Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

manubres schreef:Wat leuk!! Ik ben geboren in Arnhem en vanuit Nijmegen (studie) iemand op vakantie uit het noorden ontmoet en daar inmiddels alweer 17 jaar geleden gaan wonen (die noordelingen zijn niet te verkassen..haha). Werk in Groningen, maar woon in de kop van Drenthe (Zuidlaren), prachtig wonen en je zit zo in de stad! Heb me hier altijd thuis gevoeld, al is het niet niks om alles achter te moeten laten....het aparte vond ik in het noorden dat je of uit het noorden of uit het westen komt. Ze vonden dat ik westerse humor had...hoezo Nijmegen het westen![]()
Alvast heel veel geluk en succes in het nooren en het vinden van een baan!!

Mando schreef:Alles onder Zwolle is toch het westen
En boven Zwolle is niemandsland.
Wij zijn 7 jaar geleden verhuisd vanuit Rotterdam
Nooit geen spijt gehad.
Nu wonen we alweer 4.5 jaar in the Middle of nowhere in Friesland nabij drachten.
Heerlijk. Zou niet anders meer willen maar wij zijn geen 18 meer dus die grote stad hoeft voor ons niet meer.
Ik vind het heerlijk buitenuit.
Met 10 minuten in drachten
En in een half uur in Groningen en Leeuwarden.

Ik vind Haren wel echt een aanrader! En met die paar vooroordelen leer je wel leven
Zit straks ook niks meer onder maar dat is een ander verhaal
miccamaaike schreef:Groningen is fantastisch om te wonen, mis het nog iedere dag.
Beijum en Lewenborg (eigenlijk de hele noordkant) zijn niet perse leuke wijken voor studentenwijken om te wonen. Maar ik denk als je dat niet meer wilt dat je er dan prima kunt wonen.
Oosterpoort en Helpman vind ik erg leuk, eigenlijk is de hele zuidkant wel prima. Ik heb de laatste jaren in Groningen met veel plezier in de Indische buurt gewoond, ook prima gehad daar.
Als je iets op het oog hebt wil ik best met je mee kijken wat voor wijk het een beetje is. Heb op verschillende plekken in Groningen gewoond en ook een poos daar bij de gemeente gewerkt (op het gebied van bebouwing zeg maar) dus kan best beetje mee denken als je dat leuk vindt.