Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:41

Ik spaar ook zoveel als ik kan... Soms de ene maand wat meer dan de andere.

Ik spaar ook dekjes... Of telt dat niet? :')

Anoniem

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:03

Wij kunnen nog niet sparen. Door omstandigheden zijn wij juist in (grote) financiële problemen gekomen.
Daar krijgen we nu hulp bij en dan komt er ook eindelijk dat spaarpotje... Hopelijk een goed spaarpotje zodat we naast een pot voor noodgevallen ook ruimte hebben om te trouwen :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:26

Joolien schreef:
Sparen, wat is dat?
_/-\o_ _O-

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:28

Ik spaar wanneer ik kan, net zoals nu heb ik geen werk maar toch nog een plan-b zeg maar voor als er iets gebeurd.

Mijn vriend kan nu niet sparen omdat hij mij nu ook onderhoud, maar zodra ik weer werk heb kan hij ook weer sparen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:13

Wij sparen ook, maar niet heel bewust. Eens in de zoveel tijd sluizen we geld door naar onze spaarrekening. Gemiddeld denk ik dat het toch wel op ruim 2000 euro per maand uit komt. Op het einde van het jaar lossen we extra hypotheek af.
Verder hebben we sinds de aankoop van dit huis al plannen om een stuk schuur aan te bouwen, dat willen we ook van spaargeld doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:16

Het lukt me niet. Ik probeer het wel, maar dan ontdek ik weer wat aan de auto waar ik me aan erger en dan laat ik dat fixen. En dan ook meteen goed. Had nu roest onder het raampje, en dan laat ik meteen het zijpaneel spuiten, anders is het niet mooi genoeg, haha!
Maar met een auto van 25 is er altijd wel iets wat gedaan kan worden, dus het wil niet zo lukken.
Maar heb altijd wel een potje staan ivm onverwachte kosten voor paard of auto.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:18

Ik ben ook constant bezig met sparen, maar echt een potje wordt het niet.. Dan moet een paard naar de kliniek, nieuw hek bouwen, horse bars weer kapot getrokken... Er is altijd wel wat :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:07

Sparen, wat zou ik dat graag doen!
Helaas ben ik op dit moment bezig met afstuderen. Daarnaast heb ik expres geen baantje en leef ik van mijn stufi. Dat is niet voldoende om te kunnen sparen helaas. Maar als ik werk heb ga ik zeker sparen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:11

Ik heb wel mijn spaarrekening en daar probeer ik elke maand ook een 'goed' bedrag op te zetten zodat ik dit kan gebruiken als reserve voor medische kosten van mijzelf (heel veel), ook heb ik een postje voor de pony's zelf.

Maar er is veel verleiding voor spullen :+

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:12

Soms zou ik weleens willen dat ik meer van de grote uitgaven zou zijn. Ik vind altijd bonnetjes in mijn portemonnee met daarop kaarsenhouders van €0,80 bij de Action, chocolademelklollies van €1,20 bij de Xenos, een geurkaarsje bij de Ikea, dat soort kleine bedragen. Op het moment zelf lijkt het niet veel, maar als ik het soms optel...bij mij zijn het meerdere kleine bedragen i.p.v. een paar grote uitgaven. Dit topic inspireert mij trouwens wel om de komende maanden alleen te kopen wat ik echt nodig heb.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:33

ik spaar op t moment meer voor activiteiten die ik uitvoer dan sparen voor later. heb echt minimaal aantal uur werk helaas en afgelopen 3 jaar ook geen zorg toeslag.., dus het was sparen voor maandelijkse rekeningen en dan wat voor de hobby en af en toe was leuks..,

gelukkig woon ik nog thuis, maar zodra ik fulltime ga werken, ga ik ook zeker zoveel mogelijk sparen, eerst voor een uitzet en dan voor andere grote aankopen of onverwachte voorzieningen

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:31

Ik spaar jassen, tassen, schoenen, make up, parfums, dekjes, rijbroeken, dekens. Alles, maar geen geld :D Ik vind het niet echt nodig, huur nu een kamer, en koop daarnaast dus veel, dan blijft er niet veel over. Heb niet echt grote spaardoelen ook, ja een manege, maar dat is niet haalbaar in mijn leven.
Mocht ik echt ooit geen geld meer hebben, dan ben ik altijd welkom bij mijn familie. Als er iets kapot is, zoals een koelkast ofzo of iets met mijn paard, dan betaald mijn familie dat of grotere bedragen zoals laatst mijn rijbewijs.
Maar als ik later zelf ga werken ben ik wel van plan om te gaan sparen om uiteindelijk toch een pensionstal te kunnen beginnen misschien of voor een nieuwe auto.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:37

Ja, ik spaar. Altijd al gedaan, in meer of mindere maten, maar altijd wel een x-bedrag per maand. Zou ook niet graag zonder spaargeld willen zitten. Toch fijn om onverwachtse kosten te kunnen betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:38

Mijn bewindvoerder is kampioen sparen , ik zelf bak er niks van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:44

Ja ik spaar, het liefst zoveel mogelijk. Als ik ga studeren wordt het wel lastig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:45

Ik spaar redelijk per maand, en daarnaast investeer ik een klein deel,omdat ik de rente nu zo mega-laag vind.
Ik doe dit op een best veilige manier dus ik zal er niet spontaan miljonair van worden als een bedrijf goed presteert. Ik doe dit door middel van crowdfunding met een deel wat ik toch niet nodig heb komende tijd.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:49

Hier ook iemand die fanatiek van het sparen is!
probeer elke maand zoveel mogelijk te sparen, vakantiegeld en eindejaarsuitkering gaat ook altijd direct door naar mijn spaarrekening.
Woon alleen, heb een paard en een auto.. dus mocht er wat gebeuren heb ik altijd iets achter de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:13

Ik spaar inmiddels ook redelijk wat per maand, ben best trots op het bedrag dat ik dit jaar met mijn parttime bijbaantje heb weten te sparen. Ben nu bezig om voor volgend jaar een spaardoel te maken. :) Ben nu ook aan het sparen (maar dan in spullen) voor mijn uitzet, dus daar gaat af en toe ook een 'grote' uitgave naar toe.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:26

Ik spaar ook minimaal 1500 euro in d'r maand op dit moment voor m'n inrichting:). Huis is gekocht en wordt volgend jaar gebouwd.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:36

Interessant topic :)
Sommige mensen sparen meer dan wat er bij mij per maand überhaupt binnenkomt :D

Ik zet elk jaar opnieuw alle vaste en variabele lasten op een rij en spaar elke maand voor alle lasten die ik kan verwachten (zoals verzekeringen die 1x per jaar worden afgeschreven, onderhoud auto, eigen risico zorgverzekering etc.). Daarnaast hou ik dus een gedeelte over om van te leven (boodschappen, benzine en leuke dingen doen) en daar doe ik het dus maandelijks van.
Echt sparen voor onverwachtse kosten doe ik van mijn eindejaarsuitkering en mijn vakantie betaal ik van mijn vakantiegeld.
Op deze manier kom ik goed rond en kan ik onverwachtse kosten (zoals vorig jaar hup 650 euro wortelkanaalbehandeling) prima opvangen, maar echt flink sparen (zoals voor een grote reis) zit er helaas niet in met mijn inkomen van nu.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:56

Ik doe m'n best maar ver kom ik niet... als ik zie hoeveel sommige hier sparen is dat meer dan mijn maandelijkse inkomsten.. :')

Nee, naast mijn hbo voltijd studie en trainen van de pony's heb ik dagen te kort.. geld gaat op naar huur, vaste lasten en veel naar mijn sport, moet er zat voor laten maar heb het er zeker voor over. Vakantie, wat is dat?
Nu met kerst is het al helemaal dure maand en is het droog brood eten tot de 22e O:)
Maar wel opzoek naar een baantje als het lukt en uiteraard na studie is sparen een grote prioriteit.. ook om persoonlijke medische redenen dus dat potje komt er dan wel hopelijk.

Scheelt dat ik samenwoon en als er nood is mijn wederhelft wel op spaarrekening kan vallen.
En uiteraard een potje voor onze 2 katten. Besparen op de dieren doen we niet aan.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:03

Stephanie_M schreef:
Ik spaar ook minimaal 1500 euro in d'r maand op dit moment voor m'n inrichting:). Huis is gekocht en wordt volgend jaar gebouwd.

Wow, dan verdien je nogal wat....

Ik heb twee spaarrekeningen. Een voor mij (huis, auto, ...) en een voor de paarden. Die staat momenteel op een mooi bedrag. Ik kan een operatie betalen of een leuk paardje, moest er iets met mijn huidig paard gebeuren.
Ik hou ze bewust gescheiden. Beter overzicht.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:19

Ik spaar, maar ik leen ook (studie). Dus netto spaar ik niks.

Mijn lening gaat overigens wel op aan studie en huur etc. Maar ik krijg van papa en oma nog maandelijks een bijdrage, dat is "extra" en dat spaar ik dus op.

Ja ik zou dus minder kunnen lenen --> minder schuld. Maar nu heb ik een buffer voor als mijn laptop het begeeft, ik echt een nieuwe bril moet, mijn hoortoestel stuk gaat of mijn kat ziek wordt.

Daarbij kan ik dus naast mijn studie niet werken en werk ik in de zomer. Dus ik spaar geleend/gekregen geld ook op voor een vakantie, die ik dan in de zomer weer "terug betaal"

Ik woon trouwens wel samen met mijn vriend die wel gewoon werkt en niks leent :p

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:35

Hier uitwonende student die spaart voor rijbewijs, duur grapje en gaat niet heel snel helaas maar dat is wel logisch :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 11:49

Ik spaar iedere maand Ik vind het erg belangrijk om spaargeld te hebben zodat ik bv een nieuwe auto kan kopen als het nodig is.