Beloven schreef:Sorry hoor maar als ik op een laminaten vloer handdoeken laat liggen voor 1 minuut max dan komt hier ook geen zwarte vlek op. Het was een ongelukje en dit kan gebeuren. Stel jij loopt met je sopemmer over die vloer, valt, hele emmer water over je vloer heen, wat dan? Dat kan ook niet toch???
Zoals ik zei, niet aan gedacht en een foutje kan gebeuren, vind dat de meeste hier meer oordelen. Alsof je zelf nooit een fout maakt of perongeluk iets kapot maakt of beschadigd.. wauw.
Ondervloer en alles is gewoon al helemaal droog en zoals ik zei het wordt zsm gemaakt maar als de verzekering hier 2 maanden overheen laat gaan.. :S
maar zo snel krijg je toch helemaal geen schade?
hier ligt ook een laminaat vloer in mijn gehuurde woning..
gloednieuw gelegd door de verhuurder, dus iedere schade is door ons veroorzaakt..
ik heb natte handdoeken voor de wasmachine gegooid, inclusief vol hondenurine (mijn hond, inmiddels ingeslapen, had blaasproblemen aan het einde van haar leven).. soms lag er een plas de hele nacht op.. werd wakker, zag het.. dweilde het op en gooide de natte handdoek (ja had gewoon geen droge schone dweilen meer als een hond 10x per dag plasjes achterlaat, met en zonder bloed) bij de wachmachine. liep de rest van het huis door, snel even zuigen en dweilen, en als ik pech had vergat ik die hele handdoeken tot smiddags..
ook drie of 4 keer de honden waterbak die niet heel handig stond omgeschopt (dat wel vrijwel meteen opgeruimd natuurlijk)..
inmiddels is mijn hondje er niet meer.. En ondanks mijn angst voor het laminaat is de enige schade die er tot nog toe op zit een klein chipje in de kleine kamer (drie milimeter circeltje) van een ladder die omviel toen we erin gingen.
tot slot hebben we de wasmachine en droger al 1x moeten verplaatsten omdat men bij de ketel moest.
hierbij is de hele wasmachine leegegelopen en over de vloer gelopen..
snel handdoeken erover heen en het hele spul in de gang gedoponeerd, we hadden geen tijd om alles goed te drogen.. Zelfs dat heeft geen schade opgeleverd
Ik zou dus allereerst twijfelen of jullie parket wel nieuw of zo duur is..
Daarnaast als de huisbaas beweert dat hij alles nu moet schuren en lakken..
sorry maar laminaat schuur en lak je niet.
Tot slot hoort er in principe altijd 1m2 extra laminaat aanwezig te zijn in een woning (zeer zeker gehuurde), zodat je de eventuele schade kunt herstellen, door die paar stroken eruit te halen en te vervangen..
ook als er geen parket aanwezig is.. na 3 maanden mag er nog geen verkleuring zijn, dus als hij de naam van het laminaat geeft, gewoon 1m2 of zo klein mogelijk pakket halen en zelf vervangen..
is het
a. weer netjes
b. heeft hij niets te klagen..
als het parket zwart geworden is door de vlek, ga er dan maar vanuit dat er echt geen nieuw of duur laminaat gelegd is.. dan heb je het over een prutproduct.. De stroken horen namelijk dusdanig verwerkt te zijn dat ze echt wel tegen een beetje vocht of enkele uren een natte doek kunnen hebben.