Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:14

Shadow0 schreef:
Volgens mij is dit iets waar we weer ouderwetse (of nog beter, nieuwerwetse :) ) vakbonden bij nodig hebben - die samen het belang van de bezorgers verdedigen. Alleen win je dat niet, want als individuele postbezorger sta je zo buiten. Maar gezamelijk zouden er misschien redelijkere regels en tijden en tarieven opgesteld kunnen worden.

Dat het klepje dichtdoen lastig is geloof ik eigenlijk niet echt. Ik heb ook ooit foldertjes gelopen, en dat viel echt mee. (En die krengen met veren zijn soms een stuk erger en kosten meer tijd.)

ik zeg niet dat het lastig is, maar het kost meer tijd. k had bijvoorbeeld iets meer dan 1.200 bussen. als ik dat aantal keer ene klepje moest dichtklappen koste me dat gewoon aanzienlijk meer tijd. Dit zeiden mijn collega's wiens vaste job dit is ook. Die met veertjes zijn makelijk eens je de kunst doorhebt. Maar zon simpel brandkastvormig ding met vooral een grote gleuf zonder klep zijn nog de leukste :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:15

Nou post.nl is een behoorlijk *piep* bedrijf.
Van tot wel 4 dagen achter elkaar later op de dag de bezorgdag een dag op te schuiven tot pakketten kwijt te raken.
Pakketten waarvoor getekend moet worden, gewoon buiten op en bloot naast de voordeur neerzetten. Hun zetten jouw naam neer voor ontvangst.

Het ergste daarbij vind ik de arrogantie die post.nl hierin heeft. Ze doen er geen ene mallemoer mee. Standaard te horen, tja dan had u het maar verzekert moeten verzenden.

Shadow0

Re: Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:27

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:07

Zoe_97 schreef:
ik zeg niet dat het lastig is, maar het kost meer tijd. k had bijvoorbeeld iets meer dan 1.200 bussen. als ik dat aantal keer ene klepje moest dichtklappen koste me dat gewoon aanzienlijk meer tijd. Dit zeiden mijn collega's wiens vaste job dit is ook. Die met veertjes zijn makelijk eens je de kunst doorhebt. Maar zon simpel brandkastvormig ding met vooral een grote gleuf zonder klep zijn nog de leukste :D

Even geheel offtopic. Please doe geen brievenbussen met veren enzo. Als bezorger hou ik van mijn vingers en die veren afstellen is een vak apart. De meeste kosten je gewoon je klauwen. Net als inklapbussen. Een simpele en gewone manier om brievenbussen dicht te laten vallen is een rubber dopje van ongeveer 1 cm dik een cm of 2 boven de klep plaatsen. Die bus blijft nooit meer open staan.
Maar je bent een luie bezorger als je die klep niet gewoon even dicht kan doen, het kost geen tijd. (Je tikt met je zelfde vinger de klep open en dicht in een halve handeling)

Ontopic. Ts postnl heeft de regel dat ze alleen aan je directe buren mogen aanbieden. Dat zegt dus 1 deur links/recht of recht tegenover. 5 etages hoger valt echt niet onder die regel. Dien een klacht in bij de postnl en leg ook duidelijk uit dat jij hierdoor niet aan je pakket kan komen. Het helpt meestal niet om aan je pakket te komen, hoewel ik een geval ken waarbij de bezorger het pakket weer moest gaan ophalen en correct afleveren, maar het kan problemen in de toekomst voorkomen. (Plus klagen lucht op vind ik persoonlijk)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:01

Ik vind het bizar dat sommige van jullie bet heel gewoon vinden dat de postbode het heel ergens aflevert... Er is betaald door de afzender om het pakket op juiste adres af te leveren. Ts heeft dus zeker weten recht tot klagen!
Ondertussen denk ik dat ze het snellerhad gehad als ze het moest ophalen bij het postkantoor. Los daarvan was ze tenminste zeker geweest dat het pakket daar zou zijn en nu moet ze maar afwachten wanneer de "buren" thuis zijn en of die het netjes afgeven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:07

Ik werk vanuit huis en sta blijkbaar bekend als het centrale pakket-afhaalpunt voor onze wijk. De pakketdiensten komen hier bijna dagelijks pakketjes afleveren. Laatst stond hij ook weer aan de deur met 'Ja, de buren van nr 74 hebben een briefje op de deur geplakt dat ik het wel bij mag afleveren.'

Ik ken die buren dus helemaal niet he 8)7 Heb blijkbaar ooit de fout gemaakt om het pakket aan te nemen en dat is nu blijkbaar een vanzelfsprekendheid.
Ik denk er nu toch aan om het de volgende keer te weigeren. Inmiddels kijk ik gewoon op tegen iedere dag buren aan de deur voor pakketten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:12

Zo ging het hier ook een tijdje vooral mijn (creepy) buurman besteld regelmatig pakketjes terwijl hij weet dat hij dan niet thuis is.... Ik neem het ook niet meer aan :D Ik vraag of het voor de buurman is en dan zeg ik vriendelijk dat ik het niet aanneem :P
Voor de andere buren vind ik het zelden een probleem tenzij dat ik weet dat ik die dag(en) weinig thuis ben :j

Cayenne schreef:
Ik werk vanuit huis en sta blijkbaar bekend als het centrale pakket-afhaalpunt voor onze wijk. De pakketdiensten komen hier bijna dagelijks pakketjes afleveren. Laatst stond hij ook weer aan de deur met 'Ja, de buren van nr 74 hebben een briefje op de deur geplakt dat ik het wel bij mag afleveren.'

Ik ken die buren dus helemaal niet he 8)7 Heb blijkbaar ooit de fout gemaakt om het pakket aan te nemen en dat is nu blijkbaar een vanzelfsprekendheid.
Ik denk er nu toch aan om het de volgende keer te weigeren. Inmiddels kijk ik gewoon op tegen iedere dag buren aan de deur voor pakketten.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:20

Cayenne schreef:

Haha daar heeft mijn moeder ook last van. Die werkt ook aan huis en krijgt ook heel vaak alle pakjes. Laatst kreeg ze er 4 tegelijk. Ik zei ook al, misschien moet je TNT bellen en vragen of ze even willen betalen voor het gebruik van jouw adres als pick-up point. :')

Vind het trouwens banketstaaf zat hoor, hoe er met de berzorgers wordt omgegaan door TNT. Veel worden aangenomen als ZZP'er en verdienen niet eens zoveel. Helemaal niet genoeg om ook een pensioen of wat dan ook op te bouwen. Het lijkt tegenwoordig wel moderne slavernij.

Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt dat er op rare locaties bezorgd werd.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:20

Heel vervelend , ik laat pakketjes altijd bij m'n ouders bezorgen.. M'n moeder is altijd thuis ;)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:26

Liselot schreef:
Irisx94 schreef:
Als ik weet dat ik moet werken laat ik het altijd bij de jumbo of tankstation leveren. Gewoon een dhl of postnl punt :) altijd makkelijk.

Maar dat kan je dus lang niet bij elke webshop aangeven en bij een particulier al helemaal niet

Ook bij een particulier kan dit gewoon hoor. In ieder geval via dhlforyou en kiala kan je gewoon bij een servicepunt laten bezorgen (vaak een supermarkt). Is ook nog het goedkoopst.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:32

Ik snap sommige reactie's hier echt niet :+ Sommige bezorgingen worden 'ergens tussen 1 en 5' gedaan, dan ga je toch niet de hele godganse dag thuis zitten wachten of het 'misshien' bezorgd word en anders is het je eigen fout? :+ Zo werkt dat niet. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik wat bestelde, de Track&Trace zei dat het afgeleverd was en ik geen papiertje of iets had. Stond een paar dagen later ineens iemand vanuit ergens hier uit de portiek voor m'n deur. Ja hallo, leuk dat je het elders afleverd maar hoe moet ik dat weten zonder melding hiervan? Wat dat betreft vind ik sowieso dat veel bedrijven het niet echt netjes doen, vaak genoeg een beschadigd pakket ontvangen etc. Niet iedereen is besties met zijn/haar buren.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:42

Ragdollcat schreef:
xMercury schreef:
Nou zeg. Ik heb gewoon verzendkosten betaald en volgens post nl zou het pakketje 's ochtends geleverd worden en daar heb ik op gewacht. Geen pakket, werd pas om 4 uur afgeleverd. Daarnaast hebben mensen wel meer te doen dan een hele dag te gaan wachten op een pakketje. Niet alle webshops bieden al de mogelijkheid om iets bij het postkantoor af te leveren.

Hoe dan ook, lijkt me niet de plek om hier over te gaan discussiëren.

Bedankt voor het meedenken iedereen! :*

Nou zeg, dat je gewoon de verzendkosten betaald had wil nog niet zeggen dat ze op jou moet wachten tot je thuis komt, webshops bieden tegenwoordig een ander adresmogelijkheid op als afleveradres.

Hier gaat dat prima.

Niet iedere webshop bied een andere plek aan waar je het op kunt halen.
En wat een rare reacties dat als je iets besteld dat je maar thuis moet blijven, je weet toch nooit wanneer iets komt.
Bestellen via internet wordt meer en meer gebruikt en vind langzamerhand wel dat er een andere constructie mag komen zodat dit probleem opgelost wordt.
Dat je besteld via internet wil immers niet zeggen dat je een verlofdag moet gaan vragen om je pakket op te wachten :')

Ik vind het niet erg om pakketten aan te nemen van mensen in de straat en andersom is dat ook.
Ik zeg oudere mensen die zelf niks bestellen (hebben geen internet) dat ze best mogen weigeren maar vinden het geen probleem.
Iedereen is hier vrij in.
Sinds ik werkeloos ben ben ik ook het aflever en ophaaladres en mij boeit het niet.
Als we zo elkaar kunnen helpen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:45

Ik snap niet dat als je weet dat je niet thuis bent, dat je dan van alles laat bezorgen. Dan laat je het toch gewoon op je werk afleveren? Kun je het einde van je werkdag meteen weer mee naar huis nemen. En kan het niet op je werk, dan spreek je een punt af waarvan je weet dat er wel iemand thuis is.

Ik heb een buurvrouw die bestelde iedere keer kattenbakvulling bij Zooplus en dat lag dan in mijn hal te wachten tot ze thuis was. Was ze dan thuis, had madame last van haar rug en liep mijn vent ermee te slepen. Nou had ze geluk dat ik niet thuis was, want ik had het voor mijn voordeur gezet en haar succes gewenst.
Als de pakketdienst hier iets wil afgeven voor iemand uit de straat, dan vraag ik eerst of het niet van Zooplus is en die pakketten neem ik dus niet aan. :+

Ik ben zelf sowieso niet zo bestellerig, vind het enorm zonde dat er zoveel winkels verdwijnen sinds de komst van internet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:50

Als ze die mensen nu eens wat meer betaalde dan ergens ver minimum loon ofzo... Ik snap wel dat postbezorgers van hun pakketen af willen, want daar krijgen ze geld voor. Als ik zie hoeveel tijd ze mogen besteden aan een pakje, of uberhaupt besteden aan een pakje. Soms heb ik niet eens de tijd om naar de deur te lopen als de bel gaat, dan staat hij al bij de buren.

Ik ben blij dat de meeste bedrijven inmiddels ook afhaalpunten hebben. En ik laat het anders bij mijn ouders bezorgen, die zijn wel eigenlijk altijd thuis.

Freggle, logsich dat je die niet aanneemt, die zijn super zwaar :=

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:53

Ik heb eens een heledag voor onze nieuwe woning gezeten om op mijn pakket te wachten. Ik had gedacht dat we dan al omverhuisd zouden zijn. De tijd die postnl mij doorgaf: 8.30 t/m 20:00 en ik keek rond 14:00 op de postnl site en stond dat ze langs geweest waren... Geen briefje, niks. Dus ik zet ook altijd erbij als het gaat dat die niet bij de buren afgeleverd mag worden.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:54

Tancreda4 schreef:
Als ze die mensen nu eens wat meer betaalde dan ergens ver minimum loon ofzo... Ik snap wel dat postbezorgers van hun pakketen af willen, want daar krijgen ze geld voor. Als ik zie hoeveel tijd ze mogen besteden aan een pakje, of uberhaupt besteden aan een pakje. Soms heb ik niet eens de tijd om naar de deur te lopen als de bel gaat, dan staat hij al bij de buren.

Ik ben blij dat de meeste bedrijven inmiddels ook afhaalpunten hebben. En ik laat het anders bij mijn ouders bezorgen, die zijn wel eigenlijk altijd thuis.

Freggle, logsich dat je die niet aanneemt, die zijn super zwaar :=

Tja en dan zit hier op 500 meter afstand een mega grote dierenspeciaalzaak die gerust na sluitingstijd het kattengrind even voor haar afgooid, als ze wel thuis is. Snap dan niet waarom je zoiets besteld en vervolgens de hele straat door moet lopen met die zware zooi om het thuis te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:16

Wat ben ik blij met onze vaste bezorger..
Meestal laat ik pakketjes naar mijn moeders adres versturen omdat zij meer thuis is, mocht zij niet thuis zijn dan legt hij het in de schuur en doet een briefje in de bus.
Laat ik het wel naar mijn adres versturen en ben ik toch net niet thuis op dat moment dan rijd hij zelf al naar haar toe om het daar af te geven.
Twijfelt hij of ik thuis zal zijn en heeft hij het druk dan brengt hij het daar ook heen.
Zit de schuur op slot dan geeft hij het af aan de buren waar het pakket heen mag, zijn zij niet thuis dan komt hij s'avonds vaak terug om het alsnog af te geven.
Echt een hele fijne bezorger, hij krijgt elk jaar met kerst dan ook iets leuks/lekkers. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:27

kiki1976 schreef:
Nou post.nl is een behoorlijk *piep* bedrijf.
Van tot wel 4 dagen achter elkaar later op de dag de bezorgdag een dag op te schuiven tot pakketten kwijt te raken.
Pakketten waarvoor getekend moet worden, gewoon buiten op en bloot naast de voordeur neerzetten. Hun zetten jouw naam neer voor ontvangst.

Het ergste daarbij vind ik de arrogantie die post.nl hierin heeft. Ze doen er geen ene mallemoer mee. Standaard te horen, tja dan had u het maar verzekert moeten verzenden.

Heb je het gemeld? Andere even een kwaad berichtje op Facebook zetten. Mijn briefpost is namelijk bijna 2 weken onderweg geweest. Ik heb het gemeld en er word een onderzoek opgestart

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:32

future_vet schreef:
Vervelend.
Ik kreeg vandaag pakketjes voor 6 verschillende mensen uit m'n apartementen complex.
Tja ze willen liever afgeven want alleen dan verdienen ze geld.

Dat zou ik nooit doen, 6 (!!) pakketjes aannemen. Je bent zelf toch geen afhaaloppunt. Ik neem ook geen pakketjes aan waarvoor getekend moet worden. Nou ken ik al mn buren hier maar tekenen doe ik echt niet. (laatst een tv van Bol! De bezorger begreep helemaal dat ik er niet voor wilde tekenen) Gewone pakketjes neem ik wel aan.

Maar ervaring genoeg met slechte bezorgers, ook van post.nl. Er zou een pakketje komen en toevallig had ik die dag wel tijd om hele dag thuis te zijn. Maar tegen vijven toch maar even boodschappen doen. Zit er een niet thuis briefje in de bus! Zo lomp gewoon, waarschijnlijk de verkeerde bel in gedrukt maar wel de goede brievenbus gevonden. Zal wel iemand zijn geweest die een wijk overgenomen had. Hier hoor je namelijk bij een pakketje een heel belconcert. Alle bellen worden gewoon ingedrukt, er is altijd wel iemand die open doet. :')

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:43

Wij kunnen hier ook een aardig boekje schrijven over postNL.
We wonen in een kleine flat met open portiek en vaste brievenbussen (Zo'n blok brievenbussen aan elkaar)

Een aantal keer op pakketje zitten wachten smiddags. Werd uiteindelijk savonds laat opengemaakt in de portiek gezet. Klacht ingediend bij het bedrijf waar we besteld hadden. Zij zouden melding maken bij PostNL.

Toch al.een keer of 4 wat van marktplaats gekocht. Geen tijd aangegeven wanneer ze komen bezorgen. Gelijk bij de eerste keer ' niet thuis' retour afzender gedaan...
Kon ik achter die verkopers aan gaan vangen met m'n excuses enz. Weer verzendkosten...

Laatst 3 weken gewacht op een brievenbusdoosje. Briefje van post-nl in de bus. Jullie brievenbus is te klein. We wachten 2 dagen zodat je je brievenbus kan vervangen en dan proberen we het opnieuw....
Maar die brievenbus kan er helemaal niet af...
Gebeld of ze niet aan de deur konden afgeven, maar dat kan niet.
Een brievenbusdoosje moet echt door de brievenbus.

Toen ben ik mijn geduld verloren. Mevrouw van de klantenservice uitgescholden en voortaan verstuur ik via een ander bedrijf...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 09:47

Moest gelijk hier aan denken: https://www.youtube.com/watch?v=9Eys68eg3LM Okko en Eus van Koefnoen als pakketbezorgers voor de hele buurt.

Ik vond laatst ook een pakketje op de tafel in de achtertuin. Ik ben er niet van gediend dat een vreemde zomaar bij mij de tuin inloopt. Was toevallig dat we het zagen liggen, want we kwamen laat thuis van een weekendje weg. Geen idee dus hoe lang het er gelegen heeft. Gelukkig was het wel droog geweest het hele weekend. Wij hebben hier drie huizen op rij die regelmatig over en weer pakketjes voor elkaar bewaren. Dat gaat altijd goed en vind ik ook geen probleem, mits het idd normale pakketjes zijn waar niet voor getekend hoeft te worden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:31

_maaike_D schreef:
Laatst 3 weken gewacht op een brievenbusdoosje. Briefje van post-nl in de bus. Jullie brievenbus is te klein. We wachten 2 dagen zodat je je brievenbus kan vervangen en dan proberen we het opnieuw....

Toen ben ik mijn geduld verloren. Mevrouw van de klantenservice uitgescholden en voortaan verstuur ik via een ander bedrijf...

Absurd, zo een briefje! Moet wel eerlijk zeggen wij hebben ook een onmogelijke brievenbus. Stop er 1 A4 envelop in en de bus zit vol. Krijg ook geregeld beschadigde brievenbus pakketjes. Dat wordt er in gepropt terwijl het eigenlijk gewoon niet kan. Ik kan me voorstellen dat het ergelijk is voor de postbode's.

Overigens je uitleven op iemand van de klantenservice vind ik echt not done.

GoldieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:41

Irritant zeg.. Hoop dat ze straks wel thuis zijn :=

Mijn buren zijn gelukkig bijna altijd thuis/open, dat is een tankstation :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:03

_maaike_D schreef:
Maar die brievenbus kan er helemaal niet af...
Gebeld of ze niet aan de deur konden afgeven, maar dat kan niet.
Een brievenbusdoosje moet echt door de brievenbus.

Dat is grote flauwekul. Brievenbuspakketje wordt eerst voor aangebeld als het niet past, vervolgens bij de buren links en rechts. Daarna komt er inderdaad een briefjes brievenbus te klein. Dan wordt brievenbuspakketje een pakketje en wordt binnen de 1 en 4 dagen opnieuw aangeboden via de pakketservice. Hooguit dat je wat langer wacht of dat het bedrijf de extra betaalde kosten aan je doorberekend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:04

Klein dorp, en we hebben een vaste bezorger van de PostNL. Ideaal, die legt pakketjes waar niet voor getekend hoeft te worden op een afgesproken plaats. 2 dagen geleden ook, mijn man stond bij de bladcontainer op de hoek van de straat toen hij aan kwam. Hij stopte, vroeg of hij het daar wilde hebben of dat het op het afgesproken plekje moest komen. :D

Als wij bestellen doen we dat ook zo dat het met PostNL bezorgd wordt. Af en toe zitten we toch met een ander bezorgbedrijf, maar dan bestellen we zo dat het geleverd wordt op een dag dat we thuis zijn. Soms wordt het dan toch op een andere dag geleverd, en dan vragen we de overburen of zij het aan willen nemen en plakken we een briefje op e deur.