Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Hoe heeft jullie daten een 'naam' gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:59

Had wel grappig geweest maar toen niet over nagedacht :=

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:15

Wij hebben elkaar 6 jaar geleden ontmoet op 6 november en op 6 december werd het iets "officieels". (en een half jaar later woonden we samen dus het kan idd heel snel gaan :))
Het officieel worden ging heel ongemakkelijk, ik wilde graag weten of het nou iets was, hij wilde er geen sticker op plakken, ik dacht dat hij dus niet serieus was, hij dacht dat ik voor die tijd niet serieus was :? Verwarring alom.
Ook over de datum, omdat hij ons 1 jaar samen dus wilde vieren op 6 november en ik op 6 december _O- nu heb ik me neergelegd bij 6 november :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:21

Ik begon eens te stamelen tegen mijn scharrel dat ik misschien wel verliefd op hem was en dat we misschien toch eens iets samen moesten gaan beginnen en nog voor ik uitgesproken was onderbrak hij me met een "Is goed, doen we." Welgeteld 2 weken en 2 dagen nadat we voor het eerst heel knus op de bank bij kennissen zaten en twee weken na onze eerste kus :o

Niks geen daten, nooit gedaan eigenlijk. Ik heb de neiging om spontaan verliefd te worden op vrienden of kennissen := Dus die ken je dan al.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:24

"Zeg, hoe zit het nu eigenlijk tussen ons, hebben we wat of niet?"

Na ongeveer een jaar FWB.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:27

hihi, wat doen sommigen er lang over.

Mijn vriend heeft er eerst een maand of wat over gedaan om mij mee uit te durven vragen (ja ouderwets maar vind dat een man dat moet doen) eerste date duurde zo'n 12uur (lees hele avond en nacht) tweede date volgde een paar uur later (moest tussendoor toch echt de paarden doen :P ) Daar heb ik hem verteld hoe ik in het leven sta enzo (zal niet de eerste zijn die wegrend om wie ik nou ben }:) ) en met die info een week naar huis gestuurd en radiostilte gehouden.

Hij werd helemaal gek die week. een week later zijn we weer uit geweest want hij vond me echt zo leuk en is ie nooit meer weggegaan.
Inmiddels gaan we ons eerste samengekochte huis verkopen en op zoek naar een boerderijtje voor de paarden /3 *\o/*

wij hebben overigen nooit 'het' gesprek gehad, we zijn gewoon samen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:28

Mijn vriendin en ik speelden een potje FIFA, als zij won zouden we het officieel maken :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:29

isabel_94 schreef:
Mijn vriendin en ik speelden een potje FIFA, als zij won zouden we het officieel maken :')

De echte vraag is hier natuurlijk: heb jij haar expres laten winnen?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:30

De dag na onze eerste date is hij bij mij thuis geweest om te eten en is eigenlijk nooit meer 'weg' gegaan. We hebben ook geen datum maar we houden gewoon de dag van onze eerste date aan haha. Het is ook echt nooit awkward geweest in het begin ofzo. Voelde meteen alsof we elkaar al heel lang kenden. Heel bijzonder. :D We lagen ook direct goed bij elkaars families.

Inmiddels wonen we praktisch samen en op ons eerste jubileum in april gaan we op stap met ons (tegen die tijd paar weken oude) dochtertje. :D <3 Ietsje sneller dan 'gebruikelijk' haha maar we zijn er gelukkig helemaal klaar voor en happy mee!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:42

Na een poos FB contact, ben ik naar hem toe geweest onder het mom van zijn nieuwe huisje bekijken. Een week later hingen we op de bank, vroeg die heel nonchalant: Kunnen we het nu officieel noemen?
Ondertussen hebben we een lange afstandsrelatie, maar zien we elkaar toch elk weekend. En dik 2,5 jaar bij elkaar
<3

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:45

Magrathea schreef:
isabel_94 schreef:

De echte vraag is hier natuurlijk: heb jij haar expres laten winnen?

:o :o :o

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:46

Ik heb hem ontmoet via mijn werk en vaak genoef de eerste 2 maanden met hem afgesproken en geappt, na zijn vakantie vroeg hij mijn officeel door ook op zijn knie te gaan. <3

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:49

Ik heb eerst gewoon gezegd: 'ik heb iemand had leren kennen en het lijkt zoals het nu staat wel de moeite waard om hem nog beter te leren kennen.' (kwam vrij snel achter mijn verbroken relatie aan, dus dan ligt het ook wel wat lastig gevoelsmatig).
Uiteindelijk waren we zo vaak bij elkaar dat het wel echt een relatie was, en je praat natuurlijk wel met elkaar hoe het voelt over en weer. Maar we hebben elkaar niet gevraagd; het is gewoon zo gegroeid.
En nu zijn wel alweer bijna 3 jaar getrouwd..! :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:11

20 december. Hij vertelde dat hij verliefd op me was en of ik zijn katje wilde zijn. *D *D *D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:21

Wij waren wel aan het daten, na week of 5 werd ie gek van al mijn appjes van andere kerels. Ik was nogal populair en verborg dat niet voor hem ...enfin.
Of ik sprak alleen met hem af, of ik ging verder met al die anderen..... Hij eiste exclusiviteit.

En dan waren wij 37, nu 19 maanden later wonen we samen en over 3 weken zijn we papa en mama

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:25

Mijn vriend en ik kennen elkaar van het werk. Ik werkte bij de plus, en ons filiaal werd overgenomen door Hoogvliet. Hij werkte al 8 jaar voor hoogvliet, maar dan op een ander filiaal. Omdat wij dus een nieuw filiaal waren moesten er mensen uit andere filialen in onze winkel komen werken. Ik op de kassa als nog altijd een Plus meisje, en hij op de groenten als assistent chef zegmaar. Eigenlijk hadden we elkaar nog nooit echt gesproken of gezien, zo af en toe eens in de pauze, thats it. Als je iemand op een gegeven moment vaker tegen komt maak je vanzelf een praatje. Zo ook bij ons. Vaak moest ik net beginnen wanneer hij klaar was. Dat praatje was bij ons dan ook; werkse hè! Of fijn weekeind!

Tot ik op een dag zo iets had; dat is best een leuke jongen. Dit zei ik tegen mijn vriendin/collega. De volgende dag had ik in mijn pauze een berichtje via facebook; werkse hè!

Sinds die dag, nummers uitgewisseld en geen enkele dag niet gesproken. Een paar keer afgesproken, bios geweest, iets leuks gedaan.. Hij wilde graag dat ik zou blijven slapen.. Hij woont op zichzelf, ik bij mijn ouders, dus verteld dat mijn ouders dat niet goed zouden vinden als wij niets hadden samen. Die week hadden we nog eens afgesproken en kwam de vraag; Melissa, wil jij dan alsjeblieft mijn vriendinnetje zijn?
Inmiddels zijn we bijna 2 maandjes gelukkig samen, en ik ben nogsteeds blij dat wij hoogvliet zijn geworden. Ondanks dat ik er zo op tegen was, is het voor mij tot nu toe het mooiste geweest wat me tot nu toe gebeurd is, want zonder die overname, had ik mijn vriend niet gekent :+

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:29

Echt super leuk al die verhalen te lezen! :o
Wat kunnen jongens soms schattig zijn :')

-----

Schooljaar 2012-2013 zat ik al bij hem in de klas, ik ging alleen niet met hem om etc.
Dus naja..je kan zeggen dat ik hem dus helemaal niet kende.. Tot het schoolgala ...

22 februari 2013 leerde ik hem pas echt kennen...
We werden die dag (schoolgala) tegen elkaar aan geduwd door andere (zijn vrienden en mijn vriendinnen).
Ik kende hem nauwelijks maar oké toch met hem dan maar gedanst...

22 maart 2013 vroeg hij of ik met hem een relatie wilde...
Ik gaf het wel een kans, we hadden in die ene maand best veel met elkaar gepraat.

En nogsteeds zijn we samen :D
Nu...iets meer dan 2,5 jaar later.

Het schoolgala is dus echt de kans voor hem geweest om met mij contact te zoeken denk ik.
want later vertelde hij mij dat hij mij al eerder zag zitten :')
Ik was zo boos op mijn vriendinnen even op dat gala _O- hoe durfden ze mij tegen hem aan te duwen.
Ik was nooit van de jongens etc. dus ik vond het vrij ongemakkelijk....

Maar oké, nu ben ik mn vriendinnen er dankbaar voor <3

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:56

Ik zag een vriend van mijn broer wel zitten. Het heeft me een jaar gekost voor er een lampje bij hem ging branden, maar nu zijn we alweer 7 jaar samen en hebben we 2 jaar geleden samen een huis gekocht.

Mijn vriend stelde na ongeveer 2/3 weken voor om maar tegen iedereen te zeggen dat we een stel waren. Daar kon ik me wel in vinden uiteraard! :D
Vanaf die dag zijn we begonnen met tellen zeg maar. En dat was op een 28ste.
Het leuke is, dat veel momenten in mijn leven op een 28ste gebeuren:
eigen paard, puppy destijds ophalen, 'verkering' krijgen, huis kopen, baan krijgen.
jullie kunnen je vast voorstellen op wat voor dag wij ooit gaan trouwen O:)

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 17:49

Ik heb mijn huidige vriend eerst gefriendzoned :+ oops haha. Dit ook om persoonlijke redenen. Toen uiteindelijk toch weer aan het daten geslagen en hij is altijd gek op me geweest en ik wist ook dat het van mij kant moest komen dat ik toch wel klaar was voor een relatie.

Toen heb ik een facebookrelatiestatus aangemaakt met hem en hij was zo blij ehehehe... Maar dit natuurlijk alleen omdat ik van zijn kant al wist dat hij echt een relatie met mij wilde. Als je twijfelt zou ik het niet zo aanpakken :')..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:03

Ik vroeg na een tijdje; Hebben we nou wat?
Hij; Ja, denk het wel.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:34

Hahah geweldige reacties! Die van Facebook vind ik vooral geniaal.
En of jij zijn katje wilde zijn.. Heel lief, maar wel grappig :+

Mijn ex vroeg me euhm geloof ik 1 of 2 weken na de eerste ontmoeting verkering iets van "Wil je mijn vriendinnetje zijn" (Gozer van 20 en bijna 2 meter...) Ik dacht dus eigenlijk dat het een grapje was en zei volmondig ja.
Toen bleek dat hij echt serieus was moest ik wel even slikken, maar vond het ook zo banketstaaf op dat moment om te zeggen dat ik er nog even over na wilde denken. Dus besloot om het een kans te geven.

Uiteindelijk 1,5 jaar samen geweest :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:43

Wat wil je weten :+?

Ik ken mijn vriend nu een jaar of 8 (?) Ik was 14 en een kleine opdonder (dat vond hij) en hij was een stom joch.
Zijn teamgenoot vond mij leuk, dus ik ging mee stappen. We begonnen een beetje te praten en bij een tentfeest heeft hij mijn fiets meegenomen.
We raakten bevriend en ik heb hem zelfs willen koppelen aan een vriendin van mij :').

Nouja, toen hadden we carnaval 2010. Hij vond mij dus al leuk, maar ik hem nog niet zo. Dat betekende, aardige jongen, maar meer ook niet. Hij begon met mij te flirten en ik deed mee. Maar ik had ook al met een andere jongen sjans dus ik moest kiezen :').
Toch maar voor hem gekozen, hij was ten slotte ouder en langer. (Val op lange jongens, ben zelf klein :+)

Dus er een keer heen, "film kijken". Ik had tegen mijn ouders gezegd dat ik samen met 2 vrienden daar film ging kijken, en na die film vroeg een vriend van hem: is t aan?
Dus wij zo: Ja.

En nouja, bijna 6 jaar verder zijn we nog samen.
En ik zei nog zo, ik neem nooit wat met vrienden... Zucht, ik en mijn eigen beloftes..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:25

Ik heb sinds bijna 3 weken een vriend, en dat is eigenlijk heel apart gelopen. Ik ken hem zelf al 6 jaar, sinds 3 jaar steeds closer met elkaar geworden, en 18 oktober in de Efteling is voor mij de vonk overgeslagen. Hij en ik weten beiden dat het bij hem al wat langer was, maar hij heeft nooit erop ingespeeld omdat hij dacht/wist dat ik me niet hetzelfde voelde.

Nou, we hebben in de Efteling de hele dag hand in hand gelopen, en die nacht heb ik ook over hem gedroomd. Maandag de 19e heb ik het hem verteld, en als de introvert die hij is, zei hij 'ja ik zou dat best leuk vinden' (stiekem stond hij gewoon te trappelen haha). Dinsdag hebben we voor het eerst gezoend en dat markeerde eigenlijk het begin van onze relatie :+ ondertussen al bijna 3 weekjes verder en het gaat super tussen ons. We hebben 20 oktober gemarkeerd als onze datum, omdat we toen voor het eerst gezoend hebben.

Wat ik voor advies heb voor jou is dat, als zoals je zelf zegt het zo goed voelt, je het gewoon moet doen. Ik begrijp er alles van dat het eng is, maar probeer het gewoon. Misschien moet je hem laten weten dat je een beetje terughoudend bent en waarom, lijkt mij dat hij er dan een beetje rekening mee kunt houden. Lekker op je eigen tempo gaan, maar als het goed voelt, zou ik het gewoon een stapje verder zetten.. :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:32

Bij ons is het heel snel gegaan eigenlijk. := Toen we een jaar of 15 waren elkaar eens ontmoet bij een gemeenschappelijke vriend, daarna uit het oog verloren tot we beiden 21 waren.
Na een vriendschapsverzoek op Facebook aan de praat geraakt, in eerste instantie over fotografie een een nieuwe camera waar hij niet mee overweg kon. Na een week gezellig contact via Facebook afgesproken om elkaar weer eens te zien en eropuit te gaan met de camera. Weinig foto's gemaakt, veel gepraat en binnen een paar uur vreselijk verliefd. Wist echt niet wat me overkwam. :') De maandag erop vroeg hij of ik zijn vriendinnetje wilde zijn, waar ik direct volmondig 'ja' op heb gezegd. Nog geen moment spijt van gehad en inmiddels 3 jaar bij elkaar.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:03

Ruim 7 jaar geleden in de kroeg met vrienden en vrienden van vrienden kwam ik naast hem te zitten. We raakten in gesprek en wisselden MSN adressen uit. Via MSN veel in gesprek gebleven, soms meer en soms minder. Na MSN werd het appen. Anderhalf jaar geleden weer eens afgesproken, Was best gezellig :) Daarna naar Walibi, was nog veel leuker. Afgelopen 13 December hadden we onze 3e date, we gingen op stap in Groningen. Was super gezellig, ijn en om 3 uur s'nachts bij hem op de bank zei die ineens:Nu vraag je er om! En zoende hij me. Op mijn vraag of we nu iets hadden, vroeg hij: Wil je dat dan? Nu is 14 december onze datum. We zijn nu een jaar verder en ik ben op zoek naar een baan in Groningen, en er zijn samenwoont plannen. De daar bijbehorende katten zijn nog niet gekocht maar hebben al wel namen xD

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:16

Ik noemde hem "die jongen waarmee ik weleens afspreek" en hij noemde mij "zijn meisje" Toen heb ik maar meteen al het contact verbroken en heel hard gelachen met wat vriendinnen. Ik vind het dus wel fijn als er over gepraat wordt, voordat ik ineens mensen over me heen krijg met de boodschap dat ik een "vriendje" heb :')

Mijn ex (voor deze vage bezitterige scharrel) vroeg me nadat we zo'n 4 maanden onafscheidelijk waren heel lief "verkering" gevraagd <3 Dat heeft drie en een half jaar geduurd.