Trek die stekker uit mijn wekker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:58

Ayasha schreef:
Jeetje hebben jullie eigenlijk partners?

Jup, maar van z'n wekker wekker word ik niet wakker, van z'n mobiel wel.

nontie

Re: Trek die stekker uit mijn wekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:01

Bestaat er niet ook zo'n wekker die gewoon een kopje koffie zet zodra die dus 'af gaat'?
Lijkt me ideaal. Kan het geluid van de Senseo niet uitstaan namelijk en een kopje koffie op de vroege ochtend is heerlijk :D

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:02

nontie schreef:
Bestaat er niet ook zo'n wekker die gewoon een kopje koffie zet zodra die dus 'af gaat'?
Lijkt me ideaal. Kan het geluid van de Senseo niet uitstaan namelijk en een kopje koffie op de vroege ochtend is heerlijk :D

Zo niet, zou ik zeggen; ga er een uitvinden! :j Gat in de markt!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:12

Wake- up light werkt voor mij toch het beste, ik word al wakker van het licht dat een half uur voor de wekker gaat steeds feller begint te schijnen. Als dan het alarm van de wekker gaat ben ik goed wakker en doe ik de gordijnen open zodat mijn kamer ook licht is.

Jammer genoeg heb ik mijn wake-up light in Nederland staan en moet ik het nu voor 6 maanden zonder doen. Valt nog best tegen en opstaan is echt lastig, zet nu de wekker een half uur eerder en als ik dan wakker ben pak ik mijn telefoon erbij en ga ik even wat internetten. Schermpje van de telefoon maakt me dan inderdaad wakker :+

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:22

Ik kom ook vreselijk slecht mijn bed uit, vooral nu het nog donker is. Mijn wekker gaat om 05.00u, midden in de nacht gewoon! Gelukkig heb ik een hond die op elk uur van de dag wel in is voor een wandeling en zodra mijn wekker gaat hij al naast mijn bed staat om te wandelen. Als ik niet snel genoeg opsta gaat hij piepen en maakt ie de andere hond ook alvast wakker(die heeft dezelfde mening als ik...veel te vroeg haha).

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:35

mairead schreef:
nontie schreef:

Zo niet, zou ik zeggen; ga er een uitvinden! :j Gat in de markt!

Iemand is het al aan het uitvinden helaas: http://www.joshrenoufdesign.com/new-gal ... kgc8seg9uh

Kostenplaatje valt alleen niet mee wat ze verwachten, daar kan ik nog wel wat op verzinnen _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:47

Ir111 schreef:
Rebecca schreef:
Half uurtje ervoor hem zetten , naar de thermostaat rennen beneden en dan plassen en snel naar bed terug en na half uur lekker warm eruit

Oh! Dat is een slimme!

In de zomer sta ik prima op. Maar in de winter... alles koud en donker. :brr:

Ik twijfel nog steeds over zo'n wake up light ding....

Ik heb sinds kort een kacheltje in mijn slaapkamer en eerlijk, ik kom heerlijk mijn bed uit. :j
Misschien kun je daar eens naar kijken?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:55

Sinds kort gebruik ik de app I can't wake up! Is een gratis app.
Eerder kon ik wel een uur snoozen en nog mijn bed te laat uit komen. Zelf een wake up light werkte niet voldoende. Nu gebruik ik mijn wake up light op een hele lage stand zodat ik direct ligt het 's morgens en dus samen met de app. Deze wekker app gaat pas uit als je een aantal ingestelde opdrachten op je mobiel hebt uitgevoerd. Daardoor moet je naar het scherm kijken en daar word je wakker van. Als je toch hem weer terug legt en onverhoopt weer in slaap valt krijg je een wake up test als daar niet op reageert krijg je weer je wekker. Kost nog steeds wat doorzettingsvermogen maar bij mij werkt het.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:57

Daar heb ik helemaal geen last van gelukkig. Heb 2 kleine kinderen die meestal al rond 7 uur á half 8 wakker zijn en waarvan de ene nog een nachtflesje krijgt.
Ik ga altijd wel redelijk op tijd naar bed (tussen 22 uur en 22:30) en ik merk dat ik (39 jaar) al absoluut minder slaap nodig heb dan vroeger.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:59

Oh help, iedere ochtend hetzelfde..
Mijn bed is zo heerlijk knus en warm, wat een drama om daar uit te moeten |( |(
Mijn mama staat op om half 7, ik om 7 uur. Ik wordt samen wakker met mamlief en kan dan serieus zo'n zelfmedelijden hebben dat ik er over een halfuur ook uit moet :x
In vakanties of weekenden sta ik gerust om 6 uur 's ochtends op hoor voor wedstrijden bijvoorbeel, maar het idee om naar school te gaan als ik eenmaal op ben. :r

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:06

Ess_Ramona schreef:
Ayasha schreef:

Ik was eerder in de richting aan het denken of hij zich niet dood ergert aan jullie wekkers eigenlijk....
Als partner van iemand die niet uit z'n bed komt en 7 wekkers zet kan ik hem villen als ik zelf pas om 8 uur op moet en zijn wekkers van half zes tot 7 blijven aflopen waardoor ik dus al van half zes wakker lig.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:35

Zwerte schreef:
Regelmaat en pure discipline. Ik ben een avondmens en als ik zou leven naar mn eigen natuurlijke ritme, duik ik tegen de ochtend mn bed in en kom er pas smiddags weer uit. Maar omdat ik me al jaaaaaaren heel streng aan een ander ritme hou, kan ik smorgens ook 'goed' opstaan. Ik krijg mezelf iig uit bed gesleept en vaak ben ik voor de wekker al wakker geworden (wekker staat normaal op 9 uur).

In mijn ervaring is snoozen echt niet handig. Ik word er alleen maar geirriteerder van en het legt de nadruk op het feit dat ik er uit moet en dat juist niet wil....wat bij mij werkt, is dus keihard zijn voor jezelf. Geen zelfmedelijden maar hop beentjes uit bed en opstaan! Ik wandel door naar de badkamer om te plassen en daarna gooi ik een koude plens water in mn gezicht. Op slechte ochtenden laat ik de wastafel vollopen en hou mn gezicht een paar tellen onder water (ijskoud dus!). Dat voorkomt dat ik half slapend toch weer terug kruip. Ook dat is een kwestie van hard zijn voor jezelf...

Meteen in actie komen ipv rustig opstarten werkt voor mij ook goed. Vroeger deed ik dat nooit, ben nog zooooo wazig en slaperig de eerste uren....maar sinds ik de paarden aan huis heb, heb ik de gewoonte om als eerste naar buiten te gaan en ze te voeren (en de konijnen en de schapen). Dat kan ik op de automatische piloot namelijk, hoef ik niet bij na te denken. Want nadenken is dan echt nog niet mogelijk, ik ben een wandelende zombie. Daarna begin ik pas aan mn ontbijt en rustig wakker worden. Maar door die beweging en frisse lucht, juist voor mn ontbijt, kan ik veel beter wakker worden. De neiging weer in bed te kruipen is dan veel minder, ook al is mn hoofd dan dus nog nauwelijks wakker geworden.
Vroeger gaf ik er dus juist altijd aan toe, het lukte niet en ik ben ook echt geen ochtendmens. Ben ik dus nog steeds niet, maar nu lukt het dus wel.

Katten helpen ook! Vooral niet onbeperkt voeren, dan zorgen ze er smorgens wel voor dat je uit bed komt...

Ja, jeetje als de wekker pas om 9.00 uur hoeft te gaan had ik ook nergens moeite mee...

Ik word in het weekend standaard om 8.00 uur wakker, geen probleem.
Maar het 6.00 uur / 6.30 uur van doordeweeks is toch net ietsje moeilijker. :Z

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:44

Ik ben een nachtmens, maar mijn wekker gaat om 5.30. Meteen eruit, douchen, koffie en dan ben ik er wel. Het is gewoon een kwestie van doorzetten, discipline en 's avonds op tijd naar bed.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:34

Amaris schreef:
Zwerte schreef:
Regelmaat en pure discipline. Ik ben een avondmens en als ik zou leven naar mn eigen natuurlijke ritme, duik ik tegen de ochtend mn bed in en kom er pas smiddags weer uit. Maar omdat ik me al jaaaaaaren heel streng aan een ander ritme hou, kan ik smorgens ook 'goed' opstaan. Ik krijg mezelf iig uit bed gesleept en vaak ben ik voor de wekker al wakker geworden (wekker staat normaal op 9 uur).

In mijn ervaring is snoozen echt niet handig. Ik word er alleen maar geirriteerder van en het legt de nadruk op het feit dat ik er uit moet en dat juist niet wil....wat bij mij werkt, is dus keihard zijn voor jezelf. Geen zelfmedelijden maar hop beentjes uit bed en opstaan! Ik wandel door naar de badkamer om te plassen en daarna gooi ik een koude plens water in mn gezicht. Op slechte ochtenden laat ik de wastafel vollopen en hou mn gezicht een paar tellen onder water (ijskoud dus!). Dat voorkomt dat ik half slapend toch weer terug kruip. Ook dat is een kwestie van hard zijn voor jezelf...

Meteen in actie komen ipv rustig opstarten werkt voor mij ook goed. Vroeger deed ik dat nooit, ben nog zooooo wazig en slaperig de eerste uren....maar sinds ik de paarden aan huis heb, heb ik de gewoonte om als eerste naar buiten te gaan en ze te voeren (en de konijnen en de schapen). Dat kan ik op de automatische piloot namelijk, hoef ik niet bij na te denken. Want nadenken is dan echt nog niet mogelijk, ik ben een wandelende zombie. Daarna begin ik pas aan mn ontbijt en rustig wakker worden. Maar door die beweging en frisse lucht, juist voor mn ontbijt, kan ik veel beter wakker worden. De neiging weer in bed te kruipen is dan veel minder, ook al is mn hoofd dan dus nog nauwelijks wakker geworden.
Vroeger gaf ik er dus juist altijd aan toe, het lukte niet en ik ben ook echt geen ochtendmens. Ben ik dus nog steeds niet, maar nu lukt het dus wel.

Katten helpen ook! Vooral niet onbeperkt voeren, dan zorgen ze er smorgens wel voor dat je uit bed komt...

Ja, jeetje als de wekker pas om 9.00 uur hoeft te gaan had ik ook nergens moeite mee...

Ik word in het weekend standaard om 8.00 uur wakker, geen probleem.
Maar het 6.00 uur / 6.30 uur van doordeweeks is toch net ietsje moeilijker. :Z

Tja, ik zet er bewust bij dat 9 uur 'normaal' is voor mij. Maar mijn methodes werken ook om 5 uur smorgens hoor. Voor mij maakt het verrekte weinig uit of die wekker om 5 uur of om 8 uur gaat, beide voelt voor mij even ellendig en beide veel te vroeg.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:37

Sinds ik kinderen heb droom ik er van om van de wekker wakker te worden :')

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:40

Ik heb een biologische wekker. :+
Ik zet mijn wekker dus eigenlijk alleen als ik in het weekend ergens vroeg heen moet, en meestal ben ik dan nog voor de wekker wakker. Door de weeks word ik normaal gesproken rond dezelfde tijd wakker. Daarbij heb ik een luidruchtig broertje die niet zo goed tegen vroege morgens kan en eerder dan mij de deur uit moet, dus een wekker is hier eigenlijk ook overbodig. :')

MissToseland schreef:

:') :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:52

Ayasha schreef:
Ess_Ramona schreef:

Ik was eerder in de richting aan het denken of hij zich niet dood ergert aan jullie wekkers eigenlijk....
Als partner van iemand die niet uit z'n bed komt en 7 wekkers zet kan ik hem villen als ik zelf pas om 8 uur op moet en zijn wekkers van half zes tot 7 blijven aflopen waardoor ik dus al van half zes wakker lig.[/qoute]

Ik heb maar 2 wekkers nodig, hij 4 :'). Verder slaap ik alleen in de weekenden bij hem, of als er doordeweeks een verjaardag is ofzo. Hij is nog erger als ik met opstaan

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:52

MissToseland schreef:

:')

Herkenbaar...
Toen vond ik m'n wekker om half 7 vroeg..
Nu is dat bijna uitslapen..

Ik stap er meteen uit.. Kan wel blijven liggen en mokken maar de dag moet hoe dan ook beginnen..
Ik word alleen maar moeier van snoozen..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:01

Voorheen had ik echt het snoozen uitgevonden en verbeterd :j
Ben zelfs eens door iemand geprobeerd wakker te bellen.... na 30+ pogingen heeft die persoon het maar gewoon opgegeven.

En toen kreeg ik werk waarbij ik om 5.45 op moet :oo
Ik voorzag hele drama's maar niets is minder waar! Ik snooze gewoon helemaal niet meer.
De clou bij mij is gewoon op tijd naar bed :j
Op alle punten gewoon erg fijn, ik word makkelijk wakker, voel me fit en voor de buitenwereld ben ik ook een stuk malser :D :')
Ik maak er inmiddels zelfs een sport van om 21.30 in bed te liggen terwijl ik nog geen half jaar geleden voor 02.00 echt met geen stok in bed te krijgen was.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:03

Ess_Ramona schreef:
Paulina schreef:
Gordijnen open laten in de winter. Als het licht wordt, word ik vanzelf wakker.

Helaas kan ik nu niet meer uitslapen in de zomer, haha.

Nu ik even werk sta ik op als t nog donker is :'). Dat maakt t juist zo erg.
Mijn bed is zo lekker warm en zacht, en daarbuiten is het donker en koud

Dit heb ik ook.. ga ik mijn bed uit, en dan is het zo koud bah dan kruip ik weer in bedje

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:08

Geen partner... Gelukkig voor hem :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:53

Ik sleur mezelf altijd uit bed. Elke keer als de wekker gaat, denk ik oh nee... Maar als ik er eenmaal 5 minuten uit ben, ben ik ook meteen wakker en klaar voor stage. Ik snooze eigenlijk nooit, zet mijn wekker altijd op de tijd dat ik uit bed moet. Als ik dat niet toe dan kom ik te laat op stage en mis ik mijn zittingen... Dus er staat wel druk achter dat ik echt uit bed moet.

chamionJarig
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:32

Imke1998 schreef:
Ik heb een biologische wekker. :+

Dit dus, ik ben zo blij dat ik nu middag/avonden werk want daardoor kan ik een beetje een normaal ritme krijgen. Voorheen ging de wekker om 05.30/06.00 en hoewel ik dan wel redelijke snel klaar was (alles klaargelegd de avond ervoor) stort ik rond 10 a 11 uur echt in. In overleg met baas en mezelf nu dus later.
Was de eerste maand gewoon elke dag om uiterlijk 06.00 wakker, terwijl de wekker om 09.00 stond.

Daarnaast wordt ik ook makkelijk wakker van het licht maar in de winter wordt het zo 10.00 uur voordat ik wakker wordt en dan kan ik mezelf nog heel makkelijk omdraaien. Zeker als het slecht weer is buiten.

Ik heb een tijdje gewerkt met een hele luide wekker 10 minuten later zetten dan mijn telefoon en deze stond in de badkamer (vooral vanwege de fijne echo en dat ik gelijk onder de douche kon stappen. Ook gaat in de winter (nachten) de kachel terug naar 15 graden waardoor het niet echt heel koud is in huis (minimaal 17,5 bij strenge vorst) helpt ook goed.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:36

Ik zet mijn wekker nooit, hoef toch nergens heen. Soms wel, maar dan leg ik m'n dikke badjas naast mijn bed, zodat ik die meteen aan kan doen.
Heb het nu al koud vaak, en dan is het nog niet eens winter buiten...
's avonds vroeg op bed gaan helpt bij mij niet, val toch altijd rond 3 uur in slaap de laatste tijd.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:39

Gewoon hophop uit je bed springen en lekker gaan douchen.
Dan wordt je vanzelf wel wakker ;)