Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rex_Rolfo schreef:Sunrise19 schreef:ik ga ervan uit dat als je een goedkeuring krijgt je ook wel genoeg verdiend.
Gaat goed zolang de beoordelaar niet het woord "paarden" tegenkomt. In dat geval wordt het beschikbare inkomen met 90% gereduceerd
maar dat sommige mensen boven hun stand leven is dan hun eigen probleem
Vesceron schreef:Uiteraard kan je voor die bedragen zo'n auto rijden. Maar vergeet niet dat er bij lease geen aankoopbedrag is en geen kosten aan onderhoud of schade. De kans op mankementen en (groot) onderhoud met een 13 jarige auto is behoorlijk aanwezig, zeker met een beetje pech. Het rekensommetje voor mij kwam gewoon een stuk voordeliger uit met leasen.
Dat is voor iedereen anders en hangt van zoveel zaken af.
Sunrise19 schreef:Dat jaar flink sparen is bij wijze van. En ik ga ervan uit dat als je een goedkeuring krijgt je ook wel genoeg verdiend.
En verder zeg ik nergens dat het een nieuwe moet zijn toch? Ik zeg alleen dat ik het zonde vind met zo'n auto. Helemaal omdat je flink betaald elke maand en die auto in verhouding dus helemaal niet zo duur is als je flink zou sparen.
Ik vind het niet flink duur per maand en heb niet de luxe om flink te sparen.
ikke schreef:Vesceron schreef:Uiteraard kan je voor die bedragen zo'n auto rijden. Maar vergeet niet dat er bij lease geen aankoopbedrag is en geen kosten aan onderhoud of schade. De kans op mankementen en (groot) onderhoud met een 13 jarige auto is behoorlijk aanwezig, zeker met een beetje pech. Het rekensommetje voor mij kwam gewoon een stuk voordeliger uit met leasen.
Dat is voor iedereen anders en hangt van zoveel zaken af.
Er zit 6 maanden volledige garantie op die auto en ja die zit er echt op, ik heb het "uitgeprobeerd" en ze hebben hun verantwoording genomen!
Vesceron schreef:ikke schreef:Er zit 6 maanden volledige garantie op die auto en ja die zit er echt op, ik heb het "uitgeprobeerd" en ze hebben hun verantwoording genomen!
Dat is wel super netjes! Maar ik zit dan toch met de overige 12,5 jaar![]()
Zonder dollen, ik heb gekozen voor private lease omdat het me op dat/dit moment goed uitkwam/komt.
Nogmaals, ik begrijp dat het bijna altijd duurder zal zijn dan een eigen auto (bijzondere pech gevallen daar gelaten) maar ik vind het een fijne, alsnog goed betaalbare oplossing met veel zekerheid.
Vergelijkbaar met sim-only of abonnement met telefoon, zo gek veel scheelt het niet per maand, maar als je het echt uitrekent betaal je uiteindelijk het dubbele voor die telefoon die je "erbij krijgt", reken daarbij uit dat je voor sim-only een toestel wel los moet kopen en zo groot is dat verschil wederom niet meer.
Rudina schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Ik zie er inderdaad ook wel de voordelen in, voor onze huidige auto betalen wij per maand aardig wat en nu zitten er dus allemaal dure reparaties aan te komen.
We zitten nu een beetje rond te kijken wat een leuke auto voor ons zal zijn, max maandbedrag is voor ons 400,-
10.000 km zijn bij ons ook prima, ik werk vooral vanuit huis en mijn man in onze woonplaats, auto wordt bij ons gebruikt om richting mijn ouders/vrienden aan het andere kant van het land te komen, shoppen, dagjes uit etc.
Sunrise19 schreef:Je hoeft absoluut niet te zeggen wat je verdiend, maar ik ben toch wel benieuwd waarom je zoveel risico neemt?
Wat als een van jullie zonder baan komt? Red je het dan nog om alles te betalen? Als je al niet eens of amper kan sparen?
Ik zou het heel lastig vinden om krap te zitten, heb dit ook meegemaakt en geen haar op mijn hoofd die dacht goh laat ik eens een auto leasen want het is goedkoper.
Ik heb 5 jaar gereden voor 500 euro aankoop, 1x apk betaald à 50 euro omdat ik er maar 1 langer gehouden heb.
Totale kosten in die 5 jaar zijn zo weinig in verhouding met een auto leasen dat ik dat echt nooit gedaan had.
Dat hun vinden dat jij genoeg verdiend voor een auto leasen en je huur betalen zegt niets over of je wel kan eten daarnaast. Of je je gwe wel kan betalen, je telefoon abonnement of je zorgverzekering.

Sunrise19 schreef:Totale kosten in die 5 jaar zijn zo weinig in verhouding met een auto leasen dat ik dat echt nooit gedaan had.
Sunrise19 schreef:Dat hun vinden dat jij genoeg verdiend voor een auto leasen en je huur betalen zegt niets over of je wel kan eten daarnaast. Of je je gwe wel kan betalen, je telefoon abonnement of je zorgverzekering.
En dat ik zo makkelijk denk over sparen is omdat ik zelf bijna mijn hele loon inleverde om alle achterstanden die ik ooit opgelopen had weg te werken. En geloof mij, zo over je geld inzitten is echt niet tof. Vandaar ook mijn blik erop dat ik het echt eng zou vinden als ik het niet meer zou kunnen betalen.

xNathaliee schreef:Daarom kun je beter kijken voor een nieuwe auto bij de dealer zelf (nieuw dus met garantie wat betekend dat je voorlopig geen bijkomende kosten hebt en geen max aantal km, alleen bij verzekering).
marleen_88 schreef:Ik vind een auto leasen ook bijzonder prijzig. Ik heb er zelf voor gekeken, maar hoe dan ook kwam dat veel hoger uit dan een 2-jarige auto kopen.
Ik rijd voor m'n werk 500 km in de week, dus dat is 2000 in de maand. Met een leasecontract, heb je vaak een max. kilometer erop. Ik heb er dan ook voor gekozen een 2-jarige auto te kopen en deze all-risk te verzekeren, incl. wegenbelasting (diesel, dus prijzig) kom ik rond de €200/250 per maand uit. En dan is de auto mijn eigendom.
--> 1000 per maand alleen al aan standaard verplichtingen.. Stel ik moet wat vaker naar klanten zit er zo een paar 100km extra bij...Arabiansp schreef:marleen_88 schreef:..Ik heb er dan ook voor gekozen een 2-jarige auto te kopen en deze all-risk te verzekeren, incl. wegenbelasting (diesel, dus prijzig) kom ik rond de €200/250 per maand uit. ...
En daar zit ook de aanschaf en afschrijving in verrekend?