officiële vuurweek verkoop van start, al overlast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:08

Hier al aardig wat geknal. Gelukkig houden mijn katjes en hond zich beter dan vorig jaar en zijn ze nog gewoon aan het pitten, spelen en rommelen! Kijken wel af en toe op bij een harde knal. Hopelijk houden ze zich morgen ook zo goed.

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:11

Hier af en toe ook aardig wat knallen. Pony's staan gelukkig buitenaf, er wordt daar bijna niet geknald. Maar hier in de wijk denken kinderen dat het al 12 uur is volgens mij -O- Hoor hier ook regelmatig (volgens mij) illegaal vuurwerk. De hond wordt er helemaal onrustig van, alleen maar blaffen (stoer doen, maar eigenlijk is ze doodsbang) en janken.

Ik hou zelf ook helemaal niet meer van vuurwerk. Prima om 12 uur van dat siervuurwerk, maar die harde knallen hoeven niet meer van mij :\

Zeeuwtje68

Re: officiële vuurweek verkoop van start, al overlast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:16

vorig jaar met oud en nieuw bijna niks gehoord aan vuurwerk, en nu ook nog niks erg stil hier dus heerlijk hoor :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:21

tootje71 schreef:
vanmorgen pilletjes gehaald bij de dierenarts voor de poes , meteen mee begonnen en ze is nu heerlijk relaxed . Zal morgenavond wel anders zijn..onze overuren halen troep uit het buitenland brengen vervolgens hun paarden elders onder om vervolgend boven mijn stal die ellende af te steken , paarden dus aan de tranquigel . Van mij mag vuurwerk verboden worden.

Jeetje dat vind ik echt over komen eigen vee in veilig heid maar achja als de paarden van de buren verongelukken omdat ze schrikken van onze (illegale) vuurwerk jammer dan dat is niet ons probleem om zulke mensen kan ik echt woest worden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:22

Hier is het sinds gisteren bezig , vind het niet erg , maar twee van onze katten zijn doodsbang ( een ligt onder de bank) andere is zwerfkat ( geen baasje meer) en durft niet naar binnen , dus die zit lekker in de garage met een warme kruik enz. De paarden kijken er niet van op.

Wij hebben ook nog een hond die vind het niet heel eng maar uitlaten word nog lastig maar meestal gaat hij dan half kruipend lopen , we laten hem gewoon dan voor het huis uit.

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:25

Vanmiddag gooide wel iemand een rotje naar mijn auto. Toen werd ik wel even heel boos, en volgens mij werd ie een beetje bang van mij, maar verder valt t wel mee! Vorig jaar rond dit tijdstip was er meer geknal.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:12

Ess_Ramona schreef:
Vanmiddag gooide wel iemand een rotje naar mijn auto. Toen werd ik wel even heel boos, en volgens mij werd ie een beetje bang van mij, maar verder valt t wel mee! Vorig jaar rond dit tijdstip was er meer geknal.

Goedzo! }:)
Wat heb je gedaan; gedreigd om met je auto over m heen te rijden? Hooivork uit de kofferbak gepakt en er achter aan gerend? :Y)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:14

Hier zwerven overdag van die groepen tieners rond. Met vuurwerk, onder bruggen, tussen huizen enz gooien ze dan rotjes. Dat knalt zo lekker hard. 's avonds gaan ze over op vuurpijlen en andere rommel.

Paarden zijn niet bang voor vuurwerk, die vinden het wel best. De hond wordt wel nerveus van knallen, maar heeft geleerd dat ie moet komen. Dan krijgt ie een knuffel en een stukje pens. Dus met hem gaat het redelijk.

De baas is daar en tegen toe aan pillen. Ik haat vuurwerk, bij elke knal staan m'n haren stijf overeind en slaat m'n hard over. 's Nachts wordt ik er wakker van enz... Ben blij als het 2 of 3 januari is en alles op is.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:33

Geen overlast hier. Hoor heel af en toe een knalletje. Lekker rustig hoor.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:45

Hier gaat het al een paar dagen er flink aan toen. In het steegje achter ons huis al een stuk of 1000 knallen gehoord, precies waar onze konijnen ook zitten. Die zijn gisteren dus naar de garage verhuisd. Verder hoor ik elke 10 secondes wel een knal maar je went er aan....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:25

Hier aan de overkant zware knallen zwaar illegaal....ben zo blij als alles weer voorbij is...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:29

mairead schreef:
Ess_Ramona schreef:

Goedzo! }:)
Wat heb je gedaan; gedreigd om met je auto over m heen te rijden? Hooivork uit de kofferbak gepakt en er achter aan gerend? :Y)

Dat laatste ja :').

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:34

Hier geen overlast hoor, tuurlijk je hoort knallen genoeg, maar overlast? Nee, absoluut niet.

Enige wat ik altijd lastig vind aan dit verhaal zijn dieren, als ze bang zijn, zijn dit natuurlijk erg lange dagen en dat is sneu. Gelukkig zijn mijn dieren er allemaal niet bang voor.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:59

Hier is het al een aantal dagen doffe ellende, klinkt soms alsof ze gewoon bommen afschieten ofzo. -O-
Vandaag is het wel erger dan de vorige dagen, ben blij als die ellende voorbij is want zit met een doodsbange kat. :(:)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:58

Wordt al meer geknald. Die knallen hoeven van mij niet. Ben meer van het siervuurwerk. :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:01

Nog steeds geen geknal hier :D.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:04

Knallen al vanaf 07.00. Echt te gek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:06

Gaat goed tekeer met regelmatig xxxxxl knallen , is het al bijna over pff

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:08

Hier knallen ze al flink, gelukkig zijn de paarden er heel rustig onder omdat het zo lekker opbouwt en ze dus al 2 dagen langzaam steeds meer knallen horen. Honden zijn wel wat onrustig bij flinke knallen, maar goed te doen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:08

_San87_ schreef:
Hier is het geen oorlogsgebied, maar er word al wel geknald. In Enschede, waar mijn ouders wonen, is het een ander verhaal, daar knallen ze er al weken rustig op los.

Klopt :') :') Hele jaar door := _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:37

Al weken en weken hier als het donker wordt. Ben het nu echt wel zat en de honden ook. Eergister dikke ruzie met iemand een stukje verderop in de straat. Man heeft een goed stel hersens en een verantwoordelijke baan en fatsoen normaal. Die heeft ruim twee uur staan knallen en kloten voor de deur. Honden over zeik, die van de buren en zijn eigen hond die ook panisch is net als zijn vrouw.

Ging bij mij ook even een vuurwerk af, heb nog net kunnne opbrengen hem vriendelijk te vragen te stoppen met dat gekloot. Gaat hij door het lint. Dat ik de politie maar moest bellen als hij moest stoppen. Zelf deed hij dat niet. Waar zijn twee jonge dochters bijwaren he. Heb hem gezge dat hij volwassen is en voorbeeld moet geven aan zijn dochters, maar ondanks zijn grote bek niet meer gehoord, nu is hij al uren weer aan het knallen. Vent is in de veertig.

Maar achter zaten ze hun kliko op te blazen met vuurwerk ook heel leuk natuurlijk overdag om te doen,

Dus ja veel overlast en heel veel de politie gebeld afgelopen weken. Die ook zeggen het veel drukker te hebben hier in de wijk achter me dan andere jaren. Gister een opgeblazen brievenbus en prullenbak gezien. Zo leuk om te doen.

Van mij mag het verboden worden, carbid schieten overdag en s nachts een groot gemeentelijk vuurwerk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:41

O ja paarden staan elders op een rustige plek waar vanwege de grotere hoeveelheid paarden ene een koeienstal geen vuurwerk wordt afgestoken,

Honden waren afgelopen jaren redelijk te doen. Dit jaar een drama. Witte herder is dwars door de alprazolam heen gegaan waarmee ik vanmorgen vroeg al was begonnen. Zelfs in het bis met carbid in de verte werd hem teveel. Na overleg met de dierenarts is er nog een flnke portie diazapam ingegaan. Zelfs kleine nooit bange hond heeft het gehad omdat zelfs zij de klappen niet leuk meer vind.

Met kippen opsluiten net zie ik dat hele tuin al vol ligt met vuurwerkresten. Brievenbus zit dicht na een lawinepijl drie jaar geleden in de gang.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:44

Het meeste is al verboden. Alleen zolang dat verbod massaal genegeerd wordt en kan worden, lost het weinig op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:47

Vebod genegeerd, controle is het probleem. Nou ja het gebrek eraan. Politie doet zijn best maar er zijn drie units voor een gebied van tientalle kilometers waarvan groot deel aan de andere kant van een rivier. Daar kunnen ze niet tegenop.

Wat ik nog steeds vreemd vind. Waarom is vooral nederland zo erg met vuurwerk overlast. Vlaamderen wordt ook erger langzaam aan maar de rest van belgie, duitsland en frankrijk is vroegtijdige vuurwerk overlast eigenlijk een zeldzaam heid. Waarom juist hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:49

Hier al complete shows , kat zit al 2 dagen in de stress en vandaag kan ze zich geen houding geven. In de kast , in de poepbak , onder het bed , onder haar trauma's zit dus ook een vuurwerk 1. Mag van mij hartstikke verboden worden dit is niet leuk meer