Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:24

Ach gister weer gezeik gehad.
Ik moet met 1 bus naar de stad, dan daar naar Maastricht overstappen (vanuit Belgie) en daar de trein of bus naar Randwyk nemen. Dus ik neem bus 1, gaat lekker op tijd maar bus rijdt om de stad waardoor kans op bus naar Maastricht missen groot is. Buschaffeur houdt dus op de weg de bus voor me aan en iedereen stapt midden op straat over. Blij dat ik de bus gehaald heb.
Kom vervolgens op tijd aan in Maastricht dat ik zelfs de trein nog kan nemen. Ren naar de trein en de trein rijdt op tijd weg en ineens stopt de trein. "Technische storing". 10 min later rijdt hij niet. Ik heb inmiddels mijn bus ook gemist e moet tot 20 voor wachten. De rit is 8 min en naar werk lopen nog eens 7 min en om 1 uur moest ik ingelogd aan mijn computer zitten. Ik was NET op tijd daar. Scheelde 2 minuten... Maar dan kom je dus op tijd en zit je in de trein die je bijna nooit haalt en dan gebeurt zoiets :\

Selina

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:27

Dat je in de bus op de stoel aan het gangpad zit en dan staan er mensen in het gangpad en dan krijg je steeds zo'n tas in je gezicht. Zet hem dan op de grond tussen je benen ofzo..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:28

O echt. Heel veel. Ik reis nu 6 jaar 5 dagen in de week met de trein van Leiden naar Rotterdam, en de ergernissen zijn niet meer op 2 handen te tellen. Meestal zijn ze gelukkig van korte duur.

Van de week kwam er een hele dikke man naast mij zitten. Ik werd dus keihard geplet tussen die man en het raam. Tot aan Rotterdam CS heb ik zo gezeten. Ik had serieus een zere rug van het opzij zitten. Verder was het erg druk dus geen andere zitplaats helaas. Hij hoestte ook steeds in z'n zakdoek en dan zat er zo'n grote klodder slijm op.

Er zat van de week ook een -waarschijnlijk- dokter in de trein die even de hele status van een patiënt ging zitten bespreken. Heel netjes, not. Over op welke afdeling de patiënt lag, dat de medicijnen verhoogd waren e.d. :n

Daarnaast stinkende mensen of Turkse Pizza etende mensen :=

Bellen in de stiltecoupe staat ook wel bovenaan. Meestal ga ik nu maar helemaal voorin of achterin beneden zitten, vaak is het daar nog rustiger _O-

En dan zeker op nummer 1: (dagjes)mensen die breeduit naast elkaar op de roltrap staan te beppen, je trein boven aan hoort komen, je er langswil maar ze niet aan de kant gaan omdat ze je niet horen vragen vanwege het beppen, of omdat ze een beetje doof zijn... :+
Die stickers "rechts staan links gaan" hangen er niet voor niks.
En de roltrap loopt nou eenmaal sneller, zeker met een stukke hiel :')

Gillende kinderen en bedelaars zijn ook irritant ja.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:29

Straww_ schreef:
melody7 schreef:
Chagrijnige, stinkende, smakkende, slurpend, hard pratende, starende, gorchelende etc mensen.

Oooooooh vooral dat ja! Heb ik toch zo'n godgloeiende hekel aan := Kijk lekker de andere kant op mens!
Verder kan ik de meeste dingen in het ov wel aan, werk ook als uitzendkracht voor de NS en dan leer je eens de andere kant kennen :+ Weinig ergernissen tegenwoordig!

Ja he :+ Ik had vorige week dus een vrouw die de hele treinreis naar me bleef staren, verschrikkelijk. Zo interessant ben ik niet :')

Ik weet trouwens nog een heel erge! Vorig jaar zat ik in de bus, het was warm. Toen zat ik nog altijd netjes naast het raam zegmaar.. Bus zat niet vol maar er kwam een vrouw naast me zitten met een kont die 2 stoelen nodig had. Dus een bil hing zegmaar over mij heen en ze stonk verschrikkelijk naar zweet :r Dat vind ik ook zo onbeschoft, dan ga je of alleen zitten of je blijft maar lekker staan :=

Dat niet opstaan voor ouderen vind ik ook altijd sneu maar ik kan ook niet zien of de mensen die blijven zitten kunnen staan. Ik kan zelf gewoon een uur van mijn 'dag' (van 3 uur) aftrekken als ik in de bus moet staan, dus ik sta zelf ook niet op. Voel ik me ook vaak schuldig over maar ik kan het gewoon echt niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:31

Iemand heeft ooit zijn nagels zitten knippen in de bus. Ik kan totaaaaaaal niet tegen dat geluid.
Of als iemand zijn telefoon in z'n handen heeft dan nog dat irritante rot geluidje af laten gaan. Daar hebben we een mooi knopje voor: Geluid uit.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:34

Ik ga altijd in de stilte ruimte zitten, maar daar trekt zich ook nooit iemand wat van aan :\
Gaan ze er lopen bellen, ik hoef echt jouw hele levensverhaal niet in een telefoontje mee te krijgen hoor, mevrouw...

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:38

Legers scholieren, dat is mijn grootste irritatie in het OV... Dan kom je aan met de bus bij t station, klaar om uit te stappen... staat daar een leger scholieren die graag die bus in willen en jou dan bijna geen gelegenheid geven om ruimte te maken voor hen... -O-

Na t overstappen zelfde gezeur... sta je tussen een leger scholieren die allemaal in dezelfde bus willen, dus proppen door de deur, alsof ze bang zijn dat bus zonder hen weg gaat... Willen graag bij de achterdeur staan ipv dat ze even doorlopen naar achteren en daar op de staanplaatsen tussen de stoelen gaan staan... |o

Aansluitingen die niet aansluiten zijn ook heerlijk... De bussen hier zijn zodanig op elkaar aangesloten dat bij slechts 1 minuut vertraging je aansluiting weg is... :evaw: en je dus met een beetje pech een half uur mag wachten... En om nou te zeggen dat die afdakjes veel beschutting bieden tegen regen en wind, nou nee... :n

En dan nog wat kleine irritaties zoals een bus die een enkele keer de halte voorbij schiet (halte buitengebied, alleen een bord meer is t niet... Logisch dat ie er met sneeuw, mist of regen voorbij vliegt. :( ) Of in de spits een toch al overvolle trein waarbij er ook nog eens een deel achter blijft en het dus nog meer proppen wordt...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:42

Mensen die in de bus op hun laptop complete series gaan zitten kijken. Zonder koptelefoon of oordopjes of iets dergelijks. Why?!
Of: mensen die wel nagedacht hebben over de aanschaf van oordopjes, maar deze zo luid zetten dat zelfs Tante Sjaan voorin kan meegenieten van hun slechte muzieksmaak.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:46

Nayomie schreef:
Een trein die te vroeg stopt waardoor de deur niet aansluit op het perron en je niet kunt uitstappen

Dat mag helemaal niet :n

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:52

Maar gebeurt wel, heel soms. Heb het ook wel eens gehad, de bips van de trein stond nog in de wissels :+ die deuren gingen ook niet open.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:56

Had ik ook ooit... trein stond net voor t perron... iedereen moest met zijn of haar spul over het rode hek klimmen dat perron en spoor scheidt...

Laatst was er trouwens nog een machinist die dacht ie een trein met 4 bakken meehad ipv 8... halve trein stond niet aan t perron... Gelukkig was er een conducteur die de machinist hielp herinneren zodat die weer wat kon optrekken en wel naast t perron stopte.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:04

Ik erger me aan:
* Chauffeurs die te vroeg vertrekken waardoor je je bus mist
* Aan de chauffeur vragen of die mijn bus wil oproepen met de vraag of die een minuutje wil wachten en dan gewoon weigeren en zeggen, we zijn er zo (bus uiteindelijk dus wel gemist -:(- )
* Een milkshake mee in de bus nemen, horen dat dat niet mag, prima... Ik doe hem in mijn tas. Zegt ze dat ik hem maar naar buiten moet gooien, ik zeg dat ik geen natuur vervuiler ben en toen ben ik zelf maar uitgestapt -:(-

Vast nog wel meer maar ik kom er zogauw niet op :roll:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:13

- mensen die praten in de stiltecoupé. Staat toch dúidelijk op het raam. (en ik ga daar echt bewust zitten)
- Mensen die het principe rechts staan, links gaan niet snappen op de roltrap....
- trein met vertraging... is toch wel redelijk veel.
- Je trein nét missen omdat je van spoor 2 naar spoor 21 moet sprinten en vervolgens een halfuur moet wachten (en op adem komen) (maar daar kan het OV niet veel aan doen, maar is wel balen haha).

Verder... ik zet zelf óók m'n tas naast me op de stoel maar niet als het (te) druk is. Dan zet ik 'm netjes op de grond :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:16

Als je uitstapt van je bus en de trein wilt halen en je een paar minuten hebt dus moet rennen en dan lopen er 4 mensen naast elkaar zodat ik er niet langs kan en dan voel je de tijd tikken maar dan zit je eerst nog 50 meter vast achter mensen. Vervolgens moet je wachten met inchecken omdat mensen eerst bij het poortje gaan staan en dán pas hun OV gaan zoeken en dan staan er inderdaad mensen links op de roltrap en kun je weer niet rennen.. Maar dan heb je soms een lieve conducteur die je aan ziet komen en dus even op je wacht :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:21

Joolien schreef:
Ik erger me kapot aan buschauffeur Bertus Barricello en Arie Alonso.

Hahaha, leuk verwoord :')

Ik vind het vervelend wanneer een treinmachinist niet doorrijd en je uiteindelijk 10 minuten later op je station komt dan gepland (en je de volgende trein mist). Dan bedoel ik niet van die momenten dat je voor een rood sein staat te wachten, maar gewoon wanneer ze super langzaam wegrijden en 30 km van te voren al langzaam gaan rijden voor het station.

Verder heb ik het ook niet zo op mensen die zich 3 uur lang opsluiten in de wc van de Thalys... :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:25

Met stip op 1: Etende mensen. Ik moet echt kotsen van eetgeuren en geluiden, een vaak eten ze ook nog eens smerig vet vuil voedsel :r Ga lekker thuis zitten kwijlen en smakken met je stinkende troep ofzo :')

Bus 12 in Utrecht, de horror. Hoe vaak ik in die bus al ben flauwgevallen omdat je letterlijk elkaars oren uit kan likken zo vol is het... En vaak moet je ook nog eens een aantal bussen aan je voorbij laten gaan omdat je er echt echt niet meer bij past :')

Oude mensen, vooral in de trein. Ongeveer een hele coupé innemen, veel te luid en met een stom accent praten. Dan kleffe boterhammetjes met worst en kaas met hun kwijlende kunstgebitje wegwerken, ook nog 100 dingen vragen omdat ze het OV niet snappen.

Bellende mensen. Die dan echt onnodige, lange en luide gesprekken gaan voeren. Het interesseert me helemaal niks dat Samantha gister bij Danny is blijven slapen en dat Johnny en Priscilla daar nu boos over zijn, sterf :')

Andere woorden: Ik ben gek op mensen <3

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:27

Ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die geen plaats voor mij of andere maken als je de trein of bus uit wil stappen. Of in wil stappen en geen plaats maakt voor de mensen die uit de trein moeten. Je kunt de trein echt wel in hoor, het gaat niet sneller als jij alvast de trein uit stapt.. 8)7

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:27

BaileyMix schreef:
Met stip op 1: Etende mensen. Ik moet echt kotsen van eetgeuren en geluiden, een vaak eten ze ook nog eens smerig vet vuil voedsel :r Ga lekker thuis zitten kwijlen en smakken met je stinkende troep ofzo :')

Ik erger me ook wel eens aan mensen hoor, maar realiseer je je ook dat mensen er vaak niet voor kiezen om te eten in de trein? Ik bedoel: ik eet ook wel eens in de trein, maar heb dan door een onmogelijk schema anders écht geen tijd om te eten. Dan is de trein de enige plek waar je nog even rustig onderweg kunt eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:32

_sharonnn schreef:
Nayomie schreef:
Een trein die te vroeg stopt waardoor de deur niet aansluit op het perron en je niet kunt uitstappen

Dat mag helemaal niet :n

Nee klopt maar zal ook nooit met opzet gebeuren. Overkomt mij heel soms ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:36

Op 1 drukte in de stiltecoupe := , maar ook haar op de stoelen van die lange. Huppeltutten die doodleuk zich opmaken met meters plamuur en dan haar kammen , doe dat thuis dan. Of een buschauffeur die rijd alsof hij een achtbaan bestuurt, en mensen die bellen en dan in hun eigen taaltje.

Of in de zomer die hete bussen, verder ben ik makkelijk. Ben nogal breed dus zit altijd wel alleen

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:37

- Mensen die al instappen voordat iedereen is uitgestapt, of die geen plaats maken voor mensen die moeten uitstappen.
- Kinderen. In de leeftijdscategorie van 0 - 16.
- Ooit een keer een vrouw naast me gehad die borstvoeding ging geven. Gewoon nee. -O-
- Mensen die met z'n allen in de ruimte blijven staan waar zich de deuren bevinden, in plaats van door te lopen naar de gangen als het druk is.
- Mensen die luidruchtig bellen aan de telefoon. Of überhaupt luidruchtig zijn.
- Stinkende mensen
- Mensen die stinkend voedsel eten, of smakken oid. Blegggh. Ik eet zelf ook in de trein, maar sommige mensen eten gewoon vies en luidruchtig.
- Mensen waarvan je kunt meegenieten van hun muziek
- Mensen die 200 keer achter elkaar op de knop bij de deur van de trein waardoor de deuren openen gaan drukken. Kansloos. :')
- Mensen met fietsen of buggy's. Ze kunnen er niets aan doen, maar die staan altijd in de weg.
- Mensen die je boos aankijken als je op een lege plek gaat zitten waar ze bijvoorbeeld spullen hebben staan of hun benen uitgebreid laten wapperen. Dat vind ik ook altijd zo hilarisch. Die lege plekken zijn er niet voor niets, iedereen mag daar zitten.
Laatst bijgewerkt door Peuk op 15-10-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:38

Esmee_98 schreef:
Ik vind het vervelend wanneer een treinmachinist niet doorrijd en je uiteindelijk 10 minuten later op je station komt dan gepland (en je de volgende trein mist). Dan bedoel ik niet van die momenten dat je voor een rood sein staat te wachten, maar gewoon wanneer ze super langzaam wegrijden en 30 km van te voren al langzaam gaan rijden voor het station.

En machinisten doen dat volgens jou met opzet >;) 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:40

Peuk schreef:
- Ooit een keer een vrouw naast me gehad die borstvoeding ging geven. Gewoon nee. -O-

:oo :oo :n :n

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:46

Haha ik heb er zelf ook nog over na gedacht om dit topic te starten :P

Mijn ergenissen:
1.Mensen die bij een overvolle trein hun tas op de stoel zetten aan de raamkant en dan zelf aan de binnenkant gaan zitten waardoor er dus niemand bij kan.
2.Mensen die iets gaan eten.
3. Mensen die midden op de roltrap gaan staan terwijl je moet rennen om je trein te halen.
4. Alle eetkraampjes, de verleiding :Y)
5. Mensen die stil gaan staan op de trap bij de intercity.
6. De vertragingen -:(-
7. Mensen die al de trein op stappen terwijl er nog veel mensen uit moeten.
Ik denk dat de meeste hiervan wel zijn genoemd

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:52

Mensen die met hun oh zo lieve, jankende kind in de stiltecoupé gaan zitten :')