Zitten in de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:40

elenaMM77 schreef:
Een kamer zoeken, want zoveel reistijd gaat je sowieso opbreken..
studiegenoot van mij was ervan overtuigd, 65 minuten heen, 65 minuten terug, prima te doen..

Onzin, ik heb ook 4 jaar lang heen en weer gereisd met een reistijd van 1 uur en 15 minuten. En ik heb mijn studie gewoon normaal afgemaakt hoor. Binnen de tijd zelfs en met prima cijfers. Dus sowieso.... Neh.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 14:41

Een hele trein? Hoe groot is die kans nou, winged. Ik snap het helemaal wat je bedoeld, daar is dan ook geen twijfel over mogelijk. Hoe veel ziektes die er ook mogen zijn, de hele trein, van voor tot achteren? En dan heb ik nog niet eens over tassen die niet worden weggehaald.

Sammie, sorry dat ik je vergeten was, had het wel gelezen. Ik doe er oefeningen voor en ben er ook voor naar een fysio geweest. Braces ed, om even op de vraag van Elena terecht te komen, maar je spieren en alles zwakker, dat is ook niet de bedoeling.

Een kamer zoeken is voor de korte tijd niet echt handig en ook met stages is het niet handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:42

TS, is er niet een soort koffertje te vinden waar je ook op kunt zitten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:42

Winged schreef:
elenaMM77 schreef:
studiegenoot van mij was ervan overtuigd, 65 minuten heen, 65 minuten terug, prima te doen..

Onzin, ik heb ook 4 jaar lang heen en weer gereisd met een reistijd van 1 uur en 15 minuten. En ik heb mijn studie gewoon normaal afgemaakt hoor. Binnen de tijd zelfs en met prima cijfers. Dus sowieso.... Neh.

velen kunnen dat niet, ook al lukte jou het wel prima.
ik zeg niet dat niemand dat kan..
maar TS kan het sowieso al niet zonder lichamelijke klachten.

eclair98 schreef:
Een hele trein? Hoe groot is die kans nou, winged. Ik snap het helemaal wat je bedoeld, daar is dan ook geen twijfel over mogelijk. Hoe veel ziektes die er ook mogen zijn, de hele trein, van voor tot achteren? En dan heb ik nog niet eens over tassen die niet worden weggehaald.

Sammie, sorry dat ik je vergeten was, had het wel gelezen. Ik doe er oefeningen voor en ben er ook voor naar een fysio geweest. Braces ed, om even op de vraag van Elena terecht te komen, maar je spieren en alles zwakker, dat is ook niet de bedoeling.

Een kamer zoeken is voor de korte tijd niet echt handig en ook met stages is het niet handig.

Braces die je constant draagt is idd een probleem voor je spieren..Maar niet als het alleen is voor bepaalde bezigheden, zoals tijdens de reis..

Ik las dat je op school ging, ik ging daarmee uit van tenminste 4 jaar..
en qua stages.. stages zit je vaak intern, of je zoekt het binnen afzienbare straal toch neem ik aan? dan staat je kamer hooguit tijdelijk leeg..

Maar als niets anders een optie is.. dan zou ik met mijn klacht naar de huisarts gaan en kijken waar hij mee komt. NS zal er niets mee doen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-12-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:45

Winged schreef:
elenaMM77 schreef:

Ik ook, zelfs 2 uur enkele reis. Mét lichamelijke klachten. Leef nog steeds hoor :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:45

elenaMM77 schreef:
velen kunnen dat niet,

:= Ik heb met iemand in de klas gezeten die elke dag 2,5 uur heen en terug reisde.. Ikzelf zat op 60 minuten.. Heerlijk! Stuk beter dan op kamers. Stage was 1,5 uur.. In dit tijd kun je nog mooi wat lezen of doornemen.

eclair98 schreef:
Iig wel goed om dit te doen en ook volhouden. Braces moet je zeler niet doen. Dat maakt het op den duur alleen maar erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:47

Wat betreft tassen die niet weg worden gehaald: tas dan maar zelf weghalen. Dan zijn er namelijk wel zitplekken en hoef je niet naar de eerste klas.

En net als dat jij je niet voor kan stellen dat de hele trein zou moeten zitten, kan een ander het bij jou van de buitenkant ook niet zien wat je mankeert. Het OV is van ons allemaal.... Ook van pietje die net zoveel voor z'n treinkaartje betaalt als jij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-15 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:47

eclair98 schreef:

Juist door stages komen er veel kamers tijdelijk vrij, dus als de locatie in die periode ook gunstig is icm jouw stageplek is dat toch juist ideaal.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:48

Op jezelf wonen en een huishouden hebben, moeten koken etc. is zwaarder dan die reistijd..

Maar ts kun je niet met school regelen dat je buiten de spits kunt reizen?

Ik ben chronisch ziek en zorg dat ik buiten de spits zit, als ik er wel in zit doe ik maar 1 uur school.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 10-12-15 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:48

dan had je mazzel chocopasta..

meer dan 1.5 uur kon bij ons ook helemaal niet roostertechnisch..
dus bij meer dan 1.5 moest je sowieso een kamer zoeken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:50

melody7 schreef:
Op jezelf wonen en een huishouden hebben, moeten koken etc. is zwaarder dan die reistijd..

zo te horen is dat geen issue bij TS, maar vooral langdurig stilstaan.
anders zou naar school gaan op een fysieke studie (barneveld, veel stages.. klinkt als met de handen wapperen studie) al een veel groter probleem zijn toch?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:52

Pff.. Had ik laatst van amsterdam bijlmer tot sittard. Heb 3 uur op de grond gezeten. Tussendoor werd ik in roermond zonder enige reden met alle andere reizigers uit de trein gegooid.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:53

Je zou eventueel kunnen bellen met de klantenservice van de NS, want je zult dan toestemming moeten krijgen van de NS om eerste klas te mogen reizen in bepaalde gevallen!En de NS zal wel een aantal dingen vragen van je om te toetsen of je er recht op hebt in hun ogen! Maar wie niet waagt wie niet wint.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 14:53

Ik erover mailen Melody!

Ik kan de stages van dit jaar dicht bij huis doen (10 min. fietsen <3) en ik moet intern. Daarvoor heb ik die kamer niet nodig. De laatste 2 blokken is het voor iedereen op school druk en zit iedereen op kamers. In de zomer zit ik thuis, op een week na, dat is verzorgen op school. Dan kan ik op school overnachten. In het laatste jaar hebben we ook veel stages, dan is barnevel ook niet handig om te zitten.

Elena, daar moet ik op de werkvloer naar kijken hoe het gaat. Gelukkig heb ik een relatief lichtere stage kunnen vinden en de schapenstage, waarbij ik drie weken intern moet, wordt wel zwaar. Daar kan ik gelukkig wel veel bij gaan zitten om het toch te kunnen beperken. Maar goed, dit wijkt helemaal af van het topic.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:55

Jeetje wat reageren sommige mensen hier ontzettend hard.
Mijn moeder heeft zelf een erge vorm van reuma en heeft geluk dat haar werk de eerste klas wil vergoeden wanneer zij moet reizen naar besprekingen enz. Maar wanneer zij een uur of meer moet staan heeft ze ook de hele dag veel pijn daardoor. Zo'n gek idee vind ik het dan ook niet maar haalbaar met de ns is het denk ik niet. Aangezien ik vind dat de ns al zo veel mogelijk mensen in een trein propt en er dus weinig rekening word gehouden met mensen die bijv slecht ter been zijn.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:57

elenaMM77 schreef:
melody7 schreef:

zo te horen is dat geen issue bij TS, maar vooral langdurig stilstaan.
anders zou naar school gaan op een fysieke studie (barneveld, veel stages.. klinkt als met de handen wapperen studie) al een veel groter probleem zijn toch?

Ik weet natuurlijk niet precies hoe hypermobiel werkt, maar kan me voorstellen dat dat ook zwaar is.

Zoveel zegt dat niet, ik doe ook zo'n opleiding terwijl ik amper nog 5 minuten kan lopen.

Gelukkig heb je een lichte stage kunnen vinden! Dat scheelt heel veel :)

Goed dat je gaat mailen! Mijn school werkt overal heel goed aan mee, dat scheelt echt veel.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:59

Om even in te springen: Klachten indienen wanneer het 'extreem druk is' heeft mij het afgelopen jaar zero, niks, nada, nul keer wat opgeleverd. Ik reis dagelijks op het traject Utrecht - Schiphol. Dat is pas huilen. Kan je tachtig brieven, driehonderd mails en vijfentachtig smsjes over sturen, gaan ze toch niks meer doen. 'Wat vervelend dat je het zo ervaren hebt' krijg je dan. Je kan m'n rug op NS.

friendly

Re: Zitten in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:01

Er valt meestal ook niks aan te doen volgens mij. Zeker niet nu er een heleboel treinstellen uit gaan. Vraag mij dan alleen wel af waarom er niet tijdig is begonnen met de aanschaf van nieuwe treinstellen zodat er niet nu minder overblijft...

Sammie

Re: Zitten in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:03

Omdat het de NS is... die doen nooit dingen op tijd.. :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:11

Je moet niet bij de NS aankloppen, maar bij je school, om te vragen of je vergoeding kunt krijgen voor het verschil tussen eerste en tweede klasse.
Kan dat niet dan kun je vragen of je rooster op zo´n wijze kan aangepast dat je buiten de spits kunt reizen of dat je bepaalde uren bv in kunt halen om buiten de spits te blijven.

Verder helpt een glimlach en vriendelijke uitleg in veel situaties. Ik vraag ook gewoon aan een puber of ik alsjeblieft een stukje op zijn plek mag zitten en dat hij of zij maar aan moet geven wanneer hij of zij de plek terug wil (nooit opnieuw opgeeist).

Tassen mogen sowieso niet op banken en ook niet in de weg staan, dus als je na vragen geen resultaat hebt, gewoon oppakken en in het rek doen of onder de bank schuiven.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:17

friendly schreef:
Er valt meestal ook niks aan te doen volgens mij. Zeker niet nu er een heleboel treinstellen uit gaan. Vraag mij dan alleen wel af waarom er niet tijdig is begonnen met de aanschaf van nieuwe treinstellen zodat er niet nu minder overblijft...

Omdat er verwacht was dat het studentenreisproduct zou worden afgeschaft. En daardoor zou er dus geen nieuw materiaal nodig zijn wanneer het oude afgeschreven moest worden. Omdat er dan veel minder mensen met de trein zouden gaan (studenten zijn iets van 1/3 van alle mensen die reizen met de trein).
Nu krijgen echter MBO-studenten óók een reisproduct. Dus komen er juist meer mensen bij die met de trein reizen.
En na dat gedoe met de fyra, moeten de treinen extra goed getest worden. En ze zijn dus redelijk laat besteld, omdat het eerst niet nodig was.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:22

Tot 8 jaar geleden ging ik ook altijd met de trein naar school en dat was toen al drama, ik heb zelfs regelmatig een trein moeten laten gaan omdat het te vol zat en ik niet mee wilde doen met Japanse taferelen , zo blij toen ik op mijn 18e meteen een autotje kon gebruiken..

Niet een erg nuttige toevoeging aan dit topic, maar ben gewoon verbaasd dat het na al die jaren nog steeds zo achterlijk druk is.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:24

Shadow0 schreef:
Volgens mij mag en kan het niet, maar in tegenstelling tot veel anderen vind ik het wel een goed idee. Het klinkt zo onaardig dat we het logisch vinden dat mensen die de pech hebben ziek te zijn steeds maar extra betalen. (Hoe durf je het om ziek te worden!)

En ik zie de praktische problemen in de uitvoering best wel, omdat ik denk dat men zal proberen er veel mee te rommelen, maar we zouden toch best een beetje meer meelevend kunnen zijn naar mensen die pijn hebben enzo, ipv vol overtuiging zeggen dat het natuurlijk hun eigen probleem is en geheel hun eigen probleem en dat ze echt natuurlijk niet kunnen verwachten dat we daar wat prettiger mee omgaan.

Nou, inderdaad. Wat zijn we vriendelijk als we mensen met een handicap niet eens een zitplaats gunnen. Ik lees dit topic met stijgende verbazing. Iemand heeft een begrijpelijk probleem, stel een vraag en wordt me vervolgens toch afgekat! Of is iedereen toevallig met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag, en is het allemaal zo kattig niet bedoeld?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:25

Soms is auto nog erger :') ik als Belg die in Brussel studeer Reid met de trein net geen2 uur. Met de auto vaak zoveel file dat ik er makkelijk 4 uur over doe. (Zonder file is het me 1x in een uur gelukt). Lang leven kamers.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:26

Ts, zeg jij dan ook dat je hypermobiel bent? Dat snappen veel niet omdat veel mensen dat hebben en vaag klinkt. Wat als je gelijk aangeeft reuma te hebben?