Bekeuring uit Hongarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:45

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:45

Als ik het zo snel bekijk met de info van blue_eyes (link anwb over de instantie die op de briefstaat) er bij zou dit dus idd een legitieme boete kunnen zijn .
Maar! Feit blijft dat ten tijde van de overtreding, de auto niet meer van jou was.

Ik zou gewoon nogmaals een kopie van het vrijwaringsbewijs maken
Uitdraai er bij van wat dat vrijwaringsbewijs in houd(voor dummies)
En een brief dat jij vanaf 5 oktober niet meer in het bezit bent van die auto zoals aangegeven op het vrijwaringsbewijs en vanaf dat moment niet meer verantwoordelijk bent of gehouden kan worden voor overtredingen begaan met het betreffende voertuig. En ze doorverwijzen naar de RDW.

Wat betreft talen in de brieven.
Ik vermoed dat er de originele tekst in staat(hongaars) en de vertaling door het bureau wat deze popgd te innen , zullen wel wat vertalers in dienst hebben.

Maar check bij nederlandse politie kan absoluut geen kwaad idd.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:47

Mooi naar de kl.ten laten lopen. Ik zou wel even jouw adres van de brieven halen voordat ik ze op internet zet.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:47

Citaat:
Klopt inderdaad van geen kant. Bekeuring uit duitsland ontvang je ook gewoon in het duits ipv Nederlands.
Ik zou er mee naar de politie gaan, en even in de gaten houden als onbekenden aan de deur staan, aangezien ze dus wel je adresgegevens hebben......

oh daar ben ik niet zo bang voor ,heb een grote vriend en hond *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:49

Maar het feit dat ze zo makkelijk over het vrijwaringsbewijs heenstappen en niet snappen dat dat vrijwaringsbewijs de nood aan een contact omtrent verkoop teniet doet qua bepalen wie er wel of niet eigenaar is
en ze zelf ook niet even bedenken dat ze even de rdw moeten contacten voor eventuele gegevens vind ik wel erg knullig/amateuristisch ...
Als het idd van die internationale instantie is die tegenwoordig mag innen... is dat wel een beetje boel niet zo professioneel :n

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:49

Ik zou die plaatjes heel rap weer uit myalbum verwijderen. Je naam en adres staan n voor iedere jojo openbaar!

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:50

Ik zou even je adresgegevens weg halen.

Ik vind het overigens wel heel erg vaag, ik zou de brief gewoon negeren

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:50

juliomariner schreef:
Mooi naar de kl.ten laten lopen. Ik zou wel even jouw adres van de brieven halen voordat ik ze op internet zet.

op die 1 ste zag ik hem staan.maar die heb ik weggehaald :P
op de 2 de is die weg :)

dus als iemand behoefde heeft pm me dan maar :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:52

Als je naar de website van EPC gaat (http://www.epcplc.com) en bij het stukje over authorities kijk dan staat daar een hele lange lijst welke instanties/organisaties zij (mogen) vertegenwoordigen. Daar staat ook de Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NUSZ Zrt.) tussen, oftewel: de organisatie/dienst die de wegentol in Hongarije blijkbaar regelt.
Kan jij uit de foto's opmaken of het jouw kenteken is wat nog steeds op de auto zat? Desnoods vragen om foto's met een betere resolutie.

Een Duitse vriend van ons kreeg ooit ook eens een boete vanuit Nederland wegens te hard rijden binnen de bebouwde kom. Waarop hij zei: "Ik ben toen niet eens in Nederland geweest" Na aandringen kreeg hij uiteindelijk wel een foto met een betere resolutie en toen bleek er niet NOH (voor Nordhorn) te staan maar NOM van Northeim. Deze stad ligt ten zuidoosten van Hannover en de Nederlandse politie was er gemakshalve maar vanuit gegaan dat dat te ver weg was dus dat het wel NOH moest zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:52

Dat Duitse bekeuringen altijd in t Nederlands zijn klopt niet. Dit ligt echt aan t gemeente, provincie etc.sommigen sturen nog gewoon in t Duits. Een enkeling in het Nederlands.

je hebt volgens EU wetgeving wel recht op een brief in je moedertaal. Dus retour sturen met Nederlandse krabbel dat je t niet snapt.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:54

Ilonaa__ schreef:
Ik zou even je adresgegevens weg halen.

Ik vind het overigens wel heel erg vaag, ik zou de brief gewoon negeren

tja kon ik dat maar :(

ik ben al vanaf gisteren van alles en iedereen aan het bellen...had zelfs het advies gekregen om de Hongaarse ambassade te bellen 8-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:55

Even gekopieerd van de link die blue_eyes gaf(van de anwb site)

Citaat:
Euro Parking Collection plc (EPC) in Londen heeft de toestemming gekregen van verschillende Europese uitgevende organisaties om in hun naam de afhandeling van boetes te verrichten. Ook zorgen zij dat de factuur of betalingsherinnering wordt vertaald. Hieronder vallen ook enkele uitvoerende organisaties uit Hongarije. Daarnaast heeft ook het CJIB de mogelijkheid om verkeersboetes te innen die in Hongarije zijn opgelegd. Wanneer het CJIB in Nederland een boete wil innen die in Hongarije is uitgeschreven, dient die boete minimaal 70 euro te bedragen en dient deze onherroepelijk te zijn. Dat wil zeggen dat het maken van bezwaar of instellen van beroep niet meer mogelijk is.

Dat er meerdere talen in de brieven staan kan dus wel kloppen(origineel van de boete uitgevende instantie en vertaling door de innende instantie)
Maar nog steeds... jij was op het moment van de overtreding niet de eigenaar.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 23:56

flettie schreef:
Als je naar de website van EPC gaat (http://www.epcplc.com) en bij het stukje over authorities kijk dan staat daar een hele lange lijst welke instanties/organisaties zij (mogen) vertegenwoordigen. Daar staat ook de Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NUSZ Zrt.) tussen, oftewel: de organisatie/dienst die de wegentol in Hongarije blijkbaar regelt.
Kan jij uit de foto's opmaken of het jouw kenteken is wat nog steeds op de auto zat? Desnoods vragen om foto's met een betere resolutie.

Een Duitse vriend van ons kreeg ooit ook eens een boete vanuit Nederland wegens te hard rijden binnen de bebouwde kom. Waarop hij zei: "Ik ben toen niet eens in Nederland geweest" Na aandringen kreeg hij uiteindelijk wel een foto met een betere resolutie en toen bleek er niet NOH (voor Nordhorn) te staan maar NOM van Northeim. Deze stad ligt ten zuidoosten van Hannover en de Nederlandse politie was er gemakshalve maar vanuit gegaan dat dat te ver weg was dus dat het wel NOH moest zijn.

ja dat is wel mijn auto alleen zitten die zwart witte kentekens er op...en niet die gele...die hebben ze in amsterdam in beslag genomen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 23:56

Ik zou er niet zo hard achteraan lopen... tegen de tijd dat en of ze überhaupt nl recht inschakelen zwaai je ff met je bewijsje..

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 00:00

Sammie schreef:
Ik zou er niet zo hard achteraan lopen... tegen de tijd dat en of ze überhaupt nl recht inschakelen zwaai je ff met je bewijsje..

tja hun vinden mijn bewijs van vrijwaring niet genoeg bewijs om bezwaar te ondersteunen {:)-:(

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:01

Frozen schreef:
Sammie schreef:

tja hun vinden mijn bewijs van vrijwaring niet genoeg bewijs om bezwaar te ondersteunen {:)-:(

Misschien je grote vriend en grote hond even op ze af sturen :')

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 00:03

dit vind ik ook zo vaag:
wij verzoeken u om ons tevens een kopie van het ondertekende verkoopcontract toe te sturen met daarom het kenteken ,de namen en de adressen en gedateerd voor de datum van de overtreder toe te sturen!

wie doet dat nou als jeje auto verkoopt? plus wie zegt dat het dan niet vals is?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 00:04

Citaat:
Misschien je grote vriend en grote hond even op ze af sturen :')

nou misschien een idee als die hongaar nog eens langs komt {:)-:(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:08

Je kunt ze de uitleg van een vrijwaringsbewijs sturen :+
Meer heb jij niet nodig om te bewijzen dat die auto op dat moment niet van jou was... verwijs ze gelijk door naar de RDW met de uitleg dat de RDW de officiële nederlandse instantie is die eigendom van voertuigen bijhoud in nederland en dat ze toch echt daar moeten zijn voor eventuele gegevens van de huidige eigenaar.

Je kunt bij de nl politie navragen of de brieven die je kreeg idd kloppen en wat je er verder mee kunt doen.

Voor een prof instantie komen ze in ieder geval niet echt bijdehand over...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:09

Frozen schreef:
dit vind ik ook zo vaag:
wij verzoeken u om ons tevens een kopie van het ondertekende verkoopcontract toe te sturen met daarom het kenteken ,de namen en de adressen en gedateerd voor de datum van de overtreder toe te sturen!

wie doet dat nou als jeje auto verkoopt? plus wie zegt dat het dan niet vals is?

Tja zo zal het daar misschien gaan. Brief retour sturen met uitleg van overheidssite over hoe autoverkoop hier gaat en vrijwaringsbewijs. Ze willen iets wat hier niet bestaat.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:17

Even gegraven, EPC blijkt dus wel een bedrif te zijn dat internationaal bekeuringen achterna gaat.

Maar, behalve het adres wat ik vaag kan zien op jouw brief, wat lijkt overeen te komen, is er geen EPC germany, welke taal op hun website ik ook kies, er staat altijd hetzelfde adres onder, en hetzelfde telefoon nummer.
Dat lijkt in jouw brief niet te kloppen. Of ze moeten dat allemaal niet op hun website hebben staan.

Maar goed, hun eigen website heeft wel een officieel telefoonnummer, dus die zou je ook kunnen bellen.

Je hebt nu gemaild?
Even voor de zekerheid, heb je terug gemaild naar aanleiding van een mail van hun of gemaild via de officiele website?
Want het mail adres is natuurlijk http://epcplc.com ofzoiets, dus als zij jou eerst gemaild hebben zouden ze ook maar zo de kleine L in een grote i hebben kunnen veranderen, dan lijkt het legit, maar mail je niet met het officiele bedijf.

Hier nog even een forum thread op een engels talig forum
http://forums.pepipoo.com/lofiversion/i ... 52117.html

Voor zover ik weet is, zelfs als het 'echt' is, dit dus alleen een 'betaal alsjeblieft want wij willen onze % verdienen'.

edit: linkje naar forum veranderd, was de verkeerde.
Dat ze de hele papierhandel van verkoopcontract en alle adresgegevens willen lijkt me ook niet kloppen. Vrijwaringsbewijs is voor de hollandse wet voldoende, en je bent nederlander, dat dat voor hun niet genoeg is is niet jouw probleem.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 11-12-15 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:23

Frozen schreef:
Sammie schreef:

Das wel hun probleem en echt niet het jouwe... de overheid is er hier niet om hun burgers wijzer te maken dan strikt noodzakelijk maar daar in Hongarije al helemaal nie!

Stel je vraag maar even op het flitsforum. Zitten wrs wel mensen die er graag gehakt van willen maken.

Frozen

Re: Bekeuring uit Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 00:47

wat is het flitsforum Sammie?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:57

Ook ff in de pdf's gekeken naar alle 'volmachtigingen' die ze hebben van gemeentes om te innen. Ook daar heb ik mn vraagtekens bij.
Ik woon in denemarken, en hier vanuit de stad zou er een engelstalig contract getekend zijn met het logo van EPC, en is getekend door 'het hoofd van parkering' terwijl die in een andere stad is getekend door sociale zaken, en een andere stad door de manager van 'wegen en havens'

Die van de gemeente rotterdam is onderschreven door 'direkteur gemeentebelastingen' die van Eindhoven door 'the secretary' Groningen door 'Manager'. Ook een paar uit engeland door de 'manager' ondertekend, parkeringsmanager, verkeersmanager, technisch manager, commercial manager, 't mag blijkbaar allemaal dit soort dingen ondertekenen.
Of die van Portsmouth city council, die is getekend door 'The Client'

Sommigen zien er redelijk officieel uit, met gemeentelogo's, maar andere.. pffftt..hebben het logo van EPC, of zien eruit alsof ze in 1967 geprint zijn.
Daarnaast waren er in ieder geval van mn steekproef ook een heel stuk die maar tot 2008 of zelfs eerder geldig waren.

Cinderella

Re: Bekeuring uit Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 01:05

Hoi TS!

Ik werk zelf voor een bedrijf wat nauw samenwerkt met de RDW en ik werk aan de exportbalie daar. :) Wie weet heb je wat aan mijn informatie.

Zodra je een auto naar het buitenland laat exporteren en de export op naam gezet is van degene die de auto gaat importeren, ben jij geen eigenaar meer van de auto.
Het vrijwarigsbewijs wat we erbij geven, geven we niet voor niets. Hiermee kun je aantonen dat jij niet meer de eigenaar bent van de auto. De export is op meneer zijn naam gedaan, dus via het kenteken van de auto kan de RDW wel aan zijn gegevens komen, maar dat is een zaak die die instantie met het RDW zou moeten regelen. Daar heb jij absoluut niets mee te maken en ik zou je vooral adviseren daar ook niet op in te gaan.
Het is jammer dat zij het vrijwaringsbewijs niet als voldoende beschouwen, maar dat is het zeker wel. Jij was geen eigenaar meer van de auto en wettelijk gezien kunnen ze jou niks maken.
Ik vind het wel vreemd dat ze aan jouw gegevens zijn gekomen overigens..
Anyway, je hoeft je hier niet druk over te maken en je kan de post van hun gewoon negeren. Ze kunnen je juridisch niets maken en terecht! :)