Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Re: Bol.com komt belofte niet na: geen levering de volgende dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:46

Hier vorig weekend wat besteld bij bol.com . 1 artikel had een levertijd van 6 -8 weken.
Had het gister al in huis. Binnen een week dus!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:06

Natuurlijk is het niet het einde van de wereld maar ik heb bestellingen van Bol ook nog NOOIT de dag erna gehad. Ik word daar ook geïrriteerd van! En waarom kunnen andere bedrijven het wel? (Paardendrogist, Coolblue ). Daar komt het namelijk ALTIJD de dag erna. Het kan dus blijkbaar wel! Ik voor mezelf heb daarom de conclusie getrokken dat het toch echt aan Bol ligt :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:11

Ik heb Bol bestellingen altijd netjes de volgende dag bij een afhaalpunt :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:23

Ik heb misschien al wel 100 dingen via bolbesteld. altijd geleverd volgens afspraak en nog nooit iets kapot. ben zo blij dat ze bestaan. De post nl is op dit moment heel traag met de gewone brievenbus post. op mn werk komt het wel eens voor dat iemand het zaterdags heeft verstuurd en het pas donderdags bij ons aan komt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:48

Brievenbuspost is in deze tijd echt een risico om vertraging op te lopen in de aflevering.

Ik werk zelf bij een webshop en wij versturen in de week voor Sinterklaas en Kerst niets met brievenbuspost. Alles gaat met de pakketdienst van PostNL en op het moment maken ze de bezorgtermijn nog prima waar. 99% van de pakketten wordt de volgende dag afgeleverd binnen Nederland en België. Wij adverteren overigens niet met levering de volgende dag (dat heb je als webshop niet in de hand) maar met verzending dezelfde dag, dat kunnen wij waar maken.

Vanmiddag mag ik weer aan het werk, de bestellingen van gisteren en vandaag verzenden zodat ze zoveel mogelijk morgen al afgeleverd worden.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 09:57

Hier ook geen problemen met bol.
En ik bestel er veel.Van boek tot Wasmachine en zelfs die was er de volgende dag. Blij dat ze er zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:09

Ik heb wel bij Bol besteld en geen problemen.

Nu bestel ik ook wel bij bookdispository.com
Gratis verzenden. Wel tot 2 weken levertijd. Altijd de bestelde boeken ontvangen. Met buitenlandse boeken goedkoper dan Bol.com

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:19

Kan een keer gebeuren. Je kan het beste even bellen, dan zoeken ze meteen via je bestelnummer op wat er mis is gegaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:29

Cayenne schreef:
Ehh, 'schuld' ligt in dit geval bij de TS omdat ze de voorwaarden niet goed gelezen heeft. Het verzendbewijs treft geen blaam.

Da's echt onzin. Niet goed verzenden is niet goed verzenden. Dat bedrijven allemaal sluipwegen hebben om stiekem toch hun afspraken niet na te hoeven komen en niet te doen wat ze zeggen maakt het echt nog niet de schuld van de ontvanger.

Bol en/of de post doen niet wat ze moeten doen. Dat is en blijft hun fout. En het zijn beide bedrijven met een omzet van honderden miljoenen euro's, die kunnen dat best beter regelen als ze zouden willen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:36

Jemig sorry maar waar kan je je druk om maken :+ De halve wereld staat in de fik en jij hebt je boeken 1 dag te laat? Nou nou.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:50

Als je oplet kun je zien dat de levertijd per product verschilt. Sommige worden inderdaad de volgende dag afgeleverd en sommige staat bij dat de levertijd bijvoorbeeld 3-5 werkdagen is. Misschien heb je dat over het hoofd gezien?

Weet niet of dit al is gezegd, ik heb niet het hele topic zitten lezen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 10:59

Heel eerlijk gezegd vind ik je reactie erg overtrokken. Bol.com heeft zich aan de afspraak gehouden door het product op tijd te verzenden. Dat PostNL zich niet aan de afspraak houdt, is dus niet aan bol.com te verwijten. Daarnaast heb je er denk ik niet bij stilgestaan dat het momenteel erg druk is door de feestperiode. Dat maakt het allemaal niet minder vervelend voor je dat je boeken er nog niet zijn dus wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat je baalt, maar leg dit bij PostNL neer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:15

Heb ik ook eens gehad. Ik wou nog iets kopen voor ik op vakantie ging (vrijdag). Netjes woensdagochtend besteld, maar donderdag echt niet gekregen... :/

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:16

ik had ook iets besteld, kwam 3 dagen later aan dan verwacht. zou ook komen doordat ze het druk hebben met sinterklaas ofzo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:56

Ja het is enorm druk bij bol en bij de post ivm de feestdagen.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:37

Courses schreef:
Jemig sorry maar waar kan je je druk om maken :+ De halve wereld staat in de fik en jij hebt je boeken 1 dag te laat? Nou nou.

Nou zeg, niet gelijk zo'n toon aan slaan.

Bol.com doet het bij mij ook niet zo goed. Telefoon besteld, 2-5 werkdagen levertijd en na 3 weken was m'n telefoon INEENS niet op voorraad :+ Mooi klaar met die site :')
Laatst bijgewerkt door Joey op 29-11-15 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:40

Bol.com geeft op de website aan dat ze het weliswaar proberen, maar geen garanties geven. Kleine lettertjes als je op "morgen in huis" klikt.
Toch, als je ze erover op belt en laat merken dat je 't vervelend vind kun je de bestelling daarop 5 euro korting krijgen bv.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:47

Ik bestel regelmatig bij bol.com (is mijn lievelings bestelsite :D ) en elk pakketje is steeds op tijd geleverd, en ik woon dan nog wel in belgië :Y)
Je kan toch gewoon via pakket traceren bekijken waar het zit?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:05

Gewoon nooit iets bestellen als je haast hebt of in de sint/kerstperiode. Dan kom je ook nooit van een koude kermis thuis qua bezorgsnelheid. Ze zouden echter wel dat "morgen in huis" deel kunnen vervangen voor "wij streven naar" dan wekken ze al meer begrip op misschien.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:12

Andra_S schreef:
Ik zou me er niet al te druk over maken… zonde van je humeur en energie, toch? Misschien blijft Bol hiermee inderdaad in gebreke, nou ja, so be it. Het wordt wat anders als je een hele week moet wachten of het helemaal niet geleverd wordt. Maar het blijft irritant, natuurlijk. Vooral als je erop gerekend had, dat snap ik ook ;-)

Check, die "volgende dag bezorgen" belofte haalt geen enkel bedrijf hier. Ik maak me er niet meer druk om. Als ik het a la minute wil ga ik naar de winkel ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 19:40

hier komen ze echt altijd hun belofte na :D gisteren wat voor mijn neefje besteld. Net al een mail gehad da het is verstuurd :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-15 20:29

Natuurlijk weet ik ook wel dat er belangrijkerer zaken in de wereld zijn dan een boek die niet op de beloofde dag bezorgd wordt.
Maar het gaat me er vooral om dat er flink wordt geschermd met allerlei loze beloftes.
Niet alleen bol.com maar ook bij andere (internet) winkels.
Afbeelding

Kwam vanmiddag voorbij op FB en vind ik hier wel toepasselijk. :D
Helaas was het boek niet in de winkel te koop (bij 2 winkels gekeken).
Ik heb er nog extra goed op gelet of het boek echt de volgende dag geleverd zou worden en dat stond erbij.
Nu blijkt dat op de algemene pagina je wel op de levertijd kunt klikken en meer info krijgt over eventuele vertraging maar bij de boekomschrijving zelf niet.
Ook al is PostNL in gebreke dan nog heb ik daar niets mee te maken want bol.com belooft wat. Dat zij het bezorgen uitbesteden aan een derde partij betekent niet dat bol.com zich achter een ander kan verschuilen.
En volgens mij is het elk jaar rond deze tijd druk. Anticiperen misschien?
Normaal gesproken laat ik een pakketje bezorgen bij een afhaalpunt. Helemaal nadat een pakketje in de stromende regen bij de voordeur was gelegd. :(
Gelukkig zat er een waterdichte hoes voor een hondenkussen in dus in dit geval geen probleem maar ik had er niet aan moeten denken dat er wat anders in had gezeten wat niet tegen regen kan.
Maar aangezien het boek via brievenbuspost geleverd zou worden leek het me net zo handig om het gewoon thuis te laten bezorgen. Niet dus...
Hopelijk wordt het boek dinsdag bezorgd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:33

Silvia schreef:
Natuurlijk weet ik ook wel dat er belangrijkerer zaken in de wereld zijn dan een boek die niet op de beloofde dag bezorgd wordt.
Maar het gaat me er vooral om dat er flink wordt geschermd met allerlei loze beloftes.
Niet alleen bol.com maar ook bij andere (internet) winkels.
[ [url=m/fRPpjV.png]Afbeelding[/url] ]

Kwam vanmiddag voorbij op FB en vind ik hier wel toepasselijk. :D
Helaas was het boek niet in de winkel te koop (bij 2 winkels gekeken).
Ik heb er nog extra goed op gelet of het boek echt de volgende dag geleverd zou worden en dat stond erbij.
Nu blijkt dat op de algemene pagina je wel op de levertijd kunt klikken en meer info krijgt over eventuele vertraging maar bij de boekomschrijving zelf niet.
Ook al is PostNL in gebreke dan nog heb ik daar niets mee te maken want bol.com belooft wat. Dat zij het bezorgen uitbesteden aan een derde partij betekent niet dat bol.com zich achter een ander kan verschuilen.
En volgens mij is het elk jaar rond deze tijd druk. Anticiperen misschien?
Normaal gesproken laat ik een pakketje bezorgen bij een afhaalpunt. Helemaal nadat een pakketje in de stromende regen bij de voordeur was gelegd. :(
Gelukkig zat er een waterdichte hoes voor een hondenkussen in dus in dit geval geen probleem maar ik had er niet aan moeten denken dat er wat anders in had gezeten wat niet tegen regen kan.
Maar aangezien het boek via brievenbuspost geleverd zou worden leek het me net zo handig om het gewoon thuis te laten bezorgen. Niet dus...
Hopelijk wordt het boek dinsdag bezorgd.

nogmaals, zij beloven niets, zij geven een indicatie ;) Dat staat in die mooie voorwaarden die niemand leest ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:14

Zoe_97 schreef:
nogmaals, zij beloven niets, zij geven een indicatie ;) Dat staat in die mooie voorwaarden die niemand leest ;)

Wat een vorm van misleiding is - het is niet voor niets dat die nuance NIET net zo groot in beeld komt als 'voor x uur besteld, de volgende dag in huis.'
De oplossing lijkt me simpel - als Bol het niet waar kan maken moeten ze het ook niet meer beloven. Maar juist als je er zo groot mee adverteert vind ik 'we zien wel of het lukt' wel ietsjes te simpel.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:03

Als je pot kersen of olijven zonder pit koopt staat er op het achteretiket ook altijd in kleine letters 'ondanks zorgvuldig ontpitten kan het toch zijn dat er nog een pit in zit' - is dat ook misleiding?
Gewone post wordt niet bezorgd op maandag maar pakketten wel, staat helemaal los van de gewone postbezorging.

Ik had ook iets bij Bol: het door mij bestelde artikel kon toch niet geleverd worden (zij haalden dat weer bij een derde partij). Maar, niet getreurd, eea zou verrekend worden (ik had nog meer artikelen besteld) en ik kreeg m'n geld terug. Nou okee, jammer maar ook goed.
Krijg ik later een mail 'artikel is verzonden' met de tekst: 'u hebt getracht een artikel te annuleren maar we waren al te ver gevorderd in het bestelproces, dus dat ging niet meer, maar nu mag het na ontvangen weer terugsturen naar ons'
Ehh, nietes?
Nou hoop ik stiekem dat ze het geld ook alsnog terugstorten :D