buurman zijn wekker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:44

Jolien87 schreef:
Redelijk hopeloos dus. Gelukkig zijn we hier snel weg.

Men koopt twee of heeft reeds twee speakers.. Zet deze op vrijdagavond of zaterdagochtend tegen muur van de buren aan, zet rampetampmuziek aan met een extra bassound, cd op repeatknop. Men doet de deur op slot en gaat een weekendje weg. Men komt op zondagavond of maandagochtend weer thuis en zet de muziek uit.

ts.. is het al eens bij je opgekomen dat de buurman die wekker misschien expres een paar uur laat snoozen omdat die muziek 's avonds zo lang door gaat? Als je echt last hebt van die wekker, ga dan open het gebrek aan en begin dus ook zelf met je muziek en eventuele overlast.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:45

Sonja schreef:
lifaya schreef:
Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)

Is niet hypocriet. Er zit een verschil tussen dingen van elkaar horen, en er last van hebben.
Jouw buurman hoort jouw muziek misschien wel, maar zal er wel geen last van hebben anders had hij het wel gezegd (of voelt hij zich tijdens jullie gesprekje vrij genoeg om dat te doen).
En jij hebt LAST van die wekker. Dus dat is echt wat anders.

Gewoon doen hoor, het gesprek aangaan. Ik zou het willen weten, als mijn buren last van me zouden hebben. En als ik iets niet weet, kan ik er ook niets aan doen om het te veranderen...

Helemaal mee eens. Dat die wekker vervelend is zal hij vast wel begrijpen, waarschijnlijk realiseert hij zich nu niet eens dat zijn wekker ook weleens afgaat als hij er een keer niet is.

Bienotje

Re: buurman zijn wekker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:53

Ik heb niet alles gelezen. Maar waar wil je je buurman nu op aanspreken. Dat hij regelmaat in werktijden heeft die zo vroeg is en jij niet, dat kan maardat is geen reden om over zijn wekker te klagen.

Enige reden die ik kan bedenken is dat je hem sowieso eens kan vragen of het kan dat hij zijn wekker wel eens vergeet uit te zetten als hij weg gaat of niet thuisis. Dat die zo lang afgaat is natuurlijk vervelend. Daar kun je hem eens op wijzen en naar vragen of hij daar wat aan kan doen. Dat is sowieso ree"el. Misschien komt dat de lange tijd snoozen ook nog wel ter sprake dat je kunt laten vallen dat je dat hoort. Maar begin gewoon eens bij het echte grote euvel ter sprake brengen.Dan ben je al een eindje verder geholpen, zonder dat je zelf gelijk in spagaat zit. Want wederzijds zal hij zich ook wel aan jouw aanpassen met je andere leefritme thuis en qua gehoor ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:06

Of je last hebt van muziek is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik heb een buurman gehad die fervent fan was van schlagers en daar wordt je niet blij van. En zo kan ik me nog wel wat muziekstijlen voorstellen waarvan ik ga huilen als dat knalhard aan staat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:20

Gewoon naar de buurman gaan, want een topic op Bokt gaat het probleem niet voor je oplossen.

En dat je buurman klaagt wil niet zeggen dat hij geen last heeft van je muziek. Ik ben een jaar lang elke dag wakker gekrijst door mijn buurkindje tussen 4.30 en 5.30 uur... ja ik had er last van en ja mijn nachtrust ging er dus ook aan. Maar ik heb het niet gezegd bij de buren, die arme mensen hadden het zelf al lastig genoeg met 4 kleine kindjes, waarvan de jongste twee een tweeling waren en 1 daarvan dus een huilbaby.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:43

Sammie schreef:
Jolien87 schreef:
Redelijk hopeloos dus. Gelukkig zijn we hier snel weg.

Men koopt twee of heeft reeds twee speakers.. Zet deze op vrijdagavond of zaterdagochtend tegen muur van de buren aan, zet rampetampmuziek aan met een extra bassound, cd op repeatknop. Men doet de deur op slot en gaat een weekendje weg. Men komt op zondagavond of maandagochtend weer thuis en zet de muziek uit.

Het is weleens in me opgekomen ja, maar we willen het graag een beetje volwassen oplossen. We zijn nu dus haast overdreven sociaal door bijvoorbeeld ook te melden wanneer we thuis een feestje hebben zodat ze hier rekening mee kunnen houden. Een beetje onder het mom van: wij laten zien hoe het ook kan zonder dat we in de tegenaanval gaan.
En de gedachte dat zij hier waarschijnlijk voor altijd zullen blijven wonen in een krappe flat met 2 kids, terwijl wij straks met z'n tweetjes naar een groot huis verhuizen is wel een redelijk troostende gedachte. :o
We wonen nu in de sociale woningbouw dus het gemiddelde volk wat hier woont is overdag thuis en vindt het normaal om niet echt met anderen rekening te houden, dus wat dat betreft zijn wij momenteel degenen die buiten de boot vallen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 18:55

Dat mijn buurman het expres zou doen vind ik echt iets te ver gezocht. Nogmaals we hebben gewoon goed contact en ik ben echt geen aso wijf. Ze zijn erg blij met mij als buur omdat voor mij een hele hoop ergere mensen (misdadigers, drugsdealers) in mijn huis hebben gewoond en ik mijn tuin relatief verzorgd houd wat zeker 10 jaar niet het geval was :=. Ze weten dat ze mij overal op kunnen aanspreken. De wekker van mijn buurman gaat elke ochtend, mijn muziek staat niet elke avond hard aan.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:04

Ik denk dat je niks te vrezen hebt van je buurman :) Je zegt zelf dat jullie goed contact hebben en jij al meermaals hebt gevraagd of jou muziek zachter moet. Ik vind het om die reden dus niet hypocriet van je als je je buurman gaat vragen of die wekker ook sneller uit mag.

Leg de situatie uit, sluit af met het gegeven dat hij jou ook altijd mag vertellen als hij last heeft van je muziek. Vraag anders zijn nummer zodat hij hierover ook zou kunnen appen oid. Wij hebben het telefoonnummer van onze onderburen en zij appen ons ook wanneer ze last hebben van ons of onze kat of muziek oid. Werkt prima.

Je kan het best!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:13

Als je zo goed contact hebt zou ik gewoon even laten weten dat jij zijn wekker goed kan horen, wellicht heeft hij helemaal niet door dat het zo gehorig is dat jij er last van hebt.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:22

lifaya schreef:
Dat mijn buurman het expres zou doen vind ik echt iets te ver gezocht. Nogmaals we hebben gewoon goed contact en ik ben echt geen aso wijf. Ze zijn erg blij met mij als buur omdat voor mij een hele hoop ergere mensen (misdadigers, drugsdealers) in mijn huis hebben gewoond en ik mijn tuin relatief verzorgd houd wat zeker 10 jaar niet het geval was :=. Ze weten dat ze mij overal op kunnen aanspreken. De wekker van mijn buurman gaat elke ochtend, mijn muziek staat niet elke avond hard aan.

Praat dan gewoon met hem!!!
Je zegt dat het een aardige vent is, dat je het je niet kan voorstellen dat het een "wraak" actie is, dus wat let je?
Naar alle waarschijnlijkheid weet die buurman niet eens dat die wekker nog 2 uur staat te loeien terwijl hij al naar zijn werk is. Die is weg en als hij thuis komt is het stil.

Wat kan je gebeuren? In het allerergste geval komt eruit dat jouw muziek ook wat last geeft. Dan hou je daar rekening mee en klaar is klara. Je komt niet over als iemand die er niets om geeft als een ander echt last heeft van je, als je dat op een andere manier zou horen zou je daar ook rekening mee houden als goede buur zijnde. Je geeft anderen niet voor niets bewust ruimte om dingen aan je te melden.
Dus, zoals gezegd, wat let je om een vriendelijk gesprek met die aardige buurman te hebben en aan te geven dat als hij al naar zijn werk ik zijn wekker blijft gillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:34

Ik zou gewoon even langs gaan, als je niks zegt weet hij ook niet dat je er last van hebt.

Hier is het ook erg gehorig, als mijn buurman (zijn huis zit aan de achterkant aan de mijne vast) zijn televisie s'avonds aan heeft hoor ik dat ook als ik ga slapen. Ik hoor zijn wekker ook en hij die van mij misschien ook wel.. Heb hem er nooit over gehoord maar als ik moet werken sta ik om 05.15 op.. Ik slaap zelf wel met oordoppen omdat ik anders gewoon niet kan slapen maar als het enige probleem een wekker is dan moet je dat gewoon kunnen bespreken lijkt mij, hij is zich vast van geen kwaad bewust.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:34

lifaya schreef:
Ik heb bij mijn buren duidelijk aangegeven dat als zij last hebben van mijn muziek dat ze dit gewoon kunnen zeggen :P Ik heb in alle tijd dat ik hier woon 1 x een klacht gehad en dat was toen ik mijn verjaardag vierde en ik en vrienden om 01:00 nog buiten met deur open en harde muziek stonden. Dus dat was ook best logisch :') Had niet verwacht dat er mensen zouden komen anders had ik mijn buren toen wel even ingelicht :P Dus om dat even duidelijk te maken. Muziek staat vooral hard tot een uur of 22:00 doordeweeks en vrijdag en zaterdag kan het wel eens wat later zijn. Maar dan wel met de deuren dicht zodat het vooral binnen mijn eigen ruimte blijft. Ik probeer dus wel gewoon rekening met mijn buurt te houden :P

Betreft het gesprek met mijn buurman, ik vind het moeilijk om dan niet te bot te klinken (of hypocriet omdat ik dus zelf ook muziek aan heb in de avond uren)

Ben ik toch blij dat ik niet naast jou woon. Jij kan afwijkende tijden hebben maar anderen ook. Ik lig regelmatig op mijn gemak in bed tv te kijken al vroeg en wil soms wel al om 21 uur slapen....Misschien dat je dat ook kan bedenken? En over iemand zijn wekker klagen tja, hij moet er toch ook uit en als hij hem een x vergeet dat vereffent weer een x dat hij last van jou heeft.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:12

Je kan je buurman ook gewoon het linkje van dit topic sturen? :)*

Misschien snapt die de hint

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:44

Als je dan zulk goed contact heb wat is dan het probleem.
Je bent volwassen genoeg om een gesprek aan te gaan dus ik denk dat je het ook wel zonder het advies op bokt kon oplossen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:59

Maar iemand luistert toch niet bewust omdat hij het fijn vindt twee uur naar zijn wekker? Wij hebben dezelfde situatie gehad maar andersom. De buren belden aan en zeiden dat ze last hadden van onze wekker die iedere middag om 12 uur precies afging. Wij wisten dat niet, omdat we er nooit zijn om 12 uur. Dus was ook meteen opgelost. Jouw buurman wil ook vast meedenken aan een oplossing. En onbewust een wekker af laten gaan is niet te vergelijken met bewust muziek lang aan laten staan, maar als je elkaar niet tot laste bent is er geen probleem toch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:15

Ik zou een luchtig gedicht door de brievenbus doen. :))

Beste buurman,

Ik vind het enorm prettig om naast u te leven
Om zo samen harmonie na te streven
Nu wilde ik toch graag iets aangegeven
Wees gerust, ik kan er best mee leven

Niets schokkends, geen man overboord
Misschien heeft u het niet gehoord
Uw wekker staat nogal hard en rinkelt vaak
Dat zorgt ervoor dat ik in de ochtend waak

Soms lijkt het erop dat u niet thuis bent
Maar uw wekker dan wel zijn riedeltje rent
Ik weet niet of mijn veronderstellingen juist zijn
Als u er op wil letten.. heel fijn!

Mocht u last hebben van mijn lawaai
Dan stuurt u mij gerust ook een gedicht, heel fraai
Heeft u zin om binnenkort een kop koffie te drinken
Dan kunnen we het hebben over hoe bepaalde geluiden hier klinken

Vriendelijke groet,

De buurvrouw

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:17

Die's creatief :))

Ik zou het op een luchtig gesprekje houden, vooral omdat je zegt dat je altijd normaal contact hebt gehad :j

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:18

Roosch schreef:
Ik zou een luchtig gedicht door de brievenbus doen. :))

Beste buurman,

Ik vind het enorm prettig om naast u te leven
Om zo samen harmonie na te streven
Nu wilde ik toch graag iets aangegeven
Wees gerust, ik kan er best mee leven

Niets schokkends, geen man overboord
Misschien heeft u het niet gehoord
Uw wekker staat nogal hard en rinkelt vaak
Dat zorgt ervoor dat ik in de ochtend waak

Soms lijkt het erop dat u niet thuis bent
Maar uw wekker dan wel zijn riedeltje rent
Ik weet niet of mijn veronderstellingen juist zijn
Als u er op wil letten.. heel fijn!

Mocht u last hebben van mijn lawaai
Dan stuurt u mij gerust ook een gedicht, heel fraai
Heeft u zin om binnenkort een kop koffie te drinken
Dan kunnen we het hebben over hoe bepaalde geluiden hier klinken

Vriendelijke groet,

De buurvrouw

Haha geweldig! Ik schoot hier zo van in de lach. Hoe verzin je het? :)
Ik zou er nog een woordje bij toevoegen. Dat zorgt ervoor dat ik in de ochtend vroeg waak. Want in de ochtend wakker worden is denk ik best normaal :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 23:57

Wauw dat gedicht is gaaf haha.

Ik vind het heel moeilijk om iemand, ook al kan ik het goed met hem vinden, te confronteren met iets. Ik voel mij dan een zeikerd. Dus heeft niks met volwassen zijn etc te maken, ik heb normaal nooit ergens problemen mee maar gezien ik de afgelopen 2 weken school had( 06:30 opstaan) hakte dit er behoorlijk in elke nacht 2 uur van je slaap missen door die wekker. Ik heb alleen op vrije dagen en dag/avonddiensten hier last van. Met ochtend en nachtdiensten niet omdat ik dan al voor die tijd ben opgestaan. Maar met die diensten is slapen al helemaal een ramp omdat mn bovenburen best luid kunnen zijn en vaak de kleinkinderen over de vloer hebben. Maar dat is gewoon compleet mijn probleem omdat ik niet kan verwachten van andere mensen daar rekening mee te houden. Maar als ik op mijn vrije dagen enzo niet genoeg slaap kan pakken ben ik gewoon een zombie en kan ik niet goed functioneren...xD

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 02:35

Eigenlijk best knap dat er mensen zijn die gewoon weten dat een buurman die ze niet kennen, in een woonsituatie die ze niet kennen wel overlast MOET hebben van de muziek van de TS _/-\o_ . Voor het zelfde geld zit die man elke keer gezellig mee te swingen of hoort hij het gewoon niet :+ . Als ik naar mijn eigen woonsituatie kijk kan ik de buren goed horen als ik in mijn slaapkamer ben. Als ik in de woonkamer ben kunnen ze volgens mij nog een bom laten ontploffen, ik hoor ze dan werkelijk nooit.

Dat gedicht is wel grandioos :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 03:21

Daar is niks knaps aan. Er zijn namelijk heel veel mensen die behoorlijk dicht op hun buren wonen. En van tijd tot tijd gewoon last van hun buren hebben. Gehorigheid is nooit een kant op.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 03:29

Maar als de buurman er last van heeft kan hij dat toch prima zeggen? Dat de buurman wellicht misschien eventueel zich eens in de zo veel tijd een keer stoort aan haar muziek, maar daar verder niets over zegt tegen TS betekent niet dat zij niet met goede intenties naar de buurman mag stappen om te vragen of hij a) kan zorgen dat hij de wekker uitschakelt als hij niet thuis is en b) niet om 5 uur 's ochtends 20 minuten lang ligt te snoozen :)* No hard feelings, gewoon een simpel, en zeer redelijk verzoek. Mocht de buurman last hebben van TS haar muziek zal hij dat dan vast ook meteen melden, probleem opgelost. Volgens mij projecteren een hoop boksers hier hun eigen onopgeloste frustraties op de TS die enkel haar nachtrust veilig wil stellen :=

TS, ik zou persoonlijk een bezoekje meer waarderen dan een briefje, vind een briefje al snel passief agressief :)) En als de buur inderdaad gewoon een aardige man is zal het probleem zo het snelst opgelost zijn :) Snap dat de confrontatie niet leuk is, maar ik denk dat de enige manier om van die vervelende anticipatie af te komen gewoon het gesprek aan gaan is :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 03:34

Ik vind het nogal asociaal om tot middernacht muziek hard te draaien. Verder zou ik het wel in een gesprek aangeven dat je zelf weet dat je ook niet een van de meest sociale mens bent maar dat je best wel last hebt van z'n wekkertje.
Mijn wekker staat ook best lang te loeien. Hoort bij m'n wakker worden ritueel

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:58

Inoterry schreef:
Eigenlijk best knap dat er mensen zijn die gewoon weten dat een buurman die ze niet kennen, in een woonsituatie die ze niet kennen wel overlast MOET hebben van de muziek van de TS _/-\o_ . Voor het zelfde geld zit die man elke keer gezellig mee te swingen of hoort hij het gewoon niet :+ . Als ik naar mijn eigen woonsituatie kijk kan ik de buren goed horen als ik in mijn slaapkamer ben. Als ik in de woonkamer ben kunnen ze volgens mij nog een bom laten ontploffen, ik hoor ze dan werkelijk nooit.

Dat is precies wat ik ook de hele tijd al dacht na die reacties. ☺
Misschien hoort hij wel niks van de muziek en is ts zo vriendelijk om het aan te tegeven.
Wij weten niet wat hij denkt en hoort.
Gewoon een gesprek aan gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:21

lifaya schreef:
Wauw dat gedicht is gaaf haha.

Ik vind het heel moeilijk om iemand, ook al kan ik het goed met hem vinden, te confronteren met iets.

Je hoeft hem niet te confronteren, je kunt het als een vraag brengen.
Is al een hele andere insteek natuurlijk.