vriend presenteert rekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:44

Ayasha schreef:
Sammie schreef:
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en :evaw:

(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)

Wat kinderachtig. Ik heb zo eens een bedrag gekregen en ik ben hardop beginnen lachen. Vond dat zó kleinzielig. Ik heb het in 2 euro muntstukken gekregen en heb zelfs nog gezegd "dan had ik het ook goed gedaan en het in centjes gedaan". Ik had ze trouwens een dag later al omgeruild. :(:) Je zet vooral jezelf voor schut daar mee.

Vriend heeft toch het werk verzet? Waarom dan zo debiel doen als ie zich (om eender welke reden, maakt niet uit welke) toch bedenkt dat ie wel betaald wil worden.
wellicht heeft het gebrek aan contact iets in hem geknakt. Zeker als hij vrij veel werk gratis voor TS gedaan heeft en dat hij dit nu een beetje ervaard als "nu alles gedaan is kijkt ze niet meer naar me om."

Maar dan kan hij dat toch in een normaal gesprek aangeven? Lijkt me niet meer dan normaal..

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:48

Als je het geld hebt zou ik gewoon de rekening betalen maar dan ook meteen al het contact verbreken.. wat denkt ie wel niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:48

Blijkbaar is normaal reageren en de eer aan jezelf houden ook niet meer normaal dus tsja. :) Ik ga niet meer uit van "normaal" in dit topic.

Zeeuwsemeid

Re: vriend presenteert rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:50

Ik zou hetzelfde doen als wat al meerdere malen is genoemd in dit topic, eerst aangeven dat je een gesprek wilt alvorens de rekening te betalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:12

Ayasha schreef:
Blijkbaar is normaal reageren en de eer aan jezelf houden ook niet meer normaal dus tsja. :) Ik ga niet meer uit van "normaal" in dit topic.

Nou ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind het ook een beetje kinderlijk om het in heel klein geld te geven. Maar ik vind dat TS niet moet betalen voordat ze hem heeft gesproken. Dat hij het via de moeder speelt is zo triest.

En fair is fair, we horen hier maar 1 kant van het verhaal. Maar zoals hij zich nu opstelt, zou ik er klaar mee zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:15

xxCYNNxx schreef:
Sammie schreef:
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en :evaw:

(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)

uh je begrijpt dat met die leuke stortingsapparaten bij de bank zo'n geintje niet echt effect meer heeft? Gewoon met die pot naar de bank, in de bak dumpen en automaat doet de rest; heb je zo al dat kleingeld geteld. Ik zou er in ieder geval niet warm of koud van worden van zo'n geintje, juist vanwege die mooie automaten bij de bank.

Aan ts; zou even contact met hem opnemen; neemt hij niet op, stuur je een smsje dat je eerst onder 4 ogen die rekening van hem wil bespreken voor je betaald. Dan is de zet aan hem of hij contact met je opneemt of niet.
Die heeft aan je boot gewerkt in de hoop dat het wat zou worden tussen jullie. Is niet gebeurd en jij hebt nu een vriend. Die rekening is (althans zo lijkt het) een uiting van jaloezie. Kinderachtig natuurlijk.
Maar goed; hij was toch een vriend (tot hij die rekening stuurde), dus even serieus uitpraten dit zodat jullie samen over een beloning kunnen hebben...of dat hij het er gewoon bij laat; immers, in eerste instantie wou hij tenslotte er niks voor hebben.
ligt er maar net aan welk effect je wil bewerkstelligen hè. .:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:16

shilady schreef:
Betalen

Dit.. En de eer aan jezelf houden.. :j

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:22

Ik zou sowieso niks betalen voordat je hem gesproken hebt. En als hij niet reageert zou ik dat ook naar hem sturen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:24

Je hebt hem diverse malen aangeboden om te betalen. En dat wilde hij niet. Dan moet hij niet nu ineens met een rekening aankomen. En al helemaal niet via je moeder

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:26

Sowieso niet betalen tot je hem gesproken hebt.
Waren er getuigen bij toen hij je vertelde dat hij er niets voor hoefde te hebben?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:27

Wat een loser. Ik zou het netjes betalen, hem er veel plezier mee wensen en hem verder nooit meer een blik gunnen of aandacht geven in welke vorm dan ook. Daag :evaw:
Als hij zo denkt om je 'te pakken' lekker de eer aan jezelf houden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:30

Vrienden kennen het principe "communiceren". Hij kent dat blijkbaar niet en aangezien hij via je moeder de rekening komt afleveren en jouw communicatie pogingen negeert lijkt het er imo op dat hij de definitie "vriend" niet meer als zodanig ervaart. Zou mij dan ook niet zo druk maken over wat meneer ervan vindt maar hem kenbaar maken dat er andere afspraken gemaakt waren over de geleverde diensten en mocht hij er anders over denken dat jij dan openstaat voor een fatsoenlijk gesprek face-to-face. En niet betalen voordat dat gebeurt is. En daarna zou ik t principieel t niet betalen want jij bood t aan een aantal keer, toen hoefde t ook niet. De vriendschap is, gok ik, van zijn kant toch over...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:31

Cayenne schreef:
Waren er getuigen bij toen hij je vertelde dat hij er niets voor hoefde te hebben?

Wat doen getuigen er nou toe?
Getuigen zijn pas aan de orde als iemand het aanhangig maakt bij de rechtbank, en dat lijkt me niet de oplossing hier. Gewoon een gesprek van mens tot mens lijkt me een stuk zinvoller. Het gaat hier eigenlijk uberhaupt niet echt om 'gelijk' hebben, maar om een redelijke oplossing te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:33

Ik zeg ook niet dat ik niet zou betalen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:50

Ik zei ook niet dat jij dat zei ;)
Het punt is - getuigen doen er in dit stadium niet toe. Mensen benaderen dingen al heel snel als semi-rechtzaken, (misschien omdat het op tv ook zo gaat?) maar vergeten helemaal dat de meeste onderlinge verhoudingen helemaal niet passen bij de benadering van rechtzaken, met getuigen en bewijs enzo.

Je hebt ook andere manieren van omgaan met conflicten, zoals het zoeken naar consensus, en daarbij is bewijs helemaal niet van belang. Maar die manieren raken een beetje uit het zicht heb ik het idee.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:57

In een bak beton doen en net voor die hard wordt voor 250 euro losgeld er in steken.
Heeft die wat te doen en hoeft die geen andere gekkigheid te bedenken.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:05

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Is wel fijn als je dat achter de hand hebt.
Hij heeft geen poot om op te staan, daar jullie geen schriftelijke overeenkomst hebben. Hij is / heeft geen bedrijf / professionele klusjesman? Incassobureaus etc zou ik me dan ook echt geen zorgen over maken.

Betalen hoef je niet, maar je moet even bij jezelf te rade gaan wat je wil doen.
1 Negeren en helemaal niets doen. (dat zou ik doen)
2 Actief in contact proberen te komen en dialoog aangaan (is de netste oplossing, maar dan geef je hem wel alle aandacht)
3 Of gewoon betalen om van het gezeik af te zijn.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:07

vrouwke schreef:
In een bak beton doen en net voor die hard wordt voor 250 euro losgeld er in steken.
Heeft die wat te doen en hoeft die geen andere gekkigheid te bedenken.

Belachelijk. Wat een vreemde oplossingen komen hier voorbij en wat jammer dat TS niet meer reageert. Ik vind het opvallend dat mensen altijd meteen maar uitgaan van dat hetgeen de ene partij schrijft, ook de enige waarheid is. Waarschijnlijk heeft de jongen in kwestie ook zijn verhaal over deze situatie. Probeer het gewoon met hem te bespreken in plaats van op een forum waar je zulke rare tips krijgt. Succes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:10

Ik verbaas me ook over de vele 'oplossingen' die de sfeer alleen maar verder verstoren. Waarom zou je dat willen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:11

Ik zou gewoon betalen en dan is het klaar. Jammer van het vriendschap.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:14

Ik zou ook met hem overleggen eerst. Proberen op een volwassen manier eruit te komen. Lukt dat niet en gedraagt hij zich kinderachtig kan je of gewoon betalen of vragen om een factuur. Dat laatste heeft hij toch niet, hij heeft geen poot om op te staan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:16

Wat komen er een aantal kinderachtige oplossingen voorbij. Oog om oog, tand om tand?

Houd de eer aan jezelf en blijf op een volwassen manier reageren. Niet via de app proberen te "praten" maar bellen (en eventueel voicemail inspreken met je boodschap) of langsgaan. Als het bedrag van €250 niet onredelijk is; gewoon betalen.

Ik kan me twee redenen bedenken waarom hij via je moeder communiceert: 1. Hij is boos op jou en 2. Jullie communiceren al een tijdje niet zo lekker met elkaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:25

Ik verbaas mij ook wel over dingen als kleingeld en het zelfs in beton doen. Ik vraag mij dan af hoe die mensen IRL met hun conflicten omgaan? Ik zou niet betalen tot ik de vriend in kwestie gesproken had. Prima om wat te betalen voor verricht werk, maar de gang van zaken is wat vreemd.

Lijkt mij dat je daar gewoon het gesprek over kunt voeren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:25

ik ben verbijsterd over de diverse suggesties. Hij communiceert het niet erg handig, maar om dan maar meteen wraak te nemen? Idd even bellen of mailen, en meteen ook betalen, echt niet raar.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 14:30

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:

Wat doen getuigen er nou toe?
Getuigen zijn pas aan de orde als iemand het aanhangig maakt bij de rechtbank, en dat lijkt me niet de oplossing hier. Gewoon een gesprek van mens tot mens lijkt me een stuk zinvoller. Het gaat hier eigenlijk uberhaupt niet echt om 'gelijk' hebben, maar om een redelijke oplossing te vinden.

Persoonlijk zou ik hier ook even over nadenken als ik van plan was niet te betalen. Stel dat hij die stap zet, dan heb je daar in ieder even over nagedacht van te voren. Zou mij helpen een keuze te maken denk ik :)