Om te laten zien dat ik echt de krantenbezorgster was, gaf ik altijd de krant bij het kerstkaartje. Verder vroeg ik nooit om geld en als ik niks kreeg, zei ik gewoon vriendelijk gedag
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xnaomivdh schreef:Ik zou zeker wat geven als er folder/krantenbezorgers aan de deur komen. Ik heb een aantal jaar een krantenwijk gehad. Elke donderdag was ik de hele middag bezig met bezorgen. Ik kreeg 'maar' 30 euro per maand betaald. Het extra geld wat je verdiend met de kerstkaartjes is dan toch wel heel fijn. Zeker voor een 13/14 jarig kind. En ook al geven de meeste maar 50 cent, bij elkaar is het toch een mooi bedrag.
Om te laten zien dat ik echt de krantenbezorgster was, gaf ik altijd de krant bij het kerstkaartje. Verder vroeg ik nooit om geld en als ik niks kreeg, zei ik gewoon vriendelijk gedag
toen we vroegen of hij het krantje aan wilde nemen wilde hij zelfs dat niet, we snapten er helemaal niks van

Ir111 schreef:@dreamybol; ik vind ze niet zielig maar ik gun een ander gewoon wat. Meer niet.
Dreamybol schreef:Soms hoor ik dat de krantenbezorgers in de decembermaand een paar 100 euro ophalen met de bedelkaartjes, en dat zou goed zijn want het is zo zielig dat een 14-jarige maar 30 euro per maand verdient met kranten lopen. Waarom is dat zielig? Een 14-jarige heeft geen onkosten als het goed is, dus elk extraatje is meegenomen en ze kiezen zelf voor deze vorm van werk. En die paar 100 euro hebben wij ook niet extra in december, dus hier krijgen ze de allerbeste wensen en that's it.
Sowieso, 9 van de 10 keer krijgen we geen kranten of folders, maar vanaf half november weten ze ineens wel alle huizen te vinden, met het oog op de bedelkaartjes in december.
Dreamybol schreef:Lonneke, je bent 14. Je hoeft nog niet te werken, dat is een keuze. Jouw ouders horen jouw onkosten te betalen, dat jij een extraatje wilt is prima, dat je het dan moet doen met wat er is, is logisch. Zo zal het je hele leven gaan.
Ik wil ook wel het salaris van een bankdirecteur (en de extraatjes die daarbij horen), maar ja, dat zit er niet in. Zo is het nou eenmaal.
Ben ook niet langs huizen gegaan omdat dat niet in die periode viel. Maar had het anders wel gedaan..
love__mandy schreef:Als mensen niks gaven, even goede vrienden. Al kreeg ik maar 20 cent helemaal prima. Anders kwam ik ze gewoon fijne kerstdagen wensen
Gruis schreef:Ik vind dat er wel heel erg hard gereageerd wordt hoor. Het zijn eigenlijk kinderen, wiens salaris echt niet te vergelijken is met dat van 'ons' volwassenen. En daarvoor wel door weer en wind, soms op de vroege morgen de spullen bezorgen. Ik snap dat verongelijkte gedrag eigenlijk niet zo.
Bij mij krijgen ze altijd iets, niet veel, maar ga daar echt niet moeilijk over zitten doen hoor, die vijftig cent of euro eenmaal per jaar...
En door weer en wind idd daarvoor worden ze betaald. Ze zullen een keer een regenbui hebben, evenals dat ze in de zon lopen. Net zoals dat een strontschepper ook betaald wordt om stront te scheppen.Shirley schreef:Als er hier een leuke puber op de fiets zou komen?
Zeker wel
Maar onze krant wordt bezorgd door een volwassen kerel met een auto dikker dan de mijne
En die stopt dan een kaartje met zijn bankrekeningnummer in de bus: of we maar wat willen overmaken?
Nou...nee dus
Verder ben ik best aardig en gul, hoor