Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:20

Mag ik ook het adres?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:25

Jullie hebben haar adres.
Bedankt :j <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:02

MWS => LZP

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:02

Dat is echt verschrikkelijk :(:) Mijn zusje (is nu 3) is ook uit huis geplaatst nu 2 jaar geleden. Vlak voor de kerst met politie er bij zelfs. Er waren wel een paar dingen (geen ernstige dingen gelukkig), mijn ouders gaan al sinds ik klein was een paar keer per maand op stap. Ik mocht altijd naar mijn familie en hebben mij nooit alleen thuis laten zitten. Bij jeugdzorg wordt dit meteen gezien als drankverslaafd... Vorig jaar hadden ze vlak voor de rechtszaak een IQ test gedaan bij mijn moeder, bleek volgens hun zwakbegaafd te zijn. Later kwamen we erachter dat er een andere naam onder het rapport stond van een 8 jarig jongetje. Ze hadden het gewoon gemanipuleerd. Daarnaast doe ik hbo niveau, dus mijn moeder kan nooit zwakbegaafd zijn. Ik heb een mooie jeugd gehad, alleen door de jeugdzorg is dit een beetje verpest door hun bemoeienis. Het gaat hun niet om de kinderen, maar om het geld.
Mijn ouders zien mijn zusje nu ook maar een keer per maand helaas... En dan maar een 1,5 uren, komt nooit thuis slapen ook niet...

alice0cullen

Re: Willen jullie een jonge moeder steunen met een kaartje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:29

Ik wil ook wel het adres als ik er aan denk zal ik hem vanavond even in de bus doen.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:36

Als ik het adres mag stuur ik zeker een kaartje, wat een verhaal zeg..

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:41

:( :( :( Ik vind dit niet zo slim. Zal wel een doem denker zijn, maar je geeft wild vreemde mensen het adres van een zeer "kwetsbaar" persoon. In deze, soms rotte, wereld wordt daar helaas nog al eens misbruik van gemaakt.Ik denk dat ze al genoeg ellende heeft.
Eerst eens heel goed nadenken, hoe goed bedoeld ook ! Ik vind het niet zo slim.
Ook hier zitten vast rotte appels tussen. {:)-:(

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:14

Hier is het kaartje ook verzonden!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:22

WendyLotte schreef:
:( :( :( Ik vind dit niet zo slim. Zal wel een doem denker zijn, maar je geeft wild vreemde mensen het adres van een zeer "kwetsbaar" persoon. In deze, soms rotte, wereld wordt daar helaas nog al eens misbruik van gemaakt.Ik denk dat ze al genoeg ellende heeft.
Eerst eens heel goed nadenken, hoe goed bedoeld ook ! Ik vind het niet zo slim.
Ook hier zitten vast rotte appels tussen. {:)-:(

Mee eens. En daarbij wordt haar privé situatie op internet gekwakt (en dat draai je niet meer terug..), lijkt me niet fijn. En misschien heeft ze wel toestemming gegeven hoor, maar in hoeverre heeft ze daar echt 'besef' van dat heel de wereld mee kan lezen over haar privé situatie thuis. Lief bedoelt, maar niet zo slim.

Dit is overigens niet gemeen bedoeld hoor :(:)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:46

ik vind het ook niet heel handig, maar wel heel lief! En soms is daar nu eenmaal meer behoefte aan. Wat ik me wel afvraag. Is het letterlijk zo gezegd of staat in een rapport dat begeleiding thuis te duur is? Want dan zou ik daar dus een advocaat opzetten. Volgens mij is dit gewoon in strijd met de rechten van het kind, waar ongetwijfeld ergens staat dat een kind het recht heeft bij zijn ouders op te groeien tenzij en achter die tenzij komt niet: omdat het te duur is. En sinds wanneer is: te lief een reden voor uithuisplaatsing? Zolang het joch niet ontspoort lijkt er niks aan de hand. Dit is puur gedaan op basis van de minderbegaafdheid van je schoonzus. Ik word er heel kwaad van...heb zelf ook ervaring met jeugdzorg....gelukkig ben ik wel mondig en hadden ze dus niks. Mijn dochter was op haar 2e of 3e ofzo ( weet niet meer precies) gevallen op haar kin. Hele kin lag open. Mijn buren aan de ene kant stonden erbij en hadden het dus gezien. Maar...met de buurvrouw aan de andere kant had ik ruzie en die heeft Jeugdzorg (Waar ze zelf begeleiding van had) ingeschakeld en aangegeven dat ze gezien had dat ik mijn dochter geslagen had. Komt er zo'n gereformeerde muts die gelijk al aangaf dat ze vond dat alleenstaanden geen kind zouden moeten opvoeden. Enfin...ongelovelijk wat ze ervan gebrouwen heeft! De klapper was toch wel dat ze in het rapport schreef dat de getuige gezien had dat ik haar geslagen had, maar dat ze op mijn verzoek om even naar de andere buren te lopen die er bijstonden aangaf: nee. We praten niet met getuigen. Die buren kunnen gewoon zeggen dat ze het gezien hebben om jou te helpen. Dit terwijl ik notabene alle mailtjes van bedreigingen van mijn buurvrouw aan mij heb laten zien!! Uiteindelijk niks gebeurd natuurlijk, want ze hadden niks. Maar toch..je voelt je knap machteloos. Ik heb uiteindelijk zelf nog voor jeugdzorg gewerkt, maar was er ook snel weg toen mijn teamleider doodleuk tegen mij zei dat een kind uit huis plaatsen helemaal niet traumatisch was.....slechte publiciteit konden ze niet meer gebruiken dus beter te veel dan te weinig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:31

Ik wil iedereen die het niet handig vind dat ik adressen geef en een situatie heb beschreven verzoeken voorbij te gaan aan het topic. Ik wil geen discussie!.

Jullie hebben echt wel een punt maar soms maak je de beslissing uit twee kwaden te kiezen.
De andere kwade is dat mijn schoonzus het moet doen met alleen de steun van oma en die van ons.
Geen adres = geen kaartjes.
Ik heb hier een situatie beschreven ja dat klopt maar ik noem hier niet haar naam of die van mijn neefje. Het is nog steeds een situatie waarvan je niet weet bij welke persoon die hoort.
Enig idee hoeveel moeders een vergelijkbare situatie hebben?

Uiteraard hebben bokkers die hebben aangegeven een kaartje te willen sturen wel haar naam en ben ik afhankelijk van hen of ze wel of niet de naam hier noemen.
Dat heb ik helaas niet in de hand.

Om eerlijk te zijn las ik gisteravond al het berichtje van WendyLotte en het heeft mij een nachtrust gekost.
Ben ik in gedachten heen en weer geslingerd tussen wel of niet er mee door gaan. Een schuldgevoel knaagde wel even aan mijn gevoel, heb ik nu mijn schoonzusje in gevaar gebracht.......!
Ik ga liever van het goede van de mensen uit, dat is een keuze :j

W.b.t. opmerkingen over jeugdzorg heb ik ook liever niet een discussie. Of het nu wel of niet okay is wat er gebeurd kun je een heleboel over zeggen.
Maar dat maakt geen verschil voor het gevoel van mijn schoonzus. Een moeder gevoel dat wordt niet minder bij wel of niet een rechtmatig ingrijpen van een instantie van buitenaf.

Dus gelieve geen discussies graag, en als er vragen zijn dan kan ik niet beloven of ik er dieper op in wil gaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:04

Ik snap je punt hoor en ik wil ook absoluut niet in discussie gaan, is nooit de bedoeling geweest. Je doet dit uit liefde voor moeder en kind en dat snap ik. Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:08

Dank je wel Jelleee.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:07

Kaartje is geschreven en doe ik vanmiddag op de bus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:04

Stuur mij het adres maar!
Voor wat betreft de discussie, misschien naar je eigen adres sturen en ze zelf naar je schoonzus brengen? Weet niet of het mogelijk is, maar zo haal je het risico misschien een beetje weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:04

Super fijn Tarenko :j

Van bokker Ylva kreeg ik de tip om mijn eigen adres te geven i.p.v. het adres van mijn schoonzusje.
Zover had ik er nog niet bij stil gestaan maar is zeker een mooie oplossing.
Dus bij deze, nieuwe bokkers die zich melden krijgen vanaf nu mijn adres. Jullie krijgen uiteraard wel haar naam maar kunnen dan mijn adres als post adres gebruiken.
Ik zorg dat de kaartjes bij haar komen.

Voor de mensen die het adres van mijn schoonzusje hebben gekregen, jullie kunnen jullie kaartjes alsnog naar haar adres versturen.
En ik vertrouw er op dat jullie haar adres gegevens na die tijd verwijderen of in ieder geval vertrouwelijk mee omgaan.

Ik vind het echt ontzettend fijn dat er mee gedacht wordt en er zoveel begrip is.
Jullie zijn echt onbetaalbaar met dit fijne gebaar +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:05

Bedankt Jitskee ik had al een pbtje ontvangen met die tip ik zal je een pb sturen.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:35

Mijn kaartje is verstuurd! Ik hoop dat ze hem mooi vind! :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:21

Mijn kaartje is verstuurd! Ben benieuwd naar haar reactie op alle kaartjes!

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:31

Ik wil ook graag een kaartje sturen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:32

Ts, goede tip om kaartjes naar jouw adres te laten sturen.
Ik heb zaterdag al een kaartje gepost.
Ik hoop dat je schoonzus heel veel kaarten gaat krijgen.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:29

Het plan was om het kaartje vanmiddag op de bus te doen. Dat is iets anders gelopen, ik moest oppassen op 2 kindjes van vrienden. Ik hoop het kaartje straks op de post te doen, het kaartje ligt klaar voor vertrek.

Afbeelding

Ik vind dit wel een toepasselijk kaartje, geen kerstkaart, gewoon een winter kaartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:10

Shanel ik heb je het adres gestuurd.

Een hele mooie kaart met een toepasselijke tekst Tarenko :j

Luuntje ik hoop ook dat ze een heleboel kaartjes krijgt.

Loez dat gevoel deel ik met je, ik ben heel erg benieuwd. En ook benieuwd wanneer de eerste kaartjes binnen zijn.

Aankomende eerste kerst dag mag mijn neefje een paar uurtjes bij mijn schoonzusje en dan gaan wij er ook naar toe. De bedoeling is dan om kerst te vieren.
Oma komt dan ook en gaat dan ook mee om hem weg te brengen terug naar het pleeg gezin.
Dat zijn steeds de zwaarste momenten, dat was het al toen hij 2x in de maand een nachtje mocht komen slapen.
En dat zal nu nog moeilijker zijn wetende dat het even duurt voordat hij weer mag komen.
Bij het afscheid gaan steeds een hoop tranen mee gemoeid die ze wel heel erg proberen te verbergen voor mijn neefje maar hij is natuurlijk niet dom.
Zo zei die laatst nog tegen oma dat het hem opviel dat oma altijd een vuiltje in het oog had als ze hem gingen weg brengen.
En tegen zijn mama zei hij laatst; "mama niet huilen hoor, als je mij mist stuur ik kusjes naar jou toe. En ga ik heel hard aan jou denken en dan zorgt God dat jij bij mij bent".
Ja dat gaat je door merg en been. Die twee zijn stapel gek op elkaar.

Als er meer bokkers zijn die een kaartje willen sturen?...... graag.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:30

OsMo schreef:
Super fijn Tarenko :j

Voor de mensen die het adres van mijn schoonzusje hebben gekregen, jullie kunnen jullie kaartjes alsnog naar haar adres versturen.
En ik vertrouw er op dat jullie haar adres gegevens na die tijd verwijderen of in ieder geval vertrouwelijk mee omgaan.

Het was niet eens bij mij opgekomen om misbruik te maken van haar adres. :o? Maar het is een terecht punt, er zijn gekken genoeg op de wereld, en dan is jouw schoonzus natuurlijk extra kwetsbaar. Ik zal het adres weggooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:56

Snap ik Dammie ergens vond ik het ook lastig om het te vermelden omdat ik eigenlijk helemaal niet van het slechte uit ga bij mensen.
Ik heb er geen enkel moment aan getwijfel of mensen mogelijk verkeerde bedoelingen zouden kunnen hebben.
Omdat ik er op gewezen werd door sommige heb ik dit nu maar op deze manier aan gegeven.

Het eerste kaartje is in ieder geval binnen.
Een kaartje met een ballon van Tatyana.
Ze vond het heel erg lief en is er door geraakt.
Ik heb haar laten weten dat ze de brievenbus maar goed in de gaten mag gaan houden omdat ze er nog veel meer gaat krijgen.