Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:00

Argai schreef:
Heel simpel: klikt het goed maar ben ik niet tot hem aangetrokken dan is het een gewone vriend.
Klikt het goed en ben ik tot hem aangetrokken: dan wil ik meer.

Ik zou dus niet verliefd kunnen worden op iemand die ik niet aantrekkelijk vind.

Maar zelfs dan kan je na een tijdje wel tot iemand aangetrokken worden.
Juist als je de binnenkant gaat leren kennen.

Neverland

Re: Verliefd worden op iemand met 'minder' uiterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:24

Ja dat zou wel kunnen maar dat heb ik nog nooit gehad. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik maar 1x in mijn leven verliefd ben geweest :=

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:44

Ik heb 1x iets gehad met een knappe man en blijkbaar klopt mijn moeder haar stelling in dit geval wel. Een knappe vent heb je nooit alleen. Het is ook mijn kortste relatie geweest.

Mijn eerste ex was een lange slungel, behoort toch wel tot de lelijke mannen. Was helaas erg agressief, op zijn goede momenten was het echt een leuke man.

Mijn tweede ex weegt 30 kilo te zwaar, ook geen knappe man.

Momenteel heb ik vlinders bij een man met, tja, normaal uiterlijk denk ik. Ook wel wat te zwaar. Hij weet alleen nog van niks :')

Voor mij telt het innerlijk, helaas tref ik ook daar blijkbaar altijd de verkeerde. Qua uiterlijk is er maar 1 ding dat voor mij belangrijk is en dat is de oogopslag. Staat de uitdrukking in de ogen mij niet aan, dan begin ik er niet aan.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:41

Youknowme schreef:
De eerste keer dat ik mijn man zag dacht ik no way! Totaal niet mijn type. Maar het klikte zo goed dus toch gaan datent. Nog steeds is het niet de hunk waarvan ik droomde maar ik vind hem wel aantrekkelijk. Alleen het uiterlijk bepaald niet of iemand knap of lelijk is ben ik achter gekomen.

Precies dit!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:40

Lastig. Ik vind zelf iemand niet zo snel knap en ben best wel een beetje kieskeurig, maar toen ik mijn ex had riepen mensen om mij heen: 'Jij kan veel knapper krijgen!' Dat zag ik eerlijk gezegd zelf ook in, maar verliefdheid maakt in het begin blind. Zijn innerlijk werd trouwens ook met de maand (totaal 3 jaar) lelijker, dus dat telde nog veel meer mee natuurlijk. Maar uiteindelijk heeft het toch een punt gehad dat ik dacht: 'Wil ik met hém (uiterlijk en innerlijk) oud worden?' Toen was mijn antwoord toch nee op beide punten.

En nee, ik ben totaal geen bitch zoals het hier staat beschreven hoor, maar als meerdere mensen gaan zeggen 'Wat doet zo'n knap meisje met zo'n jongen?' Dan ga je heel stiekem toch ook twijfelen :o

Dus antwoord op je vraag: het kan wel, maar toch gaat het na een tijdje toch irriteren bij me. Je wilt immers toch iemand die het zelfde overkomt qua uiterlijk als jezelf.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:17

Ik ben ruim 14 jaar getrouwd, en vind mijn man nog steeds een lekker ding. Gelukkig vind hij dat ook van mij...maar alleen uiterlijk knap zegt niks natuurlijk, het is mooi meegenomen. :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:27

ik val nooit op types die voor de meeste vrouwen doorgaan als 'knap'. Ik val op nuchtere, aardige mannen :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:31

Uiterlijk speelt denk ik zeer zeker een rol, maar gelukkig verschillen smaken enorm.
Alleen uiterlijk is niet genoeg, en voor mij geld denk ik hetzelfde voor uiterlijk.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:32

Yunaa schreef:
Lastig. Ik vind zelf iemand niet zo snel knap en ben best wel een beetje kieskeurig, maar toen ik mijn ex had riepen mensen om mij heen: 'Jij kan veel knapper krijgen!' Dat zag ik eerlijk gezegd zelf ook in, maar verliefdheid maakt in het begin blind. Zijn innerlijk werd trouwens ook met de maand (totaal 3 jaar) lelijker, dus dat telde nog veel meer mee natuurlijk. Maar uiteindelijk heeft het toch een punt gehad dat ik dacht: 'Wil ik met hém (uiterlijk en innerlijk) oud worden?' Toen was mijn antwoord toch nee op beide punten.

En nee, ik ben totaal geen bitch zoals het hier staat beschreven hoor, maar als meerdere mensen gaan zeggen 'Wat doet zo'n knap meisje met zo'n jongen?' Dan ga je heel stiekem toch ook twijfelen :o

Dus antwoord op je vraag: het kan wel, maar toch gaat het na een tijdje toch irriteren bij me. Je wilt immers toch iemand die het zelfde overkomt qua uiterlijk als jezelf.

Wat doet zo'n knap meisje met zo'n jongen? Dat vind ik zo fout klinken -O-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:40

Ik houd van iets aparts. Hij moet wel lieve dingen zeggen, en doen! *\o/*

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:56

Ik val voor het totaalplaatje.

Mijn ex viel onder normaal/ niet echt knap, was ik heel verliefd op. Maar bleek een enorme eikel die zn pielie achterna liep...

Heb na mijn ex gedate met een hele aardige, absoluut geen knappe man. Kon het heel goed vinden, maar geen vlinders in mn buik en hij was heel erg onzeker. En dat combineert niet zo geweldig met mn eigen onzekerheid

Mn huidige vriend valt ook onder het kopje normaal maar met een gouden karakter.

En ik ben zelf ook van mening dat ik niet kieskeurig mag zijn op uiterlijk, omdat ik zelf ook niet knap ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:05

interessante vraag hé daan! Altijd hele verschillende antwoorden!

Mijn vriend en ik hebben een half jaar samen gewerkt zonder dat we elkaar ook maar in de buurt van aardig vonden, totdat we toch een keer aan de praat raakten. Na een paar maanden eens een facebookberichtje over een werkgerelateerd onderwerp en toen werd het ineens een heel ander gesprek! En dat terwijl we elkaar echt niet mochten!

Maar nu erg blij met elkaar. Ik val op uiterlijk, absoluut. Maar stemgeluid en het gevoel bij de persoon vind ik minstens zo belangrijk!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:06

AnnemiekvM schreef:

Tja, ik kan er ook niks anders van maken. Zo werd het toch gezegd :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:08

Nou, liefde maakt blind denk ik, hihi.
Bij de eerste vond ik hem toen wel knap, alhoewel ik dat nu niet meer zie :') nouja tis ook niet superlelijk ofzo ach...

En de tweede is (ja is) normaal/knap, ik vind hem in ieder geval knap, haha. Hij stottert wel maar dat boeit mij dan echt totaal niks. Het gaat mij ook meer om persoonlijkheid merk ik trouwens, want ik kan niet op straat lopen met een vriendin die zegt ''vindt je die knap?'' want dan heb ik echt geen idee, ik word altijd verlieft uit een vriendschap (daar betrap ik mezelf op).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:09

Beauty is in the eye of the beholder

Nee dus...ik moet mijn man aantrekkelijk vinden.
Alleen waarschijnlijk vind ik hem zo aantrekkelijk(echt woest aantrekkelijk <<) :)) ) omdat ik hem zo leuk vind.
Of jullie dat ook van hem vinden weet ik niet....

Maar oh wat is ie knap <3
....voor mij.

Overigens vallen vrouwen gemiddeld genomen eerder op slimme mannen....

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:11

Ik val voornamelijk op eerlijkheid, respect en humor.
En absoluut niet op mannen die bij elke vrouw met een beetje tieten of kort rokje zowat hun nek verdraaien om te kijken

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:12

NatasjavE schreef:

Alleen waarschijnlijk vind ik hem zo aantrekkelijk(echt woest aantrekkelijk <<) :)) ) omdat ik hem zo leuk vind.

....voor mij.

Mwha
valt mee, de eerste was niet bepaald slim, en deze wel, maar dat wist ik eerst niet, haha

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:15

Tussen knap en aantrekkelijk zit voor mij een groot verschil. Ik kan iemand puur om te zien heel knap vinden, maar totaal niet aantrekkelijk. Geur, stem, mimiek, houding, manier van praten, etc maken of ik mij tot iemand aangetrokken voel of niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:16

TerraHowrse schreef:
NatasjavE schreef:

....voor mij.

Mwha
valt mee, de eerste was niet bepaald slim, en deze wel, maar dat wist ik eerst niet, haha

Ooit eens gelezen dat mensen zo veel hersenen hebben omdat vrouwen gemiddeld genomen op slimme mannen vallen en niet op de mooiste en de gladste.

En dat is natuurlijk vanuit het verleden inderdaad niet de meest romantische reden maar een handige reden. Slimme man kan voor het gezin zorgen....

Ik weet niet in hoeverre het wetenschappelijk is onderbouwd. :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:24

Een bekende van mij zei vroeger altijd:

Doe mij maar een lelijke man met een hart van goud, dan weet ik zeker dat niemand hem van me afpakt

Heeft ze zich aan gehouden ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:26

Dit doet mij denken aan een docente op de middelbare school die zei dat ze een lelijke man had :+ Wij konden ons dat niet voorstellen(als in: hoezo kan je je partner lelijk vinden?) en toen ze een foto liet zien snapten we er al helemaal niets meer van :+

Ik denk dat een ''mweh''uiterlijk goed kan worden gemaakt door aantrekkingskracht en innerlijk, en aantrekkingskracht weegt dan toch echt zwaarder dan zomaar een knap koppie.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:26

Ja, ik vind humor en een hoog EQ een stuk belangrijker dan uiterlijk, gelukkig zag ik dat op vrij jonge leeftijd al in.

Yunaa schreef:
AnnemiekvM schreef:

Dat werd ook tegen een ex van mij gezegd over mij. :roll: Hele knappe jongen, soort Ken....gooide dit ook voor mijn voeten. :wave: Helaas toch niet zo'n leuk karakter en het zegt ook wat over zijn vrienden. Ben niet het type Barbie, klopt. Dikke doei! :evaw:

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:34

Ik word niet alleen verliefd op het uiterlijk of het innerlijk van iemand. Het totaalplaatje moet ik leuk vinden, wil ik voor iemand vallen. Daarnaast weegt het innerlijk wel zwaarder voor mij, een lelijke persoonlijkheid ben ik snel klaar mee

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:36

Yunaa schreef:
AnnemiekvM schreef:

Jammer dat sommige mensen niet verder kijken dan het uiterlijk. Tegen mijn ex werd ook verteld dat hij beter kon krijgen dan mij. Wat ze niet zagen was dat ik werkelijk alles voor hem zou doen en dat ik super veel van hem hield. Jammer genoeg betekenden die opmerking veel voor hem en heeft hij het toen uitgemaakt.

Mensen moeten zich niet bemoeien met andere relaties.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:38

Argai schreef:
Mensen moeten zich niet bemoeien met andere relaties.

Nou dat is zeker een waar woord.