ergens in. Vaak neem ik de moeite dan ook maar niet en plak ik me er maar gewoon achter.
Uiteindelijk kom je dan met die hele optocht aan bij een tunnel en als je daar onderdoor bent is daar meteen een stoplicht. Dan moet je dus vaak met die hele rij bij dat stoplicht gaan staan en staat de halve groep mensen met hun fiets nog in de tunnel. DIe rij wordt natuurlijk tijdens het wachten op groen licht alleen maar langer en als het dan groen is kan meestal maar de helft van de optocht oversteken en de rest moet op de volgende ronde wachten. :\
Om bij het stoplicht te komen moet je trouwens ook nog een fietspad oversteken waar die hele rij dus altijd de weg blokkeert. Ik snap echt niet dat ze daar geen rekening mee houden.

Pfoe dat is een lang verhaal geworden zeg! := Moest het even kwijt haha!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 01:45

Pfoe het ergste is dan zo'n groep jochies die elkaar gaan liggen duwen terwijl ze naast elkaar fietsen, levensgevaarlijk...

Ook een aantal keer vroeg in de ochtend bijna fietsers onder de auto gehad, totaal niet zichtbaar in het donker, niks van lichten en dan ook nog vol overtuiging de weg overschieten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 05:14

Ik heb een invalidevoertuig, een 45 km autootje dus.
Echt niet dat ik rond de scholen uit gaan over dat fietspad ga, en als ik pubers op de fiets tref ben ik blij dat ik er zonder schade langs ben.
Ik ben 1.10 breed, en dan zijn die slingerende idioten op het fietspad met grote waffel.
Mijn hartslag schiet er echt van omhoog. :Y)

Pubers met waterpistolen met limonade erin langs het fietspad zijn ook niet leuk trouwens. -O-

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 16:49

Ik ben blij te lezen dat ik niet alleen ben. Maar ik begrijp ook uit sommige verhalen dat ik gewoon in mn handjes mag klappen dat het altijd goed gaat hier.

Het zijn ook echt niet alle scholieren, er zijn ook mensen bij die zich gewoon netjes aan de regels houden waar ook niemand last van heeft. En die bedankt ik altijd in mijn hoofd als ik die tegen kom haha.

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:59

Lous schreef:
Krijgen scholieren tegenwoordig eigenlijk nog wel verkeersles?

Yup, maar bij ons op de basisschool heeft een van de juffen een auto-ongeluk gehad. Omdat zij te hard reed. En die geeft verkeersles :')

Ik zat pas vlak achter een groep jongens die langs een uitrit fietsten. Ik kijk daar altijd goed uit, aangezien er snel rijdende vrachtwagens vandaan komen. Maar hun keken niet uit. Ze werden bijna aangereden! Terwijl ik toch altijd heb geleerd dat verkeer van een uitrit moet wachten?

De meeste vrachtwagenchauffeurs zijn wel zo onbeschoft. Die rijden gewoon door. En dat kan soms ook eng zijn!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:02

Ik begrijp je punt, ik word gebracht met de auto (commentaar doe je maar in PB) en we zien mensen die gewoon dorofietsen, hebben 3 keer bijna iemand dood gereden. Tja, dat krijg je er van -O-
Ben het met je eens, maar gooi het niet op scholieren, zij zijn niet de enigen die verkeerd bezig zijn op de weg :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:12

Het is ook vooral het slierten wat zo irritant is. Ik kom als ik iets te laat naar het station moet fietsen midden in de scholierenslierten terecht.

Die zijn LANG, niet normaal!! Zij moeten op den duur linksaf slaan de straat in waar ik uit kom. En ik moet ook linksaf de straat in waar zij vandaan komen. Dat kruist elkaar dus 'leuk'.

Dan beginnen ze al veeeeeel te vroeg met afslaan, zodat ze bijna via de linkerweghelft fietsen voor ze afslaan naar links (snappen we het nog). Ik wordt daar bijna van mijn fiets gereden als ik gewoon op de normale plek sta.

En als de voorste voorrang nemen waar ze het niet hebben, moeten auto's wel stoppen, en gaat die hele sliert erachteraan. Verschrikkelijk. Als ik ooit met de auto naar het station moet, dan rij ik helemaal om om ze maar niet tegen te komen.

Levensgevaarlijk. En ze hebben zelf GEEN benul. Totaal niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:59

Ik moet zeggen dat ik zeer netjes fiets. Ik steek altijd mijn hand uit en leg altijd op mijn medeweggebruikers. En soms wil ik wel eens niet opletten maar goed.. ik vind het trouwens niet eerlijk dat de meeste van jullie het alleen maar over scholieren hebben. Jullie automobielisten kunnen er ook wat van. Bijv geen knipperlicht aan, op het fietspad staan.... maar goed.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:00

Yenni schreef:
Ik moet zeggen dat ik zeer netjes fiets. Ik steek altijd mijn hand uit en leg altijd op mijn medeweggebruikers. En soms wil ik wel eens niet opletten maar goed.. ik vind het trouwens niet eerlijk dat de meeste van jullie het alleen maar over scholieren hebben. Jullie automobielisten kunnen er ook wat van. Bijv geen knipperlicht aan, op het fietspad staan.... maar goed.

Ben het eens. Als ik fiets (13 jaar) doe ik het ook altijd gewoon volgens de regels, en het op fietsende scholieren gooien is onzin.

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:07

ikzelf als scholier, ik ben 13 vind ik sommige anderen ook zo irritant :Y)
Zelf zit ik op de fiets nooit op mijn telefoon en fiets altijd alleen.
Maar ik vind dat sommige automobilisten er ook een potje van maken hoor.
Ik moet over een ventweg naar huis, en dan durven sommigen met 80 voorbij te razen, knipperlicht vergeten de meesten ook wel.. En dan heb ik nog niet gesproken over tractors enzo :') :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:10

martine12h schreef:
ikzelf als scholier, ik ben 13 vind ik sommige anderen ook zo irritant :Y)
Zelf zit ik op de fiets nooit op mijn telefoon en fiets altijd alleen.
Maar ik vind dat sommige automobilisten er ook een potje van maken hoor.
Ik moet over een ventweg naar huis, en dan durven sommigen met 80 voorbij te razen, knipperlicht vergeten de meesten ook wel.. En dan heb ik nog niet gesproken over tractors enzo :') :+

Dat snap ik dan wel weer. Ze kunnen niet met 20 langs rijden. Dan krijg je ongelukken...

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:10

Ik fiets er altijd net rakelings af.. en een grote mond kunnen ze terug krijgen. Kom zeg, iemand moet het zich duidelijk maken..

Zelf al een keer meegemaakt dat ik belde of ik erlangs kon en ze zagen mij echt wel. keer roepen.. en ik werd gewoon uitgelachen. toen ben ik er dwars doorheen gefietst en werd ik tegen mij bagage drager getrapt. toen ben ik afstapt en diegene van z'n fiets geduwd 8)7 toen kreeg ik een 'Sorry ! ging perongeluk' .. draken.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:12

Tja, of papa's en mama's die met 3 kinderen naar school fietsen en zelf voor op rijden? :? Automobilisten die kinderen aanrijden omdat ze allemaal zo snel naar t werk moeten.

Mensen op fietsen die ALTIJD voor bij groepjes moeten fietsen.

mensen die met muziek in rijden en geen idee hebben wat er om hun heen gebeurd.

Mensen van kantoren die midden op de straat lopen, hun broodzakje overal neer flikkeren.

Mensen in de trein die niet op staan voor ouderen. of hun tas niet op schoot willen nemen

Zo kan ik nog wel even door gaan :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:24

Yenni schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:25

Amigo_stan schreef:
Tja, of papa's en mama's die met 3 kinderen naar school fietsen en zelf voor op rijden? :? Automobilisten die kinderen aanrijden omdat ze allemaal zo snel naar t werk moeten.

Mensen op fietsen die ALTIJD voor bij groepjes moeten fietsen.

mensen die met muziek in rijden en geen idee hebben wat er om hun heen gebeurd.

Mensen van kantoren die midden op de straat lopen, hun broodzakje overal neer flikkeren.

Mensen in de trein die niet op staan voor ouderen. of hun tas niet op schoot willen nemen

Zo kan ik nog wel even door gaan :+

Ik sta alleen op als het me gevraagd wordt, en daar heb ik medische redenen voor (PB), zie je niet van buitenaf. Tas neem ik uiteraard wel gewoon op schoot:P

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:38

Ik denk dat een groot deel van het 'probleem' is dat eigenlijk alle (middelbare)scholieren naar school fietsen. Vergeleken met werkende mensen gaan er daar van veel met de auto.

Ik heb zelf ook 4 jaar gefietst, veel gevaarlijke situaties gezien en waarvan een keer zelf aangereden.
Auto kwam uit een uitrit van een tankstation en was bezig met een kindje op de achterbank.

Wat ik er mee wil zeggen, overal zijn rotte appels, onder de scholieren zie je ze misschien sneller omdat ze A: "stoer moeten doen" en B: àllemaal op de fiets gaan t.o.v. werkenden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:39

Steeph, allemaal op de fiets? Uh, nee. :?
Verder ben ik het eens. Stoer doen doet een deel ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:46

Ja, gingen ze maar net de auto! Dan krijgen ze nog minder lichaamsbeweging en heb je nog meer jongeren met overgewicht. Goed idee! :D Ook vast erg goed voor het mileu. Maar goed, dan hebben al die automobilisten die dan elke dag een uur langer in de file staan geen last meer van al die scholieren op de fiets. Daar gaat het toch allemaal om? ;) :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:49

Resistance zielige gedachte. Ik ga met de auto, velen gaan met de bus, krijg je geen overgewicht van, ik heb zelfs licht ondergewicht en eet elke dag gewoon lekkers.
Er zijn auto's die het milieu niet vervuilen, en ik zei helemaal niet dat men opeens met de auto moet gaan.

Je slaat enorm door, en je denkt echt heel dom nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:02

xniieeenke schreef:
Resistance zielige gedachte. Ik ga met de auto, velen gaan met de bus, krijg je geen overgewicht van, ik heb zelfs licht ondergewicht en eet elke dag gewoon lekkers.
Er zijn auto's die het milieu niet vervuilen, en ik zei helemaal niet dat men opeens met de auto moet gaan.

Je slaat enorm door, en je denkt echt heel dom nu.

Ik reageerde op Steeeephs post. ;) Ik ben hier niet degene die doorslaat. :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:05

Ik sloeg nu door, maar ik dacht dat je het tegen mij had want ik postte het meest recent.
Alsnog is het een beetje 'n vaag gedoe vind ik.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:26

xniieeenke schreef:
Steeph, allemaal op de fiets? Uh, nee. :?
Verder ben ik het eens. Stoer doen doet een deel ook niet.

Nou, het overgrote deel van de middelbare scholieren gaat hier toch echt op de fiets naar school hoor!

Resistance schreef:
Ja, gingen ze maar net de auto! Dan krijgen ze nog minder lichaamsbeweging en heb je nog meer jongeren met overgewicht. Goed idee! :D Ook vast erg goed voor het mileu. Maar goed, dan hebben al die automobilisten die dan elke dag een uur langer in de file staan geen last meer van al die scholieren op de fiets. Daar gaat het toch allemaal om? ;) :')

Jij begrijpt mijn post verkeerd. Ik wil niet dat ze met de auto gaan, dat suggereer ik ook niet, ik wil alleen zeggen dat doordat ze allemaal (lees: het overgrote deel van de middelbare scholieren) op de fiets gaan ze veel sneller opgenerkt worden en dat daardoor de rotte appels meteen over de zelfde kam worden geschoren als de fietsende scholieren die zich wel netjes aan de regeld houden.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:27

Steeph maar je zei állemaal, met nadruk op de A wat betekent dat je echt allemaal bedoelt.
Ben het verder met je eens,

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:45

Hier zo'n irritante fietser :# Ik ben dan geen scholier meer, maar ik fiets naar mijn stage lekker midden op de weg, en ga ik ook aan de kant ook niet :x Ik moet altijd via landwegen fietsen en daar scheuren mensen toch ongelofelijk hard, anders zien ze me niet O:)