loversyl schreef:eilleen333 bedankt voor jouw verhaal.
Welke therapie heb je gehad?
Ik vind dit zeker interessant.
Ik krijg het vanaf een uur of 3, bij die vorige opleiding had ik het dus zo geregeld dat ik om 2 uur naar huis mocht om de aanval voor te zijn of in ieder geval thuis te zijn en niet nog eens te hoeven reizen.
Ikzelf vond dit ook heel vervelend.
De opleiding daarna ben ik dus gestopt hierom vandaar dat ik een avondopleiding wilde gaan volgen omdat je dan minder uren draait.
Ik heb het zelf opgelost. Had alleen iemand nodig die mijn ogen opende. Ik was altijd zo bang voor de pijn van de migraine, en bang om alleen dingen te doen. Mijn zicht en spraak viel uit bij een aanval, dus alleen weg met de auto durfde ik niet.
Na dat gesprek dacht ik: iedereen is wel eens ziek. Dan zit ik in de auto en krijg ik een aanval. Hup, auto langs de kant, taxi en sleepdienst bellen en probleem opgelost. Ik wil geen gevangene van mijn eigen lijf zijn. Ik heb dromen, die in hetzelfde hoofd zaten als de migraine, dus dan moet dat toch ook te combineren zijn?
Ik hebdus ook mijn studiejaar verlaagd en dat was voor mij genoeg om te kunnen ontspannen en te genieten. Nu draai ik volle dagen, maar ik weet dat als het mis dreigt te gaan, ik mijn rooster wel weer wat kan aanpassen zodat ik het kan handelen.
Maar ik wordt dierenarts, en een koliekpatient houdt ook geen rekening met mijn migraine, dus daarom draai ik nu wel volledig mee op de uni. Ik moet wel weten of ik het aankan, anders moet ik daar in de toekomst met werk rekening mee houden (BV parttime ipv fulltime). Maar het gaat nu al ruim 3 jaar fantastisch, dus ik heb goede hoop voor mijn toekomst!
De man die bij mij het kwartje deed vallen was een gepensioneerde psychotherapeut. Misschien kan je daarnaar informeren?
Medicatie hielp bij mij totaal niet, en alle onderzoeken wezen niets uit. De enige link die ik kon leggen was stress. Dus dat moest ik aanpakken.
Je hebt best kans, dat als de situatie bij je thuis zo stressvol is, dat een verhuizing je ook positief kan helpen met je migraine (als stress een factor is).