Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ingvdh schreef:bruintje123 schreef:Ik zou niet gaan.
Aan de OP te lezen hebben collega's extra hard moeten werken of misschien zelfs iemand een vrije dag op moeten offeren.
Bij werk wat de zieke de week erop weer in kan halen door bijvoorbeeld elke dag 1,5 uur langer te blijven is het ook weer anders.
Als ik me ziek meldt moet een andere collega zijn vrije dag inleveren.
Ik denk niet dat het dan gewaardeerd wordt als ik dan wel kan uit eten.
Dat jullie daar akkoord mee gaan! Als je ziek bent ben je ziek, daar hoeft een collega geen vrije dag voor in te leveren en die dag hoef je ook niet in te halen.
Aan Ts, ik zou gewoon gaan, je voelt je immers goed en rustig eten is heel wat anders dan zwaar lichamelijk werk verrichten.
Als je een arm breekt kan je ook niet werken, maar dan is het toch ook acceptabel om uit eten te gaan?
je kan het desnoods maandag melden en uitleggen wat er aan de hand was.

moyra schreef:Als je je arm breekt ben je ook niet bedlegerig.
Dat kun je niet vergelijken met een griepje en aanverwante.
)
Daarom twijfelde ik dus ook zo erg..
ik voelde mij eerst al schuldig dat ik in de ziektewet zat en ging shoppen. Maar ja, ik zat (zit) in een rolstoel, kon het fysiek zware werk niet aan en er was geen vervangend werk. Dus ook van de arbo arts mocht ik gerust leuke dingen doen want werken zat er écht niet in. Maar t voelt toch een beetje naar

Simbaa schreef:Ik vind het eigenlijk raar hoe mensen over elkaar denken. Het feit dat je je 's ochtends ziek hebt gemeld hoeft toch niet te betekenen dat je meteen de hele dag niet uit huis mag?
Het ziek melden slaat dan echt zijn doel voorbij imo. Je mag dan niet naar buiten (uit eten oid) omdat je bang bent om iemand tegen te komen. Dat is toch absurbt? Dat je niet naar buiten mag, omdat je daardoor het beter worden mogelijk negatief beinvloedt vind ik logisch (Al denk ik niet dat iemand minder snel beter wordt van een kwartiertje in de Albert Heijn), maar dat je niet naar buiten gaat omdat je bang bent voor wat anderen vinden, vind ik echt gek.
Je weet toch zelf hoe het zit?
En degene die nu extra is komen werken heeft er echt niets aan als je thuis blijft. Ik zou het zelf echt niet erg vinden in haar geval. Maar blijkbaaf ben ik een beetje gek hierin
Zelf denk ik inderdaad ziek = ziek en dan kan je niet werken. Beter = beter en dan kan je dingen doen. Beiden kunnen imo voorkomen op 1 dag.

Wubwub schreef:Beterschap. Zorg er voor dat je goed uitziekt hoor. Ik heb begin deze week exact hetzelfde gehad. het heeft ruim 4 dagen geduurd voor ik weer 90% was... nu heb ik nog een nare verkoudheid maar daar valt mee te leven.
Ook 's ochtends slecht, 's middags tot een uur of 7 a 8 prima en daarna weer koorts/koppijn etc.
Dus geef je lichaam ff de tijd
Beterschap!
P.s. goede keuze trouwens! Vind ik.
)