Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:56

Ik woon dan wel helemaal aan de andere kant van het land maar ook ik zou komen te wonen in een zgn aso wijk.
Nou, ik merk er tot nu toe helemaal niets van! en ik woon er nu dik een half jaar.
De politie is 1 keer in de straat geweest vanwege een uit de hand gelopen ruzie waarbij alcohol en drugs in spel waren op zaterdag nacht.
Doordeweeks is het er zo goed als muis stil, muv een buurvrouw die op maandagavond op haar saxofoon oefend van 8 tot 9. (niet storend)
Heb 1 buurman die gaat rond de klok van 5 naar zijn werk en een enkele keer hoor ik de deur in het slot vallen.
Tegen half 9 komen de kindjes uit de huizen en is er wat gepraat en gespeel, net als rond 12 en om een uur of 3.
Op zaterdag ochtend bouwen ze de markt op achter de dijk op het plein.
Voor de rest valt er niets te beleven!!!

_AB_

Re: Samenwonen in Groningen aan de andere kant van het land!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 23:23

Overal kan t gebeuren dat er tokkies wonen!
We gaan nu vooral kijken waar we n huisje kunnen krijgen ;)
Zal t wel te horen krijgen van schoonmama, dat ze t zo geweldig voor ons vind etc. Moet altijd wel om dr lachen als ze weerz o'n bui heeft :P

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:41

Wat leuk!! Ik ben geboren in Arnhem en vanuit Nijmegen (studie) iemand op vakantie uit het noorden ontmoet en daar inmiddels alweer 17 jaar geleden gaan wonen (die noordelingen zijn niet te verkassen..haha). Werk in Groningen, maar woon in de kop van Drenthe (Zuidlaren), prachtig wonen en je zit zo in de stad! Heb me hier altijd thuis gevoeld, al is het niet niks om alles achter te moeten laten....het aparte vond ik in het noorden dat je of uit het noorden of uit het westen komt. Ze vonden dat ik westerse humor had...hoezo Nijmegen het westen :D

Alvast heel veel geluk en succes in het nooren en het vinden van een baan!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:15

Alles onder Zwolle is toch het westen _O-
En boven Zwolle is niemandsland.

Wij zijn 7 jaar geleden verhuisd vanuit Rotterdam
Nooit geen spijt gehad.

Nu wonen we alweer 4.5 jaar in the Middle of nowhere in Friesland nabij drachten.
Heerlijk. Zou niet anders meer willen maar wij zijn geen 18 meer dus die grote stad hoeft voor ons niet meer.
Ik vind het heerlijk buitenuit.
Met 10 minuten in drachten
En in een half uur in Groningen en Leeuwarden.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:40

manubres schreef:
Wat leuk!! Ik ben geboren in Arnhem en vanuit Nijmegen (studie) iemand op vakantie uit het noorden ontmoet en daar inmiddels alweer 17 jaar geleden gaan wonen (die noordelingen zijn niet te verkassen..haha). Werk in Groningen, maar woon in de kop van Drenthe (Zuidlaren), prachtig wonen en je zit zo in de stad! Heb me hier altijd thuis gevoeld, al is het niet niks om alles achter te moeten laten....het aparte vond ik in het noorden dat je of uit het noorden of uit het westen komt. Ze vonden dat ik westerse humor had...hoezo Nijmegen het westen :D

Alvast heel veel geluk en succes in het nooren en het vinden van een baan!!

Dank je wel! :)
De humor in t noorden en westen is wel anders idd... Maar om Nijmegen nou het westen te noemen... ;)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:43

Mando schreef:
Alles onder Zwolle is toch het westen _O-
En boven Zwolle is niemandsland.

Wij zijn 7 jaar geleden verhuisd vanuit Rotterdam
Nooit geen spijt gehad.

Nu wonen we alweer 4.5 jaar in the Middle of nowhere in Friesland nabij drachten.
Heerlijk. Zou niet anders meer willen maar wij zijn geen 18 meer dus die grote stad hoeft voor ons niet meer.
Ik vind het heerlijk buitenuit.
Met 10 minuten in drachten
En in een half uur in Groningen en Leeuwarden.

Hahaha, ja toch, wie wil er nou onder Zwolle wonen!
Klinkt als n heerlijk plekje waar je woont! :)
Martijn en ik willen over een aantal jaar ook lekker buiten de stad wonen! K zie t al voor me, boerderijtje met kipjes, schapen en n pony . En eindelijk de zo gewenste grote hond! :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:12

Update: 14 december begin ik met mn nieuwe baan in Groningen!
Bij het klant contact centrum van het UWV :)
Dus nu snel op zoek naar n huisje :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:15

Gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie gauw een woning vinden!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 23:17

Qua woningbouw: Ik woon in Haren, dus nét onder Groningen (echt op 500 meter afstand van de stad-grens) en kon binnen 1 week in mijn huisje + slaapkamer. Dus het kán wel! Ik heb mijn huisje via Woonborg, en zeg niet dat dat voor iedereen zo snel gaat, maar het valt te proberen. Dan zit je alleen niet in Groningen-stad, maar in de dorpjes eromheen/vooral eronder.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 23:42

Ah, Dank jullie wel!!!
We willen idd ook richting Haren, Eelde/Paterswolde gaan kijken. En naar Zuidhorn en Hoogkerk etc :)
Wow, das snel, Sting!

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:02

Gefeliciteerd met je baan. Spannend zeg, gaat nu heel snel :)
Als je een kopje koffie/warme choco wil drinken moet je het maar laten weten :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:32

Dank je wel! Gaat erg snel idd!
Lijkt me leuk om eens koffie te gaan drinken :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:22

Wat fijn en gefeliciteerd!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 23:29

Thanks!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:32

Gefeliciteerd met je baan!

Ik zou zeker Haren niet overslaan in je zoektocht. Ik woon in Haren veel goedkoper dan dat ik in de stad zou kunnen wonen(en dat aan de 'goeie' kant van het spoor zoals ze het hier zeggen). Binnen 20minuten in de stad op de fiets maar alles is ook om de hoek te vinden kwa winkels etc.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:30

Manny ik dacht juist dat haren duur was, zo leer je weer wat.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:39

Groningen is fantastisch om te wonen, mis het nog iedere dag.

Beijum en Lewenborg (eigenlijk de hele noordkant) zijn niet perse leuke wijken voor studentenwijken om te wonen. Maar ik denk als je dat niet meer wilt dat je er dan prima kunt wonen.

Oosterpoort en Helpman vind ik erg leuk, eigenlijk is de hele zuidkant wel prima. Ik heb de laatste jaren in Groningen met veel plezier in de Indische buurt gewoond, ook prima gehad daar.

Als je iets op het oog hebt wil ik best met je mee kijken wat voor wijk het een beetje is. Heb op verschillende plekken in Groningen gewoond en ook een poos daar bij de gemeente gewerkt (op het gebied van bebouwing zeg maar) dus kan best beetje mee denken als je dat leuk vindt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:40

Ik kom uit Haren, heel fijn dorp! Je hebt alles onder hand bereik wat je nodig hebt en als je naar de stad wil ben je er zo... zowel op de fiets als ook met het OV, citybus en bussen binnendoor... wat wil je nog meer? Qua winkels etc heb je inderdaad echt alles wat je nodig hebt. AH/Aldi/Jumbo/action, meerdere kledingwinkels/schoenenwinkels/kappers/dierenspeciaalzaak/eet-tentjes/schoenmaker/opticien/etc... tot op een bioscoop na hoef je het dorp zowat niet uit als 't moet ;) Ik vind Haren wel echt een aanrader! En met die paar vooroordelen leer je wel leven :P

Ik woon nu een halfuurtje van de stad af op het platteland, stiekem nog heerlijker maar je bent overal zo... Nederland is 2 uur breed en 3 uur lang, wat is hier nou ver?
Ze zeggen niet voor niets dat er niks boven groningen gaat <3 Zit straks ook niks meer onder maar dat is een ander verhaal :7

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:45

Sinds 18 jaar woon ik nu in de provincie Groningen. Daarvoor in Den Bosch, Arnhem, Enschede, Leeuwarden en Haaksbergen. Het voelde voor mij een beetje als emigreren, was voor we hier een huis kochten zelfs nooit in deze provincie geweest.
Inmiddels uiteraard vaak in de 'Stad' geweest, Geweldige stad. Levendig, gevarieerd, bruisend, veilig, niet zo druk dat je er gek van wordt, maar ook niet saai. Gemoedelijk. Enorm gevarieerd aanbod.
Als ik in een stad zou willen wonen in Nederland zou het in Groningen zijn.
Twee van mijn kinderen wonen er al jaren op verschillende adressen (Helpman, Oranjebuurt, Korrewegwijk) en eigenlijk is elke plek aantrekkelijk.

Ik heb nooit spijt gehad van mijn 'emigratie' naar Groningen. Het is een mooie provincie en de mensen zijn, zowel op het platteland als in de stad, vriendelijk en toeschietelijk. Voor ik hier ging wonen twijfelde ik erg, maar nu, nee, als ik in Nederland blijf, blijf ik hier.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 16:35

miccamaaike schreef:
Groningen is fantastisch om te wonen, mis het nog iedere dag.

Beijum en Lewenborg (eigenlijk de hele noordkant) zijn niet perse leuke wijken voor studentenwijken om te wonen. Maar ik denk als je dat niet meer wilt dat je er dan prima kunt wonen.

Oosterpoort en Helpman vind ik erg leuk, eigenlijk is de hele zuidkant wel prima. Ik heb de laatste jaren in Groningen met veel plezier in de Indische buurt gewoond, ook prima gehad daar.

Als je iets op het oog hebt wil ik best met je mee kijken wat voor wijk het een beetje is. Heb op verschillende plekken in Groningen gewoond en ook een poos daar bij de gemeente gewerkt (op het gebied van bebouwing zeg maar) dus kan best beetje mee denken als je dat leuk vindt.

Dank je voor de tips! Meedenken is zeker leuk! Ik hou je op de hoogte als we iets hebben! :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 01:18

Inmiddels een week aan t werk, en het bevalt best goed!
Net stond de bovenbuurman aan de deur, hij gaat verhuizen. De woningbouw gaat zijn huis te koop zetten. Morgen ga ik gelijk de woningbouw bellen of ze het niet aan mij willen verhuren, want dat zou ideaal zijn!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:59

Ik kom uit Ten Boer, ook dan ben je zo in de stad.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:03

Omdat een nieuwe topic aanmaken ook n beetje onzin is, toch maar even zo!
We wonen nog steeds niet samen, maaaaar sinds afgelopen weekend zijn we fanatiek op huizenjacht! We willen wel graag in stad blijven, maar we komen tot nu alleen betaalbare huisjes tegen in Leeweborgh of Beijum :(
Liefst willen we iets in Paddenpoel/Selwerd/Korrewegwijk dus als iemand nog iets leuks tegen komt... :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 10:07

Oranjewijk/Plantsoenenbuurt is ook fijn wonen hoor :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 10:11

Thanks voor de tip! ^^ Dan nemen we wie mee in onze zoektocht!
We overwegen ook Oosterpark, de Hoogte en eventueel Indische buurt. Maar die laatste twijfel ik nog over, aangezien ik veel slechte verhalen hoor. Maar dat kan natuurlijk ook allemaal overdreven zijn ;)