benangelique schreef:dat is echt achterhaalde informatie. huilen heeft niet met verwerking te maken, maar met de hunkering naar aandacht, om wat voor reden dan ook. Als jij lang huilt, val je ook in slaap, volledig uitgeput.
Daar heb ik meer over gehoord. Niet dat zelf kinderen heb maar mijn zus is verloskundige en zij vertelde dit. Zij liet haar zoontje ook nooit huilen, wel jammeren maar nooit echt huilen.
Ze nam hem dan ook mee naar haar bed, zelfde verhaal als bij jou. Geen lichten of tv aan maar er gewoon zijn. Uiteindelijk ging hij wel gewokn slapen.
en dat werkte prima. Was ook heel handig want dan kon je je eigen dag ook een beetje plannen. Geeft dus niet alleen je kindje rust maar ook jezelf.
ook teveel knuffels en kusjes heeft hij een bloedhekel aan. Ja echt, klinkt raar voor een baby maar hij word kwader van veel knuffelen etc dan dat ik hem even zelf laat uithuilen in mijn armen of naast mij.

. Ik wil niet weten wat er dan gebeurt was als hij wel borstvoeding had gekregen en ik hem niet in slaap had laten huilen 

Probeer zo veel mogelijk praktisch erop in te spelen, kijken of je zo toch voldoende aan je rust komt. En delen met andere mama's kan veel helpen. Het wordt echt ooit beter! En er zijn voor je kindje is het beste wat je kan doen.