PostNL actie voor eenzame ouderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:28

Agg ik vind het een mooi idee! We zouden meer moeten doen voor andere mensen :)
Ga ook een kaartje sturen, goed dat je dit post..

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 12:04

Wat leuk dat er al zo veel mensen enthousiast zijn en meedoen! *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:08

Caesar schreef:
Ik heb er ook meteen een verzonden!

Ik heb er op gezet:

Lieve oudere,

Met deze actie van Postnl wil ik u een hele fijne kerst wensen en alle goeds voor 2017!

Misschien dat ik er straks nog eentje stuur!

Zet daar dan 2016 op ;)

Leuke actie, ik doe zeker mee! {:)

Jannepauli

Re: PostNL actie voor eenzame ouderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:15

.... en hoe weet PostNL wie die eenzame ouderen zijn? Privacy?
Vind het ondoordacht en totaal mallotig.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:19

Jannepauli schreef:
.... en hoe weet PostNL wie die eenzame ouderen zijn? Privacy?
Vind het ondoordacht en totaal mallotig.

Aanmelden op http://ikbeneeneenzaamoudje.nl :j

:+

Vroeger was het hier al zo dat er kaarten werden gegeven aan bejaarden- en verzorgingstehuizen.
Het personeel zorgde dan voor de verdeling.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:20

Wat een vreselijke kaarten :oo jemig! :')

We gaan er wel gewoon één of twee sturen :j de actie is iig goed :)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:21

Je kunt ook iets meer moeite doen en gewoon langsgaan als je iets goeds wilt doen? Een praatje maken, spelletje spelen of een wandelingetje maken hebben mensen meer behoefte aan zou ik denken.
Dit voelt een beetje 'makkelijk'..?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:26

Ik heb er ook 2 verstuurd, mooie actie :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:27

Oliver schreef:
Je kunt ook iets meer moeite doen en gewoon langsgaan als je iets goeds wilt doen? Een praatje maken, spelletje spelen of een wandelingetje maken hebben mensen meer behoefte aan zou ik denken.

Er zijn ook mensen die daar geen tijd voor hebben maar wel iets willen doen. Dan is dit toch een prima oplossing?

sloffiee

Ook een verstuurd!

Shirley

Oliver schreef:

Daar heeft niet iedereen de mogelijkheid toe, maar jij doet dat wel, begrijp ik?
Lijkt me ook leuk om daar iets meer over te horen :j

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:28

Voor de mensen die echt iets willen doen:

https://www.nederlandcares.nl/nl/

Op deze site kun je je inschrijven voor een vrijwilligerswerk zonder dat je ergens aan vast zit. Je kunt je aanmelden voor 1 activiteit dus. Heel laagdrempelig. Voor kerst staan er bijv. dingen op als: bloemstukjes maken met ouderen, helpen bij een diner voor vluchtelingen en buurtbewoners, met huisdieren langs bij bejaardentehuis enz.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:28

Ik wens je, niks wat je in de winkel kan kopen.. maar alles wat je stilletjes mag hopen.

Dat zet ik er overigens op :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:29

Ik heb ook verstuurd en gedeeld op fb.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:33

Shirley schreef:
Oliver schreef:

Daar heeft niet iedereen de mogelijkheid toe, maar jij doet dat wel, begrijp ik?
Lijkt me ook leuk om daar iets meer over te horen :j

Yes. Ik heb 3 jaar geleden oma Toos 'geadopteerd'. Een mevrouw van 95 die in een verzorgingstehuis woont. Ze krijgt weinig bezoek en komt niet veel buiten. Ik ga iedere week, soms 1 keer per 2 weken als ik druk ben. Als het mooi weer is maken we een wandeling, of drinken we een wijntje op het terras. In de winter ga ik langs voor koffie, kijken we omroep Max of bladeren we door haar fotoalbum. Ze is ontzettend leuk, heeft leuke grapjes en fantastische verhalen.

In juni organiseerden we een verjaardagsfeestje voor d'r. Kwam zelfs in Linda Nieuws, erg grappig: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/utrech ... aar-leven/
Laatst bijgewerkt door Oliver op 09-12-15 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:41

Natuurlijk is het altijd beter om nog naar de mensen toe te gaan, maar soms gaat dat gewoon niet. Dan is een kaartje toch nog altijd beter als niets denk ik dan :)!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:51

Oliver schreef:
Yes. Ik heb 3 jaar geleden oma Toos 'geadopteerd'. Een mevrouw van 95 die in een verzorgingstehuis woont. Ze krijgt weinig bezoek en komt niet veel buiten. Ik ga iedere week, soms 1 keer per 2 weken als ik druk ben. Als het mooi weer is maken we een wandeling, of drinken we een wijntje op het terras. In de winter ga ik langs voor koffie, kijken we omroep Max of bladeren we door haar fotoalbum. Ze is ontzettend leuk, heeft leuke grapjes en fantastische verhalen.

In juli organiseerden we een verjaardagsfeestje voor d'r. Kwam zelfs in Linda Nieuws, erg grappig: http://www.lindanieuws.nl/nieuws/utrech ... aar-leven/

Dat is nou eens leuk!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:20

Caesar schreef:

Ik heb er op gezet:

Lieve oudere,

Met deze actie van Postnl wil ik u een hele fijne kerst wensen en alle goeds voor 2017!

En 2016 dan :+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:06

Gentlegiant schreef:
Caesar schreef:

Ik heb er op gezet:

Lieve oudere,

Oh ja, nou ga ik ervan uit dat ik dat erop heb gezet... maar zeker weten doe ik het niet... hoe stom :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:22

Caesar schreef:
Gentlegiant schreef:

Oh ja, nou ga ik ervan uit dat ik dat erop heb gezet... maar zeker weten doe ik het niet... hoe stom :+

Haha mijn actie was vele malen stommer haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:24

Ze zullen die teksten echt wel doorlezen, er zijn natuurlijk altijd "grapjassen" die iets kwetsends of schunnigs menen te moeten schrijven -O-

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:30

Grappig :D Wij gaan met een groep kerststukjes maken met de bejaarden in een tehuis!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:18

Chocopasta schreef:
laraxXxemma schreef:
Postzegel kan ik zeker wel kwijt, maar ik denk dat er dan toch minder mensen het gaan doen. Jammer!

Kan gewoon gratis. Via de pc. Maar dat is volgens jou dan weer niks waard voor een oudere. :+

Ik zeg niet dat de oudere het niks waard zal vinden of niet zal waarderen, alleen ik denk wel dat handgeschreven een stuk leuker is. Juist voor de ouderen, die hebben al moeite genoeg met computers enz.. (mn opa snapte niet waar hij nu de blauwe brief moest gaan vinden :') )

Evaa_ schreef:
laraxXxemma schreef:
Ik vraag me echt af of al die ouderen er blij mee zijn om eerlijk te wezen. Het is zo onpersoonlijk dat ik zelf alleen maar meer zou gaan denken hoe alleen ik zou zijn. Een onbekend iemand wenst mij een fijne kerst.. met te weinig ruimte om er een echt mooie boodschap aan te geven.
Om de moeite gaat het me ook niet, ze hebben het inderdaad wel heel makkelijk gemaakt. En natuurlijk zijn er ook ouderen die alles waarderen, maar ik zou zeggen wil je nou echt wat doen ga er dan eentje schrijven, kost niet veel extra moeite en ik denk dat het effect ook drie keer zo groot zou zijn

Ik vind het juist een ontzettend leuk initiatief. Handgeschreven of niet.
Die mensen zijn eenzaam, krijgen toch (een) kerstkaartje(s) die ze neer kunnen zetten en naar kunnen kijken en voelen zich misschien minder alleen.

Ook zet het ons weer aan het denken dat er in Nederland ècht eenzame mensen zijn, en dat niet iedereen mensen om zich heen heeft met bijv. kerst, wat voor ons zo vanzelfsprekend is.

Als je zo negatief denkt dan heeft een handgeschreven kaartje ook geen zin, want ook al is het dan persoonlijker, je blijft een onbekende. Wil je nou echt wat doen, ga dan op bezoek bij eenzame ouderen ;)

Groot gelijk natuurlijk dat langs gaan pas echt wat doet :j maar zoals je inderdaad zegt zet het mensen wel weer aan het denken!
Dat adopteer een oma ken ik, super initiatief. Alleen vind het een beetje sneu voor mijn eigen oma aangezien ik daar al amper kom :+

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:36

Geweldig initiatief! En waarom zo negatief doen? Beter iets dan niets toch?
Er bestaan genoeg dankbare mensen op de wereld... Ik zou er ontzettend blij mee zijn, ook al is het zo'n klein dingetje :)

Ik heb er al 1 verstuurd en ga daarnaast misschien vrijwilligerswerk doen :)
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 09-12-15 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:37

Caesar schreef:

Ik heb er op gezet:

Lieve oudere,

ik ga ook even kijken!
maar ik hoop dat je 2016 had geschreven?