Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:41

nine1987 schreef:
anneliesdj schreef:
Ik leid het af uit alles wat je zegt; je bent bot, enkel beleefd omdat het moet, geen gevoel voor romantiek, in sociale situatie's babbel je vooral veel en je voelt wel een sterke connectie met dieren.

Ik bedoel het ook niet vervelend, het viel me alleen op.

Dus... Omdat je dan niet veel met mensen op hebt, maar wel met dieren, word je meteen verdacht van autisme??? >;)
Apart.. Waar baseer je dat op?

Ik ben van mezelf uit ook niet de meest subtiele persoon.. Vaak genoeg ook gewoonweg een botte hork en t kan me ook niet bepaald verrotten wat mensen van me vinden..

Dus dan zou ik ook meteen getest moeten worden op autisme? Echt heel apart..

Nee dat zei ik niet, waar ik het op baseer heb ik geschreven en nee ik heb ook niet gezegd dat zij of jij zich moeten laten testen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:49

Ik heb dit exact hetzelfde en ik ben niet autistisch :) ja, laten testen. Niet om zo'n "voorval" hoor maar om andere redenen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:52

Je bent zeker niet te kieskeurig.
Heel cliche maar als het goed zit heb je geen twijfels meer.
Ik zelf had met elke relatie die ik had na ongeveer 3 maanden moordneigingen naar vriendje toe, soms toch doorgezet want ja ze hadden ook goede kanten. Dat is allemaal niks geworden en toen kreeg ik wat met mijn man. Binnen 9 dagen gaan samenwonen en nu al ruim 13 jaar samen. Hij is de eerste bij wie ik me niet zo voelde. En tuurlijk zijn er dingen aan hem waar ik me aan erger maar dat is geen punt meer voor mij.
Ik herken het toch blijkbaar niet duidelijk zijn dat je er klaar mee bent met dit soort types. Enige oplossing die ik wist, heel erg bot zijn en volledig negeren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 22:52

Exact hetzelfde als ts zul jij niet zijn en dat valt zeker niet te beoordelen vanachter een pc.
Maar ik heb het geopperd, niet als waarheid gebracht en ook niet gezegd dat ze zich moet laten testen of pillen moet gaan slikken. En iemand met autisme is niet raar of ziek of weet ik wat.
Niet zo overdrijven allemaal.

Kirania

Re: Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 08:02

Anneliesdj, ik denk dat het grote probleem is dat het een label is. Velen hebben hetzelfde karakter en zijn daarom niet autistisch - en sommigen misschien wel. Niemand wordt graag gelabeled, en dat is puur normaal.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:44

Vind het ook typisch dat je mijn woorden zo omdraait. "Exact hetzelfde zul jij niet zijn"
Nee, daarom zeg ik dat ook niet. Ik zeg dat ik dit verhaal exact hetzelfde heb, niet dat ik eenzelfde persoon als TS ben...

Maar goed. TS, ik denk ook dat dit niet gaat werken, als je je nu al zo vreselijk ergert.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 09:52

Ook ik herkende mezelf behoorlijk in jouw verhaal (ja verleden tijd en heeeeeeel wat jaren verder). Het ligt er niet aan dat je niet romantisch//hard/bot etc bent het ligt eraan dat je niet verliefd bent. Ik zou beginnen met niet zo streng voor jezelf te zijn door jezelf allerlei karaktereigenschappen te geven. Prettig dat het een leuke jongen is maar aangezien jij er niks bij voelt zijn jullie allebei voor een ander bedoeld. Zo simpel kan het ook gewoon zijn :)

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:50

En al die zogenaamde geestelijke toestanden? Elk zo'n "ziekte" (want zo denkt het gros er wel over en zo wordt je ook behandeld (althans dat gevoel krijg je wel) wanneer je bij een hulporganisatie loopt.
Er is een lijst van zeg voor het gemak 10 criteria waaraan je "moet voldoen" om een diagnose te krijgen, waarna er een stempel op wordt gedrukt, etiketje erop en in een groep bij "de rest" met dezelfde "aandoening" wordt gezet.
Maar leest een "normaal mens" zo'n lijst, dan hoor je vaak:"Oh... Jeetje... Maar ik herken sowieso zes punten uit de lijst dus dan heb ik het ook..."

Er zijn heus mensen die een "afwijking" hebben (tis maar hoe je het wilt zien....), maar het meeste wat je er over hoort is dikke bullshit. Allemaal in het even geroepen om pillen te kunnen verkopen, om de massa een bepaalde kant op te sturen en de "lijders" onder controle te houden. Maar dat is mijn mening.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:57

Sleeper schreef:
Het ligt er niet aan dat je niet romantisch//hard/bot etc bent het ligt eraan dat je niet verliefd bent.

Dat is het 'probleem' inderdaad.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:59

Heb je hem al verteld dat je niet verliefd bent?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:59

Ik vraag mij echt af waarom iemand zich wilt profileren als hard, bot, onaangenaam.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:04

Dat dus ook, maar dat doet er verder niet toe.
Als ze 't over zichzelf zegt zal het vast zo zijn :+

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:11

Er zijn anders mensen genoeg die dingen van zichzelf anders zien dan een ander, die sommige dingen van zichzelf ronduit verkeerd zien en/of die dingen zelfs helemaal niet weten over/van zichzelf. Sommige komen er in bepaalde situaties dan achter en sommige niet.