Rommelend ogend huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:25

Dat vind ik nou echt een stomme opmerking, `je huis oogt rommelig`.
Daar heeft ze niets mee te maken namelijk en ze hoeft niet jou te beoordelen op jouw huis. Laatst op Facebook zag ik trouwens iets voorbij komen dat mensen die chaotisch of rommelig zijn, vaak ook spontaan en creatief zijn.

Mijn huis is ook rommelig. Deels omdat ik chaotisch ben, deels omdat het best vol staat. Maar ik vind het hier heel fijn en gezellig. Ik voel me hier heel prettig. Een opgeruimd huis is natuurlijk ook fijn maar bij mij duurt dat maar even. En ik hou niet kale steriele woningen waar niet te zien is dat er geleefd wordt, maar dat zeg ik ook niet als ik binnen kom. Ieder zo z´n ding.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:48

Ik weet niet of je fb hebt? Mischien lid worden vd plaatselijke weggeefhoek op fb..
Daar komen soms nog best leuke bruikbare dingen voorbij zoals banken of vloerkleden. .

Verder oogt het wat kaal idd maar niet rommelig hoor...
Dat huiselijke komt vanzelf wel . Je woont er nog maar net..
Je moet er toch je eigen plekje van maken. En jezelf er thuis voelen..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:51

:wow: Wat een boel reacties zeg!

De meeste meubels heb ik momenteel gratis afgehaald, dat verklaard de niet samenhangendheid een beetje denk ik. :)

Maar weet je wat, jullie hebben hartstikke gelijk! Het oogt nog wat kaal, maar met de tijd komt dat vanzelf goed. En ik ben er enorm blij mee, dus het is prima. :D

Edit: iemand vroeg wat er met de bank was gebeurt; mijn moeder ging erop ziten. :7

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:53

Ook bij de kringloop zijn nog vaak leuke dingen af te halen. En soms kun je zelf meubels pimpen.
Ik hoop binnenkort te beginnen aan een ouderwetse dressoir. Die ga ik met krijtverf behandelen. Wit en deurtjes en lades grijs.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:05

PureSG schreef:

De meeste meubels heb ik momenteel gratis afgehaald, dat verklaard de niet samenhangendheid een beetje denk ik. :)

Maar weet je wat, jullie hebben hartstikke gelijk! Het oogt nog wat kaal, maar met de tijd komt dat vanzelf goed. En ik ben er enorm blij mee, dus het is prima. :D

Edit: iemand vroeg wat er met de bank was gebeurt; mijn moeder ging erop ziten. :7

Exact! :D
Onsamenhangendheid is ook helemaal niet erg. Ik bedoel, van die ikea huizen waar alles bij elkaar past vind ik echt ronduit verschrikkelijk. :Y) Samenhang creëer jezelf met gezellige spulletjes en kleurtjes die terugkomen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:34

Kijkt nog even thuis om zich heen..
Rommelig ogend krijg je pas als je 2 spelende kinderen om je heen hebt denk ik :')
Heb er al aan zitten denken om speelgoedschuivers aan mijn schoenen te monteren zodat de vierkantemeter voor mijn voeten in elk geval vrij is. :+

Cerastes

Re: Rommelend ogend huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:40

Ik vind je huis echt netjes en schoon eruit zien hoor!

Lekker zo laten!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:43

czarina schreef:
Kijkt nog even thuis om zich heen..
Rommelig ogend krijg je pas als je 2 spelende kinderen om je heen hebt denk ik :')
Heb er al aan zitten denken om speelgoedschuivers aan mijn schoenen te monteren zodat de vierkantemeter voor mijn voeten in elk geval vrij is. :+

Als je die gevonden hebt, moet je me echt de link geven! Dat zou het perfecte veilig loopmiddel zijn in mijn huis.

@ts: netjes hoor! De rest van de sfeer en aankleding komt vanzelf joh!

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:57

De dag dat je je niks meer aantrekt wat anderen van je vinden, ben je de koning te rijk en ben je nooit nog ongelukkig :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:00

Haha als dat rommelig is heb ik een bende

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:05

Wijze woorden Lizzii. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:35

PureSG schreef:

Sorry maar hier moest ik wel even om lachen :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 21:52

_O- dat mag! Wij hebben er ook smakelijk om gelachen.
De bank was waarschijnlijk op dat punt doorgezakt met een ieder erop hoor. :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:13

PureSG schreef:

Ach weet je wat ik gedaan heb,nieuwe spullen omgeruild in de kringloop voor gebruikte.
Ik had nieuwe spullen uit een woonwinkel en kon er niet aan wennen .Dus ik ben echte houten meubels gaan halen en in de zelfde kleur olie gezet.maar doordat het hout is is het niet krasvrij.Ik vond het zoveel gezelliger ik heb alleen mijn ruwe leren bank gehouden.Sommige mensen verklaarde me voor gek,maar ach dat steriele paste gewoon niet bij mij.
Een huis moet zijn hoe jij je er lekker in voelt en tussen oudere spullen durf je teminste te leven.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:32

Haha nou vergeleken met mijn huis is jouw huis onwijs netjes En perfect :')

Ik ben ervan om alles recht te leggen van groot naar klein etc maar ik kijk nu om me heen en denk jeetje wat een bende vergeleken met jouw huis.

Een vloer kleed en missxhien wat decoratie en dan ben je helemaal klaar hoor

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:41

Het duurt een tijdje voordat je jouw eigen inrichting op orde hebt naar eigen smaak.
Ik vind dit in ieder geval charmanter dan een 'perfecte' inrichting van de meubelboulevard.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:01

Noujaaa!! Ik zou echt zwaar beledigd zijn als iemand dat over mijn huis zou zeggen _O- En het zou nooit in mn hoofd opkomen om dat tegen iemand anders te zeggen :oo Vind het echt een rare opmerking. Het is toch je eigen huis en jíj moet je er prettig in voelen! Jíj woont er, niet zij!
Zolang je er zelf geen problemen mee hebt, zou ik zeker lekker niks veranderen :)

Maar als ik dan mn mening mág geven, vind ik je woonkamer eerder wat kaal, dan rommelig. Mis idd wat samenhang van meubelen, maar begrijp waar dat vandaan komt. Ik denk dat je met wat aankleding op de muur al een heel eind komt :) Maar ik heb ook maanden met een kale muur gezeten, totdat ik van mn vriendinnetje (die enorm gaaf kan schilderen) een prachtig schilderij heb gekregen die daar nu hangt. Verder ben ik zeker 8 maanden op zoek geweest naar een woonkamerlamp eer ik er één had gevonden naar mn zin. De aankleding komt echt vanzelf wel hoor :j

Maar rommelig... serieus.. :') Dat iemand dat durft te zeggen... Ik had in eerste instantie echt een huis vol met spullen op de grond gestapeld in kartonnen dozen voor me, totdat ik de foto's zag _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:24

luuntje schreef:
Ik vind het vreselijk als mensen een eettafel, bijpassende salontafel en bijpassend dressoir hebben.

Zo leuk toch he, al die verschillende snaken! Ik word helemaal kriegel als de salontafel een andere kleur heeft dan de tv meubel _O-. Bij mezelf dan hoor, bij anderen vind ik het vaak wel leuk/grappig. En nee, mijn huis is allesbehalve strak en kaal. Maar heb gewoon zo'n.. Ehm.. "Trekje" :P :')

Ik kan de foto's niet zien dus kan geen tips geven maar als ik het zo lees, heb je al veel hulp van andere bokkers gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 02:20

Na dit topic heb ik nu in paar dagen de troep opgeruimd , mam zij al nou [naam] is wel rommelig he -zucht -

Dus ik leef beneden in de schijn van netjes en opgeruimd en boven is het een zooi :') , alle prul van beneden komt daar terecht ^_^

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:53

Wat ik zou doen, is de salontafel eruit en twee kleine tafeltjes er voor in de plaats. Een beetje zoals dit:

http://www.wonen.nl/images/1745/bijzet-tafel.jpg

En ik zou de bank tegen de muur aanzetten, je TV op de plek waar nu je eethoek staat, en je eethoek op de plek van de TV.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:06

Jelleee schreef:
PureSG schreef:

Sorry maar hier moest ik wel even om lachen :')

Haha ik ook!

Als je een andere bank wil kan je eens op MP kijken, staan ontzettend veel gratis banken op en misschien ook wel eentje dicht in de buurt wat ook weer vervoerskosten scheelt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:15

Yv, ieder zijn ding toch.

Ik heb op MP een opiumtafeltje gekocht, wit.
Schuren en hij past bij opiumtafel die we al hebben.

Paar mooie foto's of schilderijen aan de muur maken het al gezellig.
Planten of bloemen kunnen ook gezellig staan.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:21

Rena100 schreef:
Wat ik zou doen, is de salontafel eruit en twee kleine tafeltjes er voor in de plaats. Een beetje zoals dit:

http://www.wonen.nl/images/1745/bijzet-tafel.jpg

En ik zou de bank tegen de muur aanzetten, je TV op de plek waar nu je eethoek staat, en je eethoek op de plek van de TV.

Ja ik ook. Of de bank een kwart slag draaien en tv meubel tegen de muur aan. Dan je eettafel idd waar je tv nu staat. Maakt het ook weer wat knusser.

Wat ik ook wel eens gezien heb en leuk vind is bv 2 houten kratten op zn kop zetten en gebruiken als tafeltje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook leuk aan je muur

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:24

luuntje schreef:
Yv, ieder zijn ding toch.

Zeg ik toch ook :)

Die kratjes zijn echt superleuk, alleen echt nog belachelijk duur! Wel iets om rekening mee te houden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:32

Oh echt? Bij ons staan ze gewoon tussen de rommel :')