Te eerlijk zijn, bestaat dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:06

Nies_ schreef:
Ik ben heel eerlijk, maar ik kan ook heel makkelijk liegen. Mensen waar ik niet zo veel mee heb en die in mijn ogen lopen te mauwen of denken dat ze alles beter weten vertel ik gerust dat ze helemaal gelijk hebben en goed bezig zijn, terwijl dat niet zo is. Aannames van zulke mensen zijn ook altijd waar. Ik vind het gewoon niet de moeite om de tijd te nemen om er tegen in te gaan :')
pmarena schreef:
Serieus...? Ik ga toch echt niet zitten huichelen tegen die kleine over onzin als kaboutertjes en fee-tjes enzo, en over een overleden opa en oma die dan zogezegd een sterretje zouden worden, dat soort gezwam.....volgens mij doen alleen van die neuzelende ouders dat :=

En Sinterklaas daarover ben ik ook niet van plan om een potje te gaan staan liegen... maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen maar elk stukje fantasie de kop indrukt, je kan een heel eind komen zonder te liegen O:)

Mee eens.. Mijn ouders hebben aan het grootste deel van die onzin gelukkig ook niet mee gedaan. Op het sinterklaas verhaal na dus. Ik vind het toch een beetje de zaak bedonderen.

Ik heb mijn kinderen behoorlijk bedonderd. Ze geloofden dat Sinterklaas echt bestond en ze namen voor zoete koek aan dat er in het bosje achter ons huis kabouters in een bepaalde boomstronk woonden. En dat ze alleen maar in het donker tevoorschijn kwamen en dat ze ze daarom nooit zagen.
Mijn kinderen zijn inmiddels 12, 16 en 18 en ze hebben het er nog vaak over, hoeveel plezier ze er om hadden, wat een leuke tijd ze gehad hebben.
Dus ja, soms ben ik oneerlijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:08

Ik ben blij dat ik elfjes in mijn jeugd had.
Niets zo gezellig als een groepje elfjes op een elfenbankje op de hei toch?
<3

Mijn dochter heeft een prentenboek met elfjes en eenhoorns. Moet ik maar zeggen: kind wat een onzin, gooi dat domme boek toch weg. Eenhoorns kunnen helemaal niet schaarsen. Sjonge jonge dat je dat geloofd zeg 8)7

Of met tekenen: leuk geprobeerd hoor, maar dat is niet eens in de buurt van binnen de lijntjes.

:')

Ja, je kunt het dus overdrijven met eerlijk zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 00:51

Ik vindt eerlijk zijn juist heel belangrijk. Het probleem bij mensen die wel eens liegen is dat je niet weet waar over ze nog meer liegen waardoor je aan dat soort personen niks hebt en dus onbetrouwbaar zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:05

Sizzle schreef:
<3

Mijn dochter heeft een prentenboek met elfjes en eenhoorns. Moet ik maar zeggen: kind wat een onzin, gooi dat domme boek toch weg. Eenhoorns kunnen helemaal niet schaarsen. Sjonge jonge dat je dat geloofd zeg 8)7

Of met tekenen: leuk geprobeerd hoor, maar dat is niet eens in de buurt van binnen de lijntjes.

Ik vraag me af hoe je als kind opgroeit en met wat voor zelfvertrouwen als je moeder zegt dat je tekening er niet uit ziet :')

Altijd eerlijk zijn is niet handig en niet gewenst lijkt me.
Los daarvan is altijd je mening laten horen soms ook erg vervelend.

anneliesdj

Re: Te eerlijk zijn, bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:06

Het ligt maar net aan hoe je het bekijkt of iets mooi is of niet.
Dus dat heeft met eerlijkheid niet zoveel te maken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:17

Ja en nee.
Mijn ex is goudeerlijk, te eerlijk soms.
Maar je wist wel waar je aan toe was, het wij blijven voor altijd samen sprookje was er dus niet, want je kunt het nooit zeker weten.
En daar heeft hij gelijk in, al lijkt het lomp. :+ :Y)
Verder durft hij als ik zei goh wat voor type vrouw vind je nou echt mooi gerust zijn ideaalbeeld te beschrijven. :)
Maar met mijn maat gezonde maat 36 durfte hij daarintegen rustig te zeggen of ik niet eens zou gaan sporten, terwijl ik wel meer moest eten van hem. :')

Het went wel, sommige dingen waren ook wel zijn eigen onzekerheid zoals die twee kilo teveel, in zijn familie zitten veel forse mensen en dat vind hij verschrikkelijk.
Onbewust bang dat ik de pan uit zou groeien denken wij.

Maar ongezouten te lompe meningen van collega's zit ik niet op te wachten, niet iedereen vind dat leuk.
Ik vraag er niet om om afgezeken te worden door iemand met nare trekjes, ik vraag me altijd af of die mensen zelf nou zo gelukkig zijn. :roll:
Ik ben wel direct, maar wel zorgzaam en ik ga voor mensen door het vuur als ik ze vertrouw.
Maar mensen die enkel nare zeikopmerkingen plaatsen ben ik gauw klaar mee.
Ik ken iemand die gerust als iemand zit te vertellen zegt: je zit al x minuten te ouwehoeren weet je dat?! Op een manier dat je echt denkt: krijg de kl...
Zelf zit hij gerust een half uur o.i.d over zijn werk te praten waar meestal enkel hij praat over datgene.
Dan denk ik echt waar gaat het heen, je moet precies zijn zoals men dat wil of ze zeiken je wel even vakkundig af.
Laatst op stal een stalgenoot wat aanwezig, alles gezellig en ze is nog geen 10 seconden weg of persoon 1 zegt over haar: vermoeiend!
Dan denk ik echt dit: %) :x |o :wow: :\
Echt, waarom?! Laat mensen zijn wie ze zijn, zonder dit soort opmerkingen.
Ze is enthousiast en vrolijk, weer eens wat anders en daardoor maakt ze mij wel blij: ze durft nog te zijn wie ze is. Ik niet meer helaas door botte bijl figuren. -O-

Ik heb bijvoorbeeld knappe voelsprieten, types bot, lomp en kan mij niet schelen wat je van mij of mijn opmerkingen vind loop ik mooi omheen.
Dat voel ik al aan mijn voelsprieten en daar ga ik geen energie in stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:44

Wat doen sommige mensen hier moeilijk over niet tegen hun partner willen zeggen dat iemand anders knapper is dan hun vriend.

Er zullen altijd mooiere mensen dan iemand anders zijn. Mijn vriend en ik kunnen gewoon tegen elkaar zeggen dat we echt een belachelijk knap iemand zien lopen, oid. Ik ben niet de knapste, vriend is niet de knapste. Waarom zo moeilijk doen? Ja, misschien is die ander knapper dan vriendlief of mijzelf, maar we willen toch alleen maar elkaar. Één knap persoon gaat dat niet zomaar veranderen. Ik vind dat je in een goede relatie best toe kan geven dat iemand anders knapper is dan je partner. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 01:54

Er is eerlijk zijn en dr is bot zijn. Ik ben af en toe.... Nouja oke... Vaak.. Dat laatste. Ik flap het eruit voor ik er erg in heb. Hoewel ik tegenwoordig wel probeer iets genuanceerder te zijn, dus als iemand mij vraagt wat ik bijv. Van de nieuwe schoenen gind ga ik niet zeggen dat ze lelijk zijn maar dat het niet mijn smaak is. Ik lieg niet maar ben ook niet bot. En daar zit het 'm in. De manier waarop je eerlijj moet zijn en ook dat je soms beter kunt zwijgen. Dat is niet dat je moet liegen maar je hoeft niet je botte mening te geven als niemand er om heeft gevraagd (bijvoorbeeld). En ik probeer dat nog steeds te leren want dat is niet makkelijk

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:37

Maartje1990 schreef:
Er is eerlijk zijn en dr is bot zijn. Ik ben af en toe.... Nouja oke... Vaak.. Dat laatste. Ik flap het eruit voor ik er erg in heb. Hoewel ik tegenwoordig wel probeer iets genuanceerder te zijn, dus als iemand mij vraagt wat ik bijv. Van de nieuwe schoenen gind ga ik niet zeggen dat ze lelijk zijn maar dat het niet mijn smaak is. Ik lieg niet maar ben ook niet bot. En daar zit het 'm in. De manier waarop je eerlijj moet zijn en ook dat je soms beter kunt zwijgen. Dat is niet dat je moet liegen maar je hoeft niet je botte mening te geven als niemand er om heeft gevraagd (bijvoorbeeld). En ik probeer dat nog steeds te leren want dat is niet makkelijk

+:)+

gekvanfleur schreef:
bigone schreef:
Ik ben inderdaad bot en lomp, en dat boeit me vrij weinig. Als ik tactisch moet zijn moet ik vaak de waarheid verbloemen of verdraaien en dat vertik ik.

correctie: Niet de waarheid maar JOUW waarheid. en ik vraag me dan af: denk je dat je god bent dat je jou waarheid maar bot en lomp moet gaan verkondigen omdat iedereen jouw mening moet horen. Klinkt eerder als een zeer onaangenaam ego dan iemand die eerlijkheid belangrijk vindt.

Helemaal mee eens. Als je denkt dat nuance liegen is, dan heb je het écht niet begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:44

Uit ervaring: ja dat kan.

Ik ben vaak te eerlijk en direct, en ik kan je zeggen dat je daar geen vrienden mee maakt.
Wel zie ik dat de mensen die het waarderen ook blijven.
Tuurlijk komt het er soms wat onhandig uit, maar ik had gewild dat iedereen op de wereld zo was.

Als ik ergens niet tegen kan is het oneerlijkheid, en liegen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:50

Sizzle schreef:

Dit is ook zo'n prachtig voorbeeld, mijn jongste dochter is nu drie en kan sinds een paar weken een bloem tekenen en een zonnetje. Voor een dikke maand geleden waren het nog gewoon strepen. Komt ze naar me toe en zegt kijk mama mooi he? Moest ik dan tegen haar liegen en zeggen het ziet er niet uit, papier verspilling? Dan had ze niet door geprobeerd en er nu iets leuks van gemaakt.

Zo zijn er nog veel meer van die voorbeelden. Als moeder zijnde prijs je je kind op wat hij of zij goed heeft geprobeerd. Als het kind trots naar je toekomt met iets wat hij heeft gemaakt en het ziet er niet uit, dan kun je dat echt niet als moeder maken door te zeggen dat het er niet uit ziet. Of als ze een prestatie hebben geleverd en je vind dat ze beter hadden gekund, dan wrijf je het er ook niet in. Maar ben je trots op dat ze het hebben geprobeerd.

Een kind van 5 dat je vraagt waar baby's vandaan komen, ga je toch ook niet vertellen hoe het precies zit. De mijne weten dat het komt dat papa een zaadje bij mama in de buik heeft gestopt. Maar hoe precies, hoe zeer ze er ook over doorvragen, geef ik geen duidelijk antwoord op en praat er om heen. Dat is toch ook niet eerlijk?

Ook is het ook naar volwassen is het soms nodig om niet geheel eerlijk te zijn. Naar een vreselijke schoonmoeder, bewaar je toch ook liever de goede liever vrede, dan te zeggen, pak je bezem en vlieg een eind weg.

Of naar je baas die zit te zeuren, zeg je toch ook niet, wat ben je een vreselijke kloo... #**&%$& piep. Dan ga je dat ook uit de weg ter wille ter behoud van je baan of draai je er ook om heen om het subtiel te brengen. Maar kun je dat? Tegen je baas eerlijk zeggen dat het een ongelooflijke zeikerd eerste klas is voor dit ongelooflijk onderbetaalde K#t baantje. Het niet zeggen .. is dan toch ook niet eerlijk? Want je draait er dan om heen ipv te zeggen waar het om staat. Er om heen draaien is ook niet eerlijk.

Een goede vriendin is trots op iets bijzonders wat ze heeft gedaan. Maar jij vind het totaal niet gesprekswaardig, dan zeg je toch ook niet, sorry ander onderwerp want dit boeit me niet. Dan hoor je het even aan, uit fatsoen. Eerlijkheid zet je dan even aan de kant.

Ik denk dus niet dat je volledig eerlijk kunt zijn. Het is een nobel streven, maar volstrekt onhaalbaar. Je kunt mensen er ongewild heel erg mee kwetsen en kinderen te volwassen mee maken of te onzeker maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 08:58

Of een tekening mooi is of niet is subjectief en irrelevant. Een kind krijgt een veel beter zelfgevoel als je het proces stimuleert in plaats van het resultaat.

Dus: Wow, jij hebt echt hard je best gedaan op die tekening! Je bent een kunstenaar!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:02

Er is wel een groot verschil tussen direct en tactloos zijn en eerlijkheid, iets wat hier een beetje door elkaar gehaald wordt.

Ik ben altijd te eerlijk, als je mij een vraag recht in m'n gezicht verteld kan ik daar niet over liegen en dat heeft me al meerdere malen in de weg gestaan. Vooral in situaties met collega's. Hoe graag ik het ook zou willen om de gemoederen te sussen of iemand de hand boven het hoofd te houden, ik wordt zo ongemakkelijk van liegen dat zelfs een kind van 3 ziet dat ik lieg. Ik praat mezelf dan ook nog eens helemaal klem, nee, werkt niet. :+

Voorbeeld: ik had een collega die nogal (understatement) de kantjes er vanaf liep. Collega in kwestie had ook een rotsituatie thuis en iedereen in het team (incl mijzelf) hield haar een beetje het hand boven het hoofd. Mijn manager weet hoe ik ben en heeft mij apart genomen en voor het blok gezet en letterlijk naar de prestaties van mijn collega gevraagd. Hoewel ik dan zo erg mijn best doe om het zo tactvol mogelijk te brengen, ik kan er dan gewoon niet over liegen. Soms probeer ik het nog weleens, maar ik zet mezelf gewoon voor banketstaaf. :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:03

raket schreef:
Ja je kunt te eerlijk zijn. Als je 90 jarige oma nu net de soep voor je gemaakt heeft die je niet lekker vindt, maar het heeft haar een hele dag energie gekost. Dan ben je voor mij een hufter als je zegt dat het niet te vreten vindt.
Ik ben zelf heel eerlijk. Kan vriendinnen zeggen wat ik vind, soms vragen ze het me expliciet.
Maar soms gaat een beleefdheidsvorm voor mij voor. En het ligt aan de consequenties natuurlijk van je antwoord. Als mijn vriend de eerder genoemde soep maakt krijgt hij eerlijk antwoord. Stel je voor dat het wekelijks voor mijn neus staat...
Je gaat toch ook niet tegen een 4 jarige zeggen dat die tekening nergens op lijkt....

precies dit..ik ben niet altijd helemaal eerlijk ivm die reden tegen andere maar heb het bij mezelf hey liefste wel omdat ik dan als ik een compliment krijg niet hoef te twijfelen of het echt of uit beleefdheid is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:07

Iris, dat klinkt goed, maar om een of andere reden zie ik mijn kind toch trotser kijken als ik zeg dat iets mooi is.
Als ik zeg, goh heb jij zo goed je best gedaan dan zegt ze: ja.
Als ik zeg: goh wat is dat een mooie rekening dan krijg ik een grote glimlach.

Maar dat ligt natuurlijk enorm aan de leeftijd. Een ouder kind zou ik definitief meer loven om de prestatie dan de uitkomst. Een peuter met beperkt begrip
en woordenschat nog niet altijd. Dan is gewoon zeggen: wat knap/mooi/zacht etc het grootste compliment.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:12

bridgetF schreef:
Of naar je baas die zit te zeuren, zeg je toch ook niet, wat ben je een vreselijke kloo... #**&%$& piep. Dan ga je dat ook uit de weg ter wille ter behoud van je baan of draai je er ook om heen om het subtiel te brengen. Maar kun je dat? Tegen je baas eerlijk zeggen dat het een ongelooflijke zeikerd eerste klas is voor dit ongelooflijk onderbetaalde K#t baantje. Het niet zeggen .. is dan toch ook niet eerlijk? Want je draait er dan om heen ipv te zeggen waar het om staat. Er om heen draaien is ook niet eerlijk.

Dit heeft mi niks met eerlijkheid te maken, maar vooral met hersendiarree als je dit soort gedachten allemaal de vrije loop laat. Wie help jij met het uiten van deze gedachten? Is jouw mening zo relevant? Ja voor jezelf is je mening relevant. Als je inderdaad blijft werken op deze plek dan ben je vooral niet eerlijk naar jezelf. Als je echt denkt dat jouw feedback relevant is en tot verbetering kan leiden kun je die altijd geven natuurlijk.

Heb sowieso de indruk dat hersendiarree (elke hersenscheet direct de vrije loop laten) en eerlijkheid hier door elkaar wordt gehaald.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:26

Eerlijk zijn is niet veel mis zolang je het nog tactvol kan brengen en rekening houdt met de ander.

Als mijn mening wordt gevraagd dan wil ik nog wel eens de wedervraag stellen of ze echt een eerlijk antwoord willen hebben wanneer ik weet dat het echt haaks staat op de mening van de andere partij. Dan is de boodschap vaak al binnen gekomen, genoeg die dan al zeggen laat maar. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:48

Kahawa schreef:
bridgetF schreef:

Dit heeft mi niks met eerlijkheid te maken, maar vooral met hersendiarree als je dit soort gedachten allemaal de vrije loop laat. Wie help jij met het uiten van deze gedachten? Is jouw mening zo relevant? Ja voor jezelf is je mening relevant. Als je inderdaad blijft werken op deze plek dan ben je vooral niet eerlijk naar jezelf. Als je echt denkt dat jouw feedback relevant is en tot verbetering kan leiden kun je die altijd geven natuurlijk.

Heb sowieso de indruk dat hersendiarree (elke hersenscheet direct de vrije loop laten) en eerlijkheid hier door elkaar wordt gehaald.

Die indruk had ik ook al.
Ongevraagd je mening geven is totaal niet hetzelfde als eerlijkheid.
Mensen die altijd overal hun mening geven, gevraagd of niet gevraagd, maken zich doorgaans ook niet erg populair.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:53

anneliesdj schreef:
Het ligt maar net aan hoe je het bekijkt of iets mooi is of niet.
Dus dat heeft met eerlijkheid niet zoveel te maken.

Dus jij zegt tegen je nichtje, dochter of kleindochter gewoon dat je haar tekening lelijk vindt? :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:54

Sizzle schreef:
Iris, dat klinkt goed, maar om een of andere reden zie ik mijn kind toch trotser kijken als ik zeg dat iets mooi is.
Als ik zeg, goh heb jij zo goed je best gedaan dan zegt ze: ja.
Als ik zeg: goh wat is dat een mooie rekening dan krijg ik een grote glimlach.

Maar dat ligt natuurlijk enorm aan de leeftijd. Een ouder kind zou ik definitief meer loven om de prestatie dan de uitkomst. Een peuter met beperkt begrip
en woordenschat nog niet altijd. Dan is gewoon zeggen: wat knap/mooi/zacht etc het grootste compliment.

Daar zit best een hele (onderbouwde) theorie achter. Misschien teveel offtopic om dat hier in het topic te bespreken. Maar als je het leuk vindt dan mag je daar best een keer een pb over sturen. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:59

bigone schreef:
Tactisch eerlijk zijn is niets mis mee, een leugentje omdat je anders een persoon misschien gigantisch zal kwetsen is ook niets mis mee. Altijd de waarheid spreken omdat JIJ dat nu eenmaal vind dat je dat moet doen zonder je om anderen druk te maken, daar is wel iets mis mee. Als mijn twee dochters vroeger bij me kwamen met de vraag : Mam, vind je me dik?? Dan vroeg ik eerst waarom ze dat vroegen en gaf er altijd naderhand een hele positieve draai aan. Had ik op dat moment gezegd van ja, dan had ik twee anorexia patienten gekweekt. Nu zijn het hele gezonde en positief in het leven staande vrouwen. Dus als jij en je vriend over twintig jaar toevallig een puberdochter in huis hebben dan ram je zijn mond maar dicht mochten jullie deze vraag krijgen. Ik vind altijd knetterhard de waarheid vertellen zonder rekening te houden met gevoelens die dat op kunnen roepen een zeer egoistische levensinstelling.

Precies! Dat!

Inderdaad vrij egoïstisch. "ik wil altijd de waarheid vertellen en dat ik daar mensen mee kwets geef ik lekker niks om"

Wat win je ermee om altijd eerlijk te zijn, en daar vervolgens mensen mee te kwetsen?

BridgetF weet het ook heel mooi te verwoorden.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:02

Ik ben er aardig goed in mijn kop te houden. Echter heb ik het probleem dat mijn gezicht boekdelen spreekt :+

Als iemand naar mijn mening vraagt geef ik die, alsnog beleefd. Ik zal nooit iemand onnodig kwetsen met mijn waarheid. Ik vind dat arrogant en stom. Waarom in Gods naam?
Ik vind het ook wel fascinerend als iemand anders denkt dan ik en sta voor diegene open. Je kunt met heel veel verschillende mensen ontzettend leuke gesprekken voeren, en als ik merk dat ik een gevoelige snaar raak ga ik daar voorzichtig mee om.
Kun je me een zacht ei vinden, maar het is voor mij totaal onnodig iemand op zijn of haar ziel te trappen omdat ik zo nodig mijn waarheid wil verkondigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:06

Sizzle schreef:
<3

Daar heb je dus weer een typisch voorbeeld van het verschil tussen bot en eerlijk zijn :)

Net zo min als je keihard een kind voor hoeft zitten liggen dat het ècht echt waar is hoor dat elfjes en eenhoorns (en sinterklaas :P ) bestaan, hoef je keihard te zeggen dat het niet waar is, iets met een tussenweg ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:07

Tobbes schreef:
Ik vindt eerlijk zijn juist heel belangrijk. Het probleem bij mensen die wel eens liegen is dat je niet weet waar over ze nog meer liegen waardoor je aan dat soort personen niks hebt en dus onbetrouwbaar zijn.

Dat dus :j
Daarom wil ik dat ventje geen leugens op de mouw spelden :(:)

Dingen insinueren of een vraag met een vraag beantwoorden enzo (en daarmee de eigen fantasie in stand houden) heb ik echter totaal geen moeite mee dus daarmee kan je nog een heel eind mee gaan in allerlei goedgelovige onzin :P Maar dan kan die mij in ieder geval niet kwalijk nemen dat ik tegen hem gelogen heb.

Ik voelde me knap in de zeik genomen toen bleek dat Sinterklaas niet bestond en dat iedereen keihard tegen me had zitten liegen.... -O-

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:11

Altijd eerlijk zijn, maar je hoeft niet altijd alles te zeggen!!! Dat zijn 2 verschillende dingen!

Als jij iemand ziet lopen die knapper is dan je vriend hoef je dat niet te zeggen. Tenzij iemand er naar vraagt, dan geef je eerlijk antwoord! En uiteraard zijn er verschillende manieren om iets te zeggen: "Zo, die is lekker!!!" Of: "Ja, zijn lichaam spreekt me wel aan." komt al heel anders over.

Verhalen vertellen aan kinderen vind ik heel wat anders dan liegen. Maar als er een keer een serieuze vraag komt "Bestaat dat echt" zal ik toch eerlijk antwoord geven.
Laatst bijgewerkt door Levita30 op 28-10-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt