Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ArroNnie schreef:Aan de ene kant mijn vriendinnen die in de groepsapp klaagden over de trein die weer eens vertraging had, maar op het zelfde moment kreeg ik aan de andere kant te horen dat dat kwam doordat de beste vriend van mijn vader er voor gesprongen was. Heel heftig..
Veel sterkte allemaal.
Shirley schreef:myxlea schreef:
Ik vind ziek eigenlijk nog erger klinken, dan gewoon benoemen dat iemand er voor gekozen heeft om een einde aan zijn leven te maken... Ik vind zelf ziek niet het goede woord, maar dat komt misschien omdat ik mijn opa en broertje nooit als ziek heb ervaren. Ook de keuze die zij gemaakt hebben niet.... In de meeste gevallen is het geen keuze die van de ene op de andere dag gemaakt is, maar een weloverwogen keuze.
In de laatste post hierboven word dat ook zo mooi gezegd, je bent de enigste die altijd zeker is in je leven en waar het in jouw leven om draait...
Sorry, het was niet mijn bedoeling iemand daarmee te kwetsen!
Het zal zeker sterk afhangen van de situatie, maar als het een wanhoopsdaad betreft van iemand die meent dat zijn familie en de wereld beter af is zonder hem of zichzelf dermate in de weg zit dat de dood de enige uitweg lijkt, kun je toch niet spreken van een mentaal gezond mens?
Blijft zo'n beladen onderwerp.. Orrie_VBW schreef:Heel veel sterkte iedereen![]()
Ik ben in 2013 zo zwaar depressief geworden dat ik ook verschillende pogingen heb gedaan, maar steeds op tijd ben gevonden.
Het is erg verdrietig als iemand een poging doet, maar ik snap het nu wel beter.
Knert schreef:Orrie_VBW schreef:Heel veel sterkte iedereen![]()
Ik ben in 2013 zo zwaar depressief geworden dat ik ook verschillende pogingen heb gedaan, maar steeds op tijd ben gevonden.
Het is erg verdrietig als iemand een poging doet, maar ik snap het nu wel beter.
Dat zal vast met je onderschrift te maken hebben, denk ik zo.
Wat is het leven hard...zo mooi, maar ook zo hard.