Hallo,
Ik zie al hele leuke vragen voorbij komen die ik zeker wil beantwoorden! Bedankt!
Wat veel reacties al!
Bedankt voor de onderstaande formulatie. Dat is ook inderdaad mijn intentie van dit topic, ik wil graag wat input voor een soort Q&A video.
Dat het misschien een beetje onhandig geformuleerd is, mijn excuses.
Dit topic lijkt totaal verkeerd begrepen. Aan de ene kant heel jammer, aan de andere kant zegt het ook wat over de maatschappij.
merrylegs schreef:xyzutu2 schreef:Wel apart trouwens dat er zo aanvallend wordt gereageerd op een gewoon wat onhandig opgesteld topic. Want natuurlijk is iedereen gelijk, maar sommige verschillen vallen wel op.
Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.
Het is onzin om te doen alsof die verschillen (en de bijbehorende verraste reactie) en helemaal niet zijn.
Maar het is ook onzin om mensen aan te spreken op het feit dat ze soms verrast worden door verschillen en er meteen van uit te gaan dat ze er dus ook meningen/vragen over moeten hebben. Misschien is dat waarom een deel van de Bokkers hier zo gepikeerd reageert. Gewoon omdat heel veel mensen prima in staat zijn om verrast te worden, hun verwachtingspatroon bij te stellen en weer verder te gaan met hun dag - zonder dat verschil meteen als slecht of raar te zien.
Dat er nu gepikeerde reacties komen heeft denk ik ook niet zoveel te maken met geloof, maar meer met hoe dit topic is opgestart: ze zouden net zo gepikeerd reageren als wanneer ik een topic zou openen met de boodschap dat ik een clickertrainer ben en dus niet meer met zwepen en correcties werk maar alleen nog maar met paardvriendelijke technieken en dat er nog veel misverstanden bestaan over clickertraining dus dat mensen maar hun vragen moeten stellen, want dan geef ik wel het antwoord.

Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben.
Ik denk dat het al anders zou lopen als je openingspost bestond uit dat je een filmpje wilde maken over paardrijden en moslim zijn maar dat niet genoeg vragen kon bedenken en je je afvraagt of Bokkers nog leuke vragen weten? Dat klinkt een stuk minder hautain dan de openingspost (waarschijnlijk onbedoeld) overkomt.
Dit vind ik heel goed geformuleerd! Ook mijn gedachte. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een Q&A over Paardrijdende Moslima's, waar je zoal tegenaan loopt (wat niet per se anders hoeft te zijn dan niet-Moslims) , of hoe je geloof je helpt/je kijk op paardrijden en de omgang met paarden beïnvloedt

De onderstaande reacties vind ik minder aardig. Ik voel me helemaal niet 'meer' dan een ander, maar inderdaad wel 'anders', dat is nu eenmaal een feit. Ieder mens is uniek en ieder mens heeft iets wat 'eigen' maakt. Ik krijg juist heel vaak vragen en opmerkingen over mijn geloof, en omdat ik toch al video's maak wil ik een keer een video maken over dit onderwerp om het te bundelen.
Ik wil nog geen vragen beantwoorden in dit topic, maar hier wil ik wel even op reageren.
Als je alle kleuren mengt, krijg je 1 saaie kleur (soort grijs/bruin) maar afzonderlijk van elkaar zijn kleuren heel mooi en divers.
Het is typisch hollands (dat is ook een generalisatie, maar wel een algemeen kenmerk van de heersende cultuur) om 'net zoals de rest' te zijn, 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'.
In mijn dagelijkse leven doe ik ook gewoon 'normaal', ik begin er niet over mits mensen mij er over vragen, mensen die mij in real life kennen zouden dit ook beamen. Sterker nog, ik plaats online juist helemaal niets meer over religieuze onderwerpen, omdat je er gewoon keihard op veroordeeld word, maar ik wil helemaal niet zwijgen! Ik wil me er niet voor schamen, ik wil er juist over vertellen en daarmee misvattingen uit de wereld helpen... Maargoed, er leven dus wél veel vragenm over dit onderwerp en ieder mens is UNIEK, dat hoeven we niet onder stoelen of banken te schuiven. Het onderwerp 'moslima's' leeft heel erg in deze maatschappij.
Communicatie is een sleutel tot wederzijds begrip en respect. Zolang mensen met elkaar in gesprek blijven vervreemden ze minder snel van elkaar.
Nu je tegenwoordig via internet een breed publiek kan bereiken zie ik het wel als een kans op antwoorden te geven op vragen.
Zoals je ziet in dit topic, die pas heel kort geopend is, zijn er al heel erg veel vragen
.
Ik zie de kans om ze, als moslima en amazone zijnde, te beantwoorden, zonder dat mensen aannames maken en zelf een antwoord invullen.
dnieSz schreef:Sorry maar ik snap hier helemaal niets van.. waarom zou er een verschil zijn?
En ik ben het er mee eens dat je hier nou discriminatie mee uitlokt, je bent niet 'anders' als andere mensen die paardrijden.. ik snap dan ook niet waarom mensen hier vragen over zouden hebben.
Ik vind het mooi dat jij iedereen 'hetzelfde' vind en geen verschil maakt. Als jij er niets over wilt weten en geen vragen hebt dan hoef je bv het filmpje toch niet te bekijken?
geerke schreef:ik snap het niet zo...paardrijden is toch paardrijden?of je nu chriselijk,orthodox,boedistisch of niks bent?
kan je mij dat uitleggen?
kijk,dat er bepaalde FB paginas bestaan van bareback,bitloos of weet ik wat voor stroming,begrijp ik.Maar wat geloof nu met paardrijden te maken heeft vat ik niet zo.
Mijn geloof heeft wel wat te maken met paardrijden, dat soort vragen kan ik beantwoorden in mijn filmpje
Willemina_L schreef:Is het de bedoeling dat jij specialer bent met jouw geloof dan een ander? Dit komt allemaal vreemd op mij over. Jullie als moslims willen graag geaccepteerd worden en opgenomen in de groep. Maar waarom dan jezelf zo profileren? Ik zou jou op stal niet anders begroeten of behandelen als een ander. Maar als jij jezelf beter voelt of een bepaalde elite status toekent dan plaats je jezelf erbuiten vind ik.
"Jullie" is nogal generaliserend. Kan je alleen maar 'opgenomen worden in een groep' en 'geaccepteerd worden' als je jezelf níet profileert? Dus gewoon als een grijze muis opgaan in de massa? Nee, ik vind dat mensen geaccepteerd moeten worden om wie ze zijn, ze mogen daarbij hun identiteit uiten en hoeven zich daar niet voor te schamen.
Ayasha schreef:Is paardrijden voor een moslima anders dan?

Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.
Ja, paardrijden voor een moslima neemt inderdaad andere dingen met zich mee die voor niet-moslims wellicht onbekend zijn.
Ja ik onderscheid me graag, ik vind dat iedereen die zich wilt onderscheiden vrij moet zijn om dat te doen. Je laatste zin is nogal onvriendelijk en daarbij is vroeger vroeger en leven we in het 'hier en nu'.
future_vet schreef:ik vind het ook alsof je jezelf heel anders vindt.. 'bijna speciaal'. Ben je tijdens het paardrijden dan ook met het geloof bezig? Als christen zijnde ben ik ter paard en met het paard vooral bezig met het paard. wellicht is dat het verschil?
Maar dat je een hoofddoek draagt onder je cap is voor mij niet 'anders' oid.
Ik vind het ook speciaal, want het is nog niet normaal 'normaal is wat je gewend bent' en mensen zijn duidelijk nog niet gewend aan moslima's in de paardensport en andersom zijn veel moslims er uit niet aan gewend dat andere moslims aan paardrijden doen. Dus tussen die 2 valt nog een brug te bouwen.
Er zijn inderdaad wel geloofsregels over de omgang met paarden. Dus mijn geloof heeft daar wel invloed op.
listiglistje schreef:Wat is het verschil? Paardrijden is toch paardrijden

mens = een mens en een paard= een paard.....
Ik zie het nut niet zo in van dit topic...waarom je "anders" maken dan de rest van het paardrijdend volk.
Hoe defineer jij het paardrijdende volk dan? is dat 1 en dezelfde massa? Of zitten daar ook subgroepen in die onderling elkaar weer kruis bestuiven of soms individuen van de ene subgroep naar de andere hoppen? Welke sport is diverser dan de paardensport?
Geryon schreef:Ik snap je bedoelingen, maar ik zou het niet doen. Je bent als het ware zelf aan het discrimineren. Het zou juist mooi zijn als er geen verschil wordt gezien. Door de nadruk te leggen op dat het 'anders' is, maak je juist dat mwnsen discrimineren.
discrimeneren is iemand benadelen. Ik vind het geen benadeling om antwoorden te geven op vragen waar mensen mee rondlopen.
Ik vind ook het 'anders' zijn geen vorm van discriminatie. Discriminatie is ook als je niet dezelfde rechten krijgt als een ander of niet mag meedoen in een groep. Maar juist door in gesprek te gaan doen we 'mee'.
Maanlicht schreef:Het gaat er niet over dat ze zichzelf speciaal vind, ik denk dat het juist goed is voor andere meiden/vrouwen die moslim zijn en eigenlijk graag willen paardrijden, maar niet zo goed weten wat gepast is en hoe het paardrijden te combineren met geloof.
Ik vind het dus een goed initiatief en vind het vreemd dat mensen hier meteen zo aanvallend reageren.
Hartelijk dank !
Ook Sammie en Palerma bedankt voor jullie reacties.
Ik zie 'anders zijn' niet als 'in een hokje gepropt' of 'discriminatie' . Ik vind het juist mooi als mensen 'anders' zijn en dingen van elkaar weten op een positieve manier.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 22-12-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt