Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:05

verootjoo schreef:
Ik mocht hem trouwens ook wel elke dag zetten, maar dan kwam er toch niks in :+ of een mandarijn ofzo... Die ook op de fruitschaal lagen >;)

Haha hier precies zo. Woensdag en zaterdag mochten we hem zetten en dan zat er (op voorwaarde van wortel erin en braaf zingen) de volgende ochtend een cadeautje in (mini chocoladeletter, wat snoepgoed of een kleinigheidje). De rest van de week mocht het ook wel maar dan eindigden we altijd met mandarijnen :D

Emori

Re: Hoe vaak mocht jij je schoen zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:12

Ik weet niet meer hoe vaak, maar het was heel speciaal als het mocht dat weet ik nog wel. Of er lag opeens als verrassing iets in onze schoen.

Mijn oudste krijgt nu besef van het begrip sinterklaas en ze mogen vanavond hun schoentje zetten.

En dan elk weekend 1x denk ik.
En een klein cadeautje voor een paar euro of wat lekkers.

Het is al een heel feest en heel magisch voor die ukjes.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:13

dan ben ik wel een hele slechte moeder zeg,

Hier mogen ze hem op de dag van aankomst zetten en krijgen dan pepernoten met een brief, en dan pas de avond voor 5 december pas weer.... -O-

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:19

hier werd de schoen enkel gezet op 5 december maar dan hadden we 6 december wel een heleboel snoep, fruit en ook speelgoed. Was wel telkens een groot feest 's ochtends :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:21

Om de dag, en dan kregen we soms een zakje pepernoten of muntjes etc en soms een klein prul kadotje :)

TovaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:25

Op de dag dat sinterklaas in het land kwam, en daarna 1 dag per weekend. En verder 5 december

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:25

2/3 keer per week. Als ik het te vaak deed, had ik wel eens dat er niks in mijn schoen zat :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:29

Wij mochten hem 2x per week zetten, de ene keer zat er wat snoepgoed in (kleine chocoladeletter, sigaretten, zo'n pop) de andere keer een klein cadeautje.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:31

Liselot schreef:
Jeetje, zo te lezen waren wij echt een uitzondering. Of ik word gewoon oud :')

Alleen de zaterdagen zou ik nog wel mee kunnen leven, maar zie echt niet in waarom het vaker zou moeten.
Wij leerden op deze manier juist dat als we wat bewaarden (het snoep dus) dat we later ook nog wat hadden

Volgens mij heeft het niet zo zeer met de leeftijd te maken, want ik ben 36 jaar en mocht dus 2x per week mijn schoen zetten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:34

Vanaf dat hij in haar land was, elke zaterdag. Dat heb ik bij mijn eigen kinderen ook zo gehouden. Wel lastig hoor als er op school dan kids zijn die iedere dag hun schoen mogen zetten. Ik vind het adsurd.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:36

Op de zaterdagavond vanaf de dag van aankomst van de Sint tot 5 december. Meestal een keer of drie dus. We kregen dan een zakje chocolademunten, chocoladesigaretten of zoiets. Cadeautjes werden bewaard voor pakjesavond!

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:54

ik mocht het vroeger altijd een keer per week :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:55

Maar sommige zetten dus ook op pakjesavond zelf? Wij deden het dan niet, dan stond er vlak na het avondeten ineens een juten zak cadeaus voor de deur! :D

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:58

Hier zet mijn zoontje m thuis 2x per week. Hij krijgt er dan iets lekkers in en een klein cadeautje.
Ook de oma's doen mee aan de hype, dus ook daar mag hij nog wel eens de schoen zetten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:00

HorseTopShop schreef:
Wij mochten het vroeger (Zo'n 25 jaar geleden) gewoon 1 keer per dag zetten. 's Ochtends zat er wat lekkers in en soms een brief van de sint :D
Er zaten nooit cadeautjes in. Alleen wat te snoepen. Cadeautjes kregen we op 5 december.

Dit dus. Alleen ong 10 jr geleden.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:04

LZP -> PF

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:07

Yessy schreef:
verootjoo schreef:
Ik mocht hem trouwens ook wel elke dag zetten, maar dan kwam er toch niks in :+ of een mandarijn ofzo... Die ook op de fruitschaal lagen >;)

Haha hier precies zo. Woensdag en zaterdag mochten we hem zetten en dan zat er (op voorwaarde van wortel erin en braaf zingen) de volgende ochtend een cadeautje in (mini chocoladeletter, wat snoepgoed of een kleinigheidje). De rest van de week mocht het ook wel maar dan eindigden we altijd met mandarijnen :D

Hetzelfde hier! Alleen bij mij zat er altijd iets van snoepgoed in. als ik niet met genoeg overtuiging zong zat er de volgende dag niets in haha.
Piet jatte altijd mijn stiften om me een brief terug te schrijven haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:08

Hoezo mocht? Ik zet nog steeds 1 keer mijn schoen bij mijn ouders :') ja ik moet idd wel zingen dan, anders krijg ik niets haha

Ik geloof vroegah zo'n 3-4 keer, maar dan wel vanaf het moment dat de Sint in de stad was. Dus niet al vanaf de landelijke intocht. Want dat kon immers niet: Sint moest eerst in onze woonplaats aankomen en dat was en is altijd 1 week later :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-11-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:09

Jildau schreef:
Maar sommige zetten dus ook op pakjesavond zelf? Wij deden het dan niet, dan stond er vlak na het avondeten ineens een juten zak cadeaus voor de deur! :D

Dit ja...en dan was pappa AALLTIJJDD op de wc als zwarte piet kwam. :D

Wat mij net binnen schiet is dat Sinterklaas in mijn tijd ook een week later binnen kwam. Nu is hij 3 weken in nederland maar toen maar 2 weken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:10

Tijdens de landelijke intocht mochten we hem die avond zetten, en vanaf het moment dat hij hier in het dorp aan kwam elke dag. Maar hier komt hij altijd het weekend voor 5 december aan, dus dat scheelt nogal.
En dan zat er maar 1x een klein cadeautje in, de rest van de keren was het snoep wat we zelf met sint maarten hadden opgehaald. ^) Of een zakje zout, die heeft m'n broertje ook 1x gehad :+

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:10

Ik kan me alleen nog herinneren dat ik mn schoen ook rustig zette na het sint feest de eerste dagen.
Wie weet is sint nog wel niet terug naar Spanje :,)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:11

Is dat misschien niet afhankelijk van wanneer het 5 december is (welke dag in de week?)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:12

Vuurneon _O-

Wii zette geloof ik iets van 5x onze schoen en dan kregen we elke keer een klein cadeautje.

Mijn broertje bleef z'n schoen maar zetten die hebbert :') m'n moeder heeft er elke dag maar een klein cadeautje in gedaan. Wij geloofden niet meer overigens.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:18

Ik mocht toen ik nog geloofde op de dag van de aankomst mijn schoen zetten en daarna volgens mij een keer per week.
En dan ook nog op 4 december.
Dan kregen we meestal wat snoep en een klein cadeautje.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:31

Ik geloof dat wij 2 of 3 keer onze schoen mochten zetten in de tijd dat sinterklaas aankwam tot het pakjesavond was. En dan zat er een sinterklaas chocolade lolly in of een klein speeltje (bijv van playmobile), chocolade muntjes of een mandarijn. Echt niks spannends.

En bij oma mocht ik soms ook mijn houten klomp zetten :))