iemand aan zelfmoord verloren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

Re: iemand aan zelfmoord verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:12

Alle reacties die binnen komen,bedankt allemaal voor het delen
ik weet hoe moeilijk het is..

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:14

ArroNnie schreef:
Aan de ene kant mijn vriendinnen die in de groepsapp klaagden over de trein die weer eens vertraging had, maar op het zelfde moment kreeg ik aan de andere kant te horen dat dat kwam doordat de beste vriend van mijn vader er voor gesprongen was. Heel heftig..

Veel sterkte allemaal. Y;(

Poeh dat is ook erg heftig zeg! Jeetje..

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:21

blijft een heel heftig onderwerp. Gelukkig heb ik alleen te maken gehad met een mislukte poging die achteraf goed afgelopen is... en afgelopen oktober heeft mijn man iemand gevonden die een zelfmoord poging had ondernomen... deze jongen leefde nog en hij heeft de hele tijd bij hem gezeten tot de hulpdiensten gearriveerd waren...helaas nooit meer iets gehoord hoe dit afgelopen is.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:23

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 21:26

Ja dat snap ik dat dat raar voor je is.
Dat maakt veel gevoelens voor je los denk ik.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:28

Shirley schreef:
myxlea schreef:

Ik vind ziek eigenlijk nog erger klinken, dan gewoon benoemen dat iemand er voor gekozen heeft om een einde aan zijn leven te maken... Ik vind zelf ziek niet het goede woord, maar dat komt misschien omdat ik mijn opa en broertje nooit als ziek heb ervaren. Ook de keuze die zij gemaakt hebben niet.... In de meeste gevallen is het geen keuze die van de ene op de andere dag gemaakt is, maar een weloverwogen keuze.

In de laatste post hierboven word dat ook zo mooi gezegd, je bent de enigste die altijd zeker is in je leven en waar het in jouw leven om draait...

Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand daarmee te kwetsen!
Het zal zeker sterk afhangen van de situatie, maar als het een wanhoopsdaad betreft van iemand die meent dat zijn familie en de wereld beter af is zonder hem of zichzelf dermate in de weg zit dat de dood de enige uitweg lijkt, kun je toch niet spreken van een mentaal gezond mens?

Och nee dat snapte ik, geen punt! Maar doelde er inderdaad meer op dat ik van mening ben dat je niet het labeltje "ziek" op iemand kan plakken die een einde aan het leven heeft gemaakt, omdat het per situatie natuurlijk verschilt hoe die persoon was en wat er gebeurd is.

Ik snap de manier waarop jij het stelt, dat je op die manier niet kunt spreken van een mentaal gezond mens. In mijn situatie bekijk ik het anders, ik denk namelijk dat mijn opa (69 toentertijd) en broertje (15) héél bewust over hun overlijden hebben nagedacht. Imo ben je heel sterk als je zo bewust er voor kunt kiezen om een einde aan je leven te maken, dat moet niet makkelijk zijn om daar überhaupt mee bezig te zijn. Ik denk dan ook niet dat de enigste redenen vaak zijn wereld beter af etc. Er zal (uitzonderingen daargelaten) heel bewust over nagedacht zijn en geen keuze binnen een paar minuten. Een mentaal gezond mens zal dan ook per situatie verschillen imo, want er zijn ook heel veel mentaal niet "gezonde" mensen, die geen einde van hun leven maken. Ik zou zelf de uitspraak niet durven te maken dat je per definitie mentaal niet gezond bent als je een einde aan je leven maakt. Puur omdat het per situatie en persoon zo verschilt.

Daarnaast, wat een heftige verhalen hier om te lezen :(:) Blijft zo'n beladen onderwerp..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 18:53

Het is ook een beladen onderwerp maar het is wel goed om ook dat van je af te praten/schrijven

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:22

TS ik ben mijn broer in 2009 verloren aan zelfmoord, als je wilt kletsen staat mijn berichtenbox voor je open. Sterkte!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:02

Orrie_VBW schreef:
Heel veel sterkte iedereen Y;(
Ik ben in 2013 zo zwaar depressief geworden dat ik ook verschillende pogingen heb gedaan, maar steeds op tijd ben gevonden.
Het is erg verdrietig als iemand een poging doet, maar ik snap het nu wel beter.

Dat zal vast met je onderschrift te maken hebben, denk ik zo.
Wat is het leven hard...zo mooi, maar ook zo hard.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 02:04

Heeftige verhalen allemaal zeg heel veel sterkte ik heb wel een vriendin vroeger gehad waarvan de vader zelfmoord had gedaan maar die was extreemlinkse fysiek slecht geweest en heeft toen zelf maar slaappillen genomen en het neefje van mijn moeder heb ik nooit gekend maar was 15 en was onder invloed van paddo's van een flat afgesprongen en dus niet overleefd... Die heb ik gelukkig zelf niet gekent maar zo kan het dus ook

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 21:49

Dat is idd ook erg zeg...

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:02

Knert schreef:
Orrie_VBW schreef:
Heel veel sterkte iedereen Y;(
Ik ben in 2013 zo zwaar depressief geworden dat ik ook verschillende pogingen heb gedaan, maar steeds op tijd ben gevonden.
Het is erg verdrietig als iemand een poging doet, maar ik snap het nu wel beter.

Dat zal vast met je onderschrift te maken hebben, denk ik zo.
Wat is het leven hard...zo mooi, maar ook zo hard.

Ja idd en t blijft een moeilijk onderwerp. Wiegendood, zo onbegrijpelijk :(

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 10:02

ik moet er toch even wat over kwijt

het is bijna 27 februari en dan is het 2 jaar gelede dat ik mijn broer verloor...
ik merk dat ik hem nu pas echt begin te missen...

en dat is meer ondat ik mn leven nu op de rails heb voor een groot gedeelte en ik wou dat hij dat mee had kunnen maken...

en ook ga ik steeds meer denken misschien als ik sneller was geweest met alles had ik hem kunnen helpen...

ik mis hem zo,alle dingen die ik nog tegen hem zou willen zeggen met hem zou willen delen...

dat maakt dat ik vecht
vecht voor mijn geluk omdat ik wil dat hij trots kan zijn op wie ik nu ben..
en op wat ik nog ga bereike in de toekomst..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:02

Helaas heb ik het ook in zeer nabije omgeving meegemaakt. Mijn oom heeft zelfmoord gepleegd. Hij was er fysiek ook slecht aan toe met een progressieve vorm van spier dystrofie. We hadden het allemaal begrepen en gerespecteerd als hij alleen zijn eigen leven had genomen, maar helaas heeft deze klootzak eerst zijn bloedeigen kind dood geschoten voor hij de hand aan zichzelf sloeg. De reden weet ik, maar ga ik niet openbaar neerzetten, het is uitgebreid op TV geweest etc enorm familiedrama. Maar ik hoop dat hij in het hiernamaals zijn straf niet ontloopt....

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:15

ik ben 2 oom's verloren, en de vader van mijn beste vriendin.

bij 1 oom zag ik het totaal niet aankomen, hij vertelde nooit dat hem veel dwars zat. Daardoor kwam het ook hard aan en vooral het feit dat we nooit weten wat hem tot deze daad deed aanzetten is lastig.

mijn andere oom had een zenuwziekte, zat in een rolstoel kon niks meer zelf. Hij wilde zijn gezin niet meer 'opzadelen' met de zorg voor hem. Hier had ik dan ook gelijk vrede mee. Hoe hard het ook klinkt.

mijn moeder heeft borderline en een depressie, ze heeft pogingen gedaan maar nooit goed genoeg zeg maar..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 17:42

jeetje wat heftig allemaal..
sterkte allebei..
en de waarom vraag die blijf je altijd hebben denk ik