Ayasha schreef:Jeetje hebben jullie eigenlijk partners?
Jup, maar van z'n wekker wekker word ik niet wakker, van z'n mobiel wel.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
mairead schreef:nontie schreef:Bestaat er niet ook zo'n wekker die gewoon een kopje koffie zet zodra die dus 'af gaat'?
Lijkt me ideaal. Kan het geluid van de Senseo niet uitstaan namelijk en een kopje koffie op de vroege ochtend is heerlijk
Zo niet, zou ik zeggen; ga er een uitvinden!Gat in de markt!
Ir111 schreef:Rebecca schreef:Half uurtje ervoor hem zetten , naar de thermostaat rennen beneden en dan plassen en snel naar bed terug en na half uur lekker warm eruit
Oh! Dat is een slimme!
In de zomer sta ik prima op. Maar in de winter... alles koud en donker.
Ik twijfel nog steeds over zo'n wake up light ding....

Ess_Ramona schreef:Ayasha schreef:Jeetje hebben jullie eigenlijk partners?
Zwerte schreef:Regelmaat en pure discipline. Ik ben een avondmens en als ik zou leven naar mn eigen natuurlijke ritme, duik ik tegen de ochtend mn bed in en kom er pas smiddags weer uit. Maar omdat ik me al jaaaaaaren heel streng aan een ander ritme hou, kan ik smorgens ook 'goed' opstaan. Ik krijg mezelf iig uit bed gesleept en vaak ben ik voor de wekker al wakker geworden (wekker staat normaal op 9 uur).
In mijn ervaring is snoozen echt niet handig. Ik word er alleen maar geirriteerder van en het legt de nadruk op het feit dat ik er uit moet en dat juist niet wil....wat bij mij werkt, is dus keihard zijn voor jezelf. Geen zelfmedelijden maar hop beentjes uit bed en opstaan! Ik wandel door naar de badkamer om te plassen en daarna gooi ik een koude plens water in mn gezicht. Op slechte ochtenden laat ik de wastafel vollopen en hou mn gezicht een paar tellen onder water (ijskoud dus!). Dat voorkomt dat ik half slapend toch weer terug kruip. Ook dat is een kwestie van hard zijn voor jezelf...
Meteen in actie komen ipv rustig opstarten werkt voor mij ook goed. Vroeger deed ik dat nooit, ben nog zooooo wazig en slaperig de eerste uren....maar sinds ik de paarden aan huis heb, heb ik de gewoonte om als eerste naar buiten te gaan en ze te voeren (en de konijnen en de schapen). Dat kan ik op de automatische piloot namelijk, hoef ik niet bij na te denken. Want nadenken is dan echt nog niet mogelijk, ik ben een wandelende zombie. Daarna begin ik pas aan mn ontbijt en rustig wakker worden. Maar door die beweging en frisse lucht, juist voor mn ontbijt, kan ik veel beter wakker worden. De neiging weer in bed te kruipen is dan veel minder, ook al is mn hoofd dan dus nog nauwelijks wakker geworden.
Vroeger gaf ik er dus juist altijd aan toe, het lukte niet en ik ben ook echt geen ochtendmens. Ben ik dus nog steeds niet, maar nu lukt het dus wel.
Katten helpen ook! Vooral niet onbeperkt voeren, dan zorgen ze er smorgens wel voor dat je uit bed komt...
Amaris schreef:Zwerte schreef:Regelmaat en pure discipline. Ik ben een avondmens en als ik zou leven naar mn eigen natuurlijke ritme, duik ik tegen de ochtend mn bed in en kom er pas smiddags weer uit. Maar omdat ik me al jaaaaaaren heel streng aan een ander ritme hou, kan ik smorgens ook 'goed' opstaan. Ik krijg mezelf iig uit bed gesleept en vaak ben ik voor de wekker al wakker geworden (wekker staat normaal op 9 uur).
In mijn ervaring is snoozen echt niet handig. Ik word er alleen maar geirriteerder van en het legt de nadruk op het feit dat ik er uit moet en dat juist niet wil....wat bij mij werkt, is dus keihard zijn voor jezelf. Geen zelfmedelijden maar hop beentjes uit bed en opstaan! Ik wandel door naar de badkamer om te plassen en daarna gooi ik een koude plens water in mn gezicht. Op slechte ochtenden laat ik de wastafel vollopen en hou mn gezicht een paar tellen onder water (ijskoud dus!). Dat voorkomt dat ik half slapend toch weer terug kruip. Ook dat is een kwestie van hard zijn voor jezelf...
Meteen in actie komen ipv rustig opstarten werkt voor mij ook goed. Vroeger deed ik dat nooit, ben nog zooooo wazig en slaperig de eerste uren....maar sinds ik de paarden aan huis heb, heb ik de gewoonte om als eerste naar buiten te gaan en ze te voeren (en de konijnen en de schapen). Dat kan ik op de automatische piloot namelijk, hoef ik niet bij na te denken. Want nadenken is dan echt nog niet mogelijk, ik ben een wandelende zombie. Daarna begin ik pas aan mn ontbijt en rustig wakker worden. Maar door die beweging en frisse lucht, juist voor mn ontbijt, kan ik veel beter wakker worden. De neiging weer in bed te kruipen is dan veel minder, ook al is mn hoofd dan dus nog nauwelijks wakker geworden.
Vroeger gaf ik er dus juist altijd aan toe, het lukte niet en ik ben ook echt geen ochtendmens. Ben ik dus nog steeds niet, maar nu lukt het dus wel.
Katten helpen ook! Vooral niet onbeperkt voeren, dan zorgen ze er smorgens wel voor dat je uit bed komt...
Ja, jeetje als de wekker pas om 9.00 uur hoeft te gaan had ik ook nergens moeite mee...
Ik word in het weekend standaard om 8.00 uur wakker, geen probleem.
Maar het 6.00 uur / 6.30 uur van doordeweeks is toch net ietsje moeilijker.

MissToseland schreef:Sinds ik kinderen heb droom ik er van om van de wekker wakker te worden
Ayasha schreef:Ess_Ramona schreef:
Jeetje hebben jullie eigenlijk partners?
. Verder slaap ik alleen in de weekenden bij hem, of als er doordeweeks een verjaardag is ofzo. Hij is nog erger als ik met opstaan MissToseland schreef:Sinds ik kinderen heb droom ik er van om van de wekker wakker te worden

Ess_Ramona schreef:Paulina schreef:Gordijnen open laten in de winter. Als het licht wordt, word ik vanzelf wakker.
Helaas kan ik nu niet meer uitslapen in de zomer, haha.
Nu ik even werk sta ik op als t nog donker is. Dat maakt t juist zo erg.
Mijn bed is zo lekker warm en zacht, en daarbuiten is het donker en koud
Imke1998 schreef:Ik heb een biologische wekker.