"Gered" dankzij je mobieltje, wie heeft het mee gemaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: "Gered" dankzij je mobieltje, wie heeft het mee gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:42

Nee, dat zal, maar je had je positie aan politie wel door kunnen geven

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:44

Nu ik dit zo lees was ik ook een keer onwijs blij met m'n mobiel

Op buitenrit met 10 paarden waarvan 8 lesklanten en een begeleider achterop
Normaal nam ik m'n hengst mee maar dit keer niet (weet niet eens meer waarom en daar ben ik achteraf heel erg blij mee!)

10 koe brave paarden maar het blijven vlucht dieren
Tot er een caravan gewoon dood normaal en netjes langs reed en een van de pony's schrok
Ik had een groep bij me waar van de kinderen netjes konden rijden voldoende ervaring hadden om op buitenrit te gaan en al meerdere malen op rit geweest waren

Tot een van de pony's schrok van de caravan en waarom dat weet niemand
Pony sprong met ruiter erop over de sloot door een ijzeren omheining midden in t veld viel de ruiter en pony ging d'r vandoor
En sprong aan de andere kant over de omheining maar nam een deel mee
Rende weg schoof over het asfalt en ondertussen had ik al gebeld
Ik was helemaal van de kaart (maar ondanks dat kon ik gelukkig rustig blijven tov de kids en de paarden) maar met 8 ongeruste ruitertjes en het ruitertje wat erop zat is met de schrik vrij gekomen met een gekneusde schouder was dat toch wel heel moeilijk

Paard helaas minder goed was echt een horror om te zien (de kinderen allemaal na de eetzaal gestuurd en zelf bij de pony gebleven want mijn eetlust was toch ver te zoeken)
Gelukkig heeft iemand het meisje opgehaald en iemand anders de pony de kinderen hebben er niets van gezien

Maar zonder telefoon had ik echt een gigantisch probleem gehad en waarschijnlijk zwaar getraumatiseerde kids die de pony gezien zouden hebben want hij moest toch mee na huis
Tot op vandaag zie ik het nog steeds af en toe voor me

Gelukkig hebben de kinderen vrij weinig gezien
Maar wat was dat een gruwelijk gezicht
Als ik m'n hengst mee had was die waarschijnlijk d'r achter aan gegaan
De rest van de paarden en pony's bleven verbazingwekkend rustig godzijdank
Stond daar met 5 paarden in m'n hand en bange kindjes gelukkig zijn ze uiteindelijk allemaal terug d'r op gegaan na wat getroost en zijn we na huis kunnen stappen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:20

@gentlegiant: hoe is het uiteindelijk met de pony afgelopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 14:22

siskeh schreef:
@gentlegiant: hoe is het uiteindelijk met de pony afgelopen?

Ben ik ook benieuwd naar.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:24

benangelique schreef:
Dit verhaal heb je toch al eens gepost?

Ik heb het ook al eens eerder gelezen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 14:26

Polly schreef:
benangelique schreef:
Dit verhaal heb je toch al eens gepost?

Zucht,voor de derde maal,het is als Intro.
De vraag is wie nog meer 'gered' is dankzij hun mobiel.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:27

Na intensieve verzorging en stal rust is de pony weer helemaal de oude en lijkt geen trauma te hebben godzijdank
Heb de foto's niet meer maar het zag d'r vrij heftig uit alle hechtingen enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:37

xxrossiexx schreef:
de mensen verkeerde wel degelijk in een noodsituatie, vast gelopen boten maken namelijk grote kans tot omslaan, doordat hun zwaartepunt hoger komt te liggen. daarnaast is het zelfs met dit weertype geen goed plan om op een boot te slapen zonder daarvoor uitgerust te zijn (ligt overigens ook aan het type boot). onderkoeling ligt echt wel om de hoek als je in de wind ligt op "open" water, en lichamelijk niks doet (slapen).

Mochten ze overigens niet de hulpdiensten gebeld hebben zou er een zoekactie op touw zijn gezet aangezien ze zijn gaan varen voor een dagje maar niet zijn terug gekeerd.

De enige reden waarom ik dit als noodsituatie zie, is het feit dat er iemand dringend medicijnen nodig heeft.
Alle redenen waarom ik dit niet als noodsituatie beschouw:
- een vastgelopen boot ligt niet in de vaargeul en vormt dus geen risico voor ander verkeer
- de boot heeft een kajuit dus de mensen kunnen binnen schuilen/slapen en zitten dus niet in de wind
- als je gewoon in de kajuit gaat zitten en rustig afwacht met normaal weer/golfslag slaat een boot niet zomaar om
- 1 persoon heeft een werkende telefoon en kan dus het thuisfront bellen dat ze een nachtje langer wegblijven, en kan ook bellen als het slechter gaat
- de mens gaat niet dood van 1 nachtje zonder eten (de zieke persoon natuurlijk uitgezonderd)
- als de hond echt nodig moet, dan poept hij ook wel in de boot

Natuurlijk maakt iedereen een andere inschatting, maar als er geen zieke aan boord was dan had ik gewoon een nachtje doorgehaald. Natuurlijk niet zo leuk/comfortabel, maar ook niet dodelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:42

gohya schreef:
Polly schreef:

Sorry je hebt een (1) maal eerder geschreven: "nogmaals, het is een intro." Echter had je dit nog niet eerder gezegd en zo omschrijf je het ook niet in je OP. Misschien de OP wat verduidelijken?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:51

Ik ben een keer in het pikkedonker door een Shetlander tegen m'n knie getrapt. Ik lag dus in de wei en kwam niet meer overeind.
Gelukkig had ik dus m'n mobiel mee en kon de eigenaar van de shet mij uit de wei bevrijden. :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 19:58

Polly schreef:
gohya schreef:

Sorry je hebt een (1) maal eerder geschreven: "nogmaals, het is een intro." Echter had je dit nog niet eerder gezegd en zo omschrijf je het ook niet in je OP. Misschien de OP wat verduidelijken?

Op pagina 1 staat al 2x dat dit hetzelfde verhaal is.

ClaudiaHS mzzl dat je je mobiel bij je had.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:06

Ik ben een keer heel blij geweest met mijn mobiel.

(Het is nogal een dom verhaal, maar hè, past bij mn haarkleur :o? )

Ik ging s'ochtends vroeg krantenbezorgen en het was de vierde dag dat ik het ging doen. Nu was ik vijf-tien minuten later begonnen dan de eerdere dagen en regende het zachtjes. Hierdoor besloot ik om het iets sneller te doen dan normaal. Dus ik neem drie kranten mee en loop in een flink wandeltempo naar de eerste brievenbus. Allemaal prima..

Vervolgens bedacht ik dat naar de tweede brievenbus een stuk korter was als ik over het heggetje heen zo stappen. Dus dat deed ik en toen ging ik door mn enkel en viel ik op mn arm. En dat deed toch zeer, dus ik ga rechtop zitten en kijk naar beneden, staat mn arm in een andere hoek dan ik voelde/verwachtte :+ Dus gauw mn mobieltje uit mn zak opgegraven, gelukkig zat tie in mn linkerzak, en heb ik met mn allerlaatste beltegoed mijn ouders gebeld die er binnen tien minuten waren. En dat allemaal om vijf uur 's ochtends terwijl ze nog lagen te slapen toen ik belde <3

We zijn direct naar het ziekenhuis gereden en daar bleek dat mijn spaakbeen en ellepijp allebei doormidden waren en dat mn elleboog uit de kom was..

Zonder mobiel had ik waarschijnlijk nog een uur daar kunnen staan wachten op een voorbijganger.. En dat was niet zo bevorderlijk voor de doorbloeding van mijn arm geweest..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:11

Jeetje Femek2902 had je niet verschrikkelijk veel pijn?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:13

We hadden het gewoon gezellig gevonden als je nog even in Spakenburg gebleven was bij ons, dus hebben we het licht vroegtijdig uitgezet. ;)

Nee, gekkigheid. Lijkt me ook beangstigend, zolang op het water en geen uitweg kunnen vinden.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:14

Ja, maar adrenaline helpt op zo'n moment :) En ik ben erachter gekomen dat ik onwijs goed rustig kan blijven en goed blijf nadenken als er iets gebeurd. Maar die 10 minuten duurden echt een uur voor mijn gevoel :o (Maar dr stond een grote kerkklok voor mn neus die me vertelde dat ik me niet zo moest aanstellen en dat mn ouders zo snel mogelijk zouden komen :) )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:19

Ik ging 's avonds een keer met de scootmobiel nog naar het tankstation, sigaretten halen, want ik ben een verslaafde rookster die het niet kon hebben dat ik geen sigaretje had voordat ik naar bed ging en lekker in de ochtend, dus we moesten wat ophalen.

Onderweg stond de scootmobiel ineens stil... Accu was niet leeg, lampen deden het nog wel, maar hij wilde gewoon niet meer starten. Sta je daar midden op het fietspad, net buiten een woonwijk, een pad door een bosje heen... Gelukkig had ik mijn mobiel en belde ik het nummer van Medipoint, die op mijn scoot stond. Daar had ik hem van gehoord namelijk. De dichtsbijzijnde monteur zat in Utrecht, dus dat duurde 1.5 tot 2 uur om bij me te komen :'). Daarna mijn vader gebeld. Die is samen met mijn broer gekomen en hebben mij met de scoot helemaal terug geduwd naar huis. De volgende dag is die opgehaald en kreeg ik een vervanging...

Maar jeetje, als ik mijn mobiel toen niet had, zat ik daar... Geen voorbijganger of niets, het was ook al 11 uur s' avonds. Dan had ik mijn wandelstok moeten pakken en naar het dichtstbijzijnde huis met licht moeten gaan om te vragen voor hulp, wat wel mogelijk was geweest dan.. Maar dan? Zonder mobieltje weet ik geen enkel nummer uit mijn hoofd, dus had niet mijn vader kunnen contacteren... Dus dan zit je bij vreemden in huis. Denk niet dat die mij helemaal naar huis zouden hebben geduwd of gebracht met de auto of iets. Dan had ik moeten wachten op Medipoint. Belabberde service :P.

Blij dat paps en mijn broer tot mijn redding kwamen <3 Liepen we daar, ik nog op de scootmobiel en twee mannen mij duwend door de wijk heen haha.

En het ergste nog van alles... Ik had nog steeds geen sigaretten |(

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:20

Ik wil ook een stoer verhaal hebben, maar heb ik gelukkig niet.

Ik heb een keer in de bak op de grond liggen nadenken wie ik ging bellen, want ik had iemand nodig die mijn verzorgpaard ging afzadelen, de eigenaar was aan het werk, en een stalgenoot leek me ook geen goed idee, mijn moeder helemaal niet, lag ook te twijfelen of de ambulance nodig was. Er was verder niemand op stal aanwezig.

Na al die gedachten kwam ik erachter dat het wel meeviel. En met een kapotte broek en gigantische bult op mn kont heb ik eerst nog een rondje gestapt en daarna zelf afgezadeld :').

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:23

Gered is een groot woord, maar ik en nog twee andere gingen tijdens het helpen in een asiel (introkamp, school) een van de honden uitlaten. We mochten een uur weg blijven. Maar we waren verdwaald :oo Gelukkig met de telefoon en google maps kunnen zoeken en uiteindelijk 45 minuten te laat. Hond helemaal blij <3 En de mensen van het asiel waren gelukkig niet boos, die vonden het allang leuk dat de hond helemaal blij was :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:24

Chiave schreef:
We hadden het gewoon gezellig gevonden als je nog even in Spakenburg gebleven was bij ons, dus hebben we het licht vroegtijdig uitgezet. ;)

Nee, gekkigheid. Lijkt me ook beangstigend, zolang op het water en geen uitweg kunnen vinden.

Hahahaha volgende keer de lampen langer aan laten hoor. ;)
Ik vond het zeker angstig op het water,sowieso met aan boord iemand die aardig gehandicapt is,én al een keer overboord is gevallen.Maar das een héél ander verhaal.

Eline ik ken ze,die scootmobielen. Stoppen er altijd mee ergens waar het uit gestorven is.
Die van mijn vriend stopte er regelmatig mee in het bos.
Jij moet ook echt altijd je mobiel mee nemen hoor. ;)

Geen sigaretten! omg,ik zou gek worden,ben zó verslaafd aan die peuken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:41

Mooie mensen van de knrm!

ik heb door ongelukkige samenloop van omstandigheden, mijn paard een keer los te lopen in paniek, door het dorp(of het bos/duin/strand), ik kon hem al vrij snel niet meer zien.
Mobiel een aantal mensen gebeld en grote zoekactie opgezet. Uiteindelijk heeft hij zich door een aantal mensen bij een vakantiehuisje laten vangen, maar die hadden ook geen idee wat ze nu moesten.. (Politie was op de hoogte, dus die hadden ze kunnen bellen).
Maar op dat moment kwam ik met 'mijn' zoekauto ook langs dat huisje en konden we hem overnemen en die mensen bedanken.
Op een schrammetje en gebroken teugel na, had hij niks. Had wel even stress, hij was namelijk in paniek los, met zijn touwhalster om...

Ook ben ik een keer op stal gebeld door een stalgenoot wat met iemand aan het rijden was op het strand. Andere meisje van het paard gevallen en dat paard was op weg naar stal. Die heb ik ergens halverwege opgevangen.

Geen echte reddingen dus, maar was blij met mobieltje op die momenten.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:52

Wat een verhaal zeg!

Ik ben vorige week nog gered met mijn stalgenootje met dank aan een mobiel haha. Wij hebben een makkelijke schuifgrendel op stal naar de deur van het hok waar het hooi ligt opgeslagen. De paddock grenst aan die deur, dus de paarden kunnen erbij. De deur kunnen we van binnenuit dicht doen omdat anders de paarden naar binnen lopen....... Maarja...... De paarden kunnen dus ook vanaf buiten per ongeluk de schuif erop doen, en daar sta je dan, opgesloten door een paard :')
Toen hebben we maar even iemand gebeld of die de deur weer open wilde maken :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 20:54

Nu ik ga terug denken heb ik toch wel wat gebeurtenissen waarbij ik heel blij was met mijn telefoon.
Een paard in de sloot en wat er niet meer uit kon komen, we moesten de brandweer bellen.
Of mijn paard wat er vandoor ging richting de drukke weg. Vader gebeld, denk dat hij dacht dat er iemand dood was, was ZO in paniek. Uit eindelijk besloot paardlief om vlakbij de grote weg te stoppen en gras te gaan eten :')

Alleen maar paardgerelateerd voor zover ik mij kan bedenken, misschien moet ik maar gewoon stoppen met paarden _O-

Edit: ohnee ik heb er 1 zonder paarden! Toen ik nog thuis woonde, liet ik heel vaak mijn sleutels op mijn fiets zitten, inclusief huissleutel. Moeders deed echter altijd de deur op slot, ook als ik nog thuis was. Gevolg: ik zit opgesloten in mijn eigen huis. Gelukkig was er een vriendin die dichtbij woonde en heeft me toen (na heel hard te hebben gelachen) bevrijd _O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:24

xTammyy schreef:
Edit: ohnee ik heb er 1 zonder paarden! Toen ik nog thuis woonde, liet ik heel vaak mijn sleutels op mijn fiets zitten, inclusief huissleutel. Moeders deed echter altijd de deur op slot, ook als ik nog thuis was. Gevolg: ik zit opgesloten in mijn eigen huis. Gelukkig was er een vriendin die dichtbij woonde en heeft me toen (na heel hard te hebben gelachen) bevrijd _O-

Heeft mijn moeder mij ook eens geflikt, ik kon zo naar buiten kijken en zag de huissleutels in het slot op de schuur hangen. Maar kon er echt niet bij. Hellup! ''Euh... mam, je hebt me ingesloten en ik moet zo naar mijn joppie toe''

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:26

Vorige zomer met een kinderles mee naar buiten, samen met de instructrice reed ik voorop. Kinderen waren ook ervaren genoeg en gaan in de zomer wekelijks op buitenrit. Op een gegeven moment schrikt het paard dat achterop loopt, ofja we weten niet wat er gebeurde maar ineens galoppeerde hij het fietspad naast het ruiterpad op. Kind raakte in paniek en ging plat op der buik voorover op het paard liggen en gillen... Waardoor het paard op hol ging en de halve groep meenam. Ik heb mijn paard dwars voor de groep geparkeerd waardoor ik er 6 tegen kon houden. 6 andere paarden gingen er vandoor. 2 verloren de ruiter en 4 ruiters bleven zitten. De instructrice en een pensionklant die ook meereed als begeleidng zijn achter die groep aan gegaan. Ik heb de eigenaar van de manege gebeld die direct naar mijn locatie toe is gekomen en iemand anders aanstuurde om via de andere kant aan te rijden. Gelukkig was diegene net op het punt aanbeland waar het bos overgaat in woonwijk want daar kwamen de paarden al aan. Zij heeft ze gelukkig kunnen stoppen daar, anders waren er 6 paarden met 4 kinderen vol gas de woonwijk ingerend over een drukke weg terug naar de manege.
Dus echt heel blij dat we mobieltjes bij hadden... Moet er niet aan denken wat er anders had kunnen gebeuren!! Waar ik me dan wel echt weer kwaad over kan maken is dat ik al stappend naar een veilige plek dus aan het bellen was en commentaar kreeg van omstanders dat ik op het gemakje aan het bellen was... Ja euhhh.... Als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan niks!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:34

Hhilde schreef:
Jup, met een gebroken bovenbeen (helemaal doormidden dus daar kruip je nog geen meter mee) in een stukje bos waar echt zelden iemand komt. Dan ben je heel blij met je mobiel :D

Dan mag je al blij zijn dat je niet heel snel bent leeggebloed, want dat kan ook zomaar gebeuren als je je dijbeen op de verkeerde plaats breekt.