Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zanakuzies schreef:Het geeft ook niks, het toen in april ter sprake gekomen hij had al 3x beloofd te stoppen, ik was toen erg verdrietig geworden en toen is hij gestopt!
Heeft het dus ook tot 4 weken geleden vol gehouden en is toen voor de "gezelligheid " na het werken weer gaan roken, en van 1 peuk komt de andere weer.
En ik ben blij dat hij nu zelf heeft ingezien dat het een domme fout was! Ik heb hem nergens tot gedwongen ook gezegd dat ik niet boos was alleen teleurgesteld en verdrietig.
Hij is uit "zichzelf" weer gestopt dan naast wat zijn moeder heeft gezegt. Maar dat is niet mijn keuze geweest.
Colien schreef:TS ik snap jou heel goed. Mijn vriend rookt ook en ook ik heb daar moeite mee. Bij het daten wist ik dit nog niet, later toen we een relatie kregen wel.
Liefde hou je niet tegen, ook niet doordat iemand rookt. Ik zou ook het liefste hebben dat hij stopt maar mijn vriend geeft aan hier nog geen behoefte aan te hebben en zegt zelfs "ooit stop ik, al lig ik dan onder de graszoden". Erg lastig om te horen maar zou ik het enkel en alleen daarom kunnen uitmaken? Nee, maar het kan misschien wel de spreekwoordige druppel zijn die de emmer doet overlopen.
Ik heb ook wel eens tussen neus en lippen door laten vallen dat ik hoop dat hij stopt voor zijn en mijn gezondheid (beide astma, ik nog vele malen erger dan hij). Echter moet ik hierbij wel zeggen dat hij niet in huis rookt, zodra hij dat gaat doen stop ik wel met de relatie. Ik denk hierbij wel aan mijn eigen gezondheid en vind het al erg genoeg dat hij in de auto rookt want ik ondervind er best wel wat last van.
Sunrise_ schreef:zanakuzies schreef:Het geeft ook niks, het toen in april ter sprake gekomen hij had al 3x beloofd te stoppen, ik was toen erg verdrietig geworden en toen is hij gestopt!
Heeft het dus ook tot 4 weken geleden vol gehouden en is toen voor de "gezelligheid " na het werken weer gaan roken, en van 1 peuk komt de andere weer.
En ik ben blij dat hij nu zelf heeft ingezien dat het een domme fout was! Ik heb hem nergens tot gedwongen ook gezegd dat ik niet boos was alleen teleurgesteld en verdrietig.
Hij is uit "zichzelf" weer gestopt dan naast wat zijn moeder heeft gezegt. Maar dat is niet mijn keuze geweest.
Deze zin TS, is best wel eh...typisch voor mij als lezer van dit topic die jou en je vriend niet eens kent. Alsof hij een kind is die 'verkeerde' beslissingen maakt, maar gelukkig door jou weer op het rechte pad is gekomen. Hij heeft het licht weer gezien. Jij vindt roken fout, en die mening mag je absoluut hebben. Maar dat geeft je nog niet het recht om dat voor anderen te bepalen. Mijn advies; let it go. Je wist van tevoren waar je aan begon toen je met hem een relatie aanging. Beetje flauw om dan in je relatie ineens de spelregels op zo'n dwingende manier te willen veranderen. Je kan het aan hem vragen, maar het is zeker niet iets waar je 'recht op hebt' of waarmee hij je kan 'teleurstellen' wanneer hij toch weer rookt.
Ayasha schreef:Waarom zou hij dat doen? Moet ie haar hobby ook gaan betalen?
Alsof die knollen zo goed zijn voor je gezondheid.

cobiie schreef:lieveli schreef:Spoileralert. Hij gaat het stiekem doen.
Dat zit er dik in!
_Nelleke_ schreef:Lekkere manier om met je geliefde om te gaan. Getuigd echt van wederzijds vertrouwen en respect...![]()
Ik vind het echt schandalig dat je je eigen vriend chanteert en ik weet zeker dat de hele situatie ontploft en dan zijn de rapen gaar. Dus je kunt 2 dingen doen:
1. Accepteren dat je vriend een roker is
2. Niet accepteren dat je vriend een roker is en bij hem weggaan
Als hij wil stoppen moet dat uit hemzelf komen en niet onder druk van jou of zijn moeder. Het enige wat je kan doen is dat accepteren en hem steunen als hij zelf de eerste stap zet. Maar verder, nee, ik vind het echt walgelijk hoe jij en je schoonmoeder tegen hem samenspannen en dat zegt alleen maar veel over hoe lieve vriend jij hebt dat hij dat accepteert.
Colien schreef:Ik zeg nergens dat hij haar hobby moet betalen? Maar als je een gezamenlijke pot hebt kun je het zo aanpakken (overigens betaalt zij dan ook mee zijn "rook hobby"). Overigens kan zij ook van haar eigen geld zo'n potje maken om het inzichtelijk te maken. Dan komt ze niet aan zijn geld.
Je moet het niet als straf zien maar inderdaad als stimulans.
Hannanas schreef:_Nelleke_ schreef:Lekkere manier om met je geliefde om te gaan. Getuigd echt van wederzijds vertrouwen en respect...![]()
Ik vind het echt schandalig dat je je eigen vriend chanteert en ik weet zeker dat de hele situatie ontploft en dan zijn de rapen gaar. Dus je kunt 2 dingen doen:
1. Accepteren dat je vriend een roker is
2. Niet accepteren dat je vriend een roker is en bij hem weggaan
Als hij wil stoppen moet dat uit hemzelf komen en niet onder druk van jou of zijn moeder. Het enige wat je kan doen is dat accepteren en hem steunen als hij zelf de eerste stap zet. Maar verder, nee, ik vind het echt walgelijk hoe jij en je schoonmoeder tegen hem samenspannen en dat zegt alleen maar veel over hoe lieve vriend jij hebt dat hij dat accepteert.
Inderdaad!!
Ik zit echt met stijgende verbazing en gruwel TS haar reacties te lezen.
Dat er relaties zijn waarin je zo met elkaar om gaat!! Walgelijk.
Zijn geld zijn leven ts.
Als hij niet meer rookt bepaalt hij waar zijn geld naar toe gaat.
Of gaat hij de geldkraan ook stoppen naar jouw hobby?
Nee.. Zo lief is hij wel om dat niet te doen.
Als ik hem was, was ik al lang gillend weg gerend.
zanakuzies schreef:Wij hebben niet jouw geld mijn geld alles komt op 1 rekening dus het is ons geld.
Hij ligt nu te slapen maar wil er vanmiddag nog wel over praten dat het me niet uitmaakt en dat hij dan maar moet liegen tegen zijn ouders. Mij maakt het niet uit of hij wel of niet rookt houd nogsteeds even veel van m, vannacht was ik gewoon in een behoorlijke emotionele bui.
Maar ook toen gezegd dat ik er absoluut niet boos over ben.

Ayasha schreef:zanakuzies schreef:Wij hebben niet jouw geld mijn geld alles komt op 1 rekening dus het is ons geld.
Hij ligt nu te slapen maar wil er vanmiddag nog wel over praten dat het me niet uitmaakt en dat hij dan maar moet liegen tegen zijn ouders. Mij maakt het niet uit of hij wel of niet rookt houd nogsteeds even veel van m, vannacht was ik gewoon in een behoorlijke emotionele bui.
Dus betaald hij ook mee aan jouw knollen. Zou nog wel eens kunnen tegen vallen wie aan het eind van de maand in het potje gaat moeten steken. Dat jullie alles samen hebben veranderd niets aan het feit dat hij gewoon werkt voor zijn inkomen en dat een deel van dat inkomen naar sigaretten gaat. Tenzij ie meer rookt dan hij binnen krijgt.
En je reacties in dit topic zijn ook veelzeggend. En nee, ik ga mijn "smoel" niet dicht houden. Jij opent een topic, dan kan je verwachten dat er reactie komt.
zanakuzies schreef:Wij hebben niet jouw geld mijn geld alles komt op 1 rekening dus het is ons geld.

zanakuzies schreef:MENSEN LEER LEZEN WAT IK HEB GEZEGD TEGEN HEM!!!! MIJN GOD ZEG ZO MOEILIJK BEGRIJPEND LEZEN....