Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:43

Heb je wel eens gezegd dat je graag een keertje alleen thuis wil blijven?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:45

Yenni schreef:
Ayasha schreef:
Hebben zij nou seks terwijl jij bij hen op de kamer ligt? Of hoe moet ik me dat voorstellen?

De rest van je punten overdrijf je IMO en kan prima op gelost worden door gewoon een open en eerlijk gesprek aan te gaan met de nieuwe vriendin die zo te horen wel realistisch maar niet te beroerd is om te luisteren. Vraag haar desnoods of je misschien op de bank zou mogen slapen als je bij hen gaat slapen.

Ja dat hebben ze echt gedaan...

En dat vindt jouw vader oké? :? :? En jouw moeder ook?!!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:45

Ik zit in hetzelfde schuitje als jou.

Het is wel logisch want je moet echt wennen aan de hele situatie.
Dit had/heb ik ook heel erg.

Maar het is geven en nemen :)

Dus nu laat ik dingen gewoon voor wat ze zijn en schenk ik er geen aandacht aan.

Mijn mailbox staat altijd open.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 16:46

Kinke schreef:
Heb je wel eens gezegd dat je graag een keertje alleen thuis wil blijven?

Nee nog niet. Ik heb dit alleen gedaan op de donderdag middag in het begin. Ik ben alleen thuis slapen als er een vriendin bij was. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 16:48

Ayasha: ja. Blijkbaar dus wel... :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:49

Weet je vader dat jij hen hoort? Heb je hem dat al gezegd?
Het zou me zeer verbazen maar ergens hoop ik nog steeds dat je pa gewoon te dom is om te beseffen dat jij hen hoort.... :\

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:50

Als je snachts wakker wordt van ze even flink hard kuchen en dan de mededeling dat je hier nog echt te jong voor bent. Denk dat dat best effectief is. Anders je deken pakken en op de bank gaan liggen. De boodschap komt dan echt wel aan hoor :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:52

Yenni schreef:
Ik ben heel heel gevoelig aangelegt en je moet dus echt oppassen hoe je iets tegen mij zegt.

Dan zou ik hier maar eens aan gaan werken want anders kunnen mensen zich nooit vrijuit voelen bij jou. Niets is zo vreselijk als van die vrouwen waar je bij op eieren moet lopen omdat ze `overgevoelig` zijn. Mogelijk dat vriendin van jouw vader hierdoor afstand houdt omdat ze dit te gecompliceerd vindt. Kan ik helemaal inkomen want ik hou ook afstand van mensen waarbij je op je tellen moet letten omdat ze een laag incasseringsvermogen heeft.

Yenni schreef:
Met de vriendin van mijn vader (A) kon ik het in het begin heel goed vinden maar nu totaal niet meer.
(A) heeft zelf nog een appartement. We gaan 3x per week naar (A).

En dat ligt allemaal aan haar of heb jij ook hierin een aandeel?

Yenni schreef:
- wel vragen aan haar zonen hoe het op school was toen ze thuis kwamen maar naar mij vroeg ze pas toen ik bij haar kwam staan tijdens het koken.

Nou en? Zij is gewend om met haar zonen om te gaan, maar niet met jou. Ze is niet jouw moeder immers. Zij moet zich ook wat vrijer gaan voelen in de omgang met jou, en ik krijg de indruk dat je haar daar niet veel gelegenheid voor geeft. Kan het zijn dat jij bij haar een negatief gevoel opwekt, zo van `die accepteert mij niet`?

Yenni schreef:
- ALS ze een keertje bij ons komt dan geeft ze mijn vader een kus en ik krijg alleen maar een "hoi". Daarna gaan ze meteen de garage in voor te roken om daar 15-20 minuten weg te blijven!

Moet ze jou dan ook een kus geven?????? Ze heeft gekozen voor een relatie met je pa, niet met jou! Ze krijgt jou erbij tegen wil en dank. Natuurlijk moet ze jou accepteren, en je in je waarde laten. Maar meer ook niet! Maar jij moet van jouw kant haar de ruimte geven.

Yenni schreef:
- laatste kwam ik uit school en ik zat 10 min en vroeg ze" heb je niks meer te doen?!". (Beetje op een kattige manier.)

Had ze niet moeten doen maar het is duidelijk dat ze zich niet op haar gemak voelt als jij er bent.

Yenni schreef:
- we gaan op zaterdag daar slapen, zondag zijn we daar de hele dag en kan ik ook niet weg hoe ik wil want ik ga dan altijd met papa mee met de auto. En donderdag zijn we daar van 17:00 tot 21:30 ongeveer.

- als we op zaterdag daar blijven slapen slaap ik bij hun op de kamer door ruimte gebrek. Wij hebben wel genoeg ruimte voor mijn "bonus" broers een eigen slaapkamer te geven.

Is het elke zaterdag dat je daarheen moet? Dat zal toch niet?
Je bent alleen niet redelijk over de slaapruimte. Kan zij er iets aan doen dat ze minder ruimte heeft om te bieden dan je pa?

Yenni schreef:
-ik heb hun "het" ook al vaker horen doen en dat vind ik echt walgelijk!

Niet tactisch, niet discreet. Wat vinden jouw stiefbroers ervan? Misschien moet je je pa en zijn vriendin toch een keer erop aanspreken.
Yenni schreef:
- ik hoor ook vaker kus en smak geluiden vanuit de keuken.

Is toch alleen maar affectie? Waarom vind je dat zo erg? het is no big deal. Je pa is ook maar een mens hoor. Op een dag komt zijn dochter thuis met een vriend en moet hij dat ook accepteren. Terwijl hij jou altijd als zijn baby zal beschouwen.

Yenni schreef:
- op een feest van oma zei ze een pijnlijke opmerking over mijn ziekte en hier heb ik het met haar over gehad. Ze zei dat dit niet zo bedoeld was maar ze het niet terug kon draaien enzovoort...

Deze dingen steken mij heel erg en ik kan haar nu niet accepteren zoals ze nu doet....
Ze komen bijna nooit bij ons, wij wel heeel veel bij hun.

Doordat jij geen kans geeft, gaat zij op haar tenen lopen en daardoor foute dingen zeggen. En dan ben je ook nog eens nadragend.
Jij zou nooit mijn vriendin kunnen zijn, weet je dat? Ik hou niet van nadragendheid. Op een gegeven moment moet je zoveel hart hebben dat je je ergens overheen kunt zetten.

Maar ik neem aan dat je minder vaak bij hen wil zijn? Kun je niet uitwijken naar je moeder?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:54

Ik denk niet dat pa het leuk vindt als hij op de kamer bij zijn dochter moet maffen terwijl die lekker ligt te genieten van haar vriend.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 16:56

Ayasha schreef:
Het zou me zeer verbazen maar ergens hoop ik nog steeds dat je pa gewoon te dom is om te beseffen dat jij hen hoort.... :\

Dat weet ik niet. We gingen een keer uiteten nadat ik hen had gehoord en toen zei mijn pa: vannacht niet weer kijken he? (Ik had niet gekeken.)
Ik heb toen ook de hele tijd liggen rollen en met mijn dekbed liggen doen enzo maar de boodschap kwam niet binnen. Sinds dien heb ik goede oordopjes in.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:56

Zo Desiree, jij denkt, laat ik effe met mijn 32 jaar tegen een vijftienjarige in gaan en dingen roepen als 'Jij zou nooit mijn vriendin kunnen zijn, weet je dat? Ik hou niet van nadragendheid.' Ga je lekker?

Yenni is jong. Haar stiefmoeder is volwassen, en daardoor vind ik dat er vanuit haar meer assertiviteit verwacht mag worden. Die stiefmoeder kan er niks aan doen dat ze minder ruimte te bieden heeft, maar daardoor moet Yenni wel bij haar vader en zijn vriendin op de kamer slapen in het weekend, terwijl zij zich met andere zaken bezig houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:56

Yenni schreef:
Ayasha schreef:

Dat weet ik niet. We gingen een keer uiteten nadat ik hen had gehoord en toen zei mijn pa: vannacht niet weer kijken he? (Ik had niet gekeken.)
Ik heb toen ook de hele tijd liggen rollen en met mijn dekbed liggen doen enzo maar de boodschap kwam niet binnen. Sinds dien heb ik goede oordopjes in.

Pardon? :oo als ik als moeder zijnde dit zou weten zou ik je niet meer laten gaan :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:57

Yenni schreef:
Ayasha schreef:

:oo En dat vind jouw moeder oké? En die vriendin ook?
Nee, noem me wat je me noemen wil, maar dat vind ik dus absoluut niet kunnen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:58

Yenni schreef:
Ayasha schreef:

Dat vind ik echt not done... heb je dit ook aan je moeder verteld?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:59

oh jee, dat kan inderdaad echt niet hoor.
Op dat punt kun en moet je gewoon duidelijk zijn, je wilt gewoon niet meer bij hun op de kamer slapen.

Alle andere dingen zijn waarschijnlijjk vooral miscommunicatie zonder schuldige.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:00

Wat een felle toon Desirée, ik vind dat TS hier juist goed mee omgaat en weet zeker dat haar gevoeligheid afneemt als ze aan de situatie gewend is.

Wennen aan de situatie gaat wel erg lastig als die twee ongegeneerd naast je liggen te krikken. :r

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:01

Yenni schreef:
Ayasha schreef:

:\

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:02

Ik ben het eens met mijn voorgangers: probeer eens wat opener naar de vriendin van je vader te zijn en probeer eens met haar te praten. Neem haar mee op een wandelingetje en heb het over je grieven.
Je kan ook tegen haar zeggen (op een rustige en normale toon) dat je het niet fijn vind dat ze 'het' doen als jij ook op de kamer bent, omdat je alles meekrijgt.
Daar zal ze, als volwassen persoon, toch wel rationeel over na moeten denken en besluiten dat dat écht niet kan.
Zelf heb ik al 25 jaar een stiefvader en hoewel het voor mij als meisje van 15 ook niet heel fijn was, kan ik me geen betere vader wensen. Hij is lief, staat altijd voor me klaar en voelt als mijn echte vader.
Maar wat het belangrijkste is: PRAAT!!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:03

Hetgeen waar ik in jouw OP echt over val is het feit dat je bij hun op de kamer slaapt en dat zij het dan ook nog eens doen waar jij bij bent. Dat is echt not done, zeker niet op jouw leeftijd. Als 15-jarige snap ik ook best dat jij je eigen stukje privacy wilt, dat is heel normaal. Ik zou je vader hier zeker eens over aanspreken, en als de boodschap niet doorkomt zou ik gewoon met mijn deken opstaan en op de bank gaan liggen, moet echt niet gekker worden. Ik snap niet dat je vader dit gewoon oké vindt? 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:05

Niet voor het één of ander maar als ik met mijn 25 bij mijn moeder en stiefvader (waar ik heel goed mee om kan) op de kamer moet, zou ik het ook appreciëren als ze voor die nacht beide de handjes boven het laken houden...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 17:16

Desiree schreef:
Yenni schreef:
Ik ben heel heel gevoelig aangelegt en je moet dus echt oppassen hoe je iets tegen mij zegt.

Dan zou ik hier maar eens aan gaan werken want anders kunnen mensen zich nooit vrijuit voelen bij jou. Niets is zo vreselijk als van die vrouwen waar je bij op eieren moet lopen omdat ze `overgevoelig` zijn. Mogelijk dat vriendin van jouw vader hierdoor afstand houdt omdat ze dit te gecompliceerd vindt. Kan ik helemaal inkomen want ik hou ook afstand van mensen waarbij je op je tellen moet letten omdat ze een laag incasseringsvermogen heeft.

Yenni schreef:
Met de vriendin van mijn vader (A) kon ik het in het begin heel goed vinden maar nu totaal niet meer.
(A) heeft zelf nog een appartement. We gaan 3x per week naar (A).

En dat ligt allemaal aan haar of heb jij ook hierin een aandeel?

Yenni schreef:
- wel vragen aan haar zonen hoe het op school was toen ze thuis kwamen maar naar mij vroeg ze pas toen ik bij haar kwam staan tijdens het koken.

Nou en? Zij is gewend om met haar zonen om te gaan, maar niet met jou. Ze is niet jouw moeder immers. Zij moet zich ook wat vrijer gaan voelen in de omgang met jou, en ik krijg de indruk dat je haar daar niet veel gelegenheid voor geeft. Kan het zijn dat jij bij haar een negatief gevoel opwekt, zo van `die accepteert mij niet`?

Yenni schreef:
- ALS ze een keertje bij ons komt dan geeft ze mijn vader een kus en ik krijg alleen maar een "hoi". Daarna gaan ze meteen de garage in voor te roken om daar 15-20 minuten weg te blijven!

Moet ze jou dan ook een kus geven?????? Ze heeft gekozen voor een relatie met je pa, niet met jou! Ze krijgt jou erbij tegen wil en dank. Natuurlijk moet ze jou accepteren, en je in je waarde laten. Maar meer ook niet! Maar jij moet van jouw kant haar de ruimte geven.

Yenni schreef:
- laatste kwam ik uit school en ik zat 10 min en vroeg ze" heb je niks meer te doen?!". (Beetje op een kattige manier.)

Had ze niet moeten doen maar het is duidelijk dat ze zich niet op haar gemak voelt als jij er bent.

Yenni schreef:
- we gaan op zaterdag daar slapen, zondag zijn we daar de hele dag en kan ik ook niet weg hoe ik wil want ik ga dan altijd met papa mee met de auto. En donderdag zijn we daar van 17:00 tot 21:30 ongeveer.

- als we op zaterdag daar blijven slapen slaap ik bij hun op de kamer door ruimte gebrek. Wij hebben wel genoeg ruimte voor mijn "bonus" broers een eigen slaapkamer te geven.

Is het elke zaterdag dat je daarheen moet? Dat zal toch niet?
Je bent alleen niet redelijk over de slaapruimte. Kan zij er iets aan doen dat ze minder ruimte heeft om te bieden dan je pa?

Yenni schreef:
-ik heb hun "het" ook al vaker horen doen en dat vind ik echt walgelijk!

Niet tactisch, niet discreet. Wat vinden jouw stiefbroers ervan? Misschien moet je je pa en zijn vriendin toch een keer erop aanspreken.
Yenni schreef:
- ik hoor ook vaker kus en smak geluiden vanuit de keuken.

Is toch alleen maar affectie? Waarom vind je dat zo erg? het is no big deal. Je pa is ook maar een mens hoor. Op een dag komt zijn dochter thuis met een vriend en moet hij dat ook accepteren. Terwijl hij jou altijd als zijn baby zal beschouwen.

Yenni schreef:
- op een feest van oma zei ze een pijnlijke opmerking over mijn ziekte en hier heb ik het met haar over gehad. Ze zei dat dit niet zo bedoeld was maar ze het niet terug kon draaien enzovoort...

Deze dingen steken mij heel erg en ik kan haar nu niet accepteren zoals ze nu doet....
Ze komen bijna nooit bij ons, wij wel heeel veel bij hun.

Doordat jij geen kans geeft, gaat zij op haar tenen lopen en daardoor foute dingen zeggen. En dan ben je ook nog eens nadragend.
Jij zou nooit mijn vriendin kunnen zijn, weet je dat? Ik hou niet van nadragendheid. Op een gegeven moment moet je zoveel hart hebben dat je je ergens overheen kunt zetten.

Maar ik neem aan dat je minder vaak bij hen wil zijn? Kun je niet uitwijken naar je moeder?

Aan her overgevoeliger ben ik mee aan het werk met een psygoloog. Haar zoon is ook heel gevoelig.

Ik ben 2 weken in de maand bij mijn vader en 2 bij mijn moeder. In de weken dat ik bij mijn vader ben gaan we op zaterdag daar slapen. Op zondag doet we wat met zn drieën of vijven. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:18

Jeetje Desiree, jij bent volwassen en TS is een onzekere puber. Beetje vriendelijker van toon mag wel. Ze hoeft niet nog onzekerder te worden.

Ts ik schrik er echt van dat je pa en zijn vriendin dus daadwerkelijk vrijen terwijl jij in dezelfde ruimte slaapt. Dat kan echt niet...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:25

Ik snap dat het heel raar is dat je vader heel kort na zijn scheiding al een nieuwe vriendin heeft en in die situatie heb ik ook gezeten alleen had mijn moeder toen een andere vriend en was ik 7 jaar. Maar ik denk dat je op een boel dingen teveel over nadenkt. Dat kussen is echt niet raar als het voor jou misschien klinkt behalve dat ze 'het' doen op dezelfde kamer als waar jij slaapt maar dat is een kwestie van zeggen tegen ze en op de bank slapen.

Maar verder zou ik er echt geen dingen achter gaan zoeken.

En desiree, vriendelijker kan ook.. Zeker dat laatste. Tsjongejonge zeg.. Het is een meid van 15.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:27

Iemand met normaal verstand gaat toch geen seks hebben waar je kind bij ligt? 8)7
TS ga een gesprek aan. Dit is echt niet normaal.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:33

Ergens vind ik het wel schadelijk te noemen, dat je vader dit doet bij jou op de kamer en dat hij zich er ook nog eens bewust van is. Onacceptabel gedrag van elke volwassene, helemaal van een ouder. Ik zou dit heel rap aan je moeder voorleggen en voorlopig niet meer daar blijven logeren TS. En laat je dan niet aanpraten dat je een 'lastige puber' zou zijn of iets dergelijks, want dit gedrag van je vader (en zijn vriendin) kan gewoon echt niet, nooit door de beugel.