Ik kan niet verder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: Ik kan niet verder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 18:54

Bedankt allemaal. Ik ga waarschijnlijk naar mijn schoonfamilie op 1 vd kerstdagen de andere heb ik nog vrij. Kerstavond is mijn vriend gelukkig wel vrij dus dat vieren we samen.

Ben nu compleet gesloopt gewoon moe. Wordt helemaal gek van mezelf en dat vind ik het ergste.

Ik wil nooit gezien worden als dat zielige meisje dus zei ik nooit wat -O-
Maar ook ik kan niet eeuwen lang alles inhouden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:00

Jouw moeder en jouw tante - dat zijn zielige types.

Het is heel erg verdrietig dat 'de ooievaar' jou in die wieg heeft gelegd, maar dat maakt jou niet tot een slecht mens!!

Jij mag er zijn, jij bent een leuke meid met een lieve vriend en een mooie toekomst voor je - met de gelegenheid om die mooie toekomst te maken.

En zeggen wat je vindt: dat mag heus! Binnen bepaalde grenzen: altijd.
....dat sommige mensen de waarheid dan niet willen horen - dat is een ander verhaal.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:10

Lieve Rianne,

Je bent een topmeid!
Ondanks je verleden en het gebrek aan goede begeleiding heb jij je weten te ontwikkelen tot een heel prettig mens met een goed verantwoordelijksgevoel jegens je dieren!
Petje af daarvoor!
Dat maakt je een sterk mens.
Maar ook sterke mensen hebben hun "zwakke" momenten, momenten dat ze net als iedereen, andere mensen nodig hebben of eens gewoon lekker boos of verdrietig willen zijn.
Hoort er allemaal bij en dat maakt je geen zielig meisje, maar een meisje dat inziet dat ze niet alleen hoeft te knokken.
Neem lekker die uitgestoken handen aan en geniet ervan!
Laat je lekker in de watten leggen en warm jezelf op aan de gezelligheid van mensen om je heen die het wel goed met je voorhebben :*

En ook mijn pb-box staat dag en nacht tot je beschikking, dat weet je!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:32

Hoeveel weten je schoonouders van hoe jij je nu voelt? Probeer ze in vertrouwen te nemen, misschien kan je vriend een beetje uitleggen wat er aan de hand is?
Ik had vooral toen ik net samen was met mijn man ook vaak even een adempauze nodig als ik daar was. Alles is daar druk en luid en chaotisch en daar werd ik heel onrustig van. Meestal ging ik dan even wat langer naar de WC, buiten staan of een rondje lopen. Ook uitgelegd waarom ik dat nodig heb en dat wordt geaccepteerd. Liever dat ik me even afzonder dan dat ik door de drukte chagrijnig wordt of kribbig doe.

Verder wil ik je een dikke knuffel geven, jij hebt dit niet verdient, jou ouders en jou tante mogen niet zo met jou omgaan. Ik weet hoe het is om het gevoel te hebben dat je er niet toe doet, maar ook jij mag er zijn. Het zal vast nog wel wat tijd kosten voor je dat zal geloven, maar ik hoop dat die tijd voor jou nog zal komen.

Zo te zien gaat het schrijven je wel goed af, heb je een dagboek om je gedachten van je af te schrijven, dat kan heel goed helpen. Verder is bij mij EMDR ook heel goed geweest, loodzwaar, maar het heeft mij veel meer rust gegeven.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:45

Wat een verhaal zeg, herken er best dingen in.
Ik kan je aanraden naar de huisarts te gaan en aan te dringen op een verwijzing voor tweedelijns psychologische hulp (hier in de buurt kom je dan bij psyq terecht). Dan worden je problemen echt aangepakt en krijg je gerichte therapie ervoor. Misschien is het ook verstandig om medicatie te gaan gebruiken voor de depressie, dan voel je in ieder geval wat beter, dat kan via de huisarts of psycholoog.
Sterkte

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:48

Eerst even dit: geloof mij, je bent een ontzettende leuke mens om te zien, ik heb in jouw profiel gespiekt.

Echt jouw ouders weten niet wat ze missen, wat een vreselijke moeder heb je zeg, echt niet te geloven, vreselijk van hoe ze met je omgaat. Dat is gewoon geen moeder voor jou.

Verder doe je al heel goed en je hebt een lieve vriend.............

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:48

:(:) , in de wiskunde geldt : - en - = + , al wens je het niemand toe om zo'n traject af te moeten.
Jouw ouders ... {:)-:(

Morgen even een telefoonwinkel binnenlopen, zij kunnen zo nummers voor je blokkeren, bekend als ze zijn met vrijwel alle mobieltjes.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:56

Ga met kerst lekker naar je schoonouders, en ontvang hun liefde.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:23

Fijn dat je 1 kerstdag sowieso naar je schoonouders kan.
En probeer echt voor die ene dag het gevoel af te zetten dat je niet welkom bent en dat je niet gezellig bent.
Probeer hen en jezelf (!) positief te verrassen, misschien kan je zelf praten over wat er speelt.
Op die manier weten zij ook dat het geen desinteresse van jou kant is, maar iets wat dieper zit.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 20:49

@janneke: Dankjewel, het is en blijft lastig als het over je moeder gaat.

@shirley: dankje, het is en blijft lastig soms om die uitgestoken handen te accepteren.

@zonnebloem: Mijn schoonmoeder weet het meeste van de depressie en het automutileren. Alleen weet ze niet hoe diep het zit en het echt kwijt kunnen kan ook niet want dan verteld ze door mij heen wat haar is overkomen ed. Volgens mn psych ben ik heel goed in het uitleggen van gedachten en het analyseren van mezelf

@Tinka: Ik ben doorverwezen naar een tweedelijns psycholoog. Daar hebben ze gekozen voor ggz omdat daar meerdere psychologen samenwerken. Echter heeft de psycholoog dat omgezet naar eerstelijns.

@ragdollcat: dankjewel :o Helaas is ze al heel lang geen echte moeder meer voor me geweest.

@tamary: Ik heb het intussen voor elkaar gekregen om het nummer te blokkeren.

@Yaralise: ik ben al een keer naar ze toe geweest maar toen kon ik maar 2 uurtjes blijven omdat ik door alle drukte lichamelijke klachten krijg (hoofdpijn, duizelig, hartkloppingen ed.)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:25

Wat ik wel niet over je ouders wil zeggen, net als zoveel hier op bokt.
Ik vind het al heel wat dat je nog de drang hebt om naar je paarden te gaan. Dat vind ik heel verantwoordelijk van je!! Maar ook een teken dat je heel sterk bent en op je kunt bouwen.
Ondanks dat het lastig is als je al jaren van je ouders iets anders gehoord hebt, je mag er wezen en je mag anderen "lastig" vallen. Doen anderen ook als ze dat nodig hebben, en toevallig heeft iedereen dat nodig.
Hoe moeilijk dat ook is.
Huilen het is moeilijk, het is ook een vorm van openstellen en kan de gehele ziel bloot leggen. Ik snap dat je dat eng vind.
Probeer ondanks de moeheid toch naar uitjes te gaan. Zorg dan ook dat je dan rust momentjes kunt pakken. Desnoods zeg je dan even dat je even wat rust moet pakken.
Ga anders naar iemand toe waar je gewoon met een heel klein groepje bent en die ook desnoods wat rustiger kunnen zijn als het nodig mocht zijn.

Als je wilt mag je mij altijd een PB sturen.
Je bent niet zwak, maar juist sterk!!!! Depressie laat je zwak voelen maar maakt je uiteindelijk sterker. Het is een hele zware beproeving en zeker met jouw verleden en heden lijkt me dat heel heftig.
Probeer eventueel ook leuke uitjes te regelen met vrienden of bokkers in de buurt zodat je als het niet meer gaat gewoon naar huis kunt en je rust kunt pakken.
Probeer weer dingen te gaan en probeer emoties die je hebt eventueel op te schrijven(helpt bij mij veel als het te veel gaat malen in mijn hoofd)
Ik wil je heel veel sterkte wensen en dat je ondanks alles toch een beetje een leuke kerst hebt.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:11

Rianne1994 schreef:
@Yaralise: ik ben al een keer naar ze toe geweest maar toen kon ik maar 2 uurtjes blijven omdat ik door alle drukte lichamelijke klachten krijg (hoofdpijn, duizelig, hartkloppingen ed.)

Ik zag in een ander topic dat je toch met andere bokkers kerst gaat vieren, goed van je!
Het wordt vast gezellig :j

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:27

Wat een verhaal. :(:) In eerste instantie heel veel sterkte! Er komt een tijd dat je er sterker uit gaat komen, maar daar moet je eerst aan werken.

Misschien een stom voorbeeld, mijn vriendin zit ook niet lekker in haar vel, loopt in de ziektewet etc. Ze noteert alle afspraken / etentjes / bios avondjes, maar laat los of ze komt. Voelt ze zich goed, dan is ze er. Dit gaf haar veel vrijheid en voel ze zich goed bij. Geen verplichtingen en alleen doen waar ze zelf zin en puf voor heeft. Misschien helpt het jou ook!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:45

Lieverd, als ik je verhaal lees, krijg ik tranen in mijn ogen. Er zijn zoveel dingen in je verhaal die ik ook heb meegemaakt.

Als je even gezellig of gewoon hierover wilt praten, je weet het pb knopje te vinden.

Dikke knuffel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:00

Sterkte, en probeer het positief in te zien: Kerst is maar een doodnormale dag, wees blij dat je geen verplichtingen hebt. Lekker genieten van je pony's, en sávonds op de bank met een dekentje, drankje en een zak chips naar enorm oude films kijken die al 100x zijn herhaald. Heerlijk toch?!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:23

Ach meisje toch. Ik herken zoveel in je verhaal. Bij deze je bent 2e kerstdag bij mij uitgenodigt als je wilt. Ik heb wel 3 stuiterkids. Maar dat kan je ook goed afleiden. En over dat je niet gezellig zou zijn of een last hoef je niet bang voor te zijn. Ik wil je ook best ophalen met de auto geen probleem je woont niet heel ver weg bij mij.

Mijn vriend is mijn nukken ook gewend en zal ook niet raar opkijken. Als je sjago of stil bent. Denk erover na mijn aanbod staat al zeg je het op de dag zelf :)

Pb staat open als je met iemand wilt praten die je gevoel maar al te goed begrijpt. Ik heb er al heel wat trainingen opzitten en zo nu en dan hebik ook een terugslag. Baal ik dan echt wel. Maar het bewijst ook weer dat je nog steeds gevoel hebt dat je nog niet klaar bent met hier en nu.

edit ik zie dat je 2e kerstdag naar marlies gaat. Harstikke super. Zij is een bokker met een gouden hart. Je hoeft je je dus daar geen zorgenover te maken (en mijn aanbod blijft ook gewoon staan :) )

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:16

Nieuwe dag nieuwe knuffel voor jou.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 13:41

Bedankt allemaal voor de lieve reacties, de tips die hier voorbij komen noteer ik en neem ik zeker mee om als het nodig is te gebruiken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:29

Je bent zeker niet zielig door toe te geven dat je het moeilijk hebt om alles te verwerken. Je bent juist zo sterk door er iets te willen mee aanvangen en je niet te storten in iets om het allemaal te vergeten. Je wil er mee aan de slag, dat is zo mooi.

Je hebt een reden om te huilen en/of je slecht te voelen, maar je hebt ook redenen om weer gelukkig te worden. Dat komt.
Als je gek wordt van jezelf, ademhalen, voelen waar het vandaan komt en doen waar je nood aan hebt. Zelfs als dat onder een deken liggen huilen is, of een lekkere chocolade cake maken of een rondje joggen.

En fijn dat je waarschijnlijk een dagje naar familie kan, zal wel fijn zijn, even gezelligheid van kerst onder de mensen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:29

Hoi TS, je gedrag is borderline achtig. Ik heb zelf ook borderline trekken. En ik raad je aan om naar een psychotherapeut of psychiater te zoeken. Die kunnen je echt helpen. Ggz hield mij ook bij de psycholoog. Ben blij dat ik daar weg ben gegaan en de hulp gekregen heb die ik nodig heb. Stuur een aantal psychiaters via de mail gewoon eens je verhaal. :)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 00:55

Bedankt voor de reacties. Echter vind ik het heel fijn bij het ggz en voor een nieuwe psycholoog moet ik een nieuwe doorverwijzing aanvragen. Op dit moment durf ik dat nog niet zo goed.

Maar bedankt voor de tip ik ga het eens overleggen hier.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:07

Rianne1994 schreef:
Bedankt voor de reacties. Echter vind ik het heel fijn bij het ggz en voor een nieuwe psycholoog moet ik een nieuwe doorverwijzing aanvragen. Op dit moment durf ik dat nog niet zo goed.

Maar bedankt voor de tip ik ga het eens overleggen hier.

Jouw vertrouwen in je behandelaar is belangrijker dan wat voor papiertje die aan de muur heeft hangen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:10

Ik ben het met Geryon eens (wow, wat gebeurd hier nu? :D ) Maar ik herken ook de borderline trekken in bepaalde gedragingen. Dat is niet erg, daar kan je niet zoveel aan doen, maar wel handig om even na te gaan of het iets is wat je misschien zou kunnen hebben, of bepaalde trekjes van kan hebben. Ik zou het zeker bespreken met de hulp die je nu hebt. Ik houd niet zo van naampjes en labels op dingen, maar aan de andere kant, doordat ik het labeltje borderlinetrekjes heb gekregen, heb ik wel dingen op kunnen zoeken en hebben ze ook wat gerichter hulp kunnen geven voor mijn problemen. Dat was wel fijn.

Maar meid, hoe dan ook, je bent supersterk en je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, dat blijkt wel uit dat je nog voor je paarden wilt zorgen ondanks alles.

Jij komt er wel... Je komt hier doorheen. Het kan misschien even duren, maar jij vind je plekkie wel in deze wereld.. Je hebt het niet makkelijk gehad en nog steeds niet... Maar je bent sterk genoeg om je daar doorheen te slaan. Heel veel sterkte... En pak ook de hulp aan van de bokkers die het uitreiken! Je kan niet genoeg mensen hebben om steun van te krijgen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:13

Jeetje wat een heftig verhaal! Is het naast psychologische hulp niet mogelijk ergens therapeutisch te gaan werken of vrijwilligerswerk te gaan doen?
Als je je zo voelt en je zit heel de dag thuis zonder verdere verplichtingen, ga je je alleen nog maar waardelozer voelen en heb je vaak op den duur totaal geen ritme meer in je dagen.
Met werk op bijv. therapeutische of vrijwillige basis heb je wel een bepaalde verplichting die je misschien ook wat meer structuur geeft in je dagen.
Daarnaast maakt het misschien ook je hoofd wat meer leeg.

Heel veel sterkte en fijn dat je de kerst bij een lieve bokker mag doorbrengen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:15

Ik word hier zo boos van... ouders die een kind krijgen en het vervolgens zo behandelen en daarna niet de verantwoordelijk willen of durven of watdanook nemen voor de schade die zij aangericht hebben aan een mensenleven! Ouders die tegen dingen zijn als duivels van de IS of geweld of discriminatie, maar vervolgens wel hun kind zo behandelen. In mijn ogen zijn deze mensen net zo fout als alles in die opsomming van net.

Ik heb alleen de OP gelezen, maar TS, ik wil je alle kracht in de wereld wensen om hier overheen te komen en je weer fijn te gaan voelen en een gezond en gelukkig leven te gaan hebben. Ik weet dat dit over een computer- of telefoonscherm heel abstract is en wij elkaar verder niet kennen, maar laat het je ouders niet waard zijn om je zo te voelen. Ze zijn jouw aandacht niet waard, ze zijn helemaal niks waard in jouw leven. Ze hebben het je geschonken, maar daar blijft het bij.

Dit zal waarschijnlijk veel moeilijker voor jou zijn om te doen dan dat het voor mij is om te zeggen, maar probeer alle kleine "blijdschapjes" in je leven en om je heen te koesteren. Verzamel ze, en probeer er nieuwe kracht uit te halen om gewoon helemaal opnieuw te beginnen. Dat is niet te laat. Doe dat voor jou, en alleen voor jou. Lieve TS, je verdient gelukkig te zijn.