Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:29

Ik wil ook na de zomer van 2016 bij mijn vriend gaan wonen. Hij studeerd nu af en gaat rond april een paar maanden naar Cambodja. Ik ben net begonnen met mijn opleiding in Den Bosch. Hij wil in utrecht gaan wonen en dan wil ik doordeweeks bij hem doorbrengen en in het weekend thuis. Dit scheelt voor mij erg veel in reistijd en het is natuurlijk ook heel fijn. Wij zijn nu ook gemiddeld 4 nachten in de week samen. En we hebben 2 jaar een relatie. Ik ben 19 en hij is 22.

Ik ben al servies aan het sparen vanaf mijn 18e verjaardag. Verder moeten we nog een hoop kopen. We willen graag van marktplaats of een kringloopwinkel eetkamer stoelen, tafel, kastjes etc. halen en zelf opknappen en een nieuw leven in blazen. De bank wil ik wel graag nieuw, ik vind het niet hygiënisch om een tweedehands bank te nemen.
Ook willen we investeren in een goed bed. Dat is natuurlijk ook wel weer prijzig.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 08:50

_Mellanie schreef:
Fira schreef:
Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een appartement!
Hij is net afgestudeerd en heeft een baan, waarschijnlijk vanaf januari zelfs een vast contract.
Zelf ben ik nog student, hoe doen jullie dat met de kosten? Wanneer wij een appartement gaan huren kan ik echt niet de helft dokken, 1/3 red ik dan weer wel.

Ook hebben we al op verschillende appartementen gereageerd, maar we krijgen helemaal geen respons van de makelaren. Wanneer we zelf maar eens contact opnemen krijgen we te horen dat het al verhuurd is.
Misschien snap ik nog niet zo goed hoe het allemaal werkt, haha. :')

Hier ongeveer zelfde verhaal, vriend is ook net afgestudeerd en heeft inmiddels een vastcontract.
Maarja ik ben nog student -O-
We hebben het wel een paar keer over samenwonen gehad maar vindt het allemaal maar eng :o maar denk wel dat we in 2016 er wel langzaam na gaan kijken :o

Kwa kosten kan ik ook echt de helft niet betalen.
Ik ben net afgestudeerd. Heb nog een studieschuld. En tijdens mijn studie kon ik geen bijbaan vinden ivm leeftijd.
Daardoor weinig kunnen sparen.
Mijn vriend werkt al jaren fulltime bij de zelfde baas en heeft daar nu een vast contract.
Hij heeft in die jaren al wel flink bedrag gespaard.

Ik begin toevallig vandaag voor mijn eerste dag bij mijn werk.
Het is nu de bedoeling dat de boodschappen iig van mijn loon betaald gaan worden en de vaste lasten van zijn loon.
Verder kijken we even hoe we uitkomen en wat we over houden. Ook is het nog even afwachten hoeveel ik precies ga verdienen en wat mijn uren in de toekomst doen.

Anoniem

Re: Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:20

Maar over geld kunnen toch afspraken gemaakt worden :) , dat doen wij ook nu ook al aangezien we wel al samen wonen maar nog geen eigen huisje hebben.

Veel meubels hebben we gelukkig al dus dat hoeft niet gekocht te worden en verder zullen de kosten dan straks gewoon naar draagkracht betaald gaan worden.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:12

Mijn vriend is ook nog student en ik ga niet van hem verwachten dat hij de helft van de kosten gaat betalen. Hij wil dit wel graag, wil dan zijn spaarrekening hiervoor gebruiken maar dat wil ik echt niet.

En Mellanie wat vind je er precies eng aan?

Wij moeten onze inschrijving nog samen voegen, dat is weer iets nieuws hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:24

Schrijven jullie je in voor sociale woningbouw?

Daar komen wij niet voor in aanmerking helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:31

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:38

Ja Yvank wij moeten gaan huren. Ik heb een flexcontract en werk veel maar daar krijg je geen hypotheek mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:40

wij willen ook niet direct kopen :n maar mijn vriend alleen zit al bijna aan de grens voor wat je verdienen mag bij sociale woningbouw.. Dus als ik daar ook nog bij kom dan zitten we daar ruim over heen. Dus dat zal particulier huren worden.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 10:52

Ik kan me ook melden!

Ik heb als het goed is mijn MBO diploma in juni/juli, maar zijn al wel aan het rondkijken naar een koophuisje. Mijn vriend heeft een vast contract tot oktober 2017 en dat kan waarschijnlijk worden verlengt. Waar wij dan gaan wonen ga ik verder studeren en kijken voor een bijbaantje. Hij koopt het huis en ik betaal waarschijnlijk de boodschappen.

wij zijn nu bijna 2 jaar en 7 maanden samen, maar ik denk tegen die tijd wel dik 3 jaar. En nu 20 en 22, maar dan waarschijnlijk 21 en 23 :).

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:06

Ik meld me ook! *\o/*
Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 a 4 jaar samen waarvan 3 jaar echt een vaste relatie, en we willen nu eigenlijk allebeide wel op onszelf.
Ik ben 19 en mijn vriend 20, wat nog wel eens reactie's oplevert. (Nu al samen wonen, je bent nog zo jong etc.)
Maar we hebben beide wel echt dat we graag uit huis willen, ook een beetje ivm thuissituaties en dat het steeds heen en weer rijden van ophalen en thuisbrengen ook onnodig veel kosten oplevert.
Ik zit zelf nog op school, in het 3e jaar van mbo en ik moet na dit jaar nog een jaar.
Mijn vriend is al afgestudeert en heeft een baan, hij heeft nu eerst een half jaar contract maar krijgt zeer waarschijnlijk een vast contract hierna.
Of we dus willen huren of kopen hangt daar echt vanaf, ook zijn we er nog niet echt over uit wat we willen.
Qua kosten zal mijn vriend eerst het huis betalen en ik kosten als boodschappen, auto, beest(en) en eventueel een deel van gas/elektra/tv/internet.
Ik heb wel een baan, maar door school en mijn rooster werk ik maar 3 tot 6 uurtjes in de week en heb ik studiefinanchiring. Ik kan dus minder betalen dan mijn vriend omdat ik ook minder verdien, verder vindt hij dit geen probleem.

En we hebben al heel wat van de uitzet bij elkaar gespaart en zij alvast aan het rondkijken naar huisjes :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 11:12

Ohh zo Yvank, dat probleem hebben wij niet.

Ejuniorjoost welkom!

Classic, niks van aantrekken joh. Ik ben sinds mn 15e samen met mn vriend en daar krijg ik ook heel vaak opmerkingen over dat ik geen jeugd heb gehad etc.. maar als het goed zit zit het toch goed?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:14

EJuniorJoost schreef:
Ik kan me ook melden!

Ik heb als het goed is mijn MBO diploma in juni/juli, maar zijn al wel aan het rondkijken naar een koophuisje. Mijn vriend heeft een vast contract tot oktober 2017 en dat kan waarschijnlijk worden verlengt. Waar wij dan gaan wonen ga ik verder studeren en kijken voor een bijbaantje. Hij koopt het huis en ik betaal waarschijnlijk de boodschappen.

wij zijn nu bijna 2 jaar en 7 maanden samen, maar ik denk tegen die tijd wel dik 3 jaar. En nu 20 en 22, maar dan waarschijnlijk 21 en 23 :).

Een vast contract is zonder einddatum. Hij heeft dus een tijdelijk contract tot oktober 2017? Dat is lastig voor de hypotheek...Ben je al bij een adviseur geweest?

Nog 15 nachtjes slapen tot ik de sleutel van m'n huisje krijg! :D

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:15

Precies, dat krijg ik zo vaak te horen.
Maar samen hebben we al best wel veel meegemaakt en het voelt ook goed. En de een is er eerder aan toe om uit huis te gaan dan de ander denk ik..

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:27

Wij hebben allemaal nog niet zoveel voorbereid hihi.
Achja, geen haast. Eerst maar eens afstuderen en een baan vinden ;) .

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:53

_classic schreef:
Precies, dat krijg ik zo vaak te horen.
Maar samen hebben we al best wel veel meegemaakt en het voelt ook goed. En de een is er eerder aan toe om uit huis te gaan dan de ander denk ik..

Tja, ik vind het huis uitgaan toch iets anders dan gaan samenwonen. Ik vind het heel prettig om eerst een paar jaar echt op mezelf gewoond te hebben en ik vind het ook heel prettig dat vriendlief dat ook gedaan heeft. We weten allebei wat er komt kijken bij het hebben van een eigen huis, zijn financieel volledig zelfstandig, weten hoe verzekeringen e.d. precies in elkaar zitten en kunnen volledig onze eigen boontjes doppen.

Toen ik vorig jaar bij mijn ex wegging, heb ik ook eerst heel bewust voor mij alleen een appartementje gezocht. Eerst op eigen benen staan, dan weer verder.

Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat mensen die nog nooit zelfstandig gewoond hebben, dat niet kunnen, maar ik vind persoonlijk die ervaring heel belangrijk. Ik heb enorm veel geleerd van een paar jaar op mezelf en zou zonder die ervaring niet willen samenwonen.

Natuurlijk is het wel heel tof dat het voor jullie goed voelt en werkt. Vriendlief en ik zijn net een jaar bij elkaar als we gaan samenwonen. Daar hebben mensen dan ook weer allerlei meningen over. Ik vind echter dat we, met onze 26 en 34 jaar, oud en wijs genoeg zijn om zelf te bepalen of we eraan toe zijn.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:56

:wave:

Wat leuk al die samenwoon plannen!

Ik ben Dyanne, 23 jaar en woon in Voorthuizen. Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen en gaan in augustus met de banken praten om te kijken wat voor hypotheek wij kunnen krijgen! Erg spannend en zijn stiekem al wel op internet huisjes aan het kijken. Heel raar hoe snel het ineens kan veranderen een halfjaar geleden moest ik nog niet aan samenwonen denken en nu zie ik er echt na uit.

Zijn al hard aan het sparen voor de inboedel en als ik dan in de woonwinkels loop en al die leuke spulletjes zie kan ik niet wachten om los te gaan :=.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:03

Ik meld me ook al ga ik ''al'' per 1 december samenwonen met mijn vriendin (bokker Jinte is de gelukkige ;) ). Wij hebben heel veel geluk gehad. Wij gaan nl op het platteland wonen en hebben hier een heel leuk huurhuisje gevonden, we gaan wonen het dorp waar ik ben opgegroeid op een steenworp afstand van mijn vader én tevens mijn paarden want die staan bij mijn vader aan huis en haar paard komt er ook bij te staan. Ideaal... En toch gewoon ons eigen huisje en plekje :) Ikzelf ben al 6 jaar het huis uit (wel nog parttime in weekenden en vakanties etc.) voor haar is het allemaal nog nieuw. Maar denk niet dat daar iets mis mee is :) We hebben al bijna alles bij elkaar en hebben gelukkig ook ouders die ons sponsoren met de grotere uitgaven (wasmachine en bank).

Ik kan iig niet wachten :):)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:06

Yvank_ schreef:

Ik heb me wel 2 jaar terug ingeschreven maar m'n vriend verdient al teveel. ICT verdient goed. We gaan dus particulier huren en willen daar dan ong 3 jaar wonen, want dan werk ik ook fulltime, heeft hij opslag en kunnen we kopen. (Beetje ver in de toekomst, maar als alles goed loopt :P )

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:08

Yvank_ schreef:

Ik sta wel ingeschreven, maar de woning die wij hebben gevonden is particulier maar is wel huurtoeslag op mogelijk :)

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:02

Tink89 schreef:
EJuniorJoost schreef:
Ik kan me ook melden!

Een vast contract is zonder einddatum. Hij heeft dus een tijdelijk contract tot oktober 2017? Dat is lastig voor de hypotheek...Ben je al bij een adviseur geweest?

Nog 15 nachtjes slapen tot ik de sleutel van m'n huisje krijg! :D

wij gaan lenen bij ouders :D en we zijn niet bang dat hij zijn baan kwijt raakt.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:05

Leuk topic :D
Ik meld me ook graag.
Na de zomervakantie willen mijn vriend en ik gaan samenwonen. We studeren allebei nog en gaan op zoek naar een sociale huurwoning in omgeving Breda of Dordrecht :)
Uitzet is voor een groot deel al compleet. Kerst komt eraan dus dan zullen we ook nog wel wat dingetjes krijgen :D
Oja, we zijn 22 november 6 jaar samen. Hij is 22 en ik 21 :j

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:18

Ik meld me ook! Zelfde situatie als xSiep en Nagini, ik verhuis per juni 2016 naar Spanje om samen met mijn lief een huis te betrekken. We zijn nu 1 jaar en 3 maanden samen, hij is 27 en ik 25. Voor mijn diploma moet ik nog één tentamen en hij is nu bezig met de opleiding tot Guardia Civil.

Het plan was dat ik mijn jaarcontract hier zou volmaken (tot mei 2016), lekker wat zou sparen en dan zijn kant op zou gaan. Helaas is het contract vorige week beëindigd, maar het betekent wel dat ik per januari al naar Spanje kan! Dat wordt dan nog geen samenwonen, maar we kunnen elkaar dan in ieder geval (bijna) elk weekend zien. <3

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:27

Nagini schreef:
Oooh ik meld me ook!

Ik ga in April 2016 samenwonen met m'n vriend na 2 jaar een lange afstands relatie (Australië).
Ik verhuis dan naar Australië.

Hij heeft vast werk en ik ga dan op zoek naar werk.
Hij is 30 en ik 24.

Kan niet wachten. Eindelijk klaar met telefoon/skype en maanden wachten om elkaar te zien.

*edit: Oh xSiep! Zelfde soort situatie. Leuk! :D Jij al iets eerder dan ik. Gaaf hoor!

Wat leuk! En ook zelfde leeftijden haha. Hoevaak zien jullie elkaar nu? Naar australie zijn de vliegtickets wat duurder helaas..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:32

Nissima schreef:
Ik meld me ook! Zelfde situatie als xSiep en Nagini, ik verhuis per juni 2016 naar Spanje om samen met mijn lief een huis te betrekken. We zijn nu 1 jaar en 3 maanden samen, hij is 27 en ik 25. Voor mijn diploma moet ik nog één tentamen en hij is nu bezig met de opleiding tot Guardia Civil.

Het plan was dat ik mijn jaarcontract hier zou volmaken (tot mei 2016), lekker wat zou sparen en dan zijn kant op zou gaan. Helaas is het contract vorige week beëindigd, maar het betekent wel dat ik per januari al naar Spanje kan! Dat wordt dan nog geen samenwonen, maar we kunnen elkaar dan in ieder geval (bijna) elk weekend zien. <3

Leuk! waarom kun je nog niet vanaf januari samenwonen dan?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:42

Joe ik kom ook binnen vallen! Mijn vriend is afgelopen zomer afgestudeerd en heeft een vaste baan, ik ga zelf in januari een half jaar afstudeerstage lopen. Het ligt aan de plek waar ik kan gaan stage lopen, maar we willen rond die tijd wel iets samen zoeken! We zijn nu bijna 3 jaar samen trouwens.