Op die leeftijd was ik allang........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:01

Alles is prima toch?

Man en ik waren 2 jaar samen toen we samen gingen wonen in het huis van mijn ouders, die te koop stond. Zij en mijn broertje waren naar het nieuwe huis vertrokken.
Na 3 jaar samenwonen vorig jaar ons eigen huis gekocht, voor de makkelijkheid getrouwd.
Wordt volgende maand 22 en ik ben 17 weken in verwachting van ons eerste kindje. Man is 26.
We hebben het financieel goed, alles op een rijtje verder.
Omgeving vindt het hier niet raar moet ik zeggen.

Winged

Re: Op die leeftijd was ik allang........

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:31

Ach, toen mijn 1 jaar jongere nichtje zwanger raakte kreeg ik van haar moeder (mijn tante dus) de vraag of ik nu niet het idee had dat ik de boot had gemist. (Wat opzich best grappig is gezien mijn ex vaart....) Maar nee, ik ben lekker vrijgezel op mijn 26ste, woon in een klein appartementje en vermaak mij prima :+ Ik ga alleen heel erg goed zo solo in mijn roeiboot :Y)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:42

Ik denk dat iedereen daar anders in is.
Alleen dat andere bepalen wanneer iets moet kan ik nijdig om worden.
Je doet dingen wanneer jij er klaar voor bent,en niet wanneer een ander het wil

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:08

saffire schreef:
Ik denk dat iedereen daar anders in is.
Alleen dat andere bepalen wanneer iets moet kan ik nijdig om worden.
Je doet dingen wanneer jij er klaar voor bent,en niet wanneer een ander het wil

Dat wel of niet thuis wonen, wel of niet kinderen kun je naar alle facetten doortrekken.
Ik kocht mijn eerste Range Rover; nou, het commentaar was was niet van de lucht, waar ik zo'n dikke bak van kon betalen???? Hoezo jaloers.

DAT is het punt. Als je niet doet wat "de norm" is, oftewel, niet van plan bent met de meute mee te waaien, dan krijg je commentaar. Het is niet de bedoeling dat je je kop boven het maaiveld uitsteekt.

Ik was dit weekend weer een dagje op stap met mijn favoriete automerk; ik weet weer waarom dat mijn favoriete merk is. Er horen mensen bij die ook doen wat ze leuk vinden, niet wat "men" vindt.......

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:54

Het zou mij nu een echt aan mijn achterste oxideren wat anderen over MIJN leven en MIJN beslissingen vinden :D . En zeker als het dan ook nog mensen zijn die niet eens dichte vrienden of familie zijn.
Wat had ik met mijn leven moeten doen? Ongelukkig op een klein 1kamer appartementje moeten wegkwijnen en mezelf kapotwerken om het te betalen, omdat iemand van het internet voor mij beslist dat ik een rotverwend kreng ben als ik op mijn 25ste nog thuiswoon? :D .

Ik heb mooi kunnen studeren op kosten van mijn ouders. Ik ben met een kleine tussenstop van een jaar tot enkele maanden geleden thuis blijven wonen. Ik heb nooit kostgeld moeten betalen. Ik heb mooi kunnen sparen. Mijn ouders? Die vonden dat helemaal niet erg. Die wílden niet dat ik hun geld gaf, want zij hadden het breed genoeg om voor iedereen te zorgen en ze wilden alleen maar dat ik een zo goed mogelijke start kon maken. Voor mijn zus trouwens ook, die dezelfde dingen heeft gemogen en nu ook heel goed terecht is gekomen. En ze vonden het heel gezellig dat ik er 's avonds was om dingen te vertellen. Ik ook, beter dat ik ergens elke avond alleen op een appartementje zat omdat iemand anders zou beweren dat ik op mijn 23st het huis al uit móest zijn.

Nu woon ik samen met een vriend die hetzelfde is opgevoed en die zelfs nog wat langer thuis is blijven hangen. Resultaat is dat wij nu een mooie woonruimte hebben, mooi gespaard, geen geldzorgen, en twee paar dolgelukkige ouders dat we het nu zo goed hebben. Iedereen die wint, behalve degene die er geen zaken mee heeft en die vindt dat je alleen maar kan groot worden als je jezelf er naar toe hebt geploeterd. Als wij het minder breed hadden of mijn ouders hadden een andere visie op het leven, dan had ik dat misschien wel moeten doen en dan had ik daar ook geen problemen mee gehad. Ik ken ook mensen die thuis gewoon moeten betalen voor hun kost en inwoon of anderen die gewoon niet graag thuis zijn en juist veel liever op hun 19de alleen op 6 hoog gaan wonen. En als dat je gelukkig doet voelen moet je dat zeker doen, want ieder mens heeft nu eenmaal andere behoeftes. Maar wij waren heel gelukkig met hoe wij ons leven hebben bepaald. Als mensen daarop commentaar geven dan lach ik alleen maar breder, want het doet hun toch geen pijn als mijn gezin heeft beslist dat dit de beste manier is geweest? En huishouden? Ik denk dat ik vanaf dag 1 dat ik samenwoonde tien keer meer wist van koken en de was en de plas of het beheren van de financiën door jarenlang thuis mee te helpen, dan diegene die zogezegd wel "zelfstandig alleen woont", maar wel alleen opwarm maaltijden eet als ze al niet in het oudelijk huis eten, en elke week de was en de strijk naar mama brengt, met een beetje geluk nog een moeder heeft die een keer in de week langskomt met de stofdoek of zelfs maandelijks een beetje toestopt om rond te komen met de feestjes(seen it all, meermaals). Ja hoor, je moet echt het huis uit om zelfstandig te leren worden :+ .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:37

Misschien moeten mensen zich niet eens zo aangesproken voelen.. Als mensen enkel zeggen “op die leeftijd zat ik allang op mijzelf” is dat niet perse commentaar op hoe jij het doet… maar ze geven enkel aan wat zij hebben gedaan… Bij wie ligt de frustratie dan..? Volgens mij bij diegene die zich aangevallen voelt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:40

Sammie schreef:
Misschien moeten mensen zich niet eens zo aangesproken voelen.. Als mensen enkel zeggen “op die leeftijd zat ik allang op mijzelf” is dat niet perse commentaar op hoe jij het doet… maar ze geven enkel aan wat zij hebben gedaan… Bij wie ligt de frustratie dan..? Volgens mij bij diegene die zich aangevallen voelt.

De toon waarop het gezegd wordt vertelt mij toch vaak iets anders......

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:44

Ik vind dat het van persoon tot persoon afhangt, een kennis van me is op haar 20ste getrouwd, net iets meer dan een jaar samen met haar vriend, en heeft drie weken later haar zwangerschap aangekondigd. Voor mij persoonlijk te snel, maar ja, wat je maar gelukkig maakt.
Mijn vriend en ik zijn 5 jaar samen maar hebben nog lang geen trouwplannen of kinderwens en aangezien we beiden nog studeren. Wel zijn we aan het uitkijken om tegen volgend jaar te gaan samenwonen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:45

Hangt er maar vanaf Sammie, ik heb ze ook gekend die dat zinnetje niet konden zeggen zonder een vieze blik erbij te trekken, alsof ik nog een kind was omdat ik thuis woonde. Of "Je bent AL 25 en jij woont NOG thuis bij je ouders? Nee hoor, je bent toch niet serieus hé? *arrogant lachje*". Je kan best wel duidelijk het verschil merken tussen iemand die het gewoon zegt "oh ok, sorry ik dacht dat je al alleen woonde want ik woonde toen ook al alleen", of iemand die dat op misselijke toon moet bekendmaken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:53

Dat is dan toch al een hele andere zin dan enkel “op die leeftijd zat ik allang op mijzelf" en dus niet van toepassing?

Let op het woord 'enkel' ik heb het dus niet over woorden als hahaha etc of wegdraaiende ogen. En zelfs met het woord 'al' of 'nog' of 'jeetje' heb ik weinig moeite.. Kan ook gewoon verbazing zijn. Wat echt niet perse een veroordeling hoeft te zijn, meer een verbazing in verschil qua situatie.

Hier wil ik trouwens nog wat aan toevoegen. Op het moment dat je op jezelf gaat is het meestal ook 9 vd 10 uitgevlogen is uitgevlogen. Je ontwikkelt je eigen ritme en pa en ma zijn leuk om op bezoek te komen of te gaan, maar <permanent> terug gaan no way.. Lekker je eigen leven in je eigen huis. Horen ze dan dat x nog thuis woont dan vergelijken ze dat ook met hun eigen situatie (van toen) met wrs ook het idee van: ben blij dat ik toen niet meer thuis woonde.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:59

En ik denk dat je het zelf wel degelijk goed genoeg merkt als zelfs alleen "op die leeftijd was ik allang.." wordt uitgesproken als gewoon een random feitje of een manier om te doen alsof je zelf beter bent dan de ander :) . Heel vaak helaas het tweede.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:02

pipo schreef:
Ik was op mn net nog 17 e uit huis. en met ruim 18 weer terug... viel niet mee om huur te betalen en dan autorijlessen te volgen en de rest van de kosten. Na een half jaartje mn droomhuis gevonden.. betaalde (is wel bijna 30 jaar geleden,) 45 gulden per maand. Geweldig om zoiets te mogen en kunnen huren! Wou voor de starters dat zulke dingen nog bestonden!

wow dat is wel een erg vooroorlogse prijs zeg; ben zelf 25 jaar geleden het huis uit gegaan en no way dat ik maar zo weinig huur betaalde; zat op ruim 300 gulden kale huur voor een 2 kamer appartementje. Kwam dus gas,licht en water nog bij. De enige mensen in die tijd die zo goedkoop woonden als jij waren mensen die antikraak woonden (en zelfs dan moest je wel heeeeeel veel mazzel hebben als je maar zo weinig hoefde te betalen)
Dus jij hebt toen wel heel erg mazzel gehad met dat huisje hoor, want 45 gulden was voor die tijd ook gewoon een symbolische prijs en geen reële prijs.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:21

Ik ben 22, vriend is 25, en wij wonen net 3 maanden samen. Ik had het prima thuis, vriend ook. Ik was op mijn 21e klaar met mijn studie, vriend was 23. Hij wilde eerst wat mee zekerheid, zeker weten dat hij een vaste baan heeft etc. Uiteindelijk is hij thuis "weggepest" maar daardoor wonen wij nu wel samen. Ik hoefde echt het huis niet uit, sterker nog, samenwonen was verder bij mijn werk vandaan dan bij mijn moeder. Maar ja...

Ik merk om mij heen dat inderdaad superveel meiden zwanger raken, die net 1 hooguit 2 jaar ouder zijn dan ik! Wij hebben het nog heerlijk saampjes en hoef nog niet aan kids te denken. Wel wil ik graag voor mijn 30e moeder zijn, gewoon omdat ik me anders een "oude" moeder voel. Ook omdat de risico's na je 30e gewoon zo enorm toenemen.