Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:59

Ik zou zeker wat geven als er folder/krantenbezorgers aan de deur komen. Ik heb een aantal jaar een krantenwijk gehad. Elke donderdag was ik de hele middag bezig met bezorgen. Ik kreeg 'maar' 30 euro per maand betaald. Het extra geld wat je verdiend met de kerstkaartjes is dan toch wel heel fijn. Zeker voor een 13/14 jarig kind. En ook al geven de meeste maar 50 cent, bij elkaar is het toch een mooi bedrag.
Om te laten zien dat ik echt de krantenbezorgster was, gaf ik altijd de krant bij het kerstkaartje. Verder vroeg ik nooit om geld en als ik niks kreeg, zei ik gewoon vriendelijk gedag :)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:01

Heerlijk extraatje lijkt me ....schrik wel wat je krijgt voor de folders als ik eerlijk ben ;(

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:02

xnaomivdh schreef:
Ik zou zeker wat geven als er folder/krantenbezorgers aan de deur komen. Ik heb een aantal jaar een krantenwijk gehad. Elke donderdag was ik de hele middag bezig met bezorgen. Ik kreeg 'maar' 30 euro per maand betaald. Het extra geld wat je verdiend met de kerstkaartjes is dan toch wel heel fijn. Zeker voor een 13/14 jarig kind. En ook al geven de meeste maar 50 cent, bij elkaar is het toch een mooi bedrag.
Om te laten zien dat ik echt de krantenbezorgster was, gaf ik altijd de krant bij het kerstkaartje. Verder vroeg ik nooit om geld en als ik niks kreeg, zei ik gewoon vriendelijk gedag :)

Zo deden wij het ook, maar we gingen naar een deur, en we wilden hem prettige feestdagen wensen en we mochten niet eens onze zin afmaken -O- toen we vroegen of hij het krantje aan wilde nemen wilde hij zelfs dat niet, we snapten er helemaal niks van :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:06

Ik geef niks. Omdat ik zelf ook hard moet werken voor m'n geld

Lonni

Re: Geld geven aan de kranten/folder bezorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:09

Overigens is het krantjes gooien niet vervelend, ik krijg er weinig geld voor maar naast dat kom ik vaak terwijl ik bezig ben hele leuke mensen tegen, sommigen willen graag een krantje hebben omdat ze er geen bezorgd krijgen (weet niet waarom), anderen zijn gewoon heel aardig en daar knoop je gewoon een heel gesprek mee aan, daar word ik zo blij van :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:09

Soms hoor ik dat de krantenbezorgers in de decembermaand een paar 100 euro ophalen met de bedelkaartjes, en dat zou goed zijn want het is zo zielig dat een 14-jarige maar 30 euro per maand verdient met kranten lopen. Waarom is dat zielig? Een 14-jarige heeft geen onkosten als het goed is, dus elk extraatje is meegenomen en ze kiezen zelf voor deze vorm van werk. En die paar 100 euro hebben wij ook niet extra in december, dus hier krijgen ze de allerbeste wensen en that's it.
Sowieso, 9 van de 10 keer krijgen we geen kranten of folders, maar vanaf half november weten ze ineens wel alle huizen te vinden, met het oog op de bedelkaartjes in december.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:10

Jeeej het jaarlijkse topic is er weer :D

En het antwoord is nog steeds nee :D :D Binnenkort komt er zelfs een nee nee stickers op de deur :D :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:10

@dreamybol; ik vind ze niet zielig maar ik gun een ander gewoon wat. Meer niet.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:12

Wij geven vaak wel iets van 0,50 of een euro. Ze komen toch door weer en wind. Ik irriteer mij er alleen aan dat het er zoveel zijn. Er zijn er onlangs al 4 langs geweest. :+

Ik heb zelf ooit eens meegeholpen met iemand met krantjes en kerstkaartjes. Ze halen vaak wel echt een leuk bedrag op. Ik gun het ze wel. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:12

Ir111 schreef:
@dreamybol; ik vind ze niet zielig maar ik gun een ander gewoon wat. Meer niet.

Ik gun een ander zeker wat; gewoon z'n salaris. :)

Heeft niets met gunnen te maken, ik snap gewoon niet waarom de krantenlopers bij hun klanten bedelen. Mijn klanten zouden me zien aankomen.. Kerst/eindejaarsbeloning krijg je van je baas, daar vraag je niet om bij je afnemer. :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:15

Dreamybol schreef:
Soms hoor ik dat de krantenbezorgers in de decembermaand een paar 100 euro ophalen met de bedelkaartjes, en dat zou goed zijn want het is zo zielig dat een 14-jarige maar 30 euro per maand verdient met kranten lopen. Waarom is dat zielig? Een 14-jarige heeft geen onkosten als het goed is, dus elk extraatje is meegenomen en ze kiezen zelf voor deze vorm van werk. En die paar 100 euro hebben wij ook niet extra in december, dus hier krijgen ze de allerbeste wensen en that's it.
Sowieso, 9 van de 10 keer krijgen we geen kranten of folders, maar vanaf half november weten ze ineens wel alle huizen te vinden, met het oog op de bedelkaartjes in december.

Hier ben ik het niet mee eens, ik wil wat sparen voor de toekomst en zoek daarom al een tijdje naar een baan, ik ben bij verschillende supermarkten geweest, en zelfs een sollicitatiebrief voor de HEMA ingevuld, maar overal moest ik 15 zijn. Ik kan ook zelf mijn wijk niet kiezen, anders had ik wel een grotere gewild. Ik bel alleen aan bij de huizen die ik bezorg want anders vind ik dat een beetje onbeschoft :roll:

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:16

Dan kies je toch nog steeds zelf om kranten/folders te bezorgen hoor.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:17

Lonneke, je bent 14. Je hoeft nog niet te werken, dat is een keuze. Jouw ouders horen jouw onkosten te betalen, dat jij een extraatje wilt is prima, dat je het dan moet doen met wat er is, is logisch. Zo zal het je hele leven gaan.
Ik wil ook wel het salaris van een bankdirecteur (en de extraatjes die daarbij horen), maar ja, dat zit er niet in. Zo is het nou eenmaal.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:19

Het fijne is wel dat ik van de HEMA een mailtje heb gekregen met dat ik te jong ben, maar dat ik volgend jaar bij hen mag aankloppen voor een baantje, dus mailtje bewaard en volgend jaar maar hopen dat er nog een plekje is :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:19

Ik vind dat er wel heel erg hard gereageerd wordt hoor. Het zijn eigenlijk kinderen, wiens salaris echt niet te vergelijken is met dat van 'ons' volwassenen. En daarvoor wel door weer en wind, soms op de vroege morgen de spullen bezorgen. Ik snap dat verongelijkte gedrag eigenlijk niet zo.
Bij mij krijgen ze altijd iets, niet veel, maar ga daar echt niet moeilijk over zitten doen hoor, die vijftig cent of euro eenmaal per jaar...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:22

Dreamybol schreef:
Lonneke, je bent 14. Je hoeft nog niet te werken, dat is een keuze. Jouw ouders horen jouw onkosten te betalen, dat jij een extraatje wilt is prima, dat je het dan moet doen met wat er is, is logisch. Zo zal het je hele leven gaan.
Ik wil ook wel het salaris van een bankdirecteur (en de extraatjes die daarbij horen), maar ja, dat zit er niet in. Zo is het nou eenmaal.

Mooi dat het zo werkt maar als werkende moeder (bijstandsniveau) met 4 kids is het niet te doen om de kinderen iets extra te geven. Dan ben je blij als je rond komt en ze allemaal fatsoenlijk eten kan geven en kan kleden.

Zulke kids gaan werken voor het geld als ze jong zijn, maar dat kan je aan de neus van zo'n kind niet zien natuurlijk. Van die situatie uitgaande geef ik dus altijd wat aan de mensen die persoonlijk een kaartje afgeven.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:23

Ik vind het wel netjes wat te geven. Ik heb zelf geen ochtendkrant maar ik heb wel een tijdje kranten gelopen en ja dat is best zwaar. Super vroeg op en nou ook niet een geweldig loon en niet 5 dagen he?! Nee 6!! Ik heb iets langer als een half jaar gelopen en dat was lang zat :D Ben ook niet langs huizen gegaan omdat dat niet in die periode viel. Maar had het anders wel gedaan..

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:26

MarliesV; ik zie eerder kinderen die meer vrij te besteden hebben dan dat ouders in een gemiddeld gezin hebben. En daar hoef ik van mezelf niet aan mee te werken. Hier in huis moet ook vreselijk goed op de centen gelet worden, dus dan doe ik liever boodschappen voor de voedselbank dan iedere krantenloper (er komen er elk jaar meer, lijkt het wel, en ik weet niet eens wie echt hier loopt en wie niet) dan dat ik een puber help aan paar onnodige nieuwe nikes. Da's gewoon mijn principe. :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:28

Ik heb goedkope kerstkaartjes liggen. Ik geef die terug. Kijken ze meestal heel zuur van maar dat is niet mijn probleem.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:32

ik ben toen ik nog kranten liep ook langs de deuren gegaan. Want ik was elke zaterdag/zondag toch zeker wel 3 uur bezig met lopen (en dan het vouwen niet meegerekent) dus ik vond dat ik wel wat extra's mocht krijgen ik kreeg ook iets van 30/40 per maand (afhankelijk van de folders die er bij zaten). Als mensen niks gaven, even goede vrienden. Al kreeg ik maar 20 cent helemaal prima. Anders kwam ik ze gewoon fijne kerstdagen wensen

Daarbij moest ik van mijn ouders werken, maar was ik te jong voor bijvoorbeeld vakken vullen dus het moest maar een krantenwijk worden. Dus nee je kan niet zeggen dat iedereen er zelf voor kiest

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:34

love__mandy schreef:
Als mensen niks gaven, even goede vrienden. Al kreeg ik maar 20 cent helemaal prima. Anders kwam ik ze gewoon fijne kerstdagen wensen

En met die instelling komt het allemaal wel goed. Dan kunnen mensen die willen geven wat geven en zijn mensen die niks willen geven ook tevreden volgens mij. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:42

Gruis schreef:
Ik vind dat er wel heel erg hard gereageerd wordt hoor. Het zijn eigenlijk kinderen, wiens salaris echt niet te vergelijken is met dat van 'ons' volwassenen. En daarvoor wel door weer en wind, soms op de vroege morgen de spullen bezorgen. Ik snap dat verongelijkte gedrag eigenlijk niet zo.
Bij mij krijgen ze altijd iets, niet veel, maar ga daar echt niet moeilijk over zitten doen hoor, die vijftig cent of euro eenmaal per jaar...

Kinderen?? Ik had een volwassen vent aan de deur die met pensioen ging hoor :Y) En door weer en wind idd daarvoor worden ze betaald. Ze zullen een keer een regenbui hebben, evenals dat ze in de zon lopen. Net zoals dat een strontschepper ook betaald wordt om stront te scheppen.

Moet ieder voor zich weten toch. Jij geeft wel wat, een ander niet.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:50

Ik vind nog steeds het bedrag wat een folderbezorger verdiend verre van acceptabel. Het is lichamelijk zwaar werk en het verdiend geen ***. Ja, natuurlijk heb je zelf de keuze om het te doen, maar dan mogen we toch wel de kids belonen die wel hun handen uit hun mouwen willen steken? Die niet alleen van pappie en mammie afhankelijk willen zijn? Ik heb zowel folders een jaar gedaan als de ochtendkrant 3 maanden. Heel veel respect voor deze mensen!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:55

Shirley schreef:
Als er hier een leuke puber op de fiets zou komen?
Zeker wel :j

Maar onze krant wordt bezorgd door een volwassen kerel met een auto dikker dan de mijne ;)
En die stopt dan een kaartje met zijn bankrekeningnummer in de bus: of we maar wat willen overmaken?
Nou...nee dus :D

Verder ben ik best aardig en gul, hoor {:)

Hahahaahahaha _O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:55

Ik verbaas me over sommige reacties. Het is toch gewoon traditie om wat te geven aan de krantenbezorger als de krant altijd netjes bezorgd wordt. Net zoiets als fooi.

Voor folders had ik altijd een nee sticker dus de folderbezorger zou ik dan ook niet aan mijn deur verwachten.