Nies_ schreef:Ik ben heel eerlijk, maar ik kan ook heel makkelijk liegen. Mensen waar ik niet zo veel mee heb en die in mijn ogen lopen te mauwen of denken dat ze alles beter weten vertel ik gerust dat ze helemaal gelijk hebben en goed bezig zijn, terwijl dat niet zo is. Aannames van zulke mensen zijn ook altijd waar. Ik vind het gewoon niet de moeite om de tijd te nemen om er tegen in te gaanpmarena schreef:Serieus...? Ik ga toch echt niet zitten huichelen tegen die kleine over onzin als kaboutertjes en fee-tjes enzo, en over een overleden opa en oma die dan zogezegd een sterretje zouden worden, dat soort gezwam.....volgens mij doen alleen van die neuzelende ouders dat![]()
En Sinterklaas daarover ben ik ook niet van plan om een potje te gaan staan liegen... maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen maar elk stukje fantasie de kop indrukt, je kan een heel eind komen zonder te liegen
Mee eens.. Mijn ouders hebben aan het grootste deel van die onzin gelukkig ook niet mee gedaan. Op het sinterklaas verhaal na dus. Ik vind het toch een beetje de zaak bedonderen.
Ik heb mijn kinderen behoorlijk bedonderd. Ze geloofden dat Sinterklaas echt bestond en ze namen voor zoete koek aan dat er in het bosje achter ons huis kabouters in een bepaalde boomstronk woonden. En dat ze alleen maar in het donker tevoorschijn kwamen en dat ze ze daarom nooit zagen.
Mijn kinderen zijn inmiddels 12, 16 en 18 en ze hebben het er nog vaak over, hoeveel plezier ze er om hadden, wat een leuke tijd ze gehad hebben.
Dus ja, soms ben ik oneerlijk.