Hebben jullie vragen over moslima's die paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:54

Palmera schreef:
Ik kan mij een aantal topics herrineren waarin mensen die aangaven bang te zijn voor vluchtelingen/moslims/islam compleet zijn afgebrand. Ze moesten zich volgens bokt eens schamen, wat meer begrip tonen en zich eens verdiepen in een ander.

Dan opent TS een topic. Een gelegenheid om ons te verdiepen in een ander. En wat gebeurd er? Mijn broek zakt ervan af, maar TS word betiteld tot aandachtstrekker.

En ook door mensen die in andere topics om het hardst liepen te brullen om verdieping in de medemens.

Ga jullie schamen!

Ik kan me er wel iets bij voor stellen dat er mensen zijn die moslims of andere allochtonen aandachtstrekkers vinden. Zeker niet om alle moslims erop aan te vallen zeer zeker niet. Maar in onze vriendenkring zitten er allochtonen die alles beter en duurder moeten hebben dan wij en dat moet dan de halve wereld weten.

Nogmaals zo zijn ze niet allemaal maar ze zitten er wel tussen

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:56

Het is gewoon kortzichtig om op alles waar moslim staat negatief te reageren
heb je naaste lief toch?

En we zijn allemaal anders anders was de wereld gruwelijk saai

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:59

saffire schreef:
heb je naaste lief toch?

Of is het kortzichtig een speciaal moslima topic te openen waarin je jezelf in een hokje van anders plaatst maar dan wel verwachten dat er alleen maar geweldige reacties van wat leuk komen?

Men wil van hokjes af en wat doet men. Hokjes plaatsen waar geen reactie op mag komen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:01

Hallo,

Ik zie al hele leuke vragen voorbij komen die ik zeker wil beantwoorden! Bedankt!

Wat veel reacties al!
Bedankt voor de onderstaande formulatie. Dat is ook inderdaad mijn intentie van dit topic, ik wil graag wat input voor een soort Q&A video.
Dat het misschien een beetje onhandig geformuleerd is, mijn excuses.
Dit topic lijkt totaal verkeerd begrepen. Aan de ene kant heel jammer, aan de andere kant zegt het ook wat over de maatschappij.

merrylegs schreef:
xyzutu2 schreef:
Wel apart trouwens dat er zo aanvallend wordt gereageerd op een gewoon wat onhandig opgesteld topic. Want natuurlijk is iedereen gelijk, maar sommige verschillen vallen wel op.

Als ik op een topic klik dat 'Mijn liefste pony op wedstrijd', dan verwacht ik - heel stereotyp - een blank meisje op een pony. Als ik in plaats daarvan een meisje met een hoofddoek zie, ben ik wel even verrast. Net als wanneer het een donker of chinees meisje is. Of een blanke jongen. Of iemand zonder benen. Of wanneer het niet zomaar een wedstrijd is, maar een EK.

Het is onzin om te doen alsof die verschillen (en de bijbehorende verraste reactie) en helemaal niet zijn.
Maar het is ook onzin om mensen aan te spreken op het feit dat ze soms verrast worden door verschillen en er meteen van uit te gaan dat ze er dus ook meningen/vragen over moeten hebben. Misschien is dat waarom een deel van de Bokkers hier zo gepikeerd reageert. Gewoon omdat heel veel mensen prima in staat zijn om verrast te worden, hun verwachtingspatroon bij te stellen en weer verder te gaan met hun dag - zonder dat verschil meteen als slecht of raar te zien.

Dat er nu gepikeerde reacties komen heeft denk ik ook niet zoveel te maken met geloof, maar meer met hoe dit topic is opgestart: ze zouden net zo gepikeerd reageren als wanneer ik een topic zou openen met de boodschap dat ik een clickertrainer ben en dus niet meer met zwepen en correcties werk maar alleen nog maar met paardvriendelijke technieken en dat er nog veel misverstanden bestaan over clickertraining dus dat mensen maar hun vragen moeten stellen, want dan geef ik wel het antwoord. 8-) Dat komt nogal over alsof ik de waarheid in pacht heb aangezien ik de persoon met alle antwoorden ben (in plaats van ook maar iemand met vragen) en dus een soort superieure leraar ben.

Ik denk dat het al anders zou lopen als je openingspost bestond uit dat je een filmpje wilde maken over paardrijden en moslim zijn maar dat niet genoeg vragen kon bedenken en je je afvraagt of Bokkers nog leuke vragen weten? Dat klinkt een stuk minder hautain dan de openingspost (waarschijnlijk onbedoeld) overkomt.

Dit vind ik heel goed geformuleerd! Ook mijn gedachte. Ik zou wel geïnteresseerd zijn in een Q&A over Paardrijdende Moslima's, waar je zoal tegenaan loopt (wat niet per se anders hoeft te zijn dan niet-Moslims) , of hoe je geloof je helpt/je kijk op paardrijden en de omgang met paarden beïnvloedt :)

De onderstaande reacties vind ik minder aardig. Ik voel me helemaal niet 'meer' dan een ander, maar inderdaad wel 'anders', dat is nu eenmaal een feit. Ieder mens is uniek en ieder mens heeft iets wat 'eigen' maakt. Ik krijg juist heel vaak vragen en opmerkingen over mijn geloof, en omdat ik toch al video's maak wil ik een keer een video maken over dit onderwerp om het te bundelen.

Ik wil nog geen vragen beantwoorden in dit topic, maar hier wil ik wel even op reageren.

Als je alle kleuren mengt, krijg je 1 saaie kleur (soort grijs/bruin) maar afzonderlijk van elkaar zijn kleuren heel mooi en divers.

Het is typisch hollands (dat is ook een generalisatie, maar wel een algemeen kenmerk van de heersende cultuur) om 'net zoals de rest' te zijn, 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'.
In mijn dagelijkse leven doe ik ook gewoon 'normaal', ik begin er niet over mits mensen mij er over vragen, mensen die mij in real life kennen zouden dit ook beamen. Sterker nog, ik plaats online juist helemaal niets meer over religieuze onderwerpen, omdat je er gewoon keihard op veroordeeld word, maar ik wil helemaal niet zwijgen! Ik wil me er niet voor schamen, ik wil er juist over vertellen en daarmee misvattingen uit de wereld helpen... Maargoed, er leven dus wél veel vragenm over dit onderwerp en ieder mens is UNIEK, dat hoeven we niet onder stoelen of banken te schuiven. Het onderwerp 'moslima's' leeft heel erg in deze maatschappij.

Communicatie is een sleutel tot wederzijds begrip en respect. Zolang mensen met elkaar in gesprek blijven vervreemden ze minder snel van elkaar.

Nu je tegenwoordig via internet een breed publiek kan bereiken zie ik het wel als een kans op antwoorden te geven op vragen.
Zoals je ziet in dit topic, die pas heel kort geopend is, zijn er al heel erg veel vragen ;) .
Ik zie de kans om ze, als moslima en amazone zijnde, te beantwoorden, zonder dat mensen aannames maken en zelf een antwoord invullen.

dnieSz schreef:
Sorry maar ik snap hier helemaal niets van.. waarom zou er een verschil zijn?
En ik ben het er mee eens dat je hier nou discriminatie mee uitlokt, je bent niet 'anders' als andere mensen die paardrijden.. ik snap dan ook niet waarom mensen hier vragen over zouden hebben.

Ik vind het mooi dat jij iedereen 'hetzelfde' vind en geen verschil maakt. Als jij er niets over wilt weten en geen vragen hebt dan hoef je bv het filmpje toch niet te bekijken?

geerke schreef:
ik snap het niet zo...paardrijden is toch paardrijden?of je nu chriselijk,orthodox,boedistisch of niks bent?
kan je mij dat uitleggen?
kijk,dat er bepaalde FB paginas bestaan van bareback,bitloos of weet ik wat voor stroming,begrijp ik.Maar wat geloof nu met paardrijden te maken heeft vat ik niet zo.

Mijn geloof heeft wel wat te maken met paardrijden, dat soort vragen kan ik beantwoorden in mijn filmpje :)

Willemina_L schreef:
Is het de bedoeling dat jij specialer bent met jouw geloof dan een ander? Dit komt allemaal vreemd op mij over. Jullie als moslims willen graag geaccepteerd worden en opgenomen in de groep. Maar waarom dan jezelf zo profileren? Ik zou jou op stal niet anders begroeten of behandelen als een ander. Maar als jij jezelf beter voelt of een bepaalde elite status toekent dan plaats je jezelf erbuiten vind ik.

"Jullie" is nogal generaliserend. Kan je alleen maar 'opgenomen worden in een groep' en 'geaccepteerd worden' als je jezelf níet profileert? Dus gewoon als een grijze muis opgaan in de massa? Nee, ik vind dat mensen geaccepteerd moeten worden om wie ze zijn, ze mogen daarbij hun identiteit uiten en hoeven zich daar niet voor te schamen.

Ayasha schreef:
Is paardrijden voor een moslima anders dan? :+
Wat onderscheid jij je toch graag v andere. Viel me vroeger als je reageerde ook al op hoe graag je de aandacht hebt.

Ja, paardrijden voor een moslima neemt inderdaad andere dingen met zich mee die voor niet-moslims wellicht onbekend zijn.
Ja ik onderscheid me graag, ik vind dat iedereen die zich wilt onderscheiden vrij moet zijn om dat te doen. Je laatste zin is nogal onvriendelijk en daarbij is vroeger vroeger en leven we in het 'hier en nu'.

future_vet schreef:
ik vind het ook alsof je jezelf heel anders vindt.. 'bijna speciaal'. Ben je tijdens het paardrijden dan ook met het geloof bezig? Als christen zijnde ben ik ter paard en met het paard vooral bezig met het paard. wellicht is dat het verschil?

Maar dat je een hoofddoek draagt onder je cap is voor mij niet 'anders' oid.

Ik vind het ook speciaal, want het is nog niet normaal 'normaal is wat je gewend bent' en mensen zijn duidelijk nog niet gewend aan moslima's in de paardensport en andersom zijn veel moslims er uit niet aan gewend dat andere moslims aan paardrijden doen. Dus tussen die 2 valt nog een brug te bouwen.
Er zijn inderdaad wel geloofsregels over de omgang met paarden. Dus mijn geloof heeft daar wel invloed op.

listiglistje schreef:
Wat is het verschil? Paardrijden is toch paardrijden :) mens = een mens en een paard= een paard.....

Ik zie het nut niet zo in van dit topic...waarom je "anders" maken dan de rest van het paardrijdend volk.

Hoe defineer jij het paardrijdende volk dan? is dat 1 en dezelfde massa? Of zitten daar ook subgroepen in die onderling elkaar weer kruis bestuiven of soms individuen van de ene subgroep naar de andere hoppen? Welke sport is diverser dan de paardensport?

Geryon schreef:
Ik snap je bedoelingen, maar ik zou het niet doen. Je bent als het ware zelf aan het discrimineren. Het zou juist mooi zijn als er geen verschil wordt gezien. Door de nadruk te leggen op dat het 'anders' is, maak je juist dat mwnsen discrimineren.

discrimeneren is iemand benadelen. Ik vind het geen benadeling om antwoorden te geven op vragen waar mensen mee rondlopen.
Ik vind ook het 'anders' zijn geen vorm van discriminatie. Discriminatie is ook als je niet dezelfde rechten krijgt als een ander of niet mag meedoen in een groep. Maar juist door in gesprek te gaan doen we 'mee'.

Maanlicht schreef:
Het gaat er niet over dat ze zichzelf speciaal vind, ik denk dat het juist goed is voor andere meiden/vrouwen die moslim zijn en eigenlijk graag willen paardrijden, maar niet zo goed weten wat gepast is en hoe het paardrijden te combineren met geloof.

Ik vind het dus een goed initiatief en vind het vreemd dat mensen hier meteen zo aanvallend reageren.

Hartelijk dank !

Ook Sammie en Palerma bedankt voor jullie reacties.
Ik zie 'anders zijn' niet als 'in een hokje gepropt' of 'discriminatie' . Ik vind het juist mooi als mensen 'anders' zijn en dingen van elkaar weten op een positieve manier.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 22-12-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:01

Ik snap niet wat er speciaal interessant is aan een Nederlandse moslima die toevallig op een paard zit? Wat is er anders aan dan een Christen op een paard? Als we moslims anders bekijken dan anderen is het discriminatie...maar nu zet je jezelf in een ' speciaal ' hoekje.
Ik zou geen enkele vraag weten.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 22-12-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:03

saffire schreef:
heb je naaste lief toch?

vraag mij af of dat allemaal anders zijn nou zo positief uitpakt altijd :+

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:05

En wie plaatst hier de hokjes de mensen die negatief reageren.
Want waarom moeten we allemaal hetzelfde zijn.
Waarom mag iets niet benadrukt worden.

Het is net of elke geloof wat je ook hebt niet benadrukt mag worden.
En waarom? Is iets geloven negatief

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:06

bruintje123 schreef:
saffire schreef:
heb je naaste lief toch?

Of is het kortzichtig een speciaal moslima topic te openen waarin je jezelf in een hokje van anders plaatst maar dan wel verwachten dat er alleen maar geweldige reacties van wat leuk komen?

Men wil van hokjes af en wat doet men. Hokjes plaatsen waar geen reactie op mag komen.

Dan denk ik dat 90 procent van de topics op bokt kortzichtige aandachtstrekkerij is ;)

Want waarom wil iemand zich speciaal in de kijker zetten omdat hij een kind heeft? Of een fjord? Of een hond? Of zijn paard aan huis?
Dat is dan toch ook kortzichtige aandachtstrekkerij? Of mag iedereen een topic naar behoeft openen behalve een moslim?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:06

DatBenIkNou schreef:
Ik snap niet wat er speciaal interessant is aan een Nederlandse moslima die toevallig op een paard zit? Wat is er anders aan dan een Christen op een paard? Als we moslims anders bekijken dan anderen is het discriminatie...maar nu zet je jezelf in een ' speciaal ' hoekje.

Precies.
Maar maak ik dat hokje is het discriminatie want we zijn gelijk.

Jamey
Juist door je uitleg is mijn mening kracht bij gezet dat je graag de aandacht op jezelf betrekt als anders.
Op een manier waarop andere juist beticht zouden worden van discriminatie.
En daarom verlaat ik het topic.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:07

Ik denk dat de intentie van het topic wel goed bedoelt is, maar dat het er waar krom geschreven staat.

Voor mij is het mooie aan sport dat je allemaal hetzelfde doel hebt, ongeacht je huidskleur, je geloof, je (niet) gevulde bankrekening, etc. Je hebt iets wat je gelijk maakt aan een ander: je liefde/passie voor paarden.

En dat de ene ruiter dan blank is, de ander donker, en weer een ander draagt de duurste kleding die er is in paardenland, of iemand heeft een geloofsovertuiging... tja dat maakt mij niks uit :n

Enige vraag die ik mij dan kan bedenk is: Sommige vrouwen dragen niet alleen een hoofddoek, maar ook een gewaad (is dat de juiste benaming?), hoe doen die dat dan met paardrijden? Toch in rijbroek en gewaad uit? Of rijden zij geen paard?

Tip voor ts: Pas wel op dat je niet teveel de nadruk gaat leggen op het "anders zijn dan andere ruiters", dan ga je juist aversie krijgen van anderen denk ik. Plaats bijvoorbeeld gewoon een keer rijfoto's van jezelf en wie weet komen er dan vanzelf vragen naar boven. Het hele hokjes-idee willen we toch juist voorkomen lijkt mij en door er zo de nadruk op te leggen creëer je juist zelf een hokje voor jullie.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:10

Anoli schreef:
Voor mij is het mooie aan sport dat je allemaal hetzelfde doel hebt, ongeacht je huidskleur, je geloof, je (niet) gevulde bankrekening, etc. Je hebt iets wat je gelijk maakt aan een ander: je liefde/passie voor paarden.

Als ik kijk naar de gemiddelde Arabische deelnemer van endurance-wedstrijden heb ik hier toch echt mijn twijfels bij...

Geryon

Stop met het discrimineren van moslims ts.

geerke

saffire schreef:
En wie plaatst hier de hokjes de mensen die negatief reageren.
Want waarom moeten we allemaal hetzelfde zijn.
Waarom mag iets niet benadrukt worden.

Het is net of elke geloof wat je ook hebt niet benadrukt mag worden.
En waarom? Is iets geloven negatief

nee,hoor iets geloven is prima.Ik begrijp alleen niet dat het bij sommige gelovigen hoofdzaak is.
net als met eten....sommigen leven om te eten en sommige eten om te leven.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:11

bruintje123 schreef:
DatBenIkNou schreef:

Precies.
Maar maak ik dat hokje is het discriminatie want we zijn gelijk.

Jamey
Juist door je uitleg is mijn mening kracht bij gezet dat je graag de aandacht op jezelf betrekt als anders.
Op een manier waarop andere juist beticht zouden worden van discriminatie.
En daarom verlaat ik het topic.

= gelijk een ander woord voor 'hetzelfde'?
of = gelijk, dat wij allemaal evenveel 'waard zijn'?

Ik zie het als het 2e, maar het lijkt alsof jij het als 'hetzelfde' ziet.
Ik hou meer van 'gelijkwaardig' ipv gelijk als ik 'allemaal hetzelfde'

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:11

Albert schreef:
Anoli schreef:

Als ik kijk naar de gemiddelde Arabische deelnemer van endurance-wedstrijden heb ik hier toch echt mijn twijfels bij...

:D Daar heb je een punt ja...

geerke

Albert schreef:
Anoli schreef:

:') _/-\o_

lovelucydan

ik heb wel een oprechte vraag

ik zou wel graag willen weten hoe je dat doet met kleding? (weet niet hoe het precies zit want je mag zelf bepalen hoe je je kleed maar je wilt toch zo bedekt mogelijk zijn volgens de koran , als ik het goed omschrijf)want je moet/mag bedekt zijn maar erg prachtisch is het niet wijde kleding op het paard. zonder echte rijbroek rijden lijkt me niet echt mogelijk (je rijd best fanatiek) om fijn te rijden.
dus mijn vraag hoe pak je dat aan?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:13

Anoli schreef:
Ik denk dat de intentie van het topic wel goed bedoelt is, maar dat het er waar krom geschreven staat.

En dat de ene ruiter dan blank is, de ander donker, en weer een ander draagt de duurste kleding die er is in paardenland, of iemand heeft een geloofsovertuiging... tja dat maakt mij niks uit :n

Enige vraag die ik mij dan kan bedenk is: Sommige vrouwen dragen niet alleen een hoofddoek, maar ook een gewaad (is dat de juiste benaming?), hoe doen die dat dan met paardrijden? Toch in rijbroek en gewaad uit? Of rijden zij geen paard?

Tip voor ts: Pas wel op dat je niet teveel de nadruk gaat leggen op het "anders zijn dan andere ruiters", dan ga je juist aversie krijgen van anderen denk ik. Plaats bijvoorbeeld gewoon een keer rijfoto's van jezelf en wie weet komen er dan vanzelf vragen naar boven. Het hele hokjes-idee willen we toch juist voorkomen lijkt mij en door er zo de nadruk op te leggen creëer je juist zelf een hokje voor jullie.

Bedankt voor je input!

Zoals ik in mijn openingspost zij geef ik er normaal gesproken juist helemaal geen aandacht aan, maar omdat ik wel merk dat er veel vragen over zijn, wil ik daar nu een momentje voor nemen.

Voor hen die dat niet interessant vinden en totaal geen vragen hebben, jullie hoeven toch niet te reageren?

Ook bedankt lovelucydan, die ga ik beantwoorden!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:14

Ik kom even binnenvallen..

Er wordt gezegd door meerdere mensen in dit topic dat het geloof geen invloed heeft op het paardrijden, hier ben ik het volledig mee eens. Maar dan zeg jij dat het wél wat te maken heeft met paardrijden...?

Dit topic is toch bedoeld om die vragen te beantwoorden? Waarom zeg je daarna dat je die vragen niet gaat beantwoorden..? Ik ga het filmpje niet kijken (ik zit nooit op youtube e.d.), maar wil deze vraag wel graag beantwoord hebben :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:16

gerpiegorp schreef:

Er wordt gezegd door meerdere mensen in dit topic dat het geloof geen invloed heeft op het paardrijden, hier ben ik het volledig mee eens. Maar dan zeg jij dat het wél wat te maken heeft met paardrijden...?

Dit topic is toch bedoeld om die vragen te beantwoorden? Waarom zeg je daarna dat je die vragen niet gaat beantwoorden..? Ik ga het filmpje niet kijken, maar wil deze vraag wel graag beantwoord hebben :)

Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend. Als je antwoorden van mij wilt horen kan je later het filmpje bekijken.

Hoezo ben je het er mee eens dat geloof geen invloed heeft op rijden? Ik denk dat je dat het beste kan horen van iemand die moslim is toch?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:19

Ik kan me zeker wel wat vragen inbeelden die ik zou kunnen stellen als een moslimaruiter. Voor mij persoonlijk maakt het mij niet veel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen wel eens de volgende dingen afvragen:

"Moet je als moslima toestemming hebben van je man/vader om te mogen paardrijden?"
"Zijn bepaalde moslims niet tegen paardrijden uit angst 'voor het scheuren van het maagdenvlies'?"
"Als je paard aan zijn levenseinde toe is, moet hij dan halal geslacht worden? Mag je überhaupt zelf beslissen het leven een paard te beëindigen?"
"Mag je tijdens de Ramadan paardrijden?"

En daarbij zou ik dan ook niet blind zijn om te verschilende meningen van moslims over de wereld. Want je kunt bv als bekeerde Nederlandse moslima perfect zeggen dat je helemaal geen verantwoording moet afleggen aan eender welke man, maar er zullen vast andere plekken op de wereld zijn waar ze dit wel moeten doen, als ze daar al überhaupt in de buurt van een paard mogen komen. Ik zou dus willen weten of die meningen/regels universeel zijn voor alle moslims, of dat elke cultuur toch nog een eigen invulling heeft over wat kan en niet kan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:20

jameyskatje schreef:
gerpiegorp schreef:

Dit topic is toch bedoeld om die vragen te beantwoorden? Waarom zeg je daarna dat je die vragen niet gaat beantwoorden..? Ik ga het filmpje niet kijken, maar wil deze vraag wel graag beantwoord hebben :)

Omdat hier de vragen kunnen worden gesteld, als input voor het filmpje dat ik wil maken. Daarom heb ik dit topic geopend. Als je antwoorden van mij wilt horen kan je later het filmpje bekijken.

Hoezo ben je het er mee eens dat geloof geen invloed heeft op rijden? Ik denk dat je dat het beste kan horen van iemand die moslim is toch?

Dus iemand die een ander geloof heeft, mag daar geen mening over hebben? Waarom kan je het beste dat horen door een moslim?

En niet willen antwoorden, is in mijn ogen gewoon een truc om veel kijkers voor je filmpje te ronselen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:21

Ik ga mee met gerpiegorp. Voor mijn eigen idee ben ik weinig geïnteresseerd in het verschil tussen moslims en niet-moslims die paardrijden, maar wat je nu doet is reclame maken voor je eigen vlog: "ik ga al jullie vragen beantwoorden zoals ik in mijn startbericht zei, maar niet hier. Dat doe ik alleen vlog, dus jullie moeten mijn vlog bekijken."

De vragen beantwoorden die hier opgekomen zijn in het topic is dan wel het minste wat je kan doen. Anders vind ik het eigenlijk ronduit onbeschoft, en lijkt het nog het meeste op huiswerk-antwoorden vergaren en dat is hier op bokt verboden.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:21

Kwanyin schreef:
Ik kan me zeker wel wat vragen inbeelden die ik zou kunnen stellen als een moslimaruiter. Voor mij persoonlijk maakt het mij niet veel uit, maar ik kan me voorstellen dat mensen wel eens de volgende dingen afvragen:

"Moet je als moslima toestemming hebben van je man/vader om te mogen paardrijden?"
"Zijn bepaalde moslims niet tegen paardrijden uit angst 'voor het scheuren van het maagdenvlies'?"
"Als je paard aan zijn levenseinde toe is, moet hij dan halal geslacht worden? Mag je überhaupt zelf beslissen het leven een paard te beëindigen?"
"Mag je tijdens de Ramadan paardrijden?"

En daarbij zou ik dan ook niet blind zijn om te verschilende meningen van moslims over de wereld. Want je kunt bv als bekeerde Nederlandse moslima perfect zeggen dat je helemaal geen verantwoording moet afleggen aan eender welke man, maar er zullen vast andere plekken op de wereld zijn waar ze dit wel moeten doen, als ze daar al überhaupt in de buurt van een paard mogen komen. Ik zou dus willen weten of die meningen/regels universeel zijn voor alle moslims, of dat elke cultuur toch nog een eigen invulling heeft over wat kan en niet kan.

Bedankt! Daar kan ik wat mee!
Ik ga de vragen zo goed mogelijk beantwoorden hoe de regels in het geloof gelden en probeer daar zoveel mogelijk de culturen niet in mee te nemen. Alhoewel dat in sommige antwoorden wel speelt, bv bij de vraag over het maagdenvlies.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:23

Nachtlampje schreef:
Ik ga mee met gerpiegorp. Voor mijn eigen idee ben ik weinig geïnteresseerd in het verschil tussen moslims en niet-moslims die paardrijden, maar wat je nu doet is reclame maken voor je eigen vlog: "ik ga al jullie vragen beantwoorden zoals ik in mijn startbericht zei, maar niet hier. Dat doe ik alleen vlog, dus jullie moeten mijn vlog bekijken."

De vragen beantwoorden die hier opgekomen zijn in het topic is dan wel het minste wat je kan doen. Anders vind ik het eigenlijk ronduit onbeschoft, en lijkt het nog het meeste op huiswerk-antwoorden vergaren en dat is hier op bokt verboden.

Ik kan het filmpje met de antwoorden op jullie vragen toch plaatsen ;) ? Anders moet ik hier de antwoorden typen en vervolgens de antwoorden gaan 'oplezen' in mijn video. Ik heb het topic geopend met de intentie om vragen te verzamelen, zodat ik de antwoorden kan bundelen.

Als jij dat 'onbeschoft' vind kan je ook een melding maken bij de mods, als jij vind dat zo'n topic verboden zou moeten worden.