[Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:51

annedv schreef:
Iemand nog ideeën voor mij?
Ik moet een surprise maken voor mijn stage school. (groep 6)
Nu is het zo dat wij surprises maken met schuilnamen dus ik heb geen idee wie ik heb.
De schuilnaam is Doornroosje, ik weet niet of ze dit zelf of mijn mentor de schuilnamen hebben verzonnen.
De hobby's zijn lezen, computeren en spelen.
Ik vind het erg lastig om een originele surprise te maken..

Ik zou in dit geval helemaal op de (anonieme) doornroosje tour gaan haha! Dus een doornroosje surprise (bijvoorbeeld het sprookjesboek van doornroosje (heb je gelijk het lezen meegenomen) of doornroosje zelf, of gewoon een grote roos met doorns er aan), en in het gedicht (subtiel) op doornroosje ingaan (of vanuit het oogpunt van de prins bijvoorbeeld). Als je een sprookjesboek van doornroosje maakt kan je het gedicht mooi op de eerste bladzijde van het boek zetten, en de naam uiteraard als titel! Subtieler/ cleaner kan je het niet maken!

Batlow

Re: [Centraal] (Sinterklaas) surprise topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:57

Ik moet een surprise maken voor iemand die ik helemaal niet ken.... Het hoeft maar heel klein te zijn. Je hoefde niet per de een surprise maar iets kleins is ook leuk. Maar ik ken die persoon helemaal niet, dus ik moet iets neutraals/algemeens hebben op te maken. Iemand een paar simpele ideeën?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:01

Voor Doornroosje kun je indd heel makkelijk een boek maken met cadeautje erin.
@ Gribaldi: kun je voor de beveiligingsman niet iets maken met een slot ofzo erop? Een pakketje dat heel goed beveiligd is zeg maar?
@Shanna: Misshien een oude bezem opofferen voor de rechtopstaande manen?
@ Erin: een luiertaart maar dan een paardenversie van maken?
@ Lynn_FDA : een hoge hak kun je ook maken van een wcrol/rol van keukenpapier, das vrij eenvoudig.

Ik heb het idee om een duizendpoot te maken, verschillende ronde vormen achter elkaar met een koppie erop. Dan per rondje een gedicht over de verschillende dingen die die persoon allemaal doet (want tis een echte duizendpoot). Alleen hoe maak ik deze 'rondjes'?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:09

MoonChloe schreef:
Ik had een fantastisch idee voor een surprise (een kistje omwikkeld met kettingen met daaraan een cijferslot, oplossing te vinden door middel van de gedicht). Helaas heb ik iemand getrokken die geen groot plezier beleeft aan zulke dingen, dus nu tast ik weer in duister. Ik ben geen creatief type dus ik vind het heel moeilijk om iets anders te verzinnen. Iemand die een ander creatief idee heeft?

Jaja het is ongelofelijk vroeg maar nu heb ik wel alle tijd om iets te maken, dus iets moeilijker mag ook.

Hoe zou jij dit gedicht dan maken? Ik had het zelfde idee en begin te googelen en kwam zo hier terrecht

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:53

meikemarieke: goed idee! Ik denk zelf toch die camera maar dan wat mooier en netter gemaakt en daar dan een slot op te doen.

En dan inderdaad via het gedicht dat je een code krijgt.

Leuke ideeën allemaal, TOP!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:03

Leuke ideeën komen hier voorbij zeg!

Ik heb mijn moeder en wil graag een trailer gaan maken, we hebben net een nieuwe landrover en de trailer 'past' nog bij de vorige landrover. Dus al 2 maanden hoor ik van alles over trailers, kleuren ed.

Iemand een idee hoe ik dat het makkelijkste kan maken? Ben niet zo creatief :=
Dacht gewoon een doos en dan de voorkant rond maken en verven als een trailer. Weet alleen nog niet hoe ik dan het cadeautje (leren halster) leuk kan verstoppen. Niet gewoon de doos opentrekken en voilá.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:02

Duckje tot nu toe

Afbeelding

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:11

Shanna schreef:
annedv schreef:
Iemand nog ideeën voor mij?
Ik moet een surprise maken voor mijn stage school. (groep 6)
Nu is het zo dat wij surprises maken met schuilnamen dus ik heb geen idee wie ik heb.
De schuilnaam is Doornroosje, ik weet niet of ze dit zelf of mijn mentor de schuilnamen hebben verzonnen.
De hobby's zijn lezen, computeren en spelen.
Ik vind het erg lastig om een originele surprise te maken..

Ik zou in dit geval helemaal op de (anonieme) doornroosje tour gaan haha! Dus een doornroosje surprise (bijvoorbeeld het sprookjesboek van doornroosje (heb je gelijk het lezen meegenomen) of doornroosje zelf, of gewoon een grote roos met doorns er aan), en in het gedicht (subtiel) op doornroosje ingaan (of vanuit het oogpunt van de prins bijvoorbeeld). Als je een sprookjesboek van doornroosje maakt kan je het gedicht mooi op de eerste bladzijde van het boek zetten, en de naam uiteraard als titel! Subtieler/ cleaner kan je het niet maken!

Het probleem is alleen dat ze zelf de schuilnaam niet zelf hebben bedacht.. Maar ik denk wel dat ik een Doornroosje sprookjesboek ga maken

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:49

pimaude ziet er goed uit zeg! Creatief :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:40

Klaar!! Zijn buikje heeft een deurtje voor cadeaus:-)

Afbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:48

Leuk! _/-\o_

Heeft iemand een idee hoe ik het hoofd van een lieveheersbeestje kan maken? Ik heb het lijf/schild al, maar om een of andere manier moet ik er nog een hoofd aan zien te maken. Maar ik heb geen idee hoe? :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:59

Super leuk om te zien! Dit mis ik toch wel van mijn schooltijd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:04

papier mache! :P Maar dat gaat je niet meer lukken in 3-4 dagen tijd! :o

Een grote ballon gewoon verfen? Of bij de brandoil (pomp) 10 zegels inleveren en voor 10 euro een lieveheerstbeestjesknuffel kopen :p

Het makkelijkst is om een doos te pakken en die even te beplakken met papier

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:35

@pimaude
Papier macche gaat idd niet meer lukken, maar ik zal eens kijken of ik van een kartonnen doos iets kan maken. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:43

Ik heb mijn surprise van papier mache in 1 middag gemaakt :=
Veel föhnen en heaters erop gezet. Heb hem overigens niet geverfd maar watten erop geplakt.

Afbeelding

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:23

ohhhh wat schattig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:48

OLAFFF. Oh man ik wenste nu echt dat je mij had als lootje! <3 <:) :D

(ikgahemlekkerzelfmakenalsdedrukkemaandoveris)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:04

Ohh wat zou ik toch graag weer surprises maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 14:05

Mijn eerste surprise voor dit jaar is klaar! Nu de 2e nog..

Afbeelding
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:53

Wat een leuke! Ik heb voor mijn broertje een oude voetbal kapot gemaakt, daar een kleinere nieuwe in gedaan samen met een ontbijtkoek/water mengsel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:05

mooi dat paard zeg!!

oh bah die vieze dingen vind ik echt niet leuk voor sinterklaas; ik zou dat echt niet kunnen waarderen bah!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:00

Haha, bij ons in de familie wordt dat juist gewardeerd :+

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:16

Hier de suprise de ik gemaakt heb. :)
Let niet op mijn charmante tenen
Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:26

Ik zit in een beetje lastige situatie maar heb toch besloten er het beste van te gaan maken. We vieren ieder jaar surprise met onze vrienden groep maar sinds we dit jaar allemaal verspreid door heel Nederland studeren hebben we de surprise in de kerstvakantie moeten plannen.
Nu heb ik een half jaar iets gehad met een jongen die daardoor ook in onze vriendengroep is gekomen, geen probleem natuurlijk. Maar sinds 2 maanden is het uit, uiteraard kunnen jullie al raden wiens lootje ik heb getrokken uit deze toch wel redelijk grote groep. :S juist ja, zijn lootje. Eerst zag ik ertegenop maar ik hen besloten een neutrale maar wel leuke surprise te maken, alleen ik weet niets aangezien mijn creativiteit echt bijna nul is....

Hij studeert ICT, houdt van lezen en is fan van doctor Who. Ook bakken vindt hij wel leuk maar ik denk niet leuk genoeg om echt een surprise over te maken.

Hebben jullie een idee? Vooral bij doctor Who is er wel wat mogelijk denk ik maar ik ken die serie alleen van naam. De surprise mag best groot/veel werk zijn, ik vind het leuk om te knutselen, heb de tijd vanaf vandaag en krijg ook nog hulp van mijn zusje :)

(Oja tips voor kadootjes (max 5 euro) ben ik ook al blij mee ;) )