Ga ook een kaartje sturen, goed dat je dit post..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jannepauli schreef:.... en hoe weet PostNL wie die eenzame ouderen zijn? Privacy?
Vind het ondoordacht en totaal mallotig.
Oliver schreef:Je kunt ook iets meer moeite doen en gewoon langsgaan als je iets goeds wilt doen? Een praatje maken, spelletje spelen of een wandelingetje maken hebben mensen meer behoefte aan zou ik denken.
Dit voelt een beetje 'makkelijk'..?
Oliver schreef:Je kunt ook iets meer moeite doen en gewoon langsgaan als je iets goeds wilt doen? Een praatje maken, spelletje spelen of een wandelingetje maken hebben mensen meer behoefte aan zou ik denken.
Shirley schreef:Oliver schreef:Je kunt ook iets meer moeite doen en gewoon langsgaan als je iets goeds wilt doen? Een praatje maken, spelletje spelen of een wandelingetje maken hebben mensen meer behoefte aan zou ik denken.
Daar heeft niet iedereen de mogelijkheid toe, maar jij doet dat wel, begrijp ik?
Lijkt me ook leuk om daar iets meer over te horen
Oliver schreef:Yes. Ik heb 3 jaar geleden oma Toos 'geadopteerd'. Een mevrouw van 95 die in een verzorgingstehuis woont. Ze krijgt weinig bezoek en komt niet veel buiten. Ik ga iedere week, soms 1 keer per 2 weken als ik druk ben. Als het mooi weer is maken we een wandeling, of drinken we een wijntje op het terras. In de winter ga ik langs voor koffie, kijken we omroep Max of bladeren we door haar fotoalbum. Ze is ontzettend leuk, heeft leuke grapjes en fantastische verhalen.
In juli organiseerden we een verjaardagsfeestje voor d'r. Kwam zelfs in Linda Nieuws, erg grappig: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/utrech ... aar-leven/
Gentlegiant schreef:Caesar schreef:Ik heb er ook meteen een verzonden!
Ik heb er op gezet:
Lieve oudere,
Met deze actie van Postnl wil ik u een hele fijne kerst wensen en alle goeds voor 2017!
Misschien dat ik er straks nog eentje stuur!
En 2016 dan
Chocopasta schreef:laraxXxemma schreef:Postzegel kan ik zeker wel kwijt, maar ik denk dat er dan toch minder mensen het gaan doen. Jammer!
Kan gewoon gratis. Via de pc. Maar dat is volgens jou dan weer niks waard voor een oudere.
Evaa_ schreef:laraxXxemma schreef:Ik vraag me echt af of al die ouderen er blij mee zijn om eerlijk te wezen. Het is zo onpersoonlijk dat ik zelf alleen maar meer zou gaan denken hoe alleen ik zou zijn. Een onbekend iemand wenst mij een fijne kerst.. met te weinig ruimte om er een echt mooie boodschap aan te geven.
Om de moeite gaat het me ook niet, ze hebben het inderdaad wel heel makkelijk gemaakt. En natuurlijk zijn er ook ouderen die alles waarderen, maar ik zou zeggen wil je nou echt wat doen ga er dan eentje schrijven, kost niet veel extra moeite en ik denk dat het effect ook drie keer zo groot zou zijn
Ik vind het juist een ontzettend leuk initiatief. Handgeschreven of niet.
Die mensen zijn eenzaam, krijgen toch (een) kerstkaartje(s) die ze neer kunnen zetten en naar kunnen kijken en voelen zich misschien minder alleen.
Ook zet het ons weer aan het denken dat er in Nederland ècht eenzame mensen zijn, en dat niet iedereen mensen om zich heen heeft met bijv. kerst, wat voor ons zo vanzelfsprekend is.
Als je zo negatief denkt dan heeft een handgeschreven kaartje ook geen zin, want ook al is het dan persoonlijker, je blijft een onbekende. Wil je nou echt wat doen, ga dan op bezoek bij eenzame ouderen