Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Mellanie schreef:Fira schreef:Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een appartement!
Hij is net afgestudeerd en heeft een baan, waarschijnlijk vanaf januari zelfs een vast contract.
Zelf ben ik nog student, hoe doen jullie dat met de kosten? Wanneer wij een appartement gaan huren kan ik echt niet de helft dokken, 1/3 red ik dan weer wel.
Ook hebben we al op verschillende appartementen gereageerd, maar we krijgen helemaal geen respons van de makelaren. Wanneer we zelf maar eens contact opnemen krijgen we te horen dat het al verhuurd is.
Misschien snap ik nog niet zo goed hoe het allemaal werkt, haha.
Hier ongeveer zelfde verhaal, vriend is ook net afgestudeerd en heeft inmiddels een vastcontract.
Maarja ik ben nog student![]()
We hebben het wel een paar keer over samenwonen gehad maar vindt het allemaal maar engmaar denk wel dat we in 2016 er wel langzaam na gaan kijken
, dat doen wij ook nu ook al aangezien we wel al samen wonen maar nog geen eigen huisje hebben.
maar mijn vriend alleen zit al bijna aan de grens voor wat je verdienen mag bij sociale woningbouw.. Dus als ik daar ook nog bij kom dan zitten we daar ruim over heen. Dus dat zal particulier huren worden.
.
EJuniorJoost schreef:Ik kan me ook melden!
Ik heb als het goed is mijn MBO diploma in juni/juli, maar zijn al wel aan het rondkijken naar een koophuisje. Mijn vriend heeft een vast contract tot oktober 2017 en dat kan waarschijnlijk worden verlengt. Waar wij dan gaan wonen ga ik verder studeren en kijken voor een bijbaantje. Hij koopt het huis en ik betaal waarschijnlijk de boodschappen.
wij zijn nu bijna 2 jaar en 7 maanden samen, maar ik denk tegen die tijd wel dik 3 jaar. En nu 20 en 22, maar dan waarschijnlijk 21 en 23.
. _classic schreef:Precies, dat krijg ik zo vaak te horen.
Maar samen hebben we al best wel veel meegemaakt en het voelt ook goed. En de een is er eerder aan toe om uit huis te gaan dan de ander denk ik..

.
). Wij hebben heel veel geluk gehad. Wij gaan nl op het platteland wonen en hebben hier een heel leuk huurhuisje gevonden, we gaan wonen het dorp waar ik ben opgegroeid op een steenworp afstand van mijn vader én tevens mijn paarden want die staan bij mijn vader aan huis en haar paard komt er ook bij te staan. Ideaal... En toch gewoon ons eigen huisje en plekje
Ikzelf ben al 6 jaar het huis uit (wel nog parttime in weekenden en vakanties etc.) voor haar is het allemaal nog nieuw. Maar denk niet dat daar iets mis mee is
We hebben al bijna alles bij elkaar en hebben gelukkig ook ouders die ons sponsoren met de grotere uitgaven (wasmachine en bank).
Yvank_ schreef:Schrijven jullie je in voor sociale woningbouw?
Daar komen wij niet voor in aanmerking helaas!
) Tink89 schreef:EJuniorJoost schreef:Ik kan me ook melden!
Ik heb als het goed is mijn MBO diploma in juni/juli, maar zijn al wel aan het rondkijken naar een koophuisje. Mijn vriend heeft een vast contract tot oktober 2017 en dat kan waarschijnlijk worden verlengt. Waar wij dan gaan wonen ga ik verder studeren en kijken voor een bijbaantje. Hij koopt het huis en ik betaal waarschijnlijk de boodschappen.
wij zijn nu bijna 2 jaar en 7 maanden samen, maar ik denk tegen die tijd wel dik 3 jaar. En nu 20 en 22, maar dan waarschijnlijk 21 en 23.
Een vast contract is zonder einddatum. Hij heeft dus een tijdelijk contract tot oktober 2017? Dat is lastig voor de hypotheek...Ben je al bij een adviseur geweest?
Nog 15 nachtjes slapen tot ik de sleutel van m'n huisje krijg!
en we zijn niet bang dat hij zijn baan kwijt raakt. 

Nagini schreef:Oooh ik meld me ook!
Ik ga in April 2016 samenwonen met m'n vriend na 2 jaar een lange afstands relatie (Australië).
Ik verhuis dan naar Australië.
Hij heeft vast werk en ik ga dan op zoek naar werk.
Hij is 30 en ik 24.
Kan niet wachten. Eindelijk klaar met telefoon/skype en maanden wachten om elkaar te zien.
*edit: Oh xSiep! Zelfde soort situatie. Leuk!Jij al iets eerder dan ik. Gaaf hoor!
Nissima schreef:Ik meld me ook! Zelfde situatie als xSiep en Nagini, ik verhuis per juni 2016 naar Spanje om samen met mijn lief een huis te betrekken. We zijn nu 1 jaar en 3 maanden samen, hij is 27 en ik 25. Voor mijn diploma moet ik nog één tentamen en hij is nu bezig met de opleiding tot Guardia Civil.
Het plan was dat ik mijn jaarcontract hier zou volmaken (tot mei 2016), lekker wat zou sparen en dan zijn kant op zou gaan. Helaas is het contract vorige week beëindigd, maar het betekent wel dat ik per januari al naar Spanje kan! Dat wordt dan nog geen samenwonen, maar we kunnen elkaar dan in ieder geval (bijna) elk weekend zien.