Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
dutske schreef:nee, paarden kun je niet in een klop dood krijgen, en als je toch klopt, en ze zijn niet dood, dan is het leensgevaarlijk+ plus dat paard heeft nog eens zoveel pijn
maar een muis je neemt hem en slaat in 1 klop tegen de muur 9op10 dat hij dood is,
Billy schreef:Als een beest al bijna dood is en geen pijn heeft ga ik er niet meer mee sjouwen.
En ik weet donders goed hoe duur de da om 22.00 is, want ik ben met mijn kat zo laat naar de da geweest, natuurlijk ook omdat ik zoveel voor hem over had
Margreet schreef:Bij proefdieren in laboratoria is veel onderzoek gedaan naar wat nou de meest stressvrije methode is voor het doden van bijvoorbeeld muizen. Daar zijn echt hele strenge regels voor, voor proefdieren is het wat dat betreft een stuk beter geregeld dan voor huisdieren!
Hoe het exact gaat weet ik niet meer, maar het komt er ongeveer op neer dat je zo'n beestje pakt, op de tafel legt, hand er plat bovenop, zijkant van je hand precies achter de kop, beetje duwen achter de kop en dan een goede ruk aan de staart geven. Nek gebroken (kop en romp inwendig gescheiden), beest dood voordat 'ie het in de gaten heeft. Bij een beetje groots opgezette proef is dat echt lopende band werk, in een paar seconden gedaan. Je moet het maar kunnen...
Ik vind er wel wat voor te zeggen om het zo te doen, dat gesleep met een beest dat zich niet lekker voelt is ook niks.