Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:22

Mars schreef:
Ik herken dit gevoel helemaal, heb ook niets met kinderen, baby's en de bijbehoerende 'akoetiekoetiekooeee' mama-brigade :P Omgang met kinderen vermijd ik ook zoveel mogelijk, baby's pak ik ook niet vast. KNIP

Dit ja helemaal! :j

Enige baby die ik ooit heb vastgehouden is mijn petekindje en kindje van collega haha. En ik was blij dat ze weer terug mocht. Toen petekindje wat ouder en minder fragiel werd ging het trouwens veel beter. Dan sjouwde ik gerust de trap op en af, het park door enz. met haar :)

Echter heeft dit geen oerinstinct of andere babywensen geactiveerd. Eerder nog verder weggestopt :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:24

Ik heb ook niks met baby's en klein grut. Ik ga ook niet op kraamvisite enzo. Iedere baby is hetzelfde. Moet ik dan gaan zeggen: "Ah leuk, wat is 'ie mooi"? En vasthouden wil ik al helemaal niet.

Ik werk met pubers, vanaf die leeftijd zijn kinderen pas leuk. Daarvoor.....neuh.

dancertje

Re: Ik weet niet hoe met kinderen/baby's om te gaan, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:39

Ik ben nu zelf bijna 5 maanden zwanger en ik heb wel wat met kinderen maar het overdreven gedoe van ahh koetsie koetsie koe nee absoluut niet zal kinderen best opppakken en knuffelen maar niet zo raar praten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:43

Ik was 4 toen mijn broertje werd geboren. Bij het ophalen (geboren in ziekenhuis) tilde ik hem op en nam hem mee "zo die is van mij". :')
Die attitude ben ik hélemaal kwijt haha.
Pas na een paar maanden wil ik ze wel vasthouden. Pasgeborene zijn zo fragiel, ik durf het gewoon niet :+
Ik ga in de verste hoek zitten, gluur er een beetje naar en stel mij verdekt op in de hoop dat niemand mij opmerkt en op het idee komt mij de baby te overhandigen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 06-11-15 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:49

Mensen uit mijn directe omgeving weten dat ik niks van baby's moet hebben. Krijg het dus ook niet in mijn handen gedrukt. Dus daar geen probleem.
Snap sowieso dat geleur met een kind van een paar weken oud niet... Is voor dat kind toch ook niet leuk? Allemaal vreemden met "aaahhhh, koetjiekoetjie"....
Sommige mensen worden spontaan seniel als ze een baby zien.... :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:09

En weet je wat nog het ergste is? Dat iedereen kirt 'aaaaah wat is hij/zij mooi' en ik er eigenlijk naar kijk en denk, seriously, wat is mooi hieraan ? :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:12

Als ik eerlijk ben vind ik het best fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. :+ Ik heb ook echt niks met kinderen, vanaf 6 jaar ongeveer gaat het wel, dan kun je tenminste wat praten, maar daarvoor ben ik echt een ramp. Baby's durf ik ook niet vast te houden in angst dat ik ze laat vallen of dat ze gaan krijsen.

Het neefje van mijn vriend is deze week 1 jaar geworden, en als dat neefje er is (eerste kleinkind) dan draait alles om hem. Ja het is een vrolijk kind hoor, maar ik weet gewoon echt niet hoe ik me moet gedragen.

En dan die kwijl, en snot. Of hoe ze een fruithapje te eten krijgen terwijl we aan tafel zitten. Mijn eetlust is spontaan weg. :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:15

Celiien schreef:
En weet je wat nog het ergste is? Dat iedereen kirt 'aaaaah wat is hij/zij mooi' en ik er eigenlijk naar kijk en denk, seriously, wat is mooi hieraan ? :')

+1, precies dit. No offense naar alle moeders die hun kind het mooiste kind op aard vinden.
Maar ik vind baby's gewoon lelijke marsmannetjes :')

Met poep kan ik redelijk goed overweg sinds dit jaar :o Eigenlijk beter dan met snot.. Zolang het in de zakdoek gaat vind ik het wel prima :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:23

Dit herken ik ook zo erg :')

Ik heb eens in de zomer vrijwilligerswerk gedaan met kinderen. Ik deed wel gewoon de klusjes die ik moest doen, maar specifiek met de kinderen spelen/praten oid, vermeed ik liever. Dan weet ik gewoon echt niet wat ik moet doen..

Heb wel 2/3 jaar lang oppaskinderen gehad. Na een tijdje weet je er wel mee om te gaan, op zich. Maar ik ben echt zo'n persoon dat zich niet kan aanpassen aan de leeftijd van het kind. Ik ga met mensen of- als volwassenen om - of - gewoon niet. Zo ''kinderachtig'' doen kan ik gewoon niet, dat komt dan sowieso nep en heeel ongemakkelijk over :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:24

Mijn antwoord op de titelvraag is eigenlijk: Moet dat dan? :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:45

Aaah herkenbaar :D

Ik vind baby's en kleine kinderen ook vies... Die snot en kwijl. Terwijl ik geen probleem heb met honden en puppykusjes :')

Weet me ook geen houding te geven met kinderen, voel me ook ongemakkelijk. Precies als TS en dus vele anderen in dit topic xD Pas als ze ongeveer 4 zijn kan ik er redelijk mee overweg.

@Sammie, het moet niet denk ik... maar mensen vinden het wel vreemd volgens mij :P Iedereen verwacht inderdaad dat je wel een kind vast wil houden. Mijn familie weet inmiddels dat ik daar helemaal geen behoefte aan krijg gelukkig... :D Maarja, zou je een nieuwe familie er bij krijgen door een nieuwe vriend bijv. dan komt al dat ongemakkelijke gedoe weer haha.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:54

Britta31 schreef:
Weten jullie wel dat kinderen altijd op degene afkomen die niets met kinderen heeft.

Ja dat is me inmiddels wel duidelijk. Overal waar ik kom waar kinderen zijn word ik of aangestaard (ik hoop maar omdat ik zo knap ben, niet om het tegenovergestelde haha) of kinderen gaan onverstaanbaar tegen me praten. Maar ik heb dus echt niks met kinderen, vind ze niet leuk, niet lief en al helemaal niet schattig. Schijnt nog te kunnen veranderen (ben 21), maar dat zien we dan wel weer. :+

Sammie schreef:
Mijn antwoord op de titelvraag is eigenlijk: Moet dat dan? :D

Hierop is mijn antwoord dan ook: NEE. *\o/*

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:06

Zo herkenbaar!
Ik heb het voornamelijk met alles ond er de 5 jaar, daarna als ze eenmaal wat zelfstandiger worden valt het allemaal wel mee. Houd er ook absoluut niet van om baby's in mijn handen gedrukt te krijgen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:30

Amaris schreef:
Kan me je vriend ook wel voorstellen met zijn 'doe toch normaal' eigenlijk.

Er kruipt een kind half op schoot, het is geen lekkende kernbom.

Volgende keer verman je je, pakt dat kind stevig onder z'n armpjes en zet hem OF op schoot, OF gewoon weer op de bank. Er gebeurt echt niks mee hoor.

Deze opmerking zegt geloof ik meer over jouw inlevingsvermogen.. Als er een muis of een spin over je heen loopt gebeurt er ook niks. Toch vinden veel mensen dat uiterst oncomfortabel
Ik vind kleine kinderen ook irritant en vies, maar daar kan je gelukkig over het algemeen nog wel uit de buurt van blijven.
Wat ik nog veel erger vind, is de volwassenen die dan tegen hun kind zeggen: geef ... eens een kus! Blehh, hoe kunnen ze toch denken dat ik zit te wachten op zo'n vieze snotkus? Als ik dat graag wil vraag ik daar zelf wel om hoor :+
Wat ik ook storend vind is mensen die niet willen begrijpen dat je kleine kinderen niet leuk vindt EN OOK NIET GAAT VINDEN. Ze zeggen altijd dat komt wel, gaat wel over... en daar gaan ze dus dan ook vanuit. Want zo niet, dan is er echt iets mis met je. Overigens is je leven sowieso gebrekkig als je geen kinderen op de wereld zet in hun ogen. Phoeh, die volwassenen stoor ik me nog 100x meer aan dan de kleine kinderen zelf. Die vallen dan nog wel mee.

Ahh nu snap ik het.. dat is gewoon een afleidingsmanoeuvre :j

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:10

Dorine92 schreef:
Amaris schreef:
Kan me je vriend ook wel voorstellen met zijn 'doe toch normaal' eigenlijk.

Er kruipt een kind half op schoot, het is geen lekkende kernbom.

Volgende keer verman je je, pakt dat kind stevig onder z'n armpjes en zet hem OF op schoot, OF gewoon weer op de bank. Er gebeurt echt niks mee hoor.

Deze opmerking zegt geloof ik meer over jouw inlevingsvermogen.. Als er een muis of een spin over je heen loopt gebeurt er ook niks. Toch vinden veel mensen dat uiterst oncomfortabel
Ik vind kleine kinderen ook irritant en vies, maar daar kan je gelukkig over het algemeen nog wel uit de buurt van blijven.
Wat ik nog veel erger vind, is de volwassenen die dan tegen hun kind zeggen: geef ... eens een kus! Blehh, hoe kunnen ze toch denken dat ik zit te wachten op zo'n vieze snotkus? Als ik dat graag wil vraag ik daar zelf wel om hoor :+
Wat ik ook storend vind is mensen die niet willen begrijpen dat je kleine kinderen niet leuk vindt EN OOK NIET GAAT VINDEN. Ze zeggen altijd dat komt wel, gaat wel over... en daar gaan ze dus dan ook vanuit. Want zo niet, dan is er echt iets mis met je. Overigens is je leven sowieso gebrekkig als je geen kinderen op de wereld zet in hun ogen. Phoeh, die volwassenen stoor ik me nog 100x meer aan dan de kleine kinderen zelf. Die vallen dan nog wel mee.

Ahh nu snap ik het.. dat is gewoon een afleidingsmanoeuvre :j

Nu ben ik me aan het afvragen;
Wat is enger... Een dikke zwarte spin of een kind? :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:16

Maar zou het er niet aan kunnen liggen dat je eigen ouders ook awkward waren met kinderen? :')

Mijn vader wist ook nooit echt goed hoe hij met mij om moest gaan. Hij bedoelde het wel goed hoor, maar het was toch vaak een beetje awkward :') Hij behandelde me vaak te kinderachtig.

Mijn moeder was wel ''normaal'' maar ook niet echt een kindermens ofzo.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:20

Een spin zal alleszinds hygiënischer zijn :') .

Ik snap die drang ook niet van sommige mensen om hun baby's maar in ieders handen op te dringen. Dat vind ik pas vervelend, alsof het een nationale verplichting is om ze zelf ook vast te houden...en dan de hele tijd instructies geven hoe je het moet doen want uiteraard moet je helemaal anders doen...ik heb er niets op tegen als mensen aan mij vragen "wil je hem ook eens vasthebben?", en als ik in een heroïsche bui en wil ik dat dan misschien wel, maar als het "hier, jij krijgt hem ook even!" is dan duw ik hem vaak net zo hard terug :D .

En zelfs als je ooit verandert van mening en zelf kinderen wilt, moet je nog niet automatisch de grote kindervriend worden. Genoeg moeders die hun eigen kroost het beste van de hele wereld vinden, maar elk andermans nageslaagd gruwelijk vies en vervelend vinden :D :D .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:22

Kwanyin schreef:
Een spin zal alleszinds hygiënischer zijn :') .

Spinnen poepen ook overal hoor :+

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:28

Ik kon het zelf ook wel getypt hebben :D . Ik heb daarom ook lang gedacht dat ik zelf geen kinderen wilde maar jawel van mezelf zou vast anders zijn. :+ . Inmiddels bijna 3 maanden moeder en die van mij is uiteraard het meest geweldige wezen op aarde :D <3 .

Ik liep gelijk op met een vriendin dus ik was benieuwd of ik nu wat veranderd zou zijn met andere kinderen maar nee :o .. Ik had niet echt de neiging om die van haar te pakken en te knuffelen oid ..

Alleen als mijn zusje ooit kinderen krijgt weet ik zeker dat ik ze geweldig ga vinden maar wij staan zo dichtbij elkaar. Zij heeft niet zoveel met andere kinderen maar is stapel op die van mij.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:38

Snot en kwijl.. tips ook maar hoe de ouder er mee om gaat.. heb er bij mijn eigen ook een hekel aan dus loop snel met een zakdoek /keuken rol op zak voor snotneuzen en kwijl handen ook roep ik vrij snel hand uit je mond... want ook ik heb hekel aan snot... en dan zie je het kind van een kameraad met gezicht vol snot lopen brrrrr ( doen ze San ook weinig aan vind ik.. maar onze opvoeding verschilt ook nog al voor al op dat gebied ben ik veel strenger )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 17:08

Zo herkenbaar dit, zo was ik ook altijd, moest er niets van hebben.
Tot ik mijn man vond en bij hem in de familie zijn veel jonge kinderen. Op feestjes en verjaardagen werd er standaard een baby doorgegeven en ik probeerde dat ook altijd te ontwijken, moest naar de wc ofzo. Als ik gewoon zei dat ik niet wilde werd dat idd raar gevonden dus daar ben ik vrij snel mee gestopt en dan hield ik die baby maar gewoon even vast en gaf hem snel weer door.
Maar het went, je moet je ook niet te druk maken, ff vasthouden en weer doorgeven ;)

Toen ik zelf kinderen kreeg is het veranderd en nu vind ik het juist wel leuk maar dat was voorheen echt ondenkbaar :+

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:46

Aah zo herkenbaar :')

Ik heb echt niks met kinderen, en weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan tot ze een jaar of 10 zijn. Ik heb ook echt geen "aaah schattig" gevoel als er zon kleine koter rond loopt. Nee doe mij maar een puppy dan. :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:24

Thesserd schreef:
Nu ben ik me aan het afvragen;
Wat is enger... Een dikke zwarte spin of een kind? :')

Ja misschien oneerbiedig om een kind tegenover een spin te zetten als een soort vergelijking maar dat was niet de bedoeling. Maar dat is toch niet aan jou om voor een ander te bepalen wat diegene vervelender vindt? Ik heb liever een spin in de hoek van de kamer dan een klein kind eerlijk gezegd ;)

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:49

Echt mooi om te zien dat er zo veel reacties op komen. Best fijn om te lezen dat meer mensen het "baby leuk vinden" gen missen. Haha. En goed om te weten dat met eigen kinderen toch anders is. Dan is er idd nog een kans voor mij dat het later met eigen kinderen waarschijnlijk wel goed komt :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:50

Ik vind kinderen wel leuk vanaf puberleeftijd. Daarom geef ik les op het voortgezet onderwijs. Maar met kleine kinderen heb ik niks. En baby's al helemaaaaaaaaaal niet.

Zelf heb ik geen kinderen, wil ze ook nog steeds niet, kinderen zijn mijn werk niet mijn hobby :+